Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem23

Bericht 04 Feb 2014 15:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Toxi ik heb dat ook heel erg! Ik wil gewoon warm comfort food ofzo haha. Maar daarom maak ik veel soepen met veel groentes er in, dat helpt wel. Lekker warm en toch healthy!
<<

Anoniem29

Bericht 04 Feb 2014 17:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jaah soep lekker! Ik moet ook meer soepjes maken.

Heb ook van die kloot werktijden op het moment. Van 11 tot 14 uur bijv. Dan eet ik ontbijt om 9.30 uur (lig meestal tot 8.30/8.45 in bed, dan even rustig douchen etc.), om 10.30 moet ik weg (dan heb ik net een uurtje geleden ontbeten) en geen pauze. Dan ben ik om 14.15 thuis en dan heb ik zo'n trek dat ik geen zin meer heb om iets te maken (dus ga snaaien) of gewoon helemaal geen honger meer heb en om 16:00 uur zo'n hongerdip krijg.

Als ik nou zorg dat het soepje al klaar is hoef ik het om 14.15 uur alleen even op te warmen. Maar nog steeds blijft het stom, want dan eet ik van 9.30 tot 14.30 dus niets. (Dat is 5 uur!)
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 04 Feb 2014 18:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kan je om kwart voor elf of als je op je werk aankomt niet even een gekookt eitje eten? Of een speltmuffin/plakje bananenbrood?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem29

Bericht 04 Feb 2014 18:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee :( Ik zit achter de kassa haha. Ik ga ook altijd op het laatste moment weg, dus 10.38 uur o.i.d. en dan ben ik precies op tijd haha. Geen seconde teveel achter de kassa zitten natuurlijk :D

Misschien eerst ontbijten, dan douchen en dan om 10 voor half 11 nog even wat eten.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 04 Feb 2014 21:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Of gewoon 2 uurtjes eerder opstaan Toxi en een rondje hardlopen ;)
Smile, it's free!
<<

Anoniem186

Bericht 05 Feb 2014 11:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Net m'n bestelling van body en fit gehad. Noten zien er goed uit!
De notenpasta iets minder, er zitten ook pinda's in. Beetje raar voor een notenpasta. Het staat ook op hun site, maar dat had ik niet gezien.
En ik had 3 zakken havermout besteld, zitten er maar 2 in en 1 zak grove havervlokken. Daar heb ik niks aan, wat er ligt nog een zak van een kg of 4 havervlokken in de kast. Ik heb ze maar even een mailtje gestuurd.
Oh en er zat een ander kadootje in dan wat ik besteld had. Maar dat is geen ramp.
<<

VanillaRose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:29

Bericht 05 Feb 2014 13:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zou ook graag mee willen schrijven in dit topic. Wil een stuk gezonder gaan eten en een paar kilo eraf is mooi meegenomen. Ben sinds vorige week begonnen in de boeken van Amber Albarda en heb al enkele recepten uit geprobeerd.
Vorige week ook voor het eerst in de natuurwinkel geweest, ging een wereld voor mij open. Ben nog bezig om dit hele topic door te spitten maar wil graag wat tips van jullie voor het ontbijt en tussendoortjes?
Ik eet nu veel griekse yoghurt met speltmuesli, walnoten, kaneel, blauwe bessen en honing of ik maak havermout met banaan, honing en kaneel als ontbijt. Verder dan dit kom ik niet, kan je ook gewoon crackers eten? of brood? Probeer altijd donker volkoren brood of speltbrood te nemen. En tussendoortjes kom ik vaak niet verder dan fruit. Iemand nog tips/recepten voor iets anders? Zouden jullie misschien als voorbeeld een dag willen beschrijven wat jullie zoal eten? Doe ik nog inspiratie op.
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 05 Feb 2014 14:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Vanavond op TV, De Nationale Eettest.

Misschien wel leuk voor jullie!

http://www.tvgids.nl/artikel/62692/Paul ... selkennis/
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 05 Feb 2014 14:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ha Vanilla leuk dat je mee komt doen. Tuurlijk kun je crackers of brood eten. Het is geen dieet, het is gewoon eten wat je lekker vind maar dan (over het algemeen) zonder suiker en zonder bewerkte producten.
Je kunt als ontbijt prima speltbrood eten of crackers met een lekker gekookt of gebakken eitje, avocado, humus etc (oid, of gewoon normaal beleg maar dan wellicht bio). Je zou ook hartige of zoete muffins kunnen bakken met gezondere meelsoorten en ei of je kunt courgette of banaan pannekoekjes bakken.

Ik eet ook niet zo boeiend hoor ik eet meestal griekse yoghurt of kwark met kiwi, blauwe bessen, lijnzaad en muesli als ontbijt. Tussendoor eet ik eigenlijk ook altijd fruit, 's ochtends een banaan en 'smiddags een appel. Ik reageer niet verkeerd op fruitsuikers en wordt er ook niet dik van dus ik vind het wel prima. Je zou ook een gekookt eitje kunnen nemen, een handje noten of stukjes komkommer, wortel, tomaatjes, paprika? Of een stukje roggenbrood met roomboter en peper en zout oid.

Een gemiddelde dag van mij:

- 100 ml griekse yoghurt, kiwi, 50 gr blauwe bessen, 2 eetlepels muesli, 1 eetlepel lijnzaad
- Banaan (en vaak ook nog een mandarijn)
- 2x rustiek knackebrod of twee speltboterhammen met avocado/humus/hutenkase en tomaat en komkommer. Of een bakje met 200 gr wokgroente, noten, sojasaus met couscous/quinoa. Daarbij altijd de soep van de dag op mn werk
- Appel
- Avond eten is gewoon van alles wat. Wel met een klein beetje aardappel of zilvervliesrijst of speltpasta oid en heel erg veel groente.

Ik wil ook wat meer recepten en dergelijke gaan uitproberen en nu geloof ik niet zo persee in superfoods maar omdat deze er toch vaak in verwerkt zitten heb ik zojuist (voor 25 euro, shit en ik mocht eigenlijk niks meer kopen deze maand) bij body en fit besteld:

-cacaonibs
-boekweitmeel
-kokosolie
-chiasaad
-goijibessen
-havervlokken
-noten en pittenmix

Welk cleane gerecht moet ik nou echt eens proberen dit weekend? Wat is jullie favoriet? Mag ontbijt/lunch/tussendoor/soep alles zijn!
Smile, it's free!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Feb 2014 14:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb dit nu al twee keer gemaakt Lavendel en ik vind het erg lekker!

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/10 ... ergroenten
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 05 Feb 2014 15:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk dat je komt meeschrijven VanillaRose! Ik wissel heel veel af wat betreft ontbijt, maar ik heb juist veel meer moeite met de lunch en diner. Ideeën voor ontbijtjes haal ik van verschillende foodblogs over gezond eten (vegadutchie, focus on foodies, blij suikervrij, de bakparade, etc)

Wat betreft lunch eet ik meestal een zelfgemaakte groentesoep (maak ik op zondag), met 2 crackers of 1 speltboterham met pindakaas, notenpasta, avocado, gekookt ei (ik ben een beetje zoekende wat betreft beleg). Soms eet ik een salade of 2 boterhammen. Avondeten is als ik alleen eet meestal koolhydraat vrij. Veel groenten en dan iets van kip, vis, vlees of vleesvervanger erbij. Tussendoortjes is in principe altijd fruit (appel, peer, sinaasappel, mandarijnen, bananen op dit moment). Drinken is altijd water en thee en 1 of 2 koppen koffie.

Wat ik vandaag heb gegeten:
O: Havermoutpap met havermout, havervlokken, amandelmelk, lijnzaad, chiazaad, hennepzaad, kaneel en geraspte kokos
T: Minneola
L: Groentesoep (met rode linzen, wortel, bleekselderij en paprika), en 2 crackers met kaas (kaas eet ik zelden trouwens)
T: banaan
D: Spinaziesalade met tomaat, paprika, omegamix en een vegaburger.

Ik probeer na het avondeten niets meer te eten. Meestal lukt dit wel. En ik het weekend ben ik losser met eten.
<<

Anoniem166

Bericht 05 Feb 2014 15:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat ziet er lekker uit, LG. Ga ik binnenkort eens maken.

Ik zat van de week in de trein, eerste klas, en tegenover mij twee heren. Haalt de ene man een zakje noten uit de tas en gingen ze daarover praten, dat het zo gezond was enzo. Vertelde die andere man dat hij 's ochtend altijd ontbijt met havervlokken, banaan, sojamelk en chiazaad. Vind het zo grappig, had het echt niet verwacht dat twee zakelijke mannen daar zo mee bezig zijn.
<<

Anoniem44

Bericht 05 Feb 2014 15:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

VanillaRose: Mij helpt het om langzaam steeds iets in mijn normale voedingspatroon te introduceren. Ik heb wel eens geprobeerd om in 1x mijn hele voeding om te gooien naar gezonder/puurder, maar dat hield ik niet lang vol. Het kostte me teveel tijd en energie om alles helemaal anders te doen en ik begon al snel terug te verlangen naar de meer ongezonde dingen die ik eerder at.

Wat voor mij goed werkt is om steeds één klein ding te veranderen. Ik dronk eerst wel 6 koppen koffie per dag, nu drink ik er nog 2, de rest heb ik vervangen door verse thee en water. Eerst at ik zowel als ontbijt en als lunch volkorenbrood, nu heb ik mijn ontbijt vervangen door een green smoothie met veel bladgroente en fruit. Op die manier introduceer ik steeds iets nieuws. Op deze manier werkt het heel goed!
<<

Anoniem186

Bericht 05 Feb 2014 15:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha Sanne, wat grappig. Ik heb sowieso maar 1 iemand in m'n omgeving die net zo met eten bezig is als wij. Voor de rest interesseert het veel mensen niet.

VanillaRose, zoals ED het zegt deed ik het ook. En ik eet overigens ook alleen dingen die ik lekker vindt. Ik ga bijv echt geen gojibessen eten omdat ze zo gezond zijn terwijl ik ze echt niet lust. Het moet wel leuk blijven.

Vandaag zag het er hier zo uit:

Ontbijt: havermoutpap van speltmelk (ik wissel af met bio koemelk, rijst/haver/speltdrank)
Tussendoor: halve banaan
Lunch: Griekse yoghurt met honing en walnoten
Tussendoor: halve appel
Vanavond eten we zuurkoolstamppot. Veel mensen eten geen aardappels, maar wij wel. Ik vind dat af en toe best lekker!
<<

VanillaRose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:29

Bericht 05 Feb 2014 16:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt allemaal goed wat jullie eten!
@ Lavendel, De dingen die jij noemt eet ik ook, en had ook al de ontbijt muffins van het recept van jans 2x gebakken. Bevallen erg goed. Weeg jij echt altijd je ontbijt af? Is dit belangrijk om te doen? Ik weeg alleen de havermout af omdat het anders te dik word en dat vind ik niet lekker.
@ED ik introduceer inderdaad steeds iets nieuws. Vind het leuk om recepten uit te proberen en heb gelukkig een makkelijke vriend die ook alles wilt proberen. Ontbijten deed ik eigenlijk altijd al met griekse yoghurt.

Had nog wel een vraag, wat voor houmous gebruiken jullie? Ik koop nu steeds die van Sabra(?) ofzo maar is deze zo goed?
En hoe zit het met koe melk en kaas? Eten jullie dit wel of niet? En met wat voor reden?
Vanmiddag had ik een zuurdesem boterham met roerei met tomaat, ui en spinazie gemaakt maar miste wel een glas melk(normaal optimel maar dat is helemaal niet zo gezond dus.)
Afbeelding
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 05 Feb 2014 17:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik maak mijn hummus zelf :)

Blikje kikkererwten, sap van 1/2 citroen, 1 eetlepel tahin, 1 eetlepel olijfolie extra vierge, 1 teentje knoflook en lekker veel peper, cayennepeper en paprikapoeder erdoor, en bovenstaande in de keukenmachine pureren. Eventueel als het wat dik is wat extra olijfolie of vocht uit het blikje kikkererwten toevoegen.

Edit: ik gebruik nog maar heel weinig koemelk en kaas. Toevallig vandaag kaas gegeten maar de vorige keer was 3 weken terug. In plaats van gewone melk kan je ook amandelmelk/rijstmelk/havermelk/soyamelk of speltmelk proberen? Ik maak mijn havermout altijd aan met amandelmelk.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 05 Feb 2014 17:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee weeg dat niet af hoor, ik weet dat er 500 gr. Kwark in een bak zit en 250 gr. Bessen in een doosje en gebruik dat precies 5 dagen doordeweeks dus vandaar!
Smile, it's free!
<<

VanillaRose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 92

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:29

Bericht 05 Feb 2014 17:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zojuist ook een bestelling geplaatst bij Body en Fitshop.

Intoxicated, de amandelmeel is daar nu in de aanbieding voor 5,99 voor 500 gram. Misschien heb je er iets aan?
Afbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 05 Feb 2014 18:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Afbeelding

M'n bordje met avondeten :love:
Zoete aardappel frietjes, pastinaak met sinaasappelbloesem honingglazuur (tijdelijk bij Lidl, diepvries), courgettechipjes met parmezaanse kaas en een Toscaanse Carré. Oh en biologische mayonaise. Was echt heerlijk!
<<

Anoniem44

Bericht 05 Feb 2014 18:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik bewaar zoiets als kaas nu meer voor de bijzondere momenten, bijvoorbeeld eens in het weekend wanneer ik mezelf wil verwennen, maar het is niet meer normaal voor me om het dagelijks te eten. Dan maken we een kaasplankje met allemaal verschillende kaasjes bijvoorbeeld. Daar kan ik enorm van genieten! Ik denk dat het belangrijk is om de dingen waar je echt van houdt te blijven eten, maar dan wel met mate. ik drink alleen nog volle melk en dan maar een piepklein scheutje door mijn koffie, maar ik drink niet meer, zoals eerder een heel glas melk.
<<

Anoniem152

Bericht 05 Feb 2014 19:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Afbeelding

M'n bordje met avondeten :love:
Zoete aardappel frietjes, pastinaak met sinaasappelbloesem honingglazuur (tijdelijk bij Lidl, diepvries), courgettechipjes met parmezaanse kaas en een Toscaanse Carré. Oh en biologische mayonaise. Was echt heerlijk!

Dat ziet er goddelijk uit! Heb je het in de oven gemaakt?
Mijn zoete aardappel ziet er nooit zo mooi uit.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Feb 2014 19:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, alles komt uit de oven!
<<

Anoniem152

Bericht 05 Feb 2014 19:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe lang doe jij ze er in en op hoeveel graden?
Ik doe toch echt iets verkeerd, geloof ik.
<<

Anoniem273

Bericht 05 Feb 2014 20:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Chava schreef:Hoe lang doe jij ze er in en op hoeveel graden?
Ik doe toch echt iets verkeerd, geloof ik.


220 graden (en op het laatst ook even 200 graden hetelucht) en dan 15 minuten ene kant, 15 minuten de andere kant. Qua kruiden enzo een beetje gehusseld met olijfolie, wat peper, zout, paprikapoeder en knoflookpoeder.

Afbeelding
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 05 Feb 2014 20:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Azi: ziet er echt heeeerlijk uit! Die pastinaak, is die dan met glazuur uit de vriezer of komt alleen het glazuur uit de vriezer?
Ik had vanavond trouwens ook een Toscaanse Carré, die vind ik echt zo lekker :love:
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers