Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 07 Feb 2014 20:55

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Urban Naked schreef:
Aimee schreef:
Voordat ik dit voor waar aanneem, wil ik even hier navragen of dat echt zo is ;) Zijn er moeders bij wie de eerste er zonder complicaties kwam, maar bij wie de tweede bevalling een stuk moeizamer was?
Maar dit is toch ook niet erg veel waard, wat je nu aan antwoorden gaat krijgen? Jouw verloskundige geeft aan wat de kans is en geeft je op basis daar van advies. In dit topic zul je veel verhalen gaan lezen die het tegendeel bewijzen, want zo werkt dat als je een stelling neerzet: dan willen mensen vooral het tegendeel laten zien.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens! Een kansberekening bij een vk is namelijk heel anders dan een kansberekening van een gyn. En dan kom je toch echt tot een hele andere conclusie kan ik je uit eigen ervaring vertellen!

En verder: Buiten dat ik het heel erg kut vind voor je Star007, dat je zulke nare bevallingen hebt gehad, betekenen de kleine kansen die je had natuurlijk niet dat de kansberekening dus niet klopt.


Dat is absoluut niet waar wat je nu zegt!! Een kansberekening wordt ALTIJD gemaakt op basis van de uitzonderingen, daarom heet het ook een kansberekening. En nee natuurlijk wordt je niet alles van te voren verteld wat er mis zou KUNNEN gaan. Als dat wel het geval zou zijn, denk ik dat er nog maar erg weinig baby's zullen worden geboren.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 07 Feb 2014 20:58

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Mijn bevalling werd zoals al eerder gezegd klinisch, ik kreeg een knip.
Die knip heeft mij weken lang ellende bezorgd. Toen ik na 8 weken op controle kwam bij mijn eigen verloskundige heb ik gevraagd waarom er geknipt was, met de baby was immers alles goed. Ze ging kijken in het dossier uit het ziekenhuis en vertelde dat ik een uur aan het persen was, ze er in het ziekenhuis een eind aan breien. Zij gaf aan dat als zij de bevalling had gedaan ze tenminste zou wachten tot 1,5 uur persen als de omstandigheden daarnaar zijn.
Dus ik geloof wel dat er sneller wordt ingegrepen om het sneller te laten verlopen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Feb 2014 12:00

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Pinkel schreef:
Urban Naked schreef:
Aimee schreef:
Voordat ik dit voor waar aanneem, wil ik even hier navragen of dat echt zo is ;) Zijn er moeders bij wie de eerste er zonder complicaties kwam, maar bij wie de tweede bevalling een stuk moeizamer was?
Maar dit is toch ook niet erg veel waard, wat je nu aan antwoorden gaat krijgen? Jouw verloskundige geeft aan wat de kans is en geeft je op basis daar van advies. In dit topic zul je veel verhalen gaan lezen die het tegendeel bewijzen, want zo werkt dat als je een stelling neerzet: dan willen mensen vooral het tegendeel laten zien.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens! Een kansberekening bij een vk is namelijk heel anders dan een kansberekening van een gyn. En dan kom je toch echt tot een hele andere conclusie kan ik je uit eigen ervaring vertellen!

En verder: Buiten dat ik het heel erg kut vind voor je Star007, dat je zulke nare bevallingen hebt gehad, betekenen de kleine kansen die je had natuurlijk niet dat de kansberekening dus niet klopt.


Dat is absoluut niet waar wat je nu zegt!! Een kansberekening wordt ALTIJD gemaakt op basis van de uitzonderingen, daarom heet het ook een kansberekening. En nee natuurlijk wordt je niet alles van te voren verteld wat er mis zou KUNNEN gaan. Als dat wel het geval zou zijn, denk ik dat er nog maar erg weinig baby's zullen worden geboren.


Het klopt juist wél wat Urban Naked zegt. Volgens mij lees jij niet goed en mis je het woordje 'niet'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 08 Feb 2014 13:22

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Susan schreef:
Pinkel schreef:Hier ben ik het absoluut niet mee eens! Een kansberekening bij een vk is namelijk heel anders dan een kansberekening van een gyn. En dan kom je toch echt tot een hele andere conclusie kan ik je uit eigen ervaring vertellen!

En verder: Buiten dat ik het heel erg kut vind voor je Star007, dat je zulke nare bevallingen hebt gehad, betekenen de kleine kansen die je had natuurlijk niet dat de kansberekening dus niet klopt.


Dat is absoluut niet waar wat je nu zegt!! Een kansberekening wordt ALTIJD gemaakt op basis van de uitzonderingen, daarom heet het ook een kansberekening. En nee natuurlijk wordt je niet alles van te voren verteld wat er mis zou KUNNEN gaan. Als dat wel het geval zou zijn, denk ik dat er nog maar erg weinig baby's zullen worden geboren.


Het klopt juist wél wat Urban Naked zegt. Volgens mij lees jij niet goed en mis je het woordje 'niet'.[/quote]

Misschien moet jij eerst eens beter lezen voordat je over mij oordeelt! Er staat toch duidelijk dat ik reageer op basis van mijn EIGEN ervaring??!!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 08 Feb 2014 13:31

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

DE CAPSLOCK IS NIET NODIG ;)
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Feb 2014 13:34

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Zit je panty te strak of zo, pfff?

Jij schrijft dat wat Urban Naked schrijft niet klopt en je hebt het vervolgens alleen over kansberekeningen, wat zij schrijft over kansberekeningen klopt wel. Over jouw ervaring heb ik het verder niet, over jouzelf ook niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 08 Feb 2014 13:35

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Blijkbaar wel Steep, want anders wordt er gesuggereerd dat ik niet goed lees.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 08 Feb 2014 13:37

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Nou nou.. Ik denk niet dat het helpt en dat er zo juist minder leuk op je gereageerd gaat worden. Maar zelf weten dan..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Feb 2014 13:39

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Ik lees nu dat stuk over je eigen ervaring. Het was me totaal niet duidelijk dat dat van jou was, aangezien je dat gewoon midden in een quote hebt neergezet. Maar daar reageerde ik dus niet op, ik reageerde op het stuk over kansberekening.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Feb 2014 13:40

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Pinkel schreef:
Urban Naked schreef:
En verder: Buiten dat ik het heel erg kut vind voor je Star007, dat je zulke nare bevallingen hebt gehad, betekenen de kleine kansen die je had natuurlijk niet dat de kansberekening dus niet klopt.


Dat is absoluut niet waar wat je nu zegt!! Een kansberekening wordt ALTIJD gemaakt op basis van de uitzonderingen, daarom heet het ook een kansberekening. En nee natuurlijk wordt je niet alles van te voren verteld wat er mis zou KUNNEN gaan. Als dat wel het geval zou zijn, denk ik dat er nog maar erg weinig baby's zullen worden geboren.


Ik reageerde dus op dit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 08 Feb 2014 14:04

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Susan schreef:
Pinkel schreef:
Urban Naked schreef:
En verder: Buiten dat ik het heel erg kut vind voor je Star007, dat je zulke nare bevallingen hebt gehad, betekenen de kleine kansen die je had natuurlijk niet dat de kansberekening dus niet klopt.


Dat is absoluut niet waar wat je nu zegt!! Een kansberekening wordt ALTIJD gemaakt op basis van de uitzonderingen, daarom heet het ook een kansberekening. En nee natuurlijk wordt je niet alles van te voren verteld wat er mis zou KUNNEN gaan. Als dat wel het geval zou zijn, denk ik dat er nog maar erg weinig baby's zullen worden geboren.


Ik reageerde dus op dit.


Ik ben inderdaad wat prikkelbaarder moet ik zeggen. Sorry als ik bitchy overkom dat is niet mijn bedoeling.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Feb 2014 14:06

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Oké zand erover.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem25

Bericht 08 Feb 2014 14:55

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Ik ben ook niet in de veronderstelling dat ik hier een heel objectieve steekproef kan doen hoor :) Maar ik was gewoon benieuwd. Mijn verloskundige was best stellig dat bij een tweede thuis bevallen veiliger is dan in het ziekenhuis, en ik vroeg me af of dat bij de forumpopulatie ook écht zo was.
Ik ben er voor mezelf gewoon nog niet uit wat ik wil. Mijn verzekering dekt ook vrijwillige ziekenhuisbevallingen, dus dat is geen punt. Thuis bevallen lijkt me gewoon heel mooi en rustig, maar door de angsten die ik heb weet ik niet of ik het 'kan'. Dus twijfel ik gewoon nog even verder.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 08 Feb 2014 15:12

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Ik denk dat jij vertrouwen in je lichaam moet gaan krijgen.
Dat had ik dus niet vandaar bij de tweede een keizersnee net als de eerste.
Heb je vrije geboorte al gelezen? En een geboorteplan maken hoe jij zou willen dat het gaat.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem180

Bericht 08 Feb 2014 20:40

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Van wat voor soort angsten heb je dan last? (Als je dat kwijt wil..)
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 08 Feb 2014 21:12

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Eerste duurde lang, maar verder prima bevalling.
Tweede was zo gepiept en had prima thuis gekunnen.
Derde was thuis, ging goed tot aan het persen. Kindje is er echt uitgetrokken en ademende niet. Tja dat weet je gewoon niet van te voren. Na wat plinke pijnprikkels kwam hij gelukkig bij hoor!

Je weet het gewoon nooit.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem25

Bericht 08 Feb 2014 21:49

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Robin schreef:Van wat voor soort angsten heb je dan last? (Als je dat kwijt wil..)

Nou, ik ben vooral heel erg bang om zelf een bloeding o.i.d. te krijgen, te overlijden en nooit mijn kinderen te zien opgroeien. Of dat het kindje vast komt te zitten, zuurstofgebrek, noem maar op. En het stomme is dat hoe meer ik er over lees, en hoe vaker ik lees dat het vrijwel niet voor komt en ik mezelf probeer gerust te stellen, ik er juist banger van word. Bij Luuk had ik een zwangerschap vol complicaties, en nu helemaal niets waardoor ik steeds denk 'het moet toch ergens mis gaan'.

Happydobby: Ik ken dat boek niet, ga het eens opzoeken!
<<

Anoniem171

Bericht 08 Feb 2014 22:12

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Hier drie ongecompliceerde bevallingen gehad.

Eerste bevalling duurde zeven uur, met drie persweeen werd eerste geboren.

Tweede bevalling duurde 3,5 uur en met één persweeen was tweede er.

Derde bevalling duurde 1,5 uur en derde is geboren zonder te persen.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 08 Feb 2014 22:37

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Nana schreef:Hier drie ongecompliceerde bevallingen gehad.

Eerste bevalling duurde zeven uur, met drie persweeen werd eerste geboren.

Tweede bevalling duurde 3,5 uur en met één persweeen was tweede er.

Derde bevalling duurde 1,5 uur en derde is geboren zonder te persen.


Die derde kwam er zelf uitgekropen?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem16

Bericht 08 Feb 2014 22:45

Re: Eerste bevalling een makkie, tweede complicaties?

Aimee; ik herken die angsten wel hoor maar dankzij mijn moeder ben ik hier grotendeels vanaf. Die zegt het kan altijd wel misgaan, en als je je daar altijd maar zorgen om maakt kun je nooit meer genieten. Je kunt ook onder een bus terecht komen, etc etc je zult nooit zekerheid hebben. Dat had ik juist ff nodig om alles weer wat te kunnen relativeren.

De kans dat het allemaal gewoon goed gaat is zoveel groter, probeer daar juist vanuit te gaan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers