Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


En zo is het maar net...voor alle mama's..

<<

Anoniem16

Bericht 09 Feb 2014 14:52

En zo is het maar net...voor alle mama's..

Mijn man vond deze, iets wat lange, clip maar wel erg mooi en waar.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152072566963159
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 09 Feb 2014 15:16

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Ik kende hem al, maar het blijft een heel mooi filmpje!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 09 Feb 2014 15:57

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Heel mooi!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Feb 2014 16:02

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Tranen in mn ogen.. Daar doe ik t voor
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 17:53

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Moeder zijn is dus 'the hardest job', ik vraag me alleen af waar de vaders zijn in dit verhaal?
<<

Anoniem99

Bericht 09 Feb 2014 19:02

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

-ED- schreef:Moeder zijn is dus 'the hardest job', ik vraag me alleen af waar de vaders zijn in dit verhaal?


Dat dacht ik ook. Ik word sowieso een beetje jeukerig van dit soort filmpjes.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 19:12

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Haha, ja dat is het woord: ik word er ook altijd wat jeukerig van :D
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Feb 2014 19:21

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Ach een tijdje terug kwamen er op facebook bij mij allemaal foto's voorbij van vaders die de haren van hun dochters deden en met hun kinderen bezig waren. Dan denk je toch ook niet 'waar zijn de moeders in dit verhaal'. De ene keer gaan zulke filmpjes over moeders, een andere keer over vaders.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Feb 2014 20:05

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

In mijn omgeving zie ik dat toch wel vaak..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 20:12

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Het gaat altijd over moeders, dat vind ik juist zo vreemd! Dat sentimentele, dat huilerige, dat hysterische gedoe, ik word er helemaal kriebelig van. Als ik aan mijn ouders denk, dan waren ze allebei zeer betrokken. Allebei op een andere manier, maar net zo waardevol. Hier is mijn man ook zeker zo betrokken bij onze dochter. Ik vind het trouwens helemaal niet zo'n zware taak, dat moeder zijn. Juist een heel dankbare taak om zo belangrijk te mogen zijn in het leven van een ander mens. Heel bijzonder, maar de zwaarste baan die je kunt hebben? Nee hoor, echt niet! Ik heb er zelfs nog een zware baan naast, moet je nagaan.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Feb 2014 20:18

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Ik snap wat je bedoeld met je brengt het weer wat onhandig. Maar ik merk dat eigenlijk echt niet zo in mijn omgeving. Alle vaders werken fulltime en de vrouwen niet dus je moet dan wel kijken naar hoeveel tijd er is. Hier op het forum praat ik vooral over mijn eigen situatie. Maar zoals vandaag heb ik al een paar keer gepost dat mijn man allemaal leuke dingen aan het doen is met Ruben en dat hij de tijd van zijn leven heeft.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 20:20

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

In mijn omgeving is het juist wel aardig verdeeld. Allebei de ouders werken, de verdeling is verschillend. Vaak zoiets als dat de ene 32 uur werkt en de ander 28, ofzo. Nouja, dan heb je allebei voldoende tijd om met je kind door te brengen.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Feb 2014 20:27

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

-ED- schreef:Moeder zijn is dus 'the hardest job', ik vraag me alleen af waar de vaders zijn in dit verhaal?



Die zijn uiteraard aan het werk.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 20:29

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Ja, als je nog steeds in de jaren '20 leeft dan klopt het verhaal wel zo'n beetje.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Feb 2014 20:30

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Het was hatelijk bedoeld. Ik ga er overigens wederom geen discussie met je van maken. Als jij zogenaamd leeft in een wereld waarin de vader net zoveel doet als de moeder prima... In het echte leven is en blijft het vaak toch anders. Bovendien gaat dit filmpje over wereldwijd en niet alleen jouw zelfbedachte wijk.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Feb 2014 20:32

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Ja dat is inderdaad zo. Ik werk zelf maar 20 uur en mijn man alweer 50. Toch doet hij alle avonden dat hij thuis is het bed ritueel en heb ik vanaf dat mijn man thuis is geen omkijken meer naar Ruben.

Je laatste opmerking is dan wel weer wat jammer ED.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 20:32

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Haha, nou Printje, ik weet niet waar jij woont, maar echt hoor het bestaat! Vrouwen die werken en mannen die voor hun kinderen zorgen. Misschien in jouw wereldbeeld een utopie, maar hier gewoon dagelijkse realiteit. Wake up!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Feb 2014 20:35

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Nou printje heeft natuurlijk wel een punt. Vaders die thuis zijn bij de kinderen en moeders die werken zijn in de minderheid. Het is veel vaker zo verdeeld dat vaders meer werken dan moeders.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Feb 2014 20:37

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Ja dat klopt, maar heel eerlijk, in mijn omgeving zijn er ook een paar vaders minder gaan werken en de moeders juist fulltime. Dat zijn er echt niet veel (2 geloof ik), maar idd ze zijn er wel haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem16

Bericht 09 Feb 2014 20:38

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's

Precies ik zeg ook nergens dat mannen niets doen en niet belangrijk zijn maar ik weet zeker dar in de meeste gezinnen toch nog echt het meeste gedaan wordt door de moeder. Ik ken genoeg vaders die een dag minder werken.. Daartegenover staan veel meer moeders die echt een stuk minder zijn gaan werken. Maar ik wilde alleen dit mooie filmpje laten zien omdat ik wel vind dat het klopt.

Speciaal voor de papa's een tekst dan die ik wel erg mooi vond ook. Het is geen kunst om papa te worden, het is de kunst om papa te zijn.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Feb 2014 20:41

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Zo.. Hebben beide partijen toch nog de aandacht gekregen in dit topic haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem28

Bericht 09 Feb 2014 20:41

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Ze zullen vast bestaan, maar ik kan (samen met mijn man) in onze omgeving echt geen enkel gezin bedenken waarvan de vrouw meer werkt dan de man, laat staan mannen die thuisblijfvader zijn en de vrouw volledig werkt.
<<

Anoniem44

Bericht 09 Feb 2014 20:46

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Het gaat er ook niet persé om wie er meer werkt. Ook als je een fulltime baan hebt kun je gewoon voor je kinderen zorgen en ben je net zo goed vader. Hier ken ik trouwens genoeg gezinnen waar de vader minder werkt dan de moeder, of evenveel.
<<

Anoniem166

Bericht 09 Feb 2014 20:48

Re: En zo is het maar net...voor alle mama's..

Ik heb het filmpje niet gezien. Ik ben het wel met Printje eens dat in de meeste gevallen toch de vrouw de minste uren maakt en de meeste zorg op zich neemt. Natuurlijk zijn er vele veranderingen ten opzichte van de jaren '50 en doen mannen meer in de zorg/huishouding dan toen, dat neemt niet weg dat het nog steeds niet 50/50 is in het gros van de gevallen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lexi