Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 18:45

Re: Het hardlooptopic

Dit weekend weer een lange duurloop gedaan van 19 km, het ging supergoed! Het regende heel hard, dus ik had eigenlijk niet zoveel zin, maar ik heb mezelf toch naar buiten gesleept. Eigenlijk vond ik het na een minuut of 10 heerlijk om buiten te zijn, ondanks de regen en ik heb echt genoten van mijn ontspannen loopje.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Feb 2014 18:49

Re: Het hardlooptopic

ED wat goed dat je het gedaan hebt! En 19 km...ik doe t je niet na :D
<<

Anoniem97

Bericht 09 Feb 2014 19:06

Re: Het hardlooptopic

Jerry schreef:Nu trouwens best wel buikpijn, heb ik wel vaker na een wedstrijd/zware training... Hoe kom ik daaraan (en hoe kom ik eraf?)


Jat heb ik ook, dat is de reden dat il niet langer dan ongeveer 10km kan lopen :( en niet mee kon doen met mijn 18,5km van de midwintermarathon. Ik heb van alles geprobeerd maar maakt niks uit. Nu ga ik focussen op korte rondes en dan sneller lopen.
<<

Anoniem38

Bericht 09 Feb 2014 19:10

Re: Het hardlooptopic

Je hebt best in een korte tijd opgebouwd ED, nietwaar? Heb je alweer een volgend doel?

Mijn loop ging gisteren relaxed in duur 1. Thuis gekomen bleek ik bijna 16km gelopen te hebben. Leuke verrassing!

Vandaag gefietst en gezwommen. Ik denk dinsdag pas weer hardlopen, maar heel misschien morgen na het zwemmen of na het fietsen eventjes.
<<

Anoniem97

Bericht 09 Feb 2014 19:12

Re: Het hardlooptopic

D'n Ibbel schreef:UN> dat is wel vervelend. Weet niet goed hoe je dat kan veranderen...misschien voor je gaat rennen die gedachten op papier zetten? Geen idee of het lukt hoor.

Gaia> bedoel je dat je 2,5 km in 5 min hebt gelopen dan?


Nee ik bedoel dat mijn ronde (1,25km in dit geval) rond de 5min lag.
<<

Anoniem97

Bericht 09 Feb 2014 19:15

Re: Het hardlooptopic

Urban Naked schreef:Goed bezig jullie. Ik rende vanmorgen een rondje van 6,2km maar dat was nogal een aanfluiting. Ging veel te traag. Ik kan ook niet goed hardlopen als ik veel gedachten heb, hebben jullie dat ook? Dan kom ik niet in de cadans die ik nodig heb.

Het was ook prutweer met regen en dik harde wind.



Hmm nee ik heb dat juist andersom ik kan heel goed nadenken tijdens t rennen, dan ren ik beter.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Feb 2014 19:20

Re: Het hardlooptopic

Gaia schreef:
D'n Ibbel schreef:UN> dat is wel vervelend. Weet niet goed hoe je dat kan veranderen...misschien voor je gaat rennen die gedachten op papier zetten? Geen idee of het lukt hoor.

Gaia> bedoel je dat je 2,5 km in 5 min hebt gelopen dan?


Nee ik bedoel dat mijn ronde (1,25km in dit geval) rond de 5min lag.


Oow oke :)
<<

Anoniem97

Bericht 09 Feb 2014 19:21

Re: Het hardlooptopic

Haha 2,5km in 5min zou ik willen, dat is echt heel hard :)
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 19:22

Re: Het hardlooptopic

Jip83 schreef:Je hebt best in een korte tijd opgebouwd ED, nietwaar? Heb je alweer een volgend doel?

Mwa, ik loop al hard vanaf mijn 14e, maar wel heel ongeregeld, periodes heel fanatiek afgewisseld met periodes dat ik vrij weinig liep. De laatste jaren heb ik wel regelmatig hardgelopen, rondjes van zo ongeveer 5 tot 10 km. Nu ben ik een half jaar fanatiek bezig en loop ik halve marathons. Ik heb het juist héééél rustig opgebouwd.

Mijn volgende doel is de marathon, ik ga hier rustig naartoe opbouwen en dan kijk ik wel even aan wanneer ik er klaar voor ben. Als ik de schema's zie, dan zou ik eventueel mee kunnen doen met een najaarsmarathon, maar ik wil me daar nog niet op vastleggen. Eerst maar eens kijken hoe het gaat wanneer ik de lange duurloop steeds wat uitbreid.
<<

Anoniem38

Bericht 09 Feb 2014 19:26

Re: Het hardlooptopic

Tel je de trainingen ook mee als halve marathon?

Als ik dat niet doe, dan heb ik nog nooit een losse halve marathon gelopen. Ik tel zelf de training niet mee overigens. Dan loop ik nooit precies 21,1 of zo hard als ik in een wedstrijd zou doen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Feb 2014 19:26

Re: Het hardlooptopic

Gaia schreef:Haha 2,5km in 5min zou ik willen, dat is echt heel hard :)


haha ja dacht ik dus ook al, maar dat maakte ik uit de tekst op :D Maar ik had het verkeerd begrepen :D
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 19:30

Re: Het hardlooptopic

Jip83 schreef:Tel je de trainingen ook mee als halve marathon?

Als ik dat niet doe, dan heb ik nog nooit een losse halve marathon gelopen. Ik tel zelf de training niet mee overigens. Dan loop ik nooit precies 21,1 of zo hard als ik in een wedstrijd zou doen.

Nee, want ik loop (nog) geen halve marathon in mijn trainingen. Ik heb 1x de halve marathon gelopen en dat was tijdens die loop in Egmond. Ik vind trouwens wel dat je gewoon een halve marathon hebt gelopen als je 21.1 km hebt hardgelopen, ook als dit in een training gebeurd.

Wat bedoel je met 'meetellen'?
<<

Anoniem38

Bericht 09 Feb 2014 19:35

Re: Het hardlooptopic

Ah, omdat je zegt dat je halve marathons loopt, dacht ik dat je in de training al vaker 21,1 gelopen had.
En meetellen als in meetellen voor het aantal hele of halve marathons. Ik hou eigenlijk de afstanden nooit bij, in de zin dat ik het opschrijf en onthou. Ik nam ook nooit de afstand op, omdat ik op tijd en hartslag loop. Nu heb ik dat toevallig wel de laatste drie lange trainingen gedaan. Maar ik ga dat niet het hele jaar doen.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 19:39

Re: Het hardlooptopic

Bij mij wordt het vanzelf geregistreerd door mijn sporthorloge, dus ik weet altijd precies hoeveel km ik heb gelopen. Ik hou ook een logboek bij om te zien hoe mijn progressie is, waar ik beter op kan letten en welke pijntjes ik heb. Dit ook om blessures te voorkomen. Volgende maand loop ik mijn tweede halve marathon, dus dat bedoelde ik met 'halve marathons lopen', dat is het niveau waar ik nu opzit.

Het lijkt me echt heel spannend om toe te trainen naar de hele marathon!
<<

Anoniem38

Bericht 09 Feb 2014 19:45

Re: Het hardlooptopic

Ik krijg wel schema's van een trainer waarin staat wat hij gepland heeft voor mij en wat ik daadwerkelijk gedaan heb. Zo heb ik dus wel overzicht van aantal uren trainen. Ik kan daar ook opmerkingen bij plaatsen als iets juist wel of niet lekker ging. Of als ik iets anders gedaan heb dan wat er stond.

Ik heb bewust gekozen voor een horloge zonder ingebouwde gps. Ik vind het nooit zo interessant om mijn afstand te weten. Kan ook komen omdat ik voor iets heel anders train of omdat ik minder prestatiegericht ben of zo juist doordat mijn hartslag zo leidend is.

Ik vond het trainen naar mijn eerste hele triathlon superleuk om te doen! En nu ook weer voor de volgende. Lekker veeel buiten, hoofd leegmaken en energie krijgen.
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:20

Bericht 09 Feb 2014 22:18

Re: Het hardlooptopic

Wat voor sporthorloges hebben jullie? Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken, maar ze zijn best prijzig!

Ondanks het weer zijn we met z'n allen best fanatiek geweest!
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem38

Bericht 09 Feb 2014 22:24

Re: Het hardlooptopic

Ik heb twee horloges van Polar.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Feb 2014 22:26

Re: Het hardlooptopic

Zo'n sporthorloge lijkt mij ook handig, juist wel met aantal km's. Helaas zijn die best duur.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 22:31

Re: Het hardlooptopic

Ik heb een Garmin Forerunner. Hij was iets van 160 euro, wel duur inderdaad, maar ik geef mezelf steeds een beloning als ik een volgend doel heb bereikt, en dit was er een van. Ik heb er wel veel plezier van en het motiveert om tijdens het lopen te zien hoe ver je al bent en hoe hard je gaat. Ik pas mijn tempo daarop aan, zodat ik niet te hard loop in het begin, want dat gaat anders te vaak fout.
<<

Anoniem156

Bericht 09 Feb 2014 22:37

Re: Het hardlooptopic

Wat voor oordopjes hebben jullie? Ik heb gewoon van die Hema-dingen maar dit tape ik vast want anders vallen ze uit m'n oor tijdens het hardlopen :laughcry:.
<<

Anoniem38

Bericht 09 Feb 2014 22:45

Re: Het hardlooptopic

Goedkope uit thailand. Van die in-je-oor-dopjes. Ik doe ze wel eerst onder het bandje van mijn topje en dan achterlangs mijn hoofd. Ze vallen nooit uit. Yurbuds of zo, schijnen niet uit je oren te vallen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 09 Feb 2014 22:47

Re: Het hardlooptopic

ED> mooi om je zo te kunnen belonen. Helaas kan ik geen groot bedrag kwijt aan zoiets. Maar goed wel mooi cadeau haha,

Poubelle> ik heb oude, geen idee welke het zijn eigenlijk. Maar ze blijven iig goed zitten.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 10 Feb 2014 10:46

Re: Het hardlooptopic

Zo! Ik heb mijn eerste georganiseerde loop sinds 10 maanden er weer op zitten.
Gisteren de Groet Uit Schoorl Run gelopen, samen met een vriendin.
Heb mezelf echt overtroffen, heb een tijd van 56:52 gelopen :D
Moet zeggen dat de duinen mij echt 100% meevielen, na wat ik in mijn trainingen had gedaan.

Ik heb een Garmin Forerunner 210.
Ben er erg blij mee, hij is tot nu toe zijn geld al dubbel en dwars waard :)
Wat betreft oordopjes kan ik niet meepraten, loop zonder muziek!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 10 Feb 2014 10:49

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig Snirp! Hoeveel km was deze?
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 10 Feb 2014 10:52

Re: Het hardlooptopic

Thnx Ibbel :) De loop was 10 kilometer!

Nu door naar de 12 kilometer van de circuitrun in Zandvoort :D
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers