Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Feb 2014 16:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh wacht er zit geen rijst/aardappel bij dan snap ik hem.
#teammaple🍁
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 09 Feb 2014 16:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Urban Naked schreef:Maar lavendel het hoeft toch niet in de koelkast? Ik heb het gewoon op m'n aanrecht staan en krab er wat uit met een lepel.


Er werd hier laatst gezegd dat het wel moest (door Toxi?) dus vandaar. Maar jij krabt er dus ook gewoon wat uit.
Smile, it's free!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Feb 2014 16:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja hoor ik zet dat niet in de koelkast! Dan zou ik straks net zo'n gelazer als jij hebben bij het koken, ha! Ohja wat ik ook nog wel eens doe is het flesje (ik heb 1 kokosolie ik een fles met smalle hals, echt hoe verzinnen ze het) in een bak heet water zetten. Dan is het ook snel vloeibaar.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 09 Feb 2014 17:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

UN, ja, wij eten er twee keer van :D Maar we zijn geen grote eters ook.

Ik bewaar de kokosolie ook in de koelkast, staat op mijn pot dat dat moet.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Feb 2014 17:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat was ik die zei dat kokosolie in de koelkast moet. Dat is vanwege de houdbaarheid en schimmel.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Feb 2014 17:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hmm. Misschien heb ik het dan mis. Heb gelukkig nog nooit schimmel gezien.
#teammaple🍁
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 09 Feb 2014 18:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zoo ik heb weer boodschappen gedaan en bedacht wat we de komende dagen gaan eten. Ontbijt wordt elke dag hetzelfde: Griekse yoghurt, kiwi, blauwe bessen, havervlokken, pitten en lijnzaad mix, goijibessen, chiazaadjes en cacaonibs.
Als lunch heb ik begin van de week courgettepannekoekjes en later in de week Brabants roggebrood of speltbrood met iets van ei oid. Daarbij een soepje elke dag. Tussendoor heb ik bananen, appels en mandarijnen.

Avondeten wordt iig t/m woensdag:
- quesadilla met zoete aardappel, feta, koriander, paprika en chorizo
- zelfgemaakt pitabroodje met zelfgemaakte falafel en rauwkost en een knoflook komkommer sausje van kwark (de broodjes en falafel heb ik nog nooit zelfgemaakt dus ben benieuwd)
- couscous met feta, koriander, kip, cherrietomaat, paprika, komkommer, ui en cashewnoten.
- aardappels met sperziebonen en gehaktbal
Laatst gewijzigd door Lavendel op 09 Feb 2014 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Feb 2014 18:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik wou dat ik bij jou at deze week, lavendel.

Maarreh rouwkost, is dat het plakje cake na de begrafenis?
#teammaple🍁
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 09 Feb 2014 18:17

Re: Clean, fit & healthy-topic

Urban Naked schreef:Ik wou dat ik bij jou at deze week, lavendel.

Maarreh rouwkost, is dat het plakje cake na de begrafenis?


:hulde:
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 09 Feb 2014 18:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha! Toen ik het typte dacht ik al, dat ziet er gek uit :D
Smile, it's free!
<<

Anoniem273

Bericht 09 Feb 2014 18:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mmm lekkere gerechten, Lavendel! Vooral falafel :love:

Wij hebben net Okonomiyaki op en pittige broccoli met sojasaus/cashewnoten. Heerlijk :) ik heb meteen nog een Okonomiyaki gebakken voor de lunch van ma/di.
<<

Anoniem29

Bericht 09 Feb 2014 18:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben van maandag tot donderdag in Parijs en doe even niet mee :| hahaha. Of zouden er ook clean Macarons en Croissants bestaan?

Ik ga na Parijs wel weer beginnen met hardlopen want mijn gewicht blijft stabiel, terwijl ik die 3 (of ondertussen misschien wel 4 haha) winter kg's weer kwijt wil. Heb het idee dat als ik niet sport, ik maar half werk lever (alleen voeding dus).


@ Lavendel, echt een jummie menuutje! Daar kopieer ik een keer wat van :D
<<

Anoniem186

Bericht 09 Feb 2014 19:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Urban Naked schreef:Hmm. Misschien heb ik het dan mis. Heb gelukkig nog nooit schimmel gezien.


Ik bewaar het ook niet in de koelkast hoor. Ik heb zo'n mega emmer, dat past niet in de koelkast. Ik heb er nog niks geks aan gemerkt, maar het schijnt dus wel beter te zijn.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Feb 2014 19:05

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lavendel, mag ik het recept van de falafel?
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 09 Feb 2014 19:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik was van plan deze te maken:


1 (400g) blik kikkererwten, uitgelekt
1 ui, gehakt
1/2 bosje peterselie
2 teentjes knoflook, gehakt
1 ei
2 theel gemalen komijn
1 theel gemalen koriander
1 theel zout
snufje peper
snufje cayennepeper
1 theel citroensap
1 theel bakpoeder
1 eetl olijfolie
100g droge broodkruimels
olie/boter voor bakken

Prak de kikkererwten samen in een grote kom tot en dikke brij; gebruik geen blender want anders wordt het te dun. Pureer de ui, peterselie en knoflook in een blender en roer dit door de geprakte kikkererwten.
Doe het ei, komijn, koriander, zout, peper, cayenne, citroensap en bakpoeder in een kom en roer dit, samen met de olijfolie, door het kikkererwtenmengsel heen. Voeg geleidelijk aan de broodkruimels toe tot het mengsel niet plakkerig is maar nog wel goed een geheel blijft vormen; voeg meer of minder broodkruim toe indien nodig. Vorm er 8 ballen van en druk ze plat.
Verhit de olie in grote bakpan over matig heet vuur. Frituur de falafel in de hete olie aan alle kanten bruin.
Smile, it's free!
<<

Anoniem186

Bericht 09 Feb 2014 20:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ze zeggen dat je beter geen kikkererwten uit blik kan gebruiken. Ik heb deze ooit gemaakt, dat is wel echt alweer een tijd geleden.
http://www.vegatopia.com/vega/koken/rec ... t-lekkerst
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 09 Feb 2014 20:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Ze zeggen dat je beter geen kikkererwten uit blik kan gebruiken. Ik heb deze ooit gemaakt, dat is wel echt alweer een tijd geleden.
http://www.vegatopia.com/vega/koken/rec ... t-lekkerst


Ik breek even in...maar waarom beter geen kikkererwten uit blik ? Of het specifiek niet gebruiken voor falafel? Of in algemeen?
<<

Anoniem186

Bericht 09 Feb 2014 20:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

D'n Ibbel schreef:
Jans schreef:Ze zeggen dat je beter geen kikkererwten uit blik kan gebruiken. Ik heb deze ooit gemaakt, dat is wel echt alweer een tijd geleden.
http://www.vegatopia.com/vega/koken/rec ... t-lekkerst


Ik breek even in...maar waarom beter geen kikkererwten uit blik ? Of het specifiek niet gebruiken voor falafel? Of in algemeen?


Specifiek voor falafel. Volgens mij omdat het andere te nat is.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 09 Feb 2014 20:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind gedroogde kikkererwten lekkerder, maar als je kikkererwten uit blik uit laat lekken, dan zijn ze niet echt natter dan (zelf) geweekte kikkererwten toch?
<<

Anoniem186

Bericht 09 Feb 2014 20:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kowalski schreef:Ik vind gedroogde kikkererwten lekkerder, maar als je kikkererwten uit blik uit laat lekken, dan zijn ze niet echt natter dan (zelf) geweekte kikkererwten toch?


Die uit blik zijn ook gekookt. Bij dat recept wat ik plaatste moet je ze alleen weken, niet daarna koken. Dus dat scheelt wel.
Maar ik heb het dus pas 1 keer gemaakt, ik weet niet of het met die uit blik dus lukt.

Ik heb trouwens nog een zak gedroogde kikkererwten liggen wat al een half jaar over de datum is. Zou dat nog eetbaar zijn? Haha.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 09 Feb 2014 20:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ah ok, ik snap het verschil!

Ik denk dat dat wel gaat hoor, ik ben nooit zo precies met die data bij langer houdbare producten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 09 Feb 2014 20:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh Jans dat zou ik gewoon doen hoor.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 09 Feb 2014 20:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oké, mooi. Ik ben ook nogal makkelijk, maar mijn man vindt dus dat ik te makkelijk ben. Het ziet er verder ook gewoon nog normaal uit.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 09 Feb 2014 20:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aah oke ja daar kan ik wel inkomen haha. Nee ik dacht er is iets met die in blik of zo :)
<<

Anoniem186

Bericht 09 Feb 2014 20:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zo zag het er uit. Lekker, heb er gelijk trek in gekregen.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers