Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Operatie topic

<<

Anoniem205

Bericht 01 Sep 2013 12:06

Operatie topic

Zijn er forummers die (binnenkort) een operatie/ingreep moeten ondergaan of kort geleden hebben ondergaan? Misschien fijn om elkaar een hart onder de riem te steken en eventueel tips en ervaringen uit te wisselen?
<<

Anoniem205

Bericht 01 Sep 2013 12:18

Re: Operatie topic

De reden dat ik dit topic heb geopend? Ik onderga donderdag een operatie aan mijn schouder en zie er erg tegenop....
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Sep 2013 12:19

Re: Operatie topic

Het zit je ook steeds niet mee ook he meis.
Eerst je knie, nu je schouder weer. Wat gaan ze precies doen?
<<

Anoniem205

Bericht 01 Sep 2013 12:25

Re: Operatie topic

Sterker nog: 2x knie rechts, 2x knie links en tussen die door ook nog mijn pols..
Dit wordt de 6e (!!!!) operatie sinds oktober 2008. Niet normaal!

Ze gaan een stukje van mijn sleutelbeen afhalen. Ik heb slijtage in het AC gewricht, waardoor is niet 100% bekend, en daardoor irriteert er vanalles in dat gewricht. Door een stukje sleutelbeen af te zagen, moet die irritatie minder worden. Hoop ik...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Sep 2013 12:33

Re: Operatie topic

Is er bekend waarom je gewrichten zo raar doen, of is het gewoon pech?
<<

Anoniem205

Bericht 01 Sep 2013 12:36

Re: Operatie topic

Botte, botte pech :-(
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 01 Sep 2013 12:37

Re: Operatie topic

Letterlijk ja :P
<<

Anoniem162

Bericht 01 Sep 2013 14:07

Re: Operatie topic

Wat een pech heb je. Veel sterkte met de operatie.
<<

Anoniem 52

Bericht 01 Sep 2013 16:49

Re: Operatie topic

Jeuzus dat is nogal wat! Er is geen oorzaak bekend oid?
<<

Anoniem205

Bericht 01 Sep 2013 17:17

Re: Operatie topic

@ Lieke, thx!

@ Bazinga, nee. Althans, nee het is niet zeker waardoor die schouder zo verneukt is geraakt. Er is wel een vermoeden, maar dat weten ze niet zeker. Ik heb echt gewoon botte pech...

Overigens ben ik al getest op reuma, maar dat heb ik niet. Wel een gruwelijk vitamine D tekort, maar dat vul ik aan... En dan kan niet de oorzaak zijn...
<<

Anoniem 52

Bericht 01 Sep 2013 18:03

Re: Operatie topic

Oh bah da's nog vervelender, kan je ook nog zo'n molen in..

Hier geen ervaring met operaties, overigens, dus verder geen nuttige tips. Sterkte! Ik hoop dat 't herstel mee zal vallen!
<<

Anoniem205

Bericht 01 Sep 2013 18:05

Re: Operatie topic

Thx Bazinga! Zal ik nodig hebben..
Als het herstel meevalt, ben ik blij! Maar als die pijn weg is... oh man, dan gaat de vlag uit!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Sep 2013 13:05

Re: Operatie topic

Wat een pech! Veel sterkte voor donderdag en hopelijk valt de herstelperiode mee en heb je daarna geen last meer. Hoe lang is de herstelperiode?

Ik sta voor eind september op de wachtlijst om geopereerd te worden. Het is een dubbel gevoel, aan de ene kant kan ik niet wachten tot ik weer geopereerd word. Want dan heb ik eindelijk weer borsten die er een beetje toonbaar uit zullen zien, maar tegelijkertijd vind ik het in het ziekenhuis liggen zo verschrikkelijk.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 03 Sep 2013 13:07

Re: Operatie topic

Jeetje wat een pech. Heel veel sterkte! Hopelijk valt het mee
<<

Kannibaal

Bericht 03 Sep 2013 21:34

Re: Operatie topic

Ik ga aanstaande vrijdag onder het mes (galblaasoperatie). Als het goed is mag ik dezelfde dag weer naar huis.
<<

Anoniem205

Bericht 03 Sep 2013 23:50

Re: Operatie topic

Bisq, snap je dubbele gevoel! Operaties zijn kut, maar als je je daardoor beter voelt....
Herstel is lang... 2-4 weken geen auto rijden, 4-8 weken niet tillen of boven mijn macht bewegen met de arm. Na 9-12 weken pas pijnvrij. En dan revalideren om weer kracht op te doen. Mits ze niks anders geks vinden dan het sleutelbeen...

Kannibaal, jij ook succes! Zal voor je duimen!
<<

Anoniem173

Bericht 04 Sep 2013 00:04

Re: Operatie topic

Poeh succes allemaal met de operaties!

Schouderoperaties zijn idd niet fijn oreo, heel pijnlijk en weken lang zon stomme sling dragen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Sep 2013 00:26

Re: Operatie topic

Precies, dat gevoel dus. Jouw herstelperiode is vergelijkbaar met die van mij. Moet je lang in het ziekenhuis blijven of mag je na de operatie weer naar huis?

De vorige twee keer hebben ze alles verwijderd bij mij, dat doet nu na ruim een jaar nog steeds wel eens pijn. Ik ben zo blij dat ik die pijn in ieder geval niet meer heb met deze operatie.

Kannibaal, sterkte!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem205

Bericht 04 Sep 2013 09:09

Re: Operatie topic

AM, neee gelukkig niet de hele tijd zo'n sling! Dat scheelt alweer. Maar dat t pijnlijk wordt, dat had ik al begrepen. Daarom zie ik er zo tegenop!

Bisq als er geen complicaties optreden ben ik morgen eind van de middag weer thuis. Ga vanavond een sloot kussens ophalen bij mijn moeder. Ik heb geen idee hoe ik in vredesnaam moet slapen...
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Sep 2013 10:25

Re: Operatie topic

Voordeel van de zware pijnstilling vond ik dat je de eerste dagen ook zo in slaap valt van versuffing ;) haha nee ik weet wat je bedoelt. Wat bij mij altijd hielp was net zo lang lezen tot ik m'n ogen niet meer open kon houden en dan viel ik snel in slaap als ik de e-reader weg legde.
Fijn dat je als het goed is snel naar huis mag, liever thuis niet goed voelen dan in het ziekenhuis.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 04 Sep 2013 23:28

Re: Operatie topic

Sterkte morgen!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem205

Bericht 05 Sep 2013 09:39

Re: Operatie topic

Thx! Ik ben echt bloehoed nerveus!
<<

Anoniem 48

Bericht 05 Sep 2013 10:32

Re: Operatie topic

Heel veel succes ga voor je duimen dat je herstel "snel" verloopt.
<<

Anoniem205

Bericht 05 Sep 2013 19:23

Re: Operatie topic

Even copy paste...
Ze hebben een heleboel slijmbeursontsteking weg moet 'schrapen' en daarna hebben ze een stuk van zowel mijn sleutelbeen als het schouderdak weg gehaald. Ze zijn 5 kwartier bezig geweest
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 05 Sep 2013 20:17

Re: Operatie topic

Een hele dikke knuffel voor jou! Ik hoop echt dat de pijn nog even weg blijft door de pijnstilling. Het klinkt als een goede keuze de operatie als ik lees hoeveel ze weg moesten halen.

Sterkte!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers