Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hond is mank

<<

Anoniem112

Bericht 03 Feb 2014 22:36

Hond is mank

Onze Sam is sinds vanmiddag mank, ze loopt op drie poten.
Ze ging met de buren mee naar buiten zoals zovaak en ze hebben met de werpstok gespeeld. Er is niets raars gebeurd verder maar opeens liep ze mank..
Ik mag gewoon aan haar poot zitten en kan er zo verder niets aan ontdekken ook niets te zien tussen de nagels of voetkussentjes..
Iemand nog tips of ideeën?
Eventueel ga ik morgen even langs de dierenarts met haar.
<<

Anoniem75

Bericht 03 Feb 2014 22:40

Re: Hond is mank

Misschien is het pootje omgezwikt? Als hij het morgen nog heeft zou ik wel even langs de dierenarts gaan.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 03 Feb 2014 22:51

Re: Hond is mank

Ik denk iets verzwikt of verrekt. Nageltjes zijn ook niet gescheurd, neem ik aan?
<<

Cherona

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:16

Bericht 03 Feb 2014 22:53

Re: Hond is mank

Heeft ze dit vaker gehad of is het nu 1malig?

Onze oudste hinkte ook van de 1 op andere dag, bij dierenarts medicatie gehad. Zonder medicatie hinkte hij meteen weer, na 2 maanden aankijken foto's gemaakt, bleek ie atrose te hebben. En dat terwijl hij net 4 was! Veelste jong ervoor
Afbeelding
<<

Anoniem50

Bericht 03 Feb 2014 23:13

Re: Hond is mank

Ik weet niet hoe groot de hond is, maar onze hond liep weleens mank, omdat haar heupje uit de kom zwikte. Dat zou volgens de huisarts vanzelf weer over moeten gaan. En dat ging het ook.
<<

Anoniem112

Bericht 04 Feb 2014 08:01

Re: Hond is mank

Het is een klein hondje (Jack Hussel) het is ook van t een op andere moment en komt dus echt wel duidelijk van een trauma, het zal geen artrose zijn oid.
Nagels zien er ook nog intact uit.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Feb 2014 09:33

Re: Hond is mank

Kruisband?

Mijn schoonouders hun jack was met kerst van de trap gevallen, bleef op 3 poten lopen. Naar Dierenarts, kruisband zat scheur in.
Maar deze hond is wel erg eigenwijs, ze loopt namelijk wel vaker op 3 poten maar zolang wij er geen aandacht aangeven loopt ze op 4. En zodra we haar aankijken loopt ze weer op 3.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Feb 2014 09:54

Re: Hond is mank

Ap heeft zich laatst verstapt toen hij van de bank stapte (:face:). Hij heeft een pijnstillende prik gehad en we hebben pijnmedicatie meegekregen. Nu is hij weer de oude. Het gebeurde 6 weken geleden.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 04 Feb 2014 15:08

Re: Hond is mank

Spier verrekt? Spierpijn? De hond van mijn ouders heeft dat ook wel eens gehad. Ben je al bij de dierenarts geweest?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 04 Feb 2014 21:01

Re: Hond is mank

Caramba schreef:Kruisband?

Mijn schoonouders hun jack was met kerst van de trap gevallen, bleef op 3 poten lopen. Naar Dierenarts, kruisband zat scheur in.
Maar deze hond is wel erg eigenwijs, ze loopt namelijk wel vaker op 3 poten maar zolang wij er geen aandacht aangeven loopt ze op 4. En zodra we haar aankijken loopt ze weer op 3.

Hier dacht ik ook aan! Onze hond was ook van het een op het andere moment aan't hinken. Bij de dierenarts bleek dat zijn kruisbanden waren gescheurd. Wij hadden ook een Jack overigens. Het hinken is op zich wel ras-eigen geloof ik, dat deed Mickey ook altijd, maar toen zijn kruisbanden gescheurd waren, was hij ook veel rustiger, speelde bijna niet meer en was snel moe.
Herstel heeft wel een paar maanden geduurd, hij moest eraan geopereerd worden.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem75

Bericht 04 Feb 2014 22:23

Re: Hond is mank

En hoe gaat het nu met je hondje?
<<

Anoniem280

Bericht 05 Feb 2014 00:17

Re: Hond is mank

Mickey schreef:
Caramba schreef:Kruisband?

Mijn schoonouders hun jack was met kerst van de trap gevallen, bleef op 3 poten lopen. Naar Dierenarts, kruisband zat scheur in.
Maar deze hond is wel erg eigenwijs, ze loopt namelijk wel vaker op 3 poten maar zolang wij er geen aandacht aangeven loopt ze op 4. En zodra we haar aankijken loopt ze weer op 3.

Hier dacht ik ook aan! Onze hond was ook van het een op het andere moment aan't hinken. Bij de dierenarts bleek dat zijn kruisbanden waren gescheurd. Wij hadden ook een Jack overigens. Het hinken is op zich wel ras-eigen geloof ik, dat deed Mickey ook altijd, maar toen zijn kruisbanden gescheurd waren, was hij ook veel rustiger, speelde bijna niet meer en was snel moe.
Herstel heeft wel een paar maanden geduurd, hij moest eraan geopereerd worden.


Vlgs mij is het ook wel beetje jack eigen. Zij is er ook aan geopereerd, gaat maanden overheen, maar zij doet er alles op wat niet mag. Mag niet springen, spelen wil ze maar al te graag, maar daar schenken wij geen aandacht aan, staat ze heel zielig met een bal op je voet te stuiteren, zo van ik wil NU spelen en ik wil NU aandacht.
<<

Anoniem50

Bericht 05 Feb 2014 00:30

Re: Hond is mank

Onze Jackies liepen of mank, omdat het heupje uit de kom was, of omdat ze aandacht te kort kwamen.

Het laatste was zo erg. Je denkt dat je hond in complete pijn is, schrikt en vraagt ze wat er is met het pootje. Je pakt het pootje, aait erover, geeft er een kus op en zij geven je een lebber en gaan er weer op vier pootjes vandoor. Die van mij zouden me uitlachen als ze het konden. :palm:

En ze zijn niet meer van mij, maar waren van mij en beschouw ik nog steeds als mijn eigen hondjes.
<<

Anoniem112

Bericht 05 Feb 2014 07:49

Re: Hond is mank

Ja het is hier tijdens t spelen gebeurd, was er zelf niet bij..daarvoor heeft ze nog nooit last grhad van haar poten (ze is bijna 6 jaar nu)
Afijn ze loopt nog steeds op drie poten, maar zag gisteren tijdens t uitlaten dat ze m als ze stil stond toch even probeerde neer te zetten.. Ik kijk t dus nog even aan vandaag. Ook omdat ik er gewoon aan mag zitten enzo.
<<

Anoniem280

Bericht 05 Feb 2014 10:54

Re: Hond is mank

Dat zegt niets, mijn schoonouders mochten ook aan het pootje zitten.
Ze leunde ook wel steeds op het pootje, maar toch gescheurde kruisband.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 05 Feb 2014 22:48

Re: Hond is mank

Mickey liep er ook gewoon mee, maar hij probeerde het pootje wel te ontlasten. En dus ook gescheurde kruisbanden. Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden! (maar ik zat dan ook dezelfde dag nog bij de dierenarts, omdat hij zichzelf niet was. Hallo factuur... Het was namelijk Koninginnedag...)
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem112

Bericht 06 Feb 2014 10:02

Re: Hond is mank

Ze loopt nog altijd op drie pootjes, vanmiddag gaan we langs de dierenarts.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 06 Feb 2014 12:24

Re: Hond is mank

Hogelijk valt het mee! Hou je ons op de hoogte?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 08 Feb 2014 13:13

Re: Hond is mank

Hoe was het bij de dierenarts?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem112

Bericht 08 Feb 2014 15:27

Re: Hond is mank

Ze vermoed een gescheurd of verrekt knie band bij haar achterpoot.
De dierenarts kon het moeilijk voelen omdat ze zo gespierd is en ze alles daar stijf aangespannen hield.

We hebben nu twee maal daags een pijnstiller voor haar gehad en moeten twee weken rust houden, dwz aangelijnd uitlaten en niet springen, traplopen enz.. Na twee weken moet het beter of over zijn, zo niet dan moeten we terug komen en dan gaat ze onder narcose foto's maken en beoordelen...
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Feb 2014 12:13

Re: Hond is mank

Hopelijk knapt jullie hond op van de rust! Succes daarmee, rust houden bij een Jack is een hel :wink:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem112

Bericht 10 Feb 2014 13:39

Re: Hond is mank

Bedankt! En ja rust houden is haast niet te doen.. Van t weekend kwamen mijn ouders langs en toen vloog ze door de kamer van blijdschap..op vier poten nog maar liefst... Daarna hinkte te weer erg.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers