Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rekening houden met je partner

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:04

Bericht 16 Jan 2014 16:23

Rekening houden met je partner

Ik ben benieuwd in hoeverre jullie binnen je relatie rekening houden met jullie vriend/man en waarin dit naar voren komt.

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?

Ik merk dat ik de neiging heb om nogal veel rekening te houden met de ander binnen een relatie en dat ik hierdoor teleurgesteld raak, omdat de ander dat dan minder doet dan ik. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe jullie dit doen!
Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jan 2014 16:46

Re: Rekening houden met je partner

Het is niet echt een vragenlijstje, maar ik beantwoord 'm wel even zo, misschien kom ik nog op andere dingen.

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is? Ja, sinds ik deze baan heb zeker. Ik heb zelden meer een echt weekend vrij op zaterdag en zondag, dus áls dat al voorkomt, dan wil ik dat met hem doorbrengen. Nou heb ik sowieso niet zo veel afspraken met anderen, maar ik zorg er bijvoorbeeld wel voor dat ik een Skype afspraak met een vriendin plan op een moment dat hij niet thuis is. Ik zorg inderdaad meer dat ik m'n tijd met hem bewust in deel, maar dat doe ik ook voor m'n eigen bestwil.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man? Ja natuurlijk, ik ga niets koken wat ie echt smerig vindt. Nou zijn dat weinig dingen, maar die dingen ga ik niet maken nee, waarom zou ik? Verder hebben we voornamelijk dezelfde smaak (spicy!), hoewel ik wel meer Aziatisch ben gaan koken door hem. Maar hij zegt dat ik er ook echt goed in ben, dat ik precies die smaak van Thailand weet te pakken, terwijl ik er nog nooit geweest ben, dus dat vind ik dan ook weer een leuk culinair compliment, dus dat stimuleert me ook om op die manier te koken als hij dat zo lekker vindt. We houden allebei enorm van eten, en onze smaak lijkt veel op elkaar, dus ik vind het altijd een plezier om te koken voor hem. Andersom hij ook voor mij, hij weet ook precies wat ik lekker vindt.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt? Pff ik vind dat echt lastig. Natuurlijk pas ik me aan, maar ik kan eigenlijk geen concrete voorbeelden bedenken. Ik doe niet snel iets wat ik zelf niet prettig vind. Ik ben in een aantal opzichten veranderd sinds m'n relatie maar dat vind ik niet zo gek, je groeit toch met elkaar mee samen. Maar als ik iets niet prettig zou vinden, zou ik 't niet doen.

Ik merk dat ik de neiging heb om nogal veel rekening te houden met de ander binnen een relatie en dat ik hierdoor teleurgesteld raak, omdat de ander dat dan minder doet dan ik. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe jullie dit doen!
Ik weet van mezelf dat ik een enorme pleaser ben en en heel zorgzaam, ik wil dolgraag verzorgen. Dat is direct m'n zwakke plek want ik laat daardoor snel over me heen lopen (niet alleen in relatie, maar overal), hoewel dat steeds beter gaat. Ik ben eigenlijk nooit teleurgesteld of gefrustreerd, maar ik ben wel een makkelijke pushover die voor d'r vriendje loopt, dan zegt ie: Ach schat, kan je alsjeblieeeeft dit of dat pakken, en dan ben ik te goed om 'nee doe het lekker zelf' te zeggen.
<<

Anoniem17

Bericht 16 Jan 2014 16:50

Re: Rekening houden met je partner

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?
Dat ligt eraan. Over het algemeen zie ik mijn vriend gewoon elke dag, dus ga ik daar geen rekening mee houden. Maar ik zorg wel dat ik, als ik bijvoorbeeld 3 avonden achter elkaar dingen van m'n werk/vereniging heb, ik de 4e avond gewoon thuis ben voor wat quality-time. Die avond plan ik dus geen dates met vriendinnen in.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?
Ja en nee. Als ik weet dat hij iets niet lust maak ik het niet, want ik maak ook geen dingen die ik zelf niet lust. Maar ik maak niet elke dag dingen die hij heel lekker vindt.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?
Nee. Of nja, ik weet dat m'n vriend het irritant vind als ik in bed nog aan het whatsappen ben, dus wij hebben tegenwoordig als regel dat de telefoons niet in de slaapkamer mogen, maar dat is het enige.
<<

Artemis

Bericht 16 Jan 2014 18:52

Re: Rekening houden met je partner

Ik heb geen idee eigenlijk. Ik kook gewoon iets, en hij eet het, hij is niet zo moeilijk...

En afspreken doe ik gewoon, ik hou er wel rekening mee dat ik niet een afspraak plan als ik net 3 late diensten achter elkaar heb gehad zodat ik nóg een avond weg ben, dat wel. En vriendinnen nodig ik ook gewoon uit als hij thuis is, hij vindt het vaak wel gezellig en anders gaat hij wat anders doen. Als ik weet dat hij een hele zware lange week heeft gehad zal ik minder snel bezoek uitnodigen omdat ik dan vermoed dat hij in zijn pyjama op de bank wil hangen en geen zin heeft in sociaal doen. Maar ik vind dat allemaal dingen die vanzelf gaan eigenlijk, niet dat ik er expres en heel bewust rekening mee hou.
<<

Anoniem29

Bericht 16 Jan 2014 19:05

Re: Rekening houden met je partner

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?
Wij hebben beide niet ontzettend veel afspraken buiten de deur, dus we plannen beide gewoon wanneer we zelf willen. Laatst vond mijn vriend het even niet leuk meer omdat ik voor mijzelf 3 weekenden achter elkaar had volgepland en de hele week ook moest werken en dan vraag ik gewoon of die vriendin waarmee ik heb afgesproken hier naartoe komt. Dan drinken we even wat, of we snacken even wat. Meestal gaan we daarna samen wandelen ofzo haha. (Voor als ze nog wat privé wil bespreken ;) ) En op die manier heb ik mijn vriend dan ook gepleased. Makkelijk. Verder heb ik eigenlijk alleen vriendinnen, dus vaak als hij meegaat zijn we of met zijn 3-en of met zijn 4-ren (vriend van vriendin erbij). Of hij blijft thuis.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?
Nee. Ik doe eigenlijk bijna altijd de boodschappen (of samen). En ik bepaald wat we 's avonds eten. Ik vraag wel eens wat aan hem maar hij weet nooit zo goed wat 'omdat ik nooit iets ... blabla... wil'. Met andere woorden, mijn gezonde dingen wil hij niet over nadenken maar wel gewoon opeten en koken. Er is ook niets wat hij echt niet lust (met uitzondering van champignons en schaaldieren, maar dat eten we nooit thuis).

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?
Ja, vooral als het mij totaal geen moeite kost of als ik weet dat iemand anders dat heel fijn vindt.


Ik heb trouwens echt nooit het idee teleurgesteld te worden in relaties. Maar ik ben ook niet echt van het 'voor wat hoort wat'. Ik doe dingen voor de ander omdat ik het leuk vind of maar iets meer moeite kost dan normaal. Als ik echt heel veel energie in iets steek dan laat ik wel weten dat ik er eigenlijk niet zo'n zin in heb, maar dat ik het wel doe haha.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 17 Jan 2014 11:37

Re: Rekening houden met je partner

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?
Ja ik houd daar rekening mee. Wij hebben maar 1 keer in de 2 weken een dag samen vrij, dus die is ook echt voor ons samen. En die 2 avonden per week die we samen hebben houd ik ook voor ons samen. Ik ben altijd op woensdag vrij, en die dag houd ik om lekker met vriendinnen af te spreken, en als we iets met het werk hebben, wordt dat ook altijd op de woensdag gepland

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?
Ik doe altijd de boodschappen, dus 'bepaal' wat er gegeten wordt. Omdat ik zelf maar 2 avonden per week thuis eet, houd ik daar natuurlijk rekening mee. Maar vriend vind het niet erg om 2 avonden hetzelfde te eten. Dus het is vaak zo, dat ie op maandag iets maakt wat ie dinsdag dan ook eet. Woensdag kook ik, en als daar iets van over is, eet hij dat donderdag ook.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?
Natuurlijk hou ik rekening met hem. Wij merken wel heel erg, als we elkaar een paar dagen weinig gezien hebben, dat we aan elkaar moeten 'wennen'. Hij legt bijvoorbeeld de kussens 'goed' op de bank als ik eerder naar bed ga, omdat ie weet dat ik dat fijn vind. En ik ruim de vaatwasser uit, en ruim de was op, omdat ik weet dat hij daar een hekel aan heeft. Van dat soort dingen.

Ik merk dat ik de neiging heb om nogal veel rekening te houden met de ander binnen een relatie en dat ik hierdoor teleurgesteld raak, omdat de ander dat dan minder doet dan ik. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe jullie dit doen!
Ik heb dat niet zozeer in m'n relatie, maar wel met vriendschappen. Dat moet je leren denk ik, je kan een ander niet veranderen, maar het is de manier hoe je er zelf mee omgaat. Het meer laten gaan, en denken jammer dan! Niet iedereen is hetzelfde.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Jan 2014 11:48

Re: Rekening houden met je partner

We maken beide muziek bij 2 dezelfde gezelschappen dus sowieso 2x pw repeteren en in het weekend meestal spelen. We proberen altijd de woensdagavond vrij te houden dat is onze avond.

Eten is heel makkelijk want we lusten beide dezelfde dingen niet.

Qua gedrag laat ik wel dingen voor hem. Als ik wat gedronken heb wil ik meestal iets stoms meenemen
Dat gaat dan over een pak plasticbekertjes of een nep plantje van tafel. Echt rommel dus eigenlijk. Hij heeft daar echt een hekel aan dus dat doe ik niet meer (en als ik iets wel echt heel graag wil dan neemt iemand anders het voor me mee)
Dat is een slechte eigenschap van me dus heel erg is het niet dat ik dat voor hem laat.
30-04-2017
<<

Anoniem162

Bericht 17 Jan 2014 11:58

Re: Rekening houden met je partner

-
Laatst gewijzigd door Anoniem162 op 05 Feb 2014 14:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 17 Jan 2014 12:36

Re: Rekening houden met je partner

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?

De vrienden die ik heb zijn eigenlijk ook vrienden van mijn vriend. Als we afspreken, gaan we er meestal samen naartoe of ze komen bij ons als we allebei thuis zijn. Daarnaast doe ik wel eens iets met één van mijn broers. Dat gaat meestal in het weekend en dan komt het voor dat mijn vriend alleen thuis is. Daar hebben we beide eigenlijk geen probleem mee. We zijn al vaak en lang genoeg samen.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?
Mijn vriend is degene die boodschappen doet en kookt, ik heb daar niks over te zeggen, haha. Ik kook in het weekend vaak en dan maak ik iets dat we beide lekker vinden.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?
Echt dingen anders doen weet ik niet, maar maar als ik bijv. aan het schoonmaken ben, doe ik dat het liefst als mijn vriend niet thuis is. Hetzelfde geldt voor series kijken. Dat doe ik op mijn vrije doordeweekse dag als mijn vriend aan het werk is. Ik zou niet gauw uitgebreid voor een serie gaan zitten als hij thuis is.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 18 Jan 2014 03:44

Re: Rekening houden met je partner

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is? Nee mijn man is veel thuis en daar houd ik niet specifiek rekening mee. Als ik een afspraak wil plannen met vriendinnen dan plan ik die en andersom ook of hij nou thuis is of niet. Alleen als ik weg ga van huis dan overleg ik dat zodat ik weet dat hij thuis is voor onze zoon.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man? Ja over het algemeen wel. Er is één gerecht waar hij niet zo gek op is, als hij dan een weekend naar een goede vriend van hem gaat dan maak ik dat. Hij eet het wel als ik het hem voorzet maar ik weet dat hij er niet zo gek op is dus ik maak het eigenlijk niet als hij thuis is.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt? Nee niet dat ik weet.
Ik kan mij zo ook geen voorbeeld bedenken van iets wat ik op een bepaalde manier doe waarvan hij graag zou zien dat ik het anders doe.

Ik merk dat ik de neiging heb om nogal veel rekening te houden met de ander binnen een relatie en dat ik hierdoor teleurgesteld raak, omdat de ander dat dan minder doet dan ik. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe jullie dit doen! Gelukkig heb ik hier geen ervaring mee. Ik denk dat het hier redelijk gelijk op gaat en we beide goed rekening houden met elkaar. We gunnen elkaar allebei de nodige ruimte en rust en tijd voor ons zelf.
Afbeelding
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 18 Jan 2014 16:28

Re: Rekening houden met je partner

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?
Dit probeer ik wel te doen ja. Maar dat is voornamelijk omdat mijn vriend onregelmatig werkt en als ik dan met vriendinnen ga afspreken als hij vrij is hebben we echt weinig tijd samen. Maar als ik met een vriendin wil afspreken als hij vrij/thuis is omdat het beter uitkomt is het ook nooit echt een probleem. Dan gaat mn vriend gewoon zelf met vrienden afspreken of iets voor zichzelf doen.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?
Ja, daar ik ik wel rekening mee. Nu lust hij best veel, dus dat scheelt. Maar ik wil dat hij ook rekening houdt met mijn eetwensen dus dat doe ik andersom ook.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?
Jawel, maar dat zijn kleine dingetjes in het huis/huishouden. Dat zie ik meer als aanpassingen die ik heb gedaan toen we gingen samenwonen, maar dat is andersom ook zo gedaan. Je moet dan gewoon je weg vinden met elkaar. Geen grote dingen iig.
<<

No. 3

Bericht 18 Jan 2014 21:12

Re: Rekening houden met je partner

Ik denk er ook niet echt over na. En ik val er ook niet over als hij geen rekening met mij houdt. We zijn best wel individuen die elkaar vrijheid geven. Tegelijkertijd probeer ik het hem wel naar de zin te maken en hij mij ook. Ik heb niks met 'ik investeer zoveel, maar krijg weinig terug'. Daarvoor ben ik daar te weinig mee bezig. Mijn vriend zegt altijd: "Het is geen wedstrijd of competitie. Niemand hoeft te winnen of gelijk te spelen."
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:56

Bericht 18 Jan 2014 21:31

Re: Rekening houden met je partner

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?
Wij wonen niet samen, maar ik hou wel rekening met onze werkroosters. Ik probeer mijn sporten te plannen tijdens zijn diensten, of op dagen waarop we niet afspreken. Of ik ga 's ochtends paardrijden als hij bij mij is, dan slaapt hij lekker uit en lunchen we samen.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?
We hebben gelukkig dezelfde smaak en zijn vrij makkelijk wat eten betreft. Meestal koken we ook samen.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?
Nee, niet echt. Er zijn wel dingen die we verschillend doen, maar we zijn beiden eigenwijs. Het komt er meestal op neer dat we elkaar de ruimte geven om het op ieders eigen manier te doen. Hij bereidt rijst bijvoorbeeld in een rijstkoker, dus als we samen koken vraag ik hem om de rijst te doen.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Feb 2014 16:13

Re: Rekening houden met je partner

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?
Ik plan meestal dingen in overleg, soms bij ons thuis en soms bij een ander. Kijk dan wel of m'n man zin heeft om thuis te zijn, meestal vind hij het wel gezellig.
Vanwege gebrek aan oppas voor D worden dingen in de avonduren en het weekend wel gepland in overleg.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?
Bij het maken van ons wekelijkse boodschappenlijstje vraag ik wel wat hij wil eten, met name omdat hij niet alles kan eten.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?
Nee, niet dat ik zo kan bedenken. Ik blijf hooguit een x langer op dan dat ik zou willen omdat m'n man dat gezelliger vind.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 01 Feb 2014 16:16

Re: Rekening houden met je partner

Snowflakes schreef:Ik ben benieuwd in hoeverre jullie binnen je relatie rekening houden met jullie vriend/man en waarin dit naar voren komt.

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?

Ik nodig gerust vriendinnen bij mij uit als vriend thuis is. Hij gaat dan boven wat doen of gaat zelf ergens heen. Ik ga ook naar vriendinnen toe, daar heeft vriend geen moeite mee. Als hij een keer ergens heen wil als ik thuis ben, prima. Zolang het over en weer maar niet te vaak is natuurlijk :)

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?
Daar hoef ik niet veel rekening mee te houden, aangezien hij dezelfde dingen lekker vindt als ik. Hij kookt de laatste tijd meestal, overlegt niet maar maakt meestal iets wat ik ook lekker vind. Dingen als nootjes erdoor doet hij niet omdat hij weet dat ik die niet lust.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?
Soms. Je houdt toch wel rekening met elkaar.

Ik merk dat ik de neiging heb om nogal veel rekening te houden met de ander binnen een relatie en dat ik hierdoor teleurgesteld raak, omdat de ander dat dan minder doet dan ik. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe jullie dit doen!
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 20:36

Bericht 01 Feb 2014 21:46

Re: Rekening houden met je partner

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is?
Ik let wel een beetje op wat ik afspreek, maar mijn vriend is maar 1 avond per week weg (om te sporten) en dan vind ik het ook wel heerlijk om een avondje alleen thuis te zijn. Ik spreek wel vaak overdag dingen af, dan is hij toch aan het werk. En sowieso voorkom ik dat ik heel veel avonden achter elkaar weg ben.
Mensen uitnodigen doe ik ook wel als hij wel thuis is.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man?
Mijn vriend is voor veel eten allergisch, dus daarmee houd ik wel rekening. Sommige dingen lust hij niet, maar als ik daar ook nog rekening mee ga houden, dan eet ik elke dag aardappelen. Dus daar houd ik niet altijd rekening mee.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt?
Sommige dingen wel. Sommige dingen ook onbewust, omdat mijn vriend daar al zo vaak wat over gezegd heeft, dat ik het onbewust heb aangepast.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Feb 2014 10:13

Re: Rekening houden met je partner

Snowflakes schreef:Ik ben benieuwd in hoeverre jullie binnen je relatie rekening houden met jullie vriend/man en waarin dit naar voren komt.

Plannen jullie bijvoorbeeld bewust afspraken met anderen in op tijdstippen dat je weet dat je vriend/man ook niet thuis is? Of nodig je vrienden/vriendinnen ook uit als je partner thuis is? Ligt eraan, als het gemeenschappelijke vrienden zijn dan vragen we wat zij willen, bijvoorbeeld onze beste vrienden heb ook een relatie met elkaar, maar we willen niet auto's met z'n 4e zijn. Vaak gaat mijn man dan naar hun en komt mijn beste vriendin naar ons.

Houd je rekening met wat er gegeten wordt, dus met de voorkeur van je vriend/man? Ja, hij houdt niet van erwten, maïs en andere dingen die in je mond kapot knapen. Dat maak ik dus bijna nooit een als ik het al maak, dan voor hem wat ander.

Doe je dingen anders dan je ze zelf zou doen, omdat je weet dat de ander dit prettig vindt? Ja, dat doet hij ook voor mij. Ik wil bijvoorbeeld op een bepaalde manier de vaatwasser ingepakt hebben en dat doet hij ook.

Ik merk dat ik de neiging heb om nogal veel rekening te houden met de ander binnen een relatie en dat ik hierdoor teleurgesteld raak, omdat de ander dat dan minder doet dan ik. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe jullie dit doen!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Feb 2014 18:13

Re: Rekening houden met je partner

Met afspraken maken houden we in zoverre rekening met elkaar dat we in drukke tijden er alsnog voor proberen te zorgen dat we een avond samen hebben door de week. Gemaakte afspraken geven we even door, zodat we er allebei rekening mee kunnen houden. Soms lukt het niet, maar dan is het ook geen ramp hoor.

Mijn vriend lust geen champignons en daardoor eet ik dat ook bijna nooit. Verder lusten we allebei bijna alles, dus dat gaat nooit mis. Wel overleggen voordat een van ons boodschappen gaat doen wat we gaan eten die avond of de komende avonden, maar dat bepalen we meestal vrij snel.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem44

Bericht 04 Feb 2014 18:22

Re: Rekening houden met je partner

Ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat je rekening houdt met elkaar. Ik hou erg van koken, maar er zijn dingen die mijn man minder lekker vindt, terwijl ik er erg van hou, dat soort gerechten kook ik dan op avonden dat hij er niet is. Zo doet hij dat ook. Verder bespreken we het met elkaar als we afspraken maken, dat kan ook niet anders als je samen een kind hebt. De ene keer gaat hij iets leuks doen met een vriend en blijf ik thuis en een andere avond ga ik erop uit, of sporten. We plannen ook tijd in voor ons tweeën, dan is dochter bij opa en oma, dat vindt ze eigenlijk alleen maar heel leuk, dus ik voel me daar nooit schuldig over (al begrijp ik hier op het forum dat dit eigenlijk not done is)

Het kost het me weinig moeite om rekening te houden met mijn man, misschien ook omdat hij rekening met mij houdt. Als ik dan hier hoor dat veel mannen 3x per week een avond gaan sporten, maar dat die vrouwen zelf geen tijd hebben om te sporten, dan vind ik dat zo apart. Het is geven en nemen in een relatie, niet alles hoeft op een weegschaaltje, maar het is wel heel belangrijk om de ander iets te gunnen. Voor mij is dat op het moment vooral trainen voor het hardlopen, voor mijn man is het een avondje ouwehoeren met zijn vrienden in de kroeg. Leven en laten leven!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 06 Feb 2014 17:45

Re: Rekening houden met je partner

Ja ik hou rekening met hem. Ik ben strakker gaan werken met googleagenda, ik schrijf dingen op een memobord (en heb dat memobord gekocht) omdat het hem veel rust geeft (en mij ook, achteraf).
Ook ruim ik meer op dan vroeger.

Ik spreek niet snel iets met anderen af als we elkaar een paar dagen niet hebben gezien en we weer een avond allebei thuis zijn.

Ik kijk niet verder in de series die we samen volgen. Grr.
#teammaple🍁
<<

Anoniem23

Bericht 08 Feb 2014 23:16

Re: Rekening houden met je partner

Ja ik probeer niet een hele week avonden zonder hem vol te plannen. Als er vriendinnen bij ons thuis langskomen check ik even of hij niet al plannen bij ons thuis heeft en geef ik het even aan hem door. Maar als hij thuis is dan is hij thuis. Gezellig toch :). Hij doet dit ook zo volgens mij (hij heeft zijn digitale agenda met mij gedeeld dus ik kan ook precies zien wat hij doet, maar ik gebruik mijn digitale agenda niet dus ik zet dingen die hij moet weten in die gedeelde agenda).

Ik vraag altijd wel of hij ergens zin in heeft qua eten (ik doe meestal boodschappen en kook dan) en als dat niet zo is verzin ik wat en vraag of hij het er mee eens is. Ik maak nooit iets dat hij niet lust (en andersom ook niet).

En ik ruim veel meer op hahaha.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 09 Feb 2014 11:43

Re: Rekening houden met je partner

Harrison schreef:Ja ik probeer niet een hele week avonden zonder hem vol te plannen. Als er vriendinnen bij ons thuis langskomen check ik even of hij niet al plannen bij ons thuis heeft en geef ik het even aan hem door. Maar als hij thuis is dan is hij thuis. Gezellig toch :). Hij doet dit ook zo volgens mij (hij heeft zijn digitale agenda met mij gedeeld dus ik kan ook precies zien wat hij doet, maar ik gebruik mijn digitale agenda niet dus ik zet dingen die hij moet weten in die gedeelde agenda).

Ik vraag altijd wel of hij ergens zin in heeft qua eten (ik doe meestal boodschappen en kook dan) en als dat niet zo is verzin ik wat en vraag of hij het er mee eens is. Ik maak nooit iets dat hij niet lust (en andersom ook niet).

En ik ruim veel meer op hahaha.


Dit eigenlijk :good:

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers