Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zit dit eigenlijk? Gemeentelijke belastingen & verhuizen

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Feb 2014 16:32

Hoe zit dit eigenlijk? Gemeentelijke belastingen & verhuizen

Ik ga binnenkort verhuizen, als het goed is ergens in juni. 'Ons' huis is verkocht, tijd voor een nieuwe start. Maar je gemeentelijke belastingen zoals afvalstoffenheffing etc worden ook vaak in die periode afgeschreven. Wordt dat op je persoon dan verhaald of op het pand? Ik verhuis binnen dezelfde gemeente.. Dus stel ik betaal voor dit huis de gemeentelijke belastingen in mei, krijg ik ze dan voor het volgende pand in juni? Of hebben die eigenaren dat dan betaald en is het op die manier dan verrekend?
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 09 Feb 2014 17:25

Re: Hoe zit dit eigenlijk? Gemeentelijke belastingen & verhu

Wat fijn dat het huis verkocht is..of ergens ook wel dubbel misschien? Wij moesten gewoon nog voor het hele jaar betalen, denk dat het op korte termijn verrekend zal worden. Als het goed is betalen jullie allebei nog voor je huidige huis (of hebben al betaald) en krijg je dan volgend jaar de definitieve afrekening geloof ik. Heb je iets gekocht of ga je huren?
<<

Anoniem193

Bericht 09 Feb 2014 18:00

Re: Hoe zit dit eigenlijk? Gemeentelijke belastingen & verhu

Dat wordt verrekend bij de notaris
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Feb 2014 18:48

Re: Hoe zit dit eigenlijk? Gemeentelijke belastingen & verhu

Alibi schreef:Dat wordt verrekend bij de notaris


Klopt, van huur naar huur betaal je eenmalig, net het huis waar je rond 1jan. Woonde.
Van huur naar koop betaal je beide. Per 1 jan voor je huurhuis voor een jaar en wanneer je dan koopt naar rato van de maanden in het jaar dat je het huis hebt.
Bij koop naar koop wordt het echter verrekend met elkaar bij de notaris, ieder betaald dus naar rato van wanneer de woning van hem/haar is/was. Dit zowel bij het huis dat je verkoopt als het huis dat je koopt.

Volgens mij leg ik het niet zo gemakkelijk uit, het kan veel beter, maar hopelijk snap je het!
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 09 Feb 2014 21:20

Re: Hoe zit dit eigenlijk? Gemeentelijke belastingen & verhu

OZB wordt bij koophuizen verrekend bij de notaris, de overige lasten worden hier in de gemeente door de gemeente zelf verrekend. Waterschaps/afvalstoffenheffing/rioolheffing etc.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Feb 2014 11:52

Re: Hoe zit dit eigenlijk? Gemeentelijke belastingen & verhu

Bedankt voor de antwoorden! Ik zal wel eens even gaan kijken dan hoe het tegen die tijd gaat. Hopelijk betaal ik gewoon niet dubbel!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 10 Feb 2014 12:01

Re: Hoe zit dit eigenlijk? Gemeentelijke belastingen & verhu

Ik had het toen gewoon overgemaakt, bij de notaris word dit dan geregeld en kreeg ik er weer een deel van teruggestord.
Trots op mijn stoere ventje!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron