Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Anoniem315

Bericht 05 Feb 2014 11:45

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hahaha! Herkenning. N. wordt ook stikchagrijnig als ze niet bij mij mag liggen. En op andere momenten pruttelt ze zodra ze niet overeind wordt gehouden, want madame móet alles kunnen zien. Net een oud wijf.

Hier gaat het goed. Afgelopen weekend had ik het idee dat mijn borsten in de fik stonden. Zaterdagavond was ik er ziek van: alsof er koorts in, met name, m'n rechterborst zat. Ik had daarbij ook nog eens allemaal griepverschijnselen en mijn rechtertepel was wat stuk (alsof er blaartjes op zaten). Gelukkig was dat de dag er na een stuk draaglijker en nu is het weer stabiel. Aanleggen op rechts doet geen pijn meer. N. slaapt 's nachts nog steeds vrijwel standaard 10 uren en ik moet haar echt wakker maken 's ochtends. Kennelijk zit er een soort slaapmiddel in mijn melk :)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 05 Feb 2014 11:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Doe mij ook eens dat slaapmiddel.. Ik vind trouwens maar zwaar zo. Is het weer tijd voor een regendag? Het enige wat ze wil is drinken. Anders is het huilen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem315

Bericht 05 Feb 2014 11:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

N. huilt momenteel ook weer meer. 's Avonds tussen 18 en 22 uur is het raak. Maar daarna is het klaar en geeft ze zich over. Ik kan hier echter geen duidelijke regeldagen ontwaren, want het gebeurt zo wisselvallig.
Steep met 5/6 weken en met 8 heb je daar wel dikke kans op.. Hopelijk wordt het gauw wat draaglijker voor jullie.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 05 Feb 2014 12:44

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier blijft J. ook maar drinken sinds gistermiddag.
M:21072011
J :08012014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Feb 2014 13:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben nu zelf ziek. Vannacht ineens hoge koorts (39,3). Hoofdpijn, spierpijn, voelde me echt beroerd. Nu gaat het na een paracetamol wel iets beter.
In 1 borst zit ook een rode en wat pijnlijke plek, dus ik ben bang dat het een borstontsteking is.
Al had ik verwacht dan veel meer pijn te hebben aan die borst.

Is het slim om meteen de Ha te bellen of kun je het ook nog een dag afwachten of het vanzelf weggaat door veel aanleggen, masseren etc?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 05 Feb 2014 13:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tja, ik ben zelf van het afwachten en proberen. Maar ik weet niet in hoeverre het verstandig is risico's te nemen bij een mogelijke borstontsteking. Beterschap in ieder geval!
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 05 Feb 2014 13:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

HA is niet perse nodig, een bo kan vanzelf overgaan door veel aanleggen en/of kolven. Op borstvoeding.com staat er veel info over. De HA is alleen nodig als je AB nodig hebt maar dat zou ik persoonlijk pas doen als t niet vanzelf lukt.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem 45

Bericht 05 Feb 2014 17:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Kwark op je borsten smeren werkt ook ontzettend goed tegen een borstontsteking.


Ik heb zelf ook nog een vraag. Mijn dochter van 6 weken heeft sinds gister wat groene ontlasting. Ze is ook wat verkouden kan dat hiermee te maken hebben en is het reden tot zorgen?
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 05 Feb 2014 23:10

Re: Het grote borstvoedingstopic

Kan daar idd mee te maken hebben. T kan ook zijn dat ze teweinig vette achtermelk binnenkrijgt doordat ze al volzit met de minder vette voormelk. Heb je teveel productie denk je? Het kan ook dat ze teweinig krijgt door teweinig productie, dan moet je vaker aanleggen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem 45

Bericht 06 Feb 2014 00:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb een goede productie. Ze drinkt over algemeen meestal 1 borst 20/30 min.
Ze was in 3 weken 700 gram bijgekomen. Ik hou het maar even in de gaten maar te weinig binnen krijgen zal het zeker niet zijn.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Feb 2014 09:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het lijkt hier gelukkig beter te gaan. Ik heb geen koorts meer en voel me daardoor meteen beter.
Nu zorgen dat de harde plek nog weg gaat.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Feb 2014 16:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb vandaag één keer gekolfd, aan beide borsten 15min. Ik had een opbrengst van 50ml. Gisteren had ik express 50ml afgekolfd voor het proberen. Dat bleek niet genoeg voor hem. Hoe kan ik hier het best mee omgaan?
L2014 & H2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 10 Feb 2014 17:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Ik heb vandaag één keer gekolfd, aan beide borsten 15min. Ik had een opbrengst van 50ml. Gisteren had ik express 50ml afgekolfd voor het proberen. Dat bleek niet genoeg voor hem. Hoe kan ik hier het best mee omgaan?



In de ochtend kolven een uur na de ochtendvoeding. Om te oefenen steeds is 50 cc een mooi begin.
M:21072011
J :08012014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Feb 2014 17:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik kolfde ook altijd s morgens na de voeding, dan had ik nog t meeste opbrengst
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem272

Bericht 10 Feb 2014 18:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier ook zo. Maar als het puur voor het oefenen is hoef je L. ook geen volledige voeding uit de fles te geven hoor. Je kunt bijvoorbeeld eerst 1 borst geven en daarna de andere borst leegkolven terwijl L. de fles krijgt.
<<

Anoniem272

Bericht 10 Feb 2014 18:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Of de opbrengst van een kolfsessie over meerdere flesjes van 10cc verdelen en die dan als klein toetje geven, puur om de techniek even te oefenen.
<<

Anoniem28

Bericht 10 Feb 2014 18:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Ik heb vandaag één keer gekolfd, aan beide borsten 15min. Ik had een opbrengst van 50ml. Gisteren had ik express 50ml afgekolfd voor het proberen. Dat bleek niet genoeg voor hem. Hoe kan ik hier het best mee omgaan?


voor het oefenen hoef je maar een heel klein beetje te geven, niet per se een volledige voeding. Je zou ook een kleinere speen kunnen proberen, of zorgen dat je therapeutisch voedt door de speen van de fles dubbel te klappen voor je 'm op de kop houdt. Dan wordt de melkstroom wat zachter en heeft ie meer bevrediging van zijn zuigbehoefte.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Feb 2014 20:14

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor alle reacties! Mijn man wilt graag helpen (hij was zo trots als een pauw toen hij de eerste fles gaf) en daarom wil ik wel graag opbouwen naar een volledige voeding. Misschien moeten we het eerst zo eens doen en dan pas over een paar weken volledig.

Volledig als in één voeding, niet alle voedingen.
L2014 & H2017
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 10 Feb 2014 20:17

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria schreef:Of de opbrengst van een kolfsessie over meerdere flesjes van 10cc verdelen en die dan als klein toetje geven, puur om de techniek even te oefenen.



Ik zou dit niet als toetje geven na t drinken van een hele voeding. Dan ga je voorbij aan de eetbehoefte van je baby. Nu is 10ml natuurlijk niet heel dramatisch maar ik zou t voor een voeding doen. En 1x per dag of 1x per 2 dgn is vaak genoeg om te oefenen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Feb 2014 20:55

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik merk ook dat dochter niet snel verzadigd is bij een flesje. Ze drinkt hem ook veel te snel. Laatst had ik 100 ml en die had ze binnen 5 min. leeg. Daarna is het brullen omdat ze nog langer wil drinken. Toen ik haar even op mijn schouder had liggen werd ze daarna wel rustig.
Alsof toen het vol-signaaltje pas kwam.

Een half uurtje daarna heeft ze toen nog 1 borst gedronken en toen van 0.00 tot 7.00 geslapen.
Kan ik haar langer over een fles laten doen? We gebruiken nog maat 1 van speen (avent Natural).

MZ Charlotte, ik kolf ook minder dan dat ze drinkt. Die 100 ml was van 2 keer kolven van 1 borst. In het begin was dat nog een stuk minder.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Feb 2014 00:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Het vol signaal komt ook pas na 15 minuten, dus ze moeten eigenlijk over een hele flesvoeding minimaal 15 minuten doen.
Sowieso de fles zo horizontaal mogelijk houden zodat de zwaartekracht minder kans krijgt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Feb 2014 10:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

He bah, mijn rechterborst doet zeer :( ik merkte het vanochtend gelijk bij het wakker worden. Omdat E. nog sliep heb ik de borst gelijk leeg gekolfd (duurde langer dan anders), er zaten ook wat harde bobbels in die ik heb weggemasseerd. Daarna lekker warm gedoucht en nog wat verder gemasseerd. Nu is de borst bij aanraking nog erg gevoelig, haar optillen is ook pijnlijk. Wat is dit en wat kan ik er aan doen? Ik denk dat ze zo weer wil drinken en dan is deze borst aan de beurt. Ik zie er een beetje tegenop...
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 11 Feb 2014 10:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Suus, wat jij beschrijft heb ik regelmatig met mijn rechterborst. Die is op de één of andere manier gevoeliger. De eerste keer dat ik 't had, dacht ik direct aan borstontsteking, maar het ging vanzelf weer weg en dat gebeurt steeds wanneer het weer even opspeelt. Om de pijnlijke borst enigszins rust te geven, kolf ik deze. Mijn dochter is namelijk net even wat ruiger en dus pijnlijker dan mijn kolfapparaat. Zij drinkt de gekolfde melk dan uit de fles.

N. is momenteel lastig met de fles. Ze krijgt nu diepvriesmelk, zodat ik de oude melk kan vervangen door nieuwe, maar mevrouw vindt dat minder lekker. Dus dat is dan een halfuur flink protesteren. Daarna geeft ze zich er aan toe. Maar niet van harte. Dat wordt nog wat met de oppas volgende week... :thumbdown:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Feb 2014 11:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exo, hier helpt het om een doekje oid rond de fles te doen waar mijn geur aan zit. R wil vrijwel nooit de fles als ik hem geef maar bij anderen drinkt hij prima.
R. 2013
D. 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Feb 2014 11:48

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exo, ik ben inderdaad ook gelijk bang voor een borstontsteking. Maar tot nu toe is het te doen. Ik laat haar nu wel drinken aan die borst, is gevoelig, maar dat was het kolven ook. Hopelijk gaat het snel over!

Moet je volgende week weer werken? Hier deed ze mijn eerste werkdag een beetje moeilijk met de fles, maar daarna was het goed. Ze wil alleen pas een fles als ze echt honger heeft, terwijl ik haar altijd blij kan maken met de borst.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat