Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kookpitten zijn zwart geworden.

<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Feb 2014 15:46

Kookpitten zijn zwart geworden.

En dan niet de pit zelf (want die was al zwart) maar het gedeelte waar de kookpit op zit zeg maar. Mijn man wilde ze schoonmaken en heeft ze samen met de zwarte pitten in een pan met soda op het voor gezet maar nu is alles dus zwart geworden.
Ik heb ze daarna in de schoonmaakazijn gezet en nu zijn ze bruinig maar ik krijg het er niet meer vanaf.

Iemand de ultieme tip?
<<

Anoniem50

Bericht 06 Feb 2014 23:14

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Bedoel je het zilveren deel?

Afbeelding

Mijn ouders deden ze vroeger in een sopje met afwaswater en daarna schuurden ze ze af met Cif, al heette dat toen nog Jif. Ik doe het ook op dezelfde manier.
<<

Anoniem91

Bericht 06 Feb 2014 23:34

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Heb ik ook, is weinig tegen te doen volgens mij.
<<

Anoniem50

Bericht 06 Feb 2014 23:40

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Ik doe het precies zo als mijn moeder, maar zo schoon als zij ze kreeg heb ik ze nooit gekregen. Maar ik krijg mijn gootsteen ook nooit zo schoon met Cif als mijn moeder hem krijgt. :thumbdown: Maar je zou het ermee kunnen proberen.
<<

Anoniem91

Bericht 06 Feb 2014 23:50

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Ik heb wokbranders, dus het brandt er gewoon in. Ik heb wel spijt van mijn fornuis, ik had liever zwart gehad ipv rvs.
<<

Anoniem50

Bericht 06 Feb 2014 23:54

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Weetjewel schreef:Ik heb wokbranders, dus het brandt er gewoon in. Ik heb wel spijt van mijn fornuis, ik had liever zwart gehad ipv rvs.


Owja, ik ook absoluut. Niets zo lelijk als lelijke pitten. Het lijkt dan ook net niet schoon, hoe je ook probeert om het allemaal netjes schoon te houden.
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:07

Bericht 06 Feb 2014 23:55

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Brillo schuursponsjes misschien? Meestal werkt dat wel goed!
Succes!

@Marley: met brillo krijg je de gootsteen blinkend! Ik gebruik het altijd
<<

Anoniem50

Bericht 06 Feb 2014 23:59

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Maris82 schreef:@Marley: met brillo krijg je de gootsteen blinkend! Ik gebruik het altijd


Is in principe hetzelfde als een schuursponsje met Cif toch?

Heb er laatst over geklaagd en mijn moeder vroeg wat ik dan precies had gedaan. Afgeschuurd met schuursponsje met Cif, afgespoeld met water en nagepoetst met theedoek. Schijn niets anders te hebben gedaan dan mijn moeder, maar ik krijg het dus niet schoon. Stom! :thumbdown:
<<

Maris82

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 69

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:07

Bericht 07 Feb 2014 00:02

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Ik vind Brillo veel fijner dan Cif. Heb het idee dat het veel schoner wordt. :ja:
<<

Anoniem50

Bericht 07 Feb 2014 00:03

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Maris82 schreef:Ik vind Brillo veel fijner dan Cif. Heb het idee dat het veel schoner wordt. :ja:

Binnenkort maar eens halen dan. :)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Feb 2014 20:26

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Ik heb dit ook gehad toen ik ze in de vaatwasser had gedaan (die zilverkleurige dingen)
Met Brillo sponsje wel schoongekregen.. en Staalfix is ook fijn.
2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Feb 2014 14:05

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Ik gebruik ook eens in de zoveel tijd die schuursponsjes.
Werkt toch een stuk effectiever dan een gewoon sponsje met Cif oid.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 09 Feb 2014 18:20

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Ik heb er ook last van en krijg ze ook niet goed schoon.
<<

Anoniem23

Bericht 10 Feb 2014 14:44

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Ik gebruik 1x in de zoveel tijd zo'n staalsponsje inderdaad. Worden ze goed schoon van, is wel even boenen!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Feb 2014 14:48

Re: Kookpitten zijn zwart geworden.

Ok ga ik dat eens proberen. Ik bedoel inderdaad die zilverkleurige dingen en die zijn nu dus net zo zwart als de pitten.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers