Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 10 Sep 2013 16:23

Re: Voorjaar 2014 mama's

Voor een meisje zijn we er al uit, jongetje word lastig haha. Gaan we maar hard over nadenken als we het geslacht weten :yes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 10 Sep 2013 17:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk roze een leuke positiejas.. Ik vrees dat ik er ook opzoek naar 1 moet... Maar ook ik vind ze vaak zo lomp en eigenlijk wel zonde voor 1 winter... Waarschijnlijk wordt het hier dus ook een marktplaatsjas die ik erna weer verkoop.

Over namen.. ai. Meisjesnaam hebben we al heellll lang. DE definitieve naam hebben we nog niet besloten, maar er zijn meerdere kanshebbers, die we allemaal beiden ECHT leuk vinden, dus dat komt wel goed.
We hebben het nu vooral over jongensnamen. We hadden dat bij L al, en nu dus weer... We kunnen het gewoon niet eens worden. We hebben wel een aantal namen, maar we hebben bij geen van die namen beide zoiets van- JA dat is m... Alleen bij L had ik heel erg het gevoel dat het een meisje zou zijn en dat het verder niet boeide, maar ik heb nu heel erg het gevoel van een jongetje, dus vandaar dat we daar nu vooral mee bezig zijn denk ik.

En owwww... ik voel sinds een paar dagen ukkie in mijn buik :heart:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 10 Sep 2013 19:11

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik denk ook dat ik mijn jas volgend jaar weer verkoop. Al valt het me erg mee, nu zonder dikke buik staat hij ook gewoon leuk. Helaas wist ik al vrij zeker dat mijn eigen jas misschien nog wel even past, maar de hele winter ga ik er zeker niet mee redden. Dus zat vast een beetje te speuren af en toe, en ineens een hele leuke gevonden gelukkig! Scheelt een hoop, want ik vind het ook zo zonde heel veel geld uit te geven voor een jas die ik waarschijnlijk maar 1 winter draag.

Herkenbaar van de jongensnamen, vorige keer vond ik dat al lastiger en ook deze keer zou het ons qua namen beter uitkomen als het een meisje wordt. Meisjesnamen in overvloed, maar de jongensnamen vinden we allebei lastiger. Al komen we er vast wel uit als het nodig is, het wordt denk ik nog wel goed zoeken!

Ohhhh, wat leuk dat je al wat voelt! Gaat hier denk ik nog wel even duren, aangezien mijn baarmoeder echt uitzonderlijk diep ligt. Dus ik verwacht niet heel vroeg wat te voelen, maar je weet het natuurlijk nooit.. Kan niet wachten in elk geval!
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 10 Sep 2013 19:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedeavond,

Ik wil me hier ook aanmelden als jullie het goed vinden. Ik ben 24 maart uitgerekend van ons tweede kindje. We hebben al een zoon. Ik schreef eerst in de zwangerschaptopic tot 12 weken maar ik ben inmiddels 12 weken en 1 dag zwanger dus ik hoop dat jullie het goed vinden.

Groetjes
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 10 Sep 2013 19:33

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya schreef:Goedeavond,

Ik wil me hier ook aanmelden als jullie het goed vinden. Ik ben 24 maart uitgerekend van ons tweede kindje. We hebben al een zoon. Ik schreef eerst in de zwangerschaptopic tot 12 weken maar ik ben inmiddels 12 weken en 1 dag zwanger dus ik hoop dat jullie het goed vinden.

Groetjes


Tuuurrrlijk :) Nog gefeliciteerd! En gezellig hoor!

Heb jij ook een nieuwe naam op dit forum trouwens?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 10 Sep 2013 20:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ah Snoezel wat leuk dat je je kleintje al voelt. Ik wil ook! Dan is het toch weer wat meer 'echt' dat je zwanger bent. Op sommige momenten vergeet ik het soms gewoon. Onze meisjesnaam staat ook al heel wat jaartjes vast. De jongensnaam die we hebben heb ik altijd wel mooi gevonden en mijn vriend vond 'm eerst mwah maar hoe vaker hij de naam hoort hoe leuker dat hij 'm gaat vinden zegt hij. Ik spiek af en toe ook op mp voor een positie jas maar tot nu toe heb ik nog geen leuke gevonden in mijn maat helaas

Roze hier ligt de baby ook diep dus ik verwacht die baby ook niet zo snel te voelen. Heb je toevallig ook een foto van de jas? Ik ben eigenlijk wel benieuwd!

Welkom Lindsya!
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 10 Sep 2013 20:20

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, nee ik heb altijd deze naam gehad op het forum. Dank je wel voor het welkom heten.

Razz, dank je wel.

Ik moet jullie nog wel even leren kennen en jullie namen onthouden maar dat gaat vast wel goed komen.

Groetjes
<<

Anoniem75

Bericht 10 Sep 2013 20:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

17-02-2014 Papillio
01-03-2014 Dolfijntje24
03-03-2014 Snoezel
14-03-2014 Lies
15-03-2014 Roze
19-03-2014 Shy
20-03-2014 Razz
24-03-2014 Lindsya
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 10 Sep 2013 23:07

Re: Voorjaar 2014 mama's

Welkom Lindsya, veel meelezen hier dan leer je onze namen wel kennen haha. En gefeliciteerd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 11 Sep 2013 06:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Whahah, ik heb zo gelachen om je post Razz. Mijn man vindt "mijn" jongensnaam wel leuk, maar heeft niet dat JA gevoel. Ik hoop dat als ik de naam vaak noem dat hij het steeds leuker en passender zal vinden, dus je geeft me moed :^^:

Lindsya: Hoe oud is je andere kindje? En ja, namen is lastig. Leer je snel genoeg hoor. Zeker in een topic als deze waar een kleine groep schrijft. Komt goed :)

Ik merk dat ik veel minder bezig ben dan bij de eerste met het kamertje, kleding en andere dingen kopen. Ben ik echt totaaaallll niet mee bezig. Vind ik wel grappig om te zien...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 11 Sep 2013 08:38

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz, ik zal eens kijken of ik van de week een aanfoto kan maken van de jas, de advertentie is namelijk al van MP af, dus de foto ook. Je brengt me trouwens op ideeën, ik ga de namen die ik het mooist vind maar gewoon vast vaak noemen, wie weet heeft het effect op mijn vriend ;)

Lindsya, welkom hier! Hoe gaat het nu met je? Ben je nog zo heel misselijk of is het al wat minder? Hier is het nog lang niet weg, maar al wel wat minder gelukkig.

Snoezel, ik had ook gedacht minder met dingen zoals het kamertje enzo bezig te zijn. Maar volgens mij is het net zo erg als bij A. en ik ben echt hele dagen aan het fantaseren over hoe of wat. Toevallig moeten we ook een nieuw kamertje kopen, we zijn er ook al uit welke meubeltjes het gaan worden. Met kleertjes wacht ik nog wel, eerst het geslacht afwachten.

Zo, ik heb alvast weer iets gescoord voor de baby. Een nieuw Nannycare sensormatje (doos zit nog dichtgeplakt) voor 20 euro! Heb hem net opgehaald. Als het goed is kan ik er na de geboorte ook eentje aanvragen via mijn verzekering. Maar ik wil er vanaf de eerste dag eentje hebben, en we hebben straks op het eigen kamertje een ledikantje en op onze kamer een wieg. Dus kunnen mooi in beide bedjes zo'n matje! Gaf me vorige keer wel een extra stukje rust, in het begin ging ik constant checken of ze het nog deed..
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 11 Sep 2013 08:46

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemorgen,

Razz, mijn man en zoon hebben alleen naar een meisje naam gezocht. Ze willen graag een meisje en de naam die ze uit hebben gekozen vind ik ook heel mooi. Jongensnaam hebben we nog niet maar ik heb een gevoel dat het een jongen wordt maar ik denk dat omdat ik een jongen wil. Maar 30 september weten we het geslacht. Gewoon de naam genoeg zeggen dan wordt het die naam misschien wel voor een jongen als het een jongen wordt natuurlijk.

Snoezel, ja de meeste "ken" ik bij naam want we hebben samen in de topic gezeten tot 12 weken zwanger dus komt wel goed met de namen :D Mijn zoon is 6 jaar, we wilde graag eerder een kindje maar het lukte niet. Allebei onze kinderen zijn via ivf gekomen. Ik heb dat gevoel ook, nu wil ik wachten tot ik het geslacht weet en dan wil ik pas beginnen met alles. We hebben al een kamertje, hebben we nog van onze zoon.

Shy, dank je wel.

Groetjes
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 12 Sep 2013 00:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Pff ik kan niet slapen, ik ga tegenwoordig na het eten even liggen gewoon een uurtje. Nu lag ik om 19.00 op bed en werd om 22.30 wakker. Nu ben ik klaar wakker haha, gelukkig ben ik vrij en heb ik geen verplichtingen :P
Kwam om 22.30 beneden en zei tegen mijn man heb je mij niet geroepen? Hij had mij wakker gemaakt om 20.00 en ik had gezegd dat ik naar beneden kwam, kan mij serieus niks herinneren :nerd:

Hoe is het verder met iedereen?

Ik ben nogal onzeker, ik ben alleen misselijk en verder merk ik niks. Ja mijn buik word wel wat boller haha. Vind het gewoon beetje spannend en het voelt nog steeds een beetje gek, vooral na het overlijden van schoonvader.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 12 Sep 2013 12:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy sinds deze week ben ik ook enorm onzeker. Vorige week konden ze bij de vk het hartje nog niet vinden. Ik zei toen heel stoer ach dat geeft niks want bij S. konden ze het met dat termijn ook niet horen. Maar toch blijft het in m'n hoofd spoken. Ik ben verder alleen wat moe maar mijn zere borsten zijn wel flink afgenomen. Ook heb ik soms buikpijn van m'n darmen. Ik kan niet zo goed naar het toilet (harde ontlasting en wat ik er ook aan doe niks helpt lijkt wel) dus af en toe heb ik gewoon krampen. Ik heb pas over 4 weken een echo (geslachtsbepalingsecho) en eigenlijk vind ik dat helemaal niks om nu nog 4 weken in onzekerheid te zitten. Komende woensdag moet ik weer naar de vk voor het hartje en als ze het dan niet horen hoop ik dat ze me toch voor een echo doorsturen.

Snoezel wat grappig om te lezen! Gewoon iedere dag die naam hardop zeggen waar je man bij is en hopelijk draait die van jou dan ook bij :razz:
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 12 Sep 2013 16:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Oh razz dat snap ik, ze konden daar dus niet gelijk een echo maken begrijp ik uit je verhaal?
Dat zou bij mij ook lekker gaan spoken dan. Wat naar, waarschijnlijk is er gewoon niks aan de hand.

Snoezel, mijn man had hetzelfde met de naam die ik had uitgezocht uiteindelijk is die het toch geworden :cheering:
We liepen in pretpark en een man riep zijn zoontje, man en ik keken elkaar aan en toen was wel duidelijk dat die naam het werd. Maar vaak laten vallen kan geen kwaad hoor, weet ik uit ervaring :nerd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 12 Sep 2013 17:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Nee klopt. Daar hebben ze alleen een doppler en geen echo apparaat helaas. Ik hoop dat ze het volgende week wel kunnen vinden anders krijg ik het echt héél erg benauwd!
<<

Patsy

Bericht 12 Sep 2013 18:06

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik mag hier nu ook mee gaan schrijven, als jullie het goed vinden natuurlijk.

Ik ben vandaag 12 weken en 2 dagen zwanger, de uitgerekende datum is 25 maart.
Vandaag hebben we de termijnecho gehad, alles zag er prima uit, wat een verschil met 3 weken geleden.

Razz, ik kan me voorstellen dat je je er een beetje zorgen om maakt. Met de echo van vanmiddag duurde het ook een tijdje voordat ze het hartje gevonden had, we zagen het al wel kloppen. Je gaat volgende week gewoon een hartje horen!!

Shy, ik was ook heel onzeker, maar nu ik vanmiddag de echo gehad heb is dat weer over, maar mezelf kennende komt dat snel weer terug. Volgens mij hoort het er een beetje bij...

Roze, ik las dat het ietsje beter gaat met je, gelukkig zeg!
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 13 Sep 2013 20:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien, welkom en gefeliciteerd.

Shy, ik kan ook zo moe zijn soms maar ik probeer een beetje wel aan mijn slaapritme te houden anders slaap ik hele gekke tijden wel en niet. Ik kan soms al om 6 uur s'avonds in slaap vallen maar dan probeer ik het echt tegen te houden.

Roze, mijn misselijkheid gaat met ups en downs. Gisteren en vandaag is het weer vreselijk maar ik heb er ook goede dagen tussen zitten. Gelukkig dat het bij jou iets beter gaat. Je heb toch een dochtertje en je ben ook extreem misselijk? Dat is de goede persoon in mijn gedachte heb.

Gisteren en vandaag was het weer vreselijk met de misselijkheid. Hou niks binnen en ik ben heel snel moe, wil alleen maar slapen. Hopelijk is het morgen weer wat beter want dit is niks.

Groetjes
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 13 Sep 2013 20:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya: Vanmiddag ook weer geslapen toen zoontje in bed lag haha, lekker hoor! :P
Was niet eens overdreven vroeg uit bed, zoontje was ook pas rond 10.00 wakker haha, en nu zit ik trouwens alweer te gapen.

Soms denk ik dat ik wat voel, bij mijn zoontje nauwelijks tot ik best een enorme buik had. Daar twijfel ik ook aan, vooral s'avonds als ik in bed lig.
Mijn placenta lag toen zo dat het inderdaad verklaarbaar was dat ik weinig voelde.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Sep 2013 20:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Razz, hopelijk volgende week wel een hartje te horen! Ze kunnen het ook gewoon niet altijd goed vinden, hoeft niks ergs te betekenen. Maar ik snap je ongerustheid wel hoor! Ik ben blij dat ze bij mij alleen echo's hebben gemaakt tot nu toe, want het kindje ligt zo diep dat het hartje bij mij waarschijnlijk ook lastig te vinden is.

Katrien, welkom!

Lindsya, klopt, je hebt de goede voor je! Balen dat het nu weer even heel erg was met de misselijkheid, hopelijk nu weer een paar goede dagen! Hier is het een beetje hetzelfde, de ene dag gaat het best aardig en de andere dag weer helemaal niet. Gelukkig beginnen er wel steeds meer redelijke dagen te komen. Wat toevallig trouwens, ook wij weten hopelijk 30 september het geslacht.

Shy, herkenbaar van het slapen. Ik ga regelmatig vroeg naar bed, en op de dagen dat mijn dochtertje een slaapje wil doen (niet altijd meer) dan ga ik ook liggen. Soms krijg ik er wel een raar ritme van, maar dat trekt hopelijk wel bij. Ik heb het soms ook echt nodig tussendoor even te liggen, anders voel ik me op slechte dagen aan het einde van de dag nog beroerder.

Niet echt veel nieuws te melden hier. Gaat met ups en downs, gelukkig steeds meer redelijke dagen. Al was vandaag wel weer een slechtere dag. Hopelijk van het weekend wat meer geluk, wil het kamertje van mijn dochtertje afmaken. We zijn eind mei verhuisd en de kamer is al een tijd zo goed als af, maar wil nog een paar kleine dingetjes doen. En hopelijk van de week beginnen met de toekomstige babykamer leegruimen. Die staat nu vol met zooi, vooral nog dingen van de verhuizing. Als hij leeg is kan daarna het behang eraf. En als we het geslacht eenmaal weten kunnen we gaan kijken wat voor behang we op de muur willen, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Meubeltjes hebben we al wel bedacht wat we willen, maar die gaan we pas kopen als de muur en vloer klaar zijn. Ze zijn toch van Ikea, dus geen lange levertijd gelukkig!
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 14 Sep 2013 18:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze, dan heb ik toch de goede voor me. We hebben elkaar ook op fb. Leuk dat jullie ook op dezelfde dag het geslacht weten. Waar ga jij het laten doen want wij wonen niet ver van elkaar af. Ik laat het in P. doen als je me begrijp :D Gelukkig dat het iets beter met je gaat. Altijd misselijk is echt niet fijn. Vandaag is het weer helemaal niks bij mij helaas.

Shy, lekker dat je geslapen heb. Ik heb vanmiddag ook even geslapen, doe je af en toe wel goed.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 15 Sep 2013 08:04

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi dames,
Herkenbaar dus dat onzekere gevoel.
Ik heb morgen een afspraak voor een pretecho staan. Ik ben erg nieuwsgierig naar het geslacht. Het maakt mij verder niet uit, maar de nieuwsgierigheid is erg groot en daarbij vind ik het ook fijn om te weten of het allemaal nog goed gaat. Of hij of zij goed groeit. Ik heb nog niet echt een buik. Had al een klein buikje van mezelf, maar verder slank en pas na het eten zie je het wat meer...Maar goed het kan ook zijn dat ik lekker gegeten heb en daardoor mijn buikje vol is.
Ook droom ik zo heftig. Vannacht weer over die pretecho: het apparaat is stuk, mijn vriend is het vergeten, het geslacht is niet goed te zien.

Daarbij kan ik helaas niet optimaal genieten van mijn zwangerschap vanwege een darmparasiet. Kwam daar tijdens de zwangerschap achter. Kan daar ook niet voor geholpen worden, pas als ik bevallen ben. Al met al erg vervelend dus. Denk dat daar ook die onzekerheid vandaan komt. Maar goed, huisarts zegt dat het niet schadelijk is voor de baby en daarbij blijft die parasiet in mijn darmen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 15 Sep 2013 08:42

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien- welkom! Het wordt langzaamaan steeds drukker en gezelliger hier!! :)

Hier goed. alleen begin ik echt nu al ontzettende last van mijn rug te krijgen. Ben maar meteen daar de fysio gegaan, heb nu woensdag een afspraak.

O, en ook ik heb leuke positiejas gekocht :)
Afbeelding
Afbeelding

Zo eerst maar weer eens verder aan het kamertje van L. Ze bleef onverwacht een nachtje bij opa en oma slapen, dus heerlijk samen uit kunnen slapen en samen kunnen ontbijten :heart:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 15 Sep 2013 08:53

Re: Voorjaar 2014 mama's

snoezel schreef:Jahoeeeee!!! Ik meld me ook hoor. Uitgerekende datum is 3 maart, dus ik mag NET meedoen hier :D


Wat grappig, dit was ook mijn uitgerekende datum :-) (alleen dan dus 03-03-213)
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem 82

Bericht 16 Sep 2013 10:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje, wat vervelend van die parasiet! Gelukkig kan het geen kwaad, maar vervelend is het wel! Laat je nog even weten hoe de pretecho was, ben benieuwd!

Lindsya, toevallig, wij laten het ook in P. doen, om 11 uur!

Snoezel, wat een leuke jas! Ik vind hem wel een beetje lijken op de mijne, is hetzelfde idee. Erg leuk vind ik, een stuk leuker dan een hoop jassen die ik tegenkwam en me toch een beetje aan een vuilniszak deden denken, haha. Is het nog gelukt met het kamertje van L? Ben benieuwd naar het eindresultaat, het tafeltje en de krukjes heb ik al voorbij zien komen en vind ik zo leuk!

Hier gelukkig een redelijk weekend gehad, en dus nog wat in het kamertje van dochter kunnen doen. Fijn dat dit ook weer gebeurd is! Nu nog een klein dingetje afmaken (moet eerst nog even langs de bouwmarkt) en dan vind ik hem af! In elk geval is haar bed inmiddels voorzien van haar naam in grote houten letters, heeft ze mooie boekenplankjes die ik geschilderd heb en nu alleen nog het gordijntje voor haar kast vastmaken. Wordt erg leuk! Gisteren ook nog eventjes naar het bos geweest, niet te lang, maar was wel even lekker!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers