Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Patsy

Bericht 31 Jan 2014 16:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje, dus nu heb je verlof, heerlijk!

Appeltje, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk van het spandoek en de zingende bouwvakkers. Wel balen dat het waarschijnlijk nog even duurt voordat je duidelijkheid hebt over je werk, maar gelukkig heb je genoeg wat je afleidt.

Roze, hoe is het nu met de pijn in je buik? Hopelijk gaat het beter nu. Fijn dat jullie kamertje nu ook af is, heerlijk gevoel vind ik. Heel veel plezier bij de fotoshoot morgen.

Lindsya, gelukkig dat alles wel gewoon goed was. Dus toch een teken van je lichaam dat je teveel gedaan hebt, gaat het nu beter?

Gisteravond dus weer naar de verloskundige geweest, alles gaat prima! Ik was er zeker van dat de baby dwars lag maar dat is niet zo. Hij/zij ligt keurig met het hoofdje naar beneden en is zelfs al een klein stukje ingedaald. Wat ik dus onder mijn ribben voel drukken zijn de billetjes. Verder ben ik heel benieuwd waar de armen en de benen liggen want ik voel door mijn hele buik bewegingen. Over 3 weken hebben we de liggingsecho nog.
Ik zal zo proberen foto's te plaatsen van het kamertje in het daarvoor bestemde topic.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Feb 2014 09:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

@lindsya: goed dat je lichaam het aangeeft. Hopelijk kun je wat uitrusten! Gelukkig is verder alles goed.

@appeltje: nog gefeliciteerd! Heb je een leuke dag gehad? Dat gesprek met de kraamzorg stelt ook niet zo veel voor. Fijn dat alles goed is met jou en de baby. Hij of zij draait vast nog wel. Heb je er niet heel veel last van dat ie dwars ligt?

@katrien: fijn dat de baby niet dwars ligt!dat idee had ik ook een hele tijd.

@roze: leuk zo'n fotoshoot en buikafdruk! Veel plezier! Vervelend vd buikpijn! Even in de gaten houden. Ik heb dat bij het lopen dat ik last krijg van mijn buik aan een kant. Net als dat je gaat hardlopen en je krijgt daar last.

@moonlight: is het kamertje al binnen? Al druk aan het klussen?

@solei: heerlijk verlof! Jammer dat het ook gelijk afgelopen is dat je niet meer terug kunt komen. Leuk dat je vriend de meubeltjes zelf wil maken! Dat is natuurlijk wel heel uniek en bijzonder!
Het lijkt mij ook erg leuk de 9 mndbeurs, maar durf daar niet heen (1 mrt uitgerekend) het zou natuurlijk kunnen in theorie. Of alleen in de avond.

Hier ook heerlijk verlof sinds gister. Denk dat ik het maandag pas besef als iedereen aan de slag gaat en ik hier thuis zit. Heb wel al weer het een en ander gepland dat is wel gezellig! En nu is het wachten.
Gister flink verwend door de ouders en kinderen. Heel gek want ik kom dit schooljaar ook niet meer terug dus invalster sluit het af. Natuurlijk ga ik nog een keer langs om de baby te laten zien.
Ook vandaag mijn laatste zwangerschapsgymles, maar denk dat ik nog extra lessen ga nemen. Het is ook gezellig met die meiden!
Denk dat ik wel toe ben aan rust. Net sloeg mijn hart op hol vanuit het niets. Even wat rustiger aan.

Fijne dag allemaal ondanks de regen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 01 Feb 2014 15:31

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo dames

Hoe is het met jullie?

@ appeltje: Heb je een leuke verjaardag gehad? Leuk hoor zo s'ochtends toegezongen worden haha. De eerste was zit er vandaag in! Wat is het veel... Misschien toch iets teveel geshopt :palm:

Maar het kaartje is binnen en we zijn er heel erg blij mee. Het wordt zo wel een stuk echter en komt inderdaad steeds dichterbij.

@ Roze: Ja hier ook, ik kijk gewoon in het etiket wat erin mag, en dat gooi ik in de droger en de rest zal ik op moeten hangen. Die sokjes zijn helemaal een crime hahaha zo ienieminie! Maar goed dan is dat wel alvast gedaan. Vind neutral alleen zo niet lekker ruiken!! :( maar goed moet maar he voor de kleine uk. Vind het ook zo zielig als ze er uitslag van zou krijgen of hele erge jeuk of iets dergelijks.

Leuk zo een fotoshoot!

@ dolfijntje: Ons kamertje was er met 20 weken al haha dus wij hebben niet hoeven wachten of klussen. Alles staat nu wel hoe het moet staan en ben nu bezig met de kleertjes wassen. Hoe is het bij jullie? Alles al een beetje aan het afronden?

Hier alles zijn gangetje. Maandag hebben we weer de groeiecho dus we hopen op weer goed nieuws en dat onze kleine lieve meid goed op haar eigen lijntje weer gegroeid is.
Het komt nu wel heel dichtbij. Ik word met de dag nieuwsgieriger hoe ze eruit ziet. Wat ze van mij heeft en wat ze van mijn vriend heeft. Hoe mooi ze is etc etc... Zo leuk allemaal maar ook ontzettend eng want ik zie wel een beetje tegen de bevalling op als ik heel eerlijk ben :)
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 04 Feb 2014 07:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even ego en grrr hoor... Gister vk geweest en Puck is dus inderdaad nog niet ingedaald. Ondanks dat ik dat gevoel echt al mijn halve zwangerschap heb dat dat dit keer OOK weer zo gaat zijn, baal ik eigenlijk wel. Houdt in dat als mijn vliezen breken ik eigenlijk ongeveer meteen moet gaan liggen en de vk moet bellen.
Tja, dan ga je niet rustig een dagje naar de dierentuin... Raadt vk ook af overigens.

Dus deze week nog maar leuke dingen doen en dan vanaf volgende week in en om huis blijven. Helaas woon ik in een dorp en bijna al mijn vrienden/familie op minimaal 30minuten met de auto... Deze week dan ook maar helemaal volgepland met bezoekjes aan familie en vrienden :P
Afbeelding

Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Feb 2014 10:07

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: Jammer zeg, dat kunnen een paar lange weken worden nog. Maar moet je gaan liggen als de vliezen breken omdat jullie Puck dan nog op alle manieren kan indalen?

Moonlight: Ik heb hetzelfde gevoel, hoor. Ik ben reuze benieuwd naar ons kindje, maar wij hebben bijvoorbeeld gisteren een infoavond over bevallen gehad, en dan knijp ik hem toch wel een beetje bij de woorden ‘knip’ enzo…. Maar het zal vast allemaal goed gaan. Er zijn zo veel bevallingen op één dag, en de professionals weten precies wat ze moeten doen.
Leuk dat het kaartje naar jullie smaak was. Vinden jullie het ook zo moeilijk om de teksten te bedenken?
(waar heb je trouwens gratis kaartjes vandaan? )

Dolfijntje: Naar een beurs met de uitgerekende datum zo dichtbij zou ik denk ik ook niet doen hoor. Je zou altijd op de dag zelf nog kunnen kijken hoe het gaat.
Ja ik kijk uit naar de meubeltjes, maar ik vrees dat ik er wel iets langer op moet wachten.
Fijn dat je verlof hebt, en altijd leuk als er aandacht is besteed aan je. Al 36 weken, wat gaat dat snel joh!

Katrien: Fijn dat de baby goed lag, is de kans groot dat hij/zij nu ook zo blijft en zo indaalt?
Je kamertje is prachtig! WOW! Echt gaaf. Ook die kinderwagen, ik snap dat je jezelf al helemaal ziet wandelen ermee.
Ik heb trouwens ook wel eens dat ik een heel verhaal had getypt wat ineens niet geplaatst werd. Daarom schrijf ik nu eerst alles in Word, en dan kopieer ik het. Dan ben ik niet alle kwijt.

Lindsya: Blijf aan je rust denken hoor! Hoe was de verjaardag van je zoontje geweest? Hoeveel weken ben je nu?

Roze: Fijn dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over die cyste. Leuk een gipsbuik!! Dat zou ik ook wel willen! En een fotoshoot met zwangerebuik is ook zo’n mooie herinnering.
Kamertje ook al bijna klaar, fijn hoor.

Appeltje: Jammer dat je in onzekerheid moet zitten over je werk. Maar zo’n bouwvakker-zangkoor maakt vast veel goed ;)
Heerlijk he? Dat de kleine nu al zo’n karaktertje is. Hier ook zo’n eigenwijs, ik geniet er zo van. En mijn vriend ook!

All: Nog steeds een lekker druk kindje, maar het niet zeggen van het geslacht word steeds moeilijker. Vooral ook omdat we de naam ook al zo lang hebben, moet ik opletten om hem niet te gebruiken.
Ik ben aan het rondkijken om de tekst voor op het geboortekaartje te verzinnen. Lastig joh, je moet dan al praten over je kindje alsof het geboren is. En de meeste standaard teksten vind ik te zoetsappig.

Toekomstig opa is nu al beschermend. Wij waren op verjaardag waarbij normaal altijd veel gerookt word door de gasten. (echt veel) Maar daar stak toekomstig Opa toch mooi een stokje voor. Zodoende is er alleen gerookt op het balkon en ik hoefde niet eens wat te zeggen. Zo lief.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 04 Feb 2014 11:55

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemorgen,

De babywas is bijna klaar. Alles gewassen en gestreken. We hebben een matras gehaald dus het bedje is nu ook klaar. Ik heb van een vriendin adapters kunnen lenen voor de kinderwagen, alleen moet ik even kijken of onze Maxi-Cosi erop kan anders moeten we die nog kopen. Vandaag ook de geboorte bedankjes besteld, we delen geen kaarten uit dus die hoef ik niet te bestellen. Wel met de vluchtkoffer bezig nu dus alles is bijna klaar. Donderdag weer naar de verloskundig en vrijdag de laatste 34 weken echo dus ik hoop dat alles goed is. Ik heb mezelf wel rustig gehouden en alles lekker rustig aan gedaan dan gaat het een stuk beter.

Mijn zoontje's verjaardag was ook geslaagd, veel centjes gehad en cadeau kaarten die heeft die gisteren gelijk ingewisseld bij de speelgoedwinkel en de centjes in zijn spaarpot.

Solei, dat is al goed dat ze rekening met je houden met het roken en in de toekomst met de kleine. Je schrijf "hem" krijgen wij hetzelfde geslacht :^^: Als je het niet wil vertellen is het ook goed hoor :) Ik vind dat ook altijd moeilijk van die teksten te vinden, hopelijk vind je er eentje. Ik ben nu 33 weken en 1 dag.

Snoezel, dat is balen dat Puck niet ingedaald is. Kan het nog komen of rekenen ze daar helemaal niet meer op?

Moonlight, leuk weer een echo. Wij hebben dat ook op wie de kleine gaat lijken. Hij heeft zover we kunnen zien wel de lippen en het neusje van zijn broer dus ik denk dat die wel op zijn broer gaat lijken.

Dolfijntje, hoe beval het verlof? Lekker aan het uitrusten? Leuk dat je verwend ben door de ouders en kinderen. Kom je wel volgend schooljaar terug op die school of niet?

Katrien, gelukkig dat de baby toch niet dwars lag en dat alles goed was met de controle.

Roze, hoe gaat het met je? Al een beetje bijgekomen van je relfoto op FB? Hoe was de fotoshoot?

Razz, hoe gaat het met jou?

Groetjes
<<

Anoniem 82

Bericht 04 Feb 2014 13:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya: Balen dat je je van de week zo rot voelde! Gelukkig was alles wel goed. Gelukkig heb je rust kunnen nemen lees ik. En je zoontje een geslaagde verjaardag gehad lees ik, leuk!! Fijn dat alles nu bijna af is. Ik ben inmiddels een beetje aan het bijkomen van de rel inderdaad, had nooit verwacht dat het zo uit de hand zou lopen. Wel dat niet iedereen het mooi zou vinden, maar niet dat het echt een hele rel zou worden. Nu alles maar verwijderd, want ik vond het echt niet gezellig meer, en het was niet mijn bedoeling om mensen te laten bekvechten.

Katrien: ik heb nog steeds last van buikpijn. Schijnt door de baby echt iets klem te zitten, dus hopelijk wil hij snel wat gaan zakken en komt er weer wat ruimte. Fijn dat de baby toch gewoon goed lag! En ik heb jullie kamertje gezien, echt heel origineel en erg leuk geworden!

Dolfijntje: lekker verlof nu! Jammer dat je het schooljaar niet kunt afsluiten, maar de baby showen tussendoor is vast ook leuk! Verder lekker rustig aan zou ik zeggen.

Moonlight: Hoe was de echo? En ik herken dat nieuwsgierige wel, ik wil ook zo graag de baby kunnen zien. En een beetje gezonde spanning voor de bevalling is helemaal niet erg, ik heb het zelfs weer terwijl de eerste bevalling er een uit het boekje was.

Snoezel: balen zeg, dat ze niet is ingedaald! Hier was hij dat laatste controle ook nog niet, maar hij heeft nog even zei de gyn. Hopelijk is hij over een week bij de controle netjes gezakt.. Veel plezier dan komende week met alle bezoekjes, balen dat het daarna niet zomaar meer kan. Kan me voorstellen dat je geen risico neemt en dichtbij huis wilt blijven!

Solei: lief hoor zo'n beschermende opa! En het lijkt me inderdaad lastig om het geslacht voor je te houden, daarom ben ik er maar niet eens aan begonnen, haha. Leuk zo'n druk kindje, hier ook al. En wij hebben de teksten voor het kaartje al af, zijn redelijk zoetsappig, haha. Maar daar hou ik stiekem dan ook wel van.

All: zaterdag de fotoshoot gehad, was erg leuk! De foto's heb ik al uitgezocht en van de week haalt mijn vriend de cd-rom op. Heb het bewerkte eindresultaat nog niet eens gezien, maar het onbewerkte was dus echt al prachtig. Ik ben er zo blij mee!

Ook een gipsbuik gemaakt gisteren, erg leuk! Behalve de nasleep ervan, had oa een foto van mij in het gips op FB gezet en daar is een hele rel over ontstaan. Dat niet iedereen het wat vindt kan ik me trouwens prima voorstellen, alleen liep het uit op ruzie tussen FB vrienden, dus heb nu alles maar verwijderd en ben nog even aan het bijkomen van alle lelijke dingen die er gezegd zijn (nota bene ook door mijn eigen moeder die los ging tegen anderen). Maar de buik is prachtig geworden, dus dat pakt niemand me meer af in elk geval!

Inmiddels ben ik net als sommigen ook de pineut en heb ik vreselijk last van maagzuur. Zo irritant. Gelukkig helpen Rennies redelijk, met name voor de nacht erg fijn!

Vanavond nog naar een infoavond van het ziekenhuis, maar nu eerst even met dochter een dutje doen. Ze is moe van dansen, en ik ook! Het was vandaag kijkles, bleek dat de ouders mee moesten doen! Was helemaal leuk overigens, alleen soms een beetje lastig en ook vermoeiend met een dikke buik. Maar dochter vond het geweldig dat ik mee deed, en ik daardoor ook.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 04 Feb 2014 13:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

@roze: Ik ben heel benieuwd naar je buikfoto's!!! Die gewone dan he, van je shoot :^^: Whahaha, o, het was ook wel heel erg gister hoor... Ophef om niks als je het mij vraagt, iedereen reageerde ook zo fel :palm: Slim dat je het eraf hebt gehaald in ieder geval (in ieder geval de discussie, want iedereen had er wel weer wat van te vinden...) en verder- laat lekker joh. Ik ben wel heel benieuwd wat je met je gipsbuik gaat doen :)

@lindsya: Fijn dat de verjaardag leuk was! En jij goed bezig met alle voorbereidingen zeg! Hoop dat de vk donderdag goed is!

@solei: Wat fijn van dat roken! En wij hadden bij L helemaal geen gedichtje ofzo op de kaart, tis niet verplicht he?

Verder over dat indalen.. Het zou nog kunnen, maar ze lag er echt nog ver ver boven. Ik heb ook echt al mijn halve zwangerschap gewoon dat voorgevoel dat ze dat ook niet zou gaan doen. L is ook nooit ingedaald en tweede kindjes dalen sowieso wat minder vaak in. Het risico is dat als je bevalling begint met gebroken vliezen (dit is maar in 10% van de gevallen dat een bevalling zo begint... helaas hoorde ik bij L bij de 10%, dus ik heb het er niet op :wink: ) dat daardoor het kindje ineens zakt, met het risico dat doordat het zo ongecontroleerd zakt, de navelstreng eerst zakt en klem komt te zitten tussen het hoofdje en het bekken zeg maar. Hierdoor qua zuurstof ed zou dat problemen op kunnen leveren. Je moet dan dus gaan liggen (druk verminderen ALS de navelstreng ertussen ZOU zitten) en de verloskundige bellen die dan komt controleren.

L vandaag naar mijn schoonmoeder gebracht en ik het in mijn hoofd gehaald mijn man te verrassen. Hij heeft een eigen hok/kamer voor zn hobby (retrogames), maar hij had wat weinig ruimte. Dus van de week hadden we het gehad over extra kasten ed. Haha, nu had ik natuurlijk weer bedacht hem te gaan verrassen, dus net naar de ikea en 3 kasten in elkaar lopen zetten... Veeelll te veel en voel mijn onderkantje en bekken nu flink, maar goed. Ga zo maar even een dutje doen en dan lekker op mijn zoldertje denk ik maar eens wat fröbelen voor de kleine. Nog veel plannen... Haha.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 04 Feb 2014 14:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, wat jammer zeg dat ze niet is ingedaald. Ik zou volgens mij voor iedere stap die ik buitenshuis zet enorm gaan stressen. Kon je er de vorige keer makkelijk mee omgaan? Lief dat je je man gaat verrassen, maar wel goed op jezelf blijven passen hoor!

Solei, bedankt voor je enthousiasme over ons kamertje, ik ben er ook heel erg blij mee. Alles in Word schrijven is een goed idee. Ik was nu al op de tablet begonnen te typen, hoop dat het goed blijft gaan. Wat lief hoe de toekomstige opa nu al goed zorgt voor zijn kleinkind, en voor jou natuurlijk. Mijn vader is ook zo vreselijk trots, ik kwam 2 weken geleden bij de tandarts en zelfs die wist het al.

Roze, lastig dat er echt iets klem zit, hopelijk daalt de baby snel in. Hier ook steeds meer last van maagzuur, maar gelukkig is het met Rennies goed te doen. Wat raar dat je zulke vervelende reacties kreeg op je gipsafdruk, ik kan me voorstellen dat je daar goed van baalt.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 04 Feb 2014 14:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze, ik vond je gipsbuik niks mis mee. Ik zag geen bloot of erge dingen maar als andere het niet willen zien moeten ze niet kijken vind ik dan. Wel goed van je dat je het eraf heb gehaald. Ik ben benieuwd na de foto's van de shoot. Ik wil dat ook graag laten doen. Ik wil volgende week of die week daarop een afspraak maken.

Snoezel, dat is balen dat ze niet in daal. Ik wist wel dat je gelijk moest gaan liggen als je vliezen breken en het kindje niet ingedaalt was maar nooit de reden geweten. Hope dat ze toch nog indaalt. Jij ben actief geweest met de kasten in elkaar te zetten. Je man zou wel super vinden van je. Lekker uitrusten dadelijk.

Groetjes
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 04 Feb 2014 15:52

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi dames,

Ook weer eens een berichtje van mij. Drukke weken achter de rug. Gelukkig gaat alles goed!

Dolfijntje. Wat fijn zeg, verlof!! Ik moet nog twee weken werken, met deze week erbij. Nog 5 diensten. Je ziet wel, aftellen is begonnen. Ik moet zeggen dat ik het best zwaar vind het werken. Vooral omdat ik alleen maar late diensten draai. Meestal lig ik rond de tijd dat ik nu nog aan het werk ben, uitgeteld op de bank.
Heb je uiteindelijk extra lessen genomen voor de zwangerschapsgym. Mooi dat het zo goed bevalt!!

Snoezel. Wat vervelend dat de kleine nog niet is ingedaald. Je bent gewoon alweer 36 weken zwanger!! Dat gaat hard zeg. Ik hoop niet dat de kleine te lang laat wachten, dan kunnen het nog lange weken worden. Leuk dat je je man hebt/gaat verrassen.

Solei. Wat lief, zo’n beschermende opa! Het lijkt me ook lastig het geslacht geheim te houden. Wat dat betreft is het wel handig om het niet te weten. Ik krijg wel vaak de vraag of ik het toevallig toch niet weet en gewoon niet wil zeggen. Goed idee solei, eerst in word. Dit heb ik nu ook gedaan.

Appeltje. Het is inderdaad een hele geruststelling. Ik kan nu weer lekker genieten van mijn zwangerschap. Ik vond het intake gesprek met de kraamzorg ook weinig voorstellen. Gelukkig heeft je kindje nog alle tijd om te draaien. Ook al zo’n eigenwijs kindje :dance:
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Haha, leuk zulke vrienden. Toen ik 25 werd hebben vriendinnen het hele huis versierd. We hadden toen net een huis gekocht en toen meteen een housewarming. Ik kan me je onzekerheid wat betreft je werk goed voorstellen. Je erin berusten is misschien wel het beste. Je kunt er toch niets aan veranderen.

Roze: Leuk zo’n fotoshoot! Ik wil er ook één doen. Een gipsbuik lijkt me ook leuk. Ik zou alleen niet zo goed weten wat je er mee doet na de tijd. Wat heb jij ermee gedaan/ga je er mee doen? Wel rot dat er zulke reacties over zijn gekomen op fb.

Moonlight. Fijn dat je kleine meid haar eigen lijntje volgt. Ik snap je gevoel wat betreft de bevalling helemaal. Gisteren hebben we het tijdens de cursus over de persfase gehad. Compleet met platen erbij. Oef, dan komt het toch wel even binnen. Gelukkig zijn miljoenen vrouwen ons voor gegaan, dus dat moet goedkomen. Het is natuurlijk ook wel bijzonder allemaal, die eerste kennismaking met je kindje. Dat lijkt me nog wel het allermooiste. Ik ben ook benieuwd hoe ik het allemaal ga ervaren. We zullen het over 9 weken zien.


Het kamertje. Wanneer waren jullie klaar? Ons kamertje schiet heel erg op. Eigenlijk moeten alleen nog de plinten aan het plafond en de vloer en de electra aangesloten. Daarna kunnen de meubelen erin. Vriend denkt dat het ongeveer nog 3 hele dagen werk is. Maar goed aangezien we alleen de weekenden hebben, duurt het nog zo’n 3 weken. Gisteren hebben we hier een kleine ruzie over gehad. Ik wil graag dat alles zo snel mogelijk klaar is. Maar mijn vriend heeft het heel druk op zijn werk en heeft het hele weekend geklust waardoor hij weinig rust heeft gehad. Daarnaast is er ’s avonds ook veel gepland. Kortom, kleine bom onploft bij zowel hem als mij. Bij mij uit dit zich in heel veel huilen, bij hem in zwijgen. Op zich hebben we het aardig uitgepraat. Ik denk zelf dat ik het wat moet laten rusten en hem gewoon zijn gang moet laten gaan. De baby slaapt toch eerst bij ons op de kamer. En rond de 34/35 weken is het wel klaar. Maar mijn nesteldrang zit wat in de weg!! Ik wil gewoon alles uitwassen en inrichten.
Dus meiden, stel me even gerust, dat er tijd zat is… :eyes: :angel:

Fotoshoot. Nog een dilemma (fijn zo’n forum) Wij gaan week 9 een weekendje weg en de fotograag week 10. Week 9 ben ik 34 weken zwanger en week 10 dus 35. Nu heb ik de keuze tussen een week eerder of een week later. Wat is jullie ervaring? Met 33 weken of dus met 36 weken? Ik wijk nu meer naar 36 weken omdat ik 33 weken wat vroeg vind. Mijn buik is wel al behoorlijk aanwezig, maar nog niet heel groot.

Kaartje: Helaas zijn we er nog niet helemaal uit. We hebben al meerdere boeken van de drukker doorgekeken, maar nog niet gevonden wat we willen. :nopompom: Gelukkig hebben we nog even de tijd. Ik heb nu wel een site gevonden met wat kanshebbers. Die gaan we deze week nog even samen doornemen. Waar hebben jullie je kaartje gevonden?

Voor de rest gaat alles hier zijn gangetje. We hebben alle spullen al in huis, dus als het kamertje klaar is, is het een kwestie van inrichten.
Na de spannende weken betreft het hartje van de baby is de onrust nu weer weg. Vanavond naar de verloskundige. Na twee weken achterelkaar een controle in het ziekenhuis, is dit wel een verademing denk ik.
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 04 Feb 2014 16:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ahh Eppie, ik snap helemaal dat je je druk maakt om het kamertje! Maar zelfs al komt de baby eerder, en is het nog niet helemaal af, dan kunnen die plinten hem gestolen worden hoor ;) Ik wil ook het kamertje persee op tijd af, maar van Luuk weet ik nog dat we de eerste maanden het kamertje toch eigenlijk niet gebruikt hebben omdat hij bij ons op de kamer sliep.
Het is alleen dat gevoel wat je niet kan uitschakelen he, je wil er gewoon lekker rommelen met je kleertjes en zwitsal dingen...
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 05 Feb 2014 09:26

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo, eindelijk weer de tijd en rust om alles even bij te lezen!

Eppie, bijna verlof, wat heerlijk! Ik moet nog 4 weken werken en heb tussendoor nog een weekje vakantie. Hier begint het dus ook al aardig op te schieten. Maak je geen zorgen om het kamertje, al snap ik wel dat je dat doet. Hier is het ook nog niet klaar, wij zijn zo rond de 33 weken denk ik 'klaar'. Als er maar een bedje is voor de baby om in te liggen is het ook goed! Ik laat met 33 weken een fotoshoot van mijn buik maken, maar door jouw berichtje twijfel ik of dat dan niet te vroeg is, haha.

Katrien, wat is jullie kamertje mooi geworden! En ook al helemaal af, super zeg.

Snoezel, jij bent weer lekker actief, haha! Hoe is de kamer van je man geworden? Heb je het al af kunnen krijgen?

Roze, ik ben ook heel benieuwd naar de foto's van je shoot. Met hoeveel weken heb jij ze nu laten maken? En geen idee wat voor reacties je op de gipsbuik hebt gekregen, maar kan me niet voorstellen wat anderen daarvan zouden moeten vinden... Sommige mensen denken ook maar alles te kunnen zeggen. Lukt het jou nu om wat meer rust te nemen?

Lindsya, fijn dat je wat rustiger aan kunt doen en je zo ook beter voelt. Ik kan ook niet wachten om met de babywas te gaan beginnen, nog even geduld tot het kamertje compleet is en alles zo de kast in kan.

Solei, het lijkt me inderdaad heel lastig om het geslacht voor jullie zelf te houden. Heb je je niet al een keer versproken? :) Voor de tekst op het geboortekaartje maken wij het niet te moeilijk, wij zijn niet van de zoetsappige gedichtjes dus zoiets zal er ook niet op komen. We moeten alleen nog wel de keuze maken welk kaartje het precies gaat worden, moeilijk hoor...

Moonlight, hebben jullie nog een controle op de groei van jullie dochtertje gehad? Hier trouwens ook al zoveel kleertjes, nog niet eens de helft zelf gekocht maar krijg ook zo vaak iets cadeau! Vind het wel leuk allemaal hoor, haha. Ik denk niet te vaak aan de bevalling, maar krijg soms ook een beetje de kriebels. Dan denk ik; kan ik dat allemaal wel?

Dolfijntje, eindelijk verlof! Kun je er een beetje van genieten? Ik kijk er zelf echt naar uit, haha.

Hier gaat nog steeds alles z'n gangetje. Merk wel dat het nu wat zwaarder aan het worden is, lig elke nacht wel wakker van rugpijn of maagzuur. En alle energie gaat op in m'n werk, dus ik kijk erg uit naar m'n verlof over een paar weken!

Vanmorgen bloed laten prikken, vreselijk vind ik dat altijd. Werd ook weer heel draaierig daar dus mocht gelukkig wat langer blijven zitten, voel me dan altijd zo'n aansteller, haha! Hopelijk was dit de laatste keer tijdens de zwangerschap.

Ik ga wel naar de 9-maandenbeurs, op woensdag. Wij gaan niet de hele dag, want moet 's middags nog naar m'n werk. Zal het na een paar uur lopen ook wel weer gezien hebben denk ik zo. Ben wel heel benieuwd! Lekker ongestoord de hele ochtend met de baby bezig zijn :D
2014 2016 2019
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Feb 2014 10:05

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dag dames,

Heerlijk verlof hier. Het bevalt mij prima. Maandag kwam mijn moeder en hebben wij de gordijnen gewassen en gelijk opgehangen. Ook heeft zij de ramen nog gelapt en hebben wij bij de thuiszorg de bedklossen opgehaald. Ook maar gelijk gedaan.
Gisteren kwam mijn schoonzusje langs en straks ga ik nog even langs de kapper. Vrijdag heb ik de liggingsecho ben heel benieuwd. Hij ligt wel al met zijn koppie beneden, maar altijd weer leuk om het kindje in je buik te zien. Het is alweer 17 weken geleden dan (20 wken echo voor het laatst).
Helaas ben ik alweer verkouden (sinds september elke maand). Ik denk dat ik ben aangestoken door vriendlief want die was afgelopen weekend behoorlijk verkouden en hoesten.
Gisteravond heb ik een borstvoedingscursus gehad, dat was wel heel nuttig. Goed dat we daar naartoe geweest zijn. Het blijft apart vind ik je kindje die aan de borst drinkt.

@ Mikado: vervelend van het maagzuur! Komt mij ook bekend voor. Het wordt steeds erger. Waarom moest je bloedprikken? Leuk dat je naar de 9 maandenbeurs gaat! Er schijnt wel veel zitgelegenheid te zijn dus dat is mooi :)

@ Eppie: Wij waren rond de Kerst klaar met het babykamertje. In de kerstvakantie veel kunnen doen. Nu zijn we helemaal klaar. Het maakt toch niet zo veel uit wanneer je de fotoshoot doet? Tenminste dat lijkt mij. Maar goed, volgens mij heb je de keuze al gemaakt en zou ook wee 36 doen. Dan is je buik in ieder geval weer wat gegroeid!

@ Snoezel: hoop dat de kleine uk snel gaat indalen. Vast wel toch! Ze zeggen bij een tweede kindje dat deze pas tijdens de bevalling in kan dalen. Bij een vriendin van mij was dat ook zo. Die was zelfs tijdens de weeën nog niet ingedaald.

@ Solei: wat fijn dat er mensen zijn die zo met jullie meeleven. Er zijn ook veel mensen die ego zijn en die gewoon roken. Fijn dat je er ook niet om hoeft te vragen! Geeft een goed gevoel denk ik! Ik laat ons kindje ook niet bij iemand achter die rookt.

@ Roze: wat vervelend dat er ruzie is ontstaan op FB! Dat is dus het nadeel van als je iets plaatst. Terwijl het gewoon persoonlijk is. Wel fijn dat het resultaat mooi is geworden!
Hoe was de infoavond van het ziekenhuis?

@ Lindsya: goed dat je al bijna klaar bent met alles.Dat geeft een gerust gevoel. Spannend vrijdag de laatste echo. Is het een liggingsecho?
Volgend jaar kom ik gewoon weer terug op de school waar ik nu werk. Heb een vast contract :).

@ Moonlight: hoe was de groeiecho? Was alles helemaal goed?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 05 Feb 2014 12:09

Re: Voorjaar 2014 mama's

Aimee, bedankt voor je berichtje. Die plinten zijn inderdaad maar details. In principe kunnen de meubels erin op het moment dat mijn vliezen zouden breken :P Dat is ook weer een geruststelling.
Loslaten is iets wat ik moeilijk kan, maar wat soms wel nodig is.
Inderdaad dat rommelen met kleertjes is zo leuk. Alles staat nu in een ander kamertje en daar ben ik soms al lekker aan het rommelen. :thumbup:

Mikado. Door jou berichtje ben ik juist weer gaan twijfelen over de shoot. Maar aan de andere kant. Elk moment is natuurlijk mooi met een zwangere buik. Ik ga denk ik voor de 36 weken. Ook omdat ik in het weekend dat ik 33 weken ben, ook jarig ben. Dus dat is ook niet zo handig. Leuk zeg naar de 9 maandenbeurs. Ik had ook graag gewild, maar we wonen er zo'n end vanaf. Dat is helemaal niet handig. Het is zo 2,5 uur rijden naar Amsterdam. Heel veel plezier.
Haha met bloedprikken ben ik ook geen held. Gelukkig nog niet van mijn stokje gegaan. Alleen toen ik nuchter was. Was het prikken om te kijken of je ijzer gehalte goed is? Dat onderzoek heb ik net gehad. Mijn ijzer was gelukkig goed.

Dolfijntje. Je hebt gelijk hoor, ik heb mijn keuze al gemaakt wat betreft de shoot. Leuk inderdaad om de baby weer te zien! Ben je dan alweer 37 weken? De tijd vliegt! Ik ga ook naar de borstvoedingsvoorlichting. Deze wordt bij ons gegeven door de kraamzorg. Het is toch iets natuurlijks, borstvoeding, maar toch zo bijzonder. Ik wil wel goed voorbereid zijn. Goed om te horen dat het voor jou nuttig was. Vervelend dat je weer verkouden bent. Ik nu helaas ook. Komt ook door die kwakelwinter denk ik. En je weerstand is natuurlijk ook lager als je zwanger bent. Althans, dat denk ik.
Afbeelding
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Feb 2014 14:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie, die cursus werd ook idd aangeboden door de kraamzorg. Het duurde alleen vrij lang (2 uur).
Je weerstand is inderdaad lager.

De moeheid begint weer op te spelen de afgelopen dagen. Net naar de kapper gefietst en ben kapot. Ook 's nachts last van benauwdheid.
Al een aantal weken last van mijn nek. Ook voel ik een spier in mijn nek die dik aanvoelt. Ik twijfel om naar de dokter te gaan omdat t net zo goed bij de zwangerschap kan horen. Ook jeukt mijn nek af en toe en voelt geïrriteerd. Jeuk heb ik sowieso nu wat vaker niet alleen mijn nek, maar ook mijn voeten, buik, borsten kan overal zijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 05 Feb 2014 17:01

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien: Wat een ontzettend mooi kamertje hebben jullie en ook zo'n leuke kinderwagen. Fijn dat de kleine al met het koppie naar beneden ligt, hopelijk blijft hij/zij zo liggen.

Dolfijntje: nee dat gesprek met de kraam stelt echt niets voor, ze was voor mijn gevoel alleen maar reclame aan het maken voor een soort kruik en toen stond ze ineens op en ging ze weg, ik had nog allerlei vragen maar die durfde ik toen niet goed te stellen. Fijn dat je verlof hebt, geniet er lekker van. Lijkt me zeker een gek gevoel dat je het schooljaar niet afsluit, waarschijnlijk heb ik dat ook.
Ik ga ook een borstvoedingscursus volgen, lijkt mij ook erg interessant. Hier is het verdeeld over twee avonden van twee uur.

Moonlight: ik heb een hele leuke verjaardag gehad, ben erg verwend. Ik ga beginnen met wassen in mijn verlof. Voor mijn gevoel heb ik nog erg weinig pakjes in de kleinste maat, heb veel kleertjes voor mijn verjaardag gekregen maar dat is allemaal in grotere maten.
Ik wordt ook wel steeds nieuwsgieriger hoe hij eruit ziet, maar hij mag voorlopig nog even blijven zitten haha.

Snoezel: Wat balen zeg dat jullie puck nog niet is ingedaald, kan me voorstellen dat je nu graag wat dichter bij huis wilt blijven. Hopelijk daalt ze toch nog in. Veel plezier deze week met alle bezoekjes en dergelijke :). Wat leuk dat je je man hebt verrast. Wat vond hij ervan?

Solei: haha zo'n zangkoor maakt zeker veel goed :cheers: . Ja is erg leuk zo'n eigenwijsje, ben benieuwd als het er straks eenmaal is of ik dat eigenwijze dan ook nog leuk vind haha.
Wat lief van de toekomstige opa dat hij jullie al zo beschermd. Wij hebben het geslacht ook nog aan niemand verteld (behalve hier dan en de opa en beide oma's) en ik vind het ook steeds lastiger worden. Wij hebben de naam nu ook en ben ook bang dat ik mij verspreek. Ik heb ook erg last van mensen die onwijs aan het vissen zijn wat het nou wordt. Een iemand is er zelfs zo van overtuigd dat het een jongetje wordt dat ze in gesprekken met mij over de kleine gewoon over hem en mannetje heeft, in de hoop dat ik me verklets.

Lindsya: Leuk dat je zoontjes verjaardag zo geslaagd was. Fijn dat als je goed rustig aan doet het beter met je gaat, nu volhouden he haha.

Roze: Wat vervelend van die reacties op facebook op je gipsbuik, goed dat je alles verwijdert hebt. En hoe zijn de foto's geworden?
Vervelend he die maagzuur? Ik krijg er ook steeds meer last van, komt ook omdat de kleine op mijn maag drukt. Rennies helpen bij mij gelukkig ook nog goed en ik eet vanillevla, dat helpt ook.

Eppie: Ik herken je onrust wat het kamertje betreft, ik had daar ook hele erge last van en ik wilde alles in de kerstvakantie helemaal klaar hebben, maar je hebt echt nog tijd genoeg hoor. Die dingetjes wat je nu nog moet is niet het ergste meer en de kleine kan in ieder geval lekker slapen en dat is het belangrijkste.
Fijn dat de onrust over de kleine weg is.

Mikado: Misschien heb je het al wel eens verteld hoor, maar waarom moet je bloedprikken? Ik merk ook dat het werken mij veel energie kost, ik hoef gelukkig nog maar 2 weekjes te werken en dan heb ik verlof. Leuk zeg dat je naar de 9 maanden beurs gaat.

all: Nog bedankt voor alle felicitaties, heb een erg leuke dag gehad en ben ontzettend verwend of nou ja ik, de kleine vooral haha. Verder gaat het hier iets minder. Ik heb veel te veel gedaan, ik kreeg woensdag al de waarschuwing van de vk dat ik iets rustiger aan moest gaan doen want ik voelde de kleine iets te weinig volgens haar en moest hier beter op gaan letten. Ook moest ik niet vergeten dat ik toch echt al 32 weken zwanger ben en me daar wel iets meer naar mocht gaan gedragen. Dat klopt ook wel, ik ben steeds ontzettend druk en heb heel veel cursussen na het werk waardoor ik ook weer heel laat thuis ben en gun mezelf veel te weinig rust. Ik wilde maandag dan ook net een gesprek op mijn werk aanvragen, om het iets rustiger aan te doen, maar zondagnacht werd ik zo beroerd en heb maar 1 uur geslapen of zo. Ik heb me nu maar ziek gemeld en doe heel rustig aan. Het gaat nu gelukkig weer een stuk beter met mij, maar het is wel een goede waarschuwing voor me geweest. Ik hoef dan misschien nog maar 2 weken te werken tot aan mijn verlof, maar moet het wel volhouden.
Verder belde mijn moeder vanmorgen nog met slecht nieuws, mijn oom ligt in het ziekenhuis en is erg slecht, ze zijn bang dat het elk moment gebeurd kan zijn. Ook weer erg spannend dus.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 05 Feb 2014 17:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Ik moest met 30 weken ijzer + suiker laten meten met bloedprikken, vandaar dat ik dus vanmorgen heen moest. Als ik niets hoor dan is het goed, als er wel wat opvalt dan bellen ze me. Ik hoop dus op het eerste :)

Appeltje, ik ga ook naar een borstvoedingscursus, hier is het 1 avond. Ben heel benieuwd! Hoop zo dat het me gaat lukken. Ik herken de drukte met je werk enorm, hier ook veel buiten schooltijd waar ik toch bij 'moet' zijn, wil het zelf ook want voel me zo stom als ik nu ineens af ga zeggen omdat ik zwanger ben. Merk ook dat ik de baby heel weinig voel op dagen dat ik werk, in het weekend veel meer. Jij gelukkig nog maar 2 weken werken, heerlijk!

Dolfijntje, wat balen van je nek. Je kunt er altijd naar vragen, of ze er even naar willen kijken. Ook al hoort het bij de zwangerschap, het blijft natuurlijk vervelend.

Krijgen jullie hier trouwens allemaal nog echo's? Lees hier zo nu en dan wat daarover. Bij mij zou de 20-weken echo de laatste zijn en er staat ook niks in de planning, stiekem wel jammer want wil wel heel graag weer even naar binnen gluren.
2014 2016 2019
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 05 Feb 2014 18:54

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado: hopen dus dat je niets te horen krijgt :) . Ik hoop ook dat de borstvoeding me gaat lukken, lijkt me ook wel heel bijzonder. Ik heb dat dus exact hetzelfde gevoel met afzeggen, vind het zo stom om af te zeggen alleen omdat ik zwanger ben en terwijl ik ook tegen iedereen zeg dat het goed met me gaat waarom zou ik dan niet naar zo'n cursus gaan. Maar eigenlijk is het niet stom en is zwanger zijn best wel een aanslag op je lijf. Ik voel de baby ook beter in het weekend als door de week.
Volgens mij krijg ik ook geen extra echo's meer. Alleen als er iets mis blijkt te zijn.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 05 Feb 2014 20:58

Re: Voorjaar 2014 mama's

Wij krijgen ook geen echo's meer. Dat vind ik ook erg jammer. Ik wist eigenlijk ook niet dat de 20-weken echo de laatste was.

Mikado: ik zou bij de uitslag van de combitest ook alleen gebeld worden als er iets mis was... Dus ik werd gebeld... (mijn hart maakte een sprongetje) maar ze wilde even vertellen dat alles goed was :laughcry:
Mijn zwangerfit juf vertelde dat als je de baby alleen voelt als je echt even rustig zit, en verder eigenlijk niet, dat je dan idd te veel doet.

Appeltje: dat vissen is idd irritant. Maar tot nu toe antwoord ik als mensen vragen wat het wordt met :" een baby'. :razz: Maar soms voel ik me zelfs een beetje schuldig als mensen een kadotje meenemen en dan vertellen dat het wel moeilijk zoeken is als je het geslacht niet weet. Maarja, dan kunnen ze voor de kraamvisite helemaal los gaan :angel: Sterkte met de situatie rond je oom.

Dolfijntje: jij hoeft niet zo lang meer he? Heerlijk dat je verlof hebt, vooral als je klachten begint te krijgen. Wat goed dat je naar die cursus bent geweest. Die staat nog op mijn lijstje.

Mikado: Ik heb mij nog niet versproken, maar misschien dat dat nog komt. Ik ga trouwens donderdag naar de beurs .
Voor jou is het dus een beetje aftellen tot je verlof? Echt opletten hoor, als je de baby minder voelt gewoon eerder je rust (proberen) te pakken. Ik dacht ook nog alles te moeten kunnen, maar iedereen om je heen begrijpt het echt!

Eppie: kamertje? welk kamertje? wij hebben nog niks. Zelfs de muren zijn nog niet gewit.
Dus Eppie... je hebt tijd zat en je hebt je vriend straks nog hard zat nodig. Hij weet nu hoe hoog het bij jou zit, dus als het goed is (en dat is het :ja: ) gaat hij zo snel als hij kan aan de slag. Zonder dat hij zich helemaal over de kop werkt. Dan werkt hij waarschijnlijk ook met meer plezier eraan.
Bij een gipsbuik maken zeggen dat 34 weken het mooist is, omdat je baby dan nog niet is ingedaald.
Kaartje hebben wij gezien in een boek bij de prenatal, maar bij phoobies was hetzelfde kaartje goedkoper. (dus via Phoobies) alleen de tekst vind ik nog lastig.

Katrien: Ja die opa's en oma's, ik word er helemaal blij van. Aan mijn vriend zijn kant wordt het het 6e kleinkind, maar ook daar vinden ze het nog steeds heel bijzonder en leuk.

Roze: wat apart dat er zo vreemd op je gipsbuik foto werd gereageerd. Mijn vk zei trouwens dat Wilhelmina pepermunt ook helpt (maar dan echt dat merk) omdat daar, ik meen, kalk in zit ofzo.

Lindsya!! je zit te vissen!! :P Maar ik hou mooi mijn mond :^^: Als ik het nu ga vertellen, ben ik bang dat het hek van de dam is.

Hier niet echt nieuws. Behalve dat ik toch maar aan vriendlief heb gevraagd of hij het kamertje wilt witten. Ik zie het toch niet zo zitten...
En.... door mijn vroege 'verlof' kan ik heerlijk rustig aan doen. En eigenlijk.... bevalt mij dat wel.
Kraamzorg intake is ook geweest. Ik vond de vraag wat voor type we willen erg lastig. Dus ze heeft nuchter voor ons ingevuld. Zegt misschien ook wel genoeg :laughcry:

Ik heb trouwens de babybox van Etos, de box van ouders van nu (bij prenatal) en morgen die van de kruitvat opgehaald. Zijn er verder nog leuke (gratis) zwanger/baby cadeau boxen?
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 05 Feb 2014 21:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei: ik weet dat als je bij de plus het geboortekaartje inleverd dat je dan ook een box krijgt met allemaal spullen en prullen. Bij de c1000 zelfde verhaal volgens mij, maar dat kan dus pas als je kleintje geboren is.
Krijg je helemaal geen echo meer? Ik krijg er volgende week nog 1 en dat is de liggingsecho, maar die krijgt iedereen toch?

Ik hoef nu nog maar twee dagen te werken, heerlijk zeg! Kan merken dat ik nu toch wel gewoon aan verlof toe ben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 05 Feb 2014 21:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedenavond,

Solei, je hoef het niet te zeggen hoor :) Ik lees het vanzelf wel hier over een aantal weken. Aa die boxen begin ik, vorige keer wel gedaan maar je wordt telkens gebeld of ze langs mogen komen of voor aanbiedingen en zulke leuke dingen zitten er niet in vind ik.

Eppie, ons kamertje was toevallig nu op tijd af omdat ik eigenlijk niks hoefde te kopen en zo van zolder af kon halen maar bij de eerste kwam het kamertje heel laat stond alles pas klaar toen ik 36 weken en paar dagen was en ik ben met 38 weken en 5 dagen bevallen bij de eerste. Ik zou de fotoshoot doen met 36 weken dan is je buik op het eind en dan is het heel goed te zien. Ik ga het zelf ook doen met 35 of 36 weken.

Mikado, ik ben ook geen fan van het bloed prikken, volgende week mag ik weer drie keer op een dag voor de suiker en dan hoop ik dat alles goed is en de laatste keer is. Veel plezier op de 9 maanden beurs. Hopen dat je suiker goed is. Ik heb nu wel extra echo's gekregen maar bij de eerste had ik ook niet zoveel echo's.

Dolfijntje, heerlijk dat je moeder je ramen gelapt heeft en je gordijnen heb opgehangen. Ik heb het ook van de week gedaan. Ja het is een liggingsecho de laatste. Goed dat je volgend jaar weer terug gaat komen op die school. Ik ga het nog een keer proberen de borstvoeding, ik hoop dat het deze keer wel gaat lukken.

Appeltje, goed luisteren na je lichaam. Ik doe het ook soms niet, haha. Maar het is echt noodzakelijk want je heb er inderdaad alleen jezelf mee. Ik probeer mezelf ook nu in de gaten te houden en op tijd rust nemen. Sterkte met je oom.

Vandaag een vriendje van mijn zoontje komen spelen, was wel druk maar mijn zoontje heeft het na zijn zin gehad. Ik ben wel erg moe, dadelijk lekker op tijd naar bed. Morgen de verloskundige en dan lekker rustig aan doen heel de dag. Nog een paar dingen strijken van de baby en voor de vluchtkoffer en dan ben ik helemaal klaar. Geef toch wel meer rust.

Groetjes
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Feb 2014 08:05

Re: Voorjaar 2014 mama's

Leuk om weer van alles van iedereen te lezen! Ik beetje druk, dus even een kort berichtje :redface: Misschien later een langere reactie... Ik spring zo in de auto met L naar mijn oma, 180km verderop. Laatste lange uitstapje voor Puck...

Maar de 12-weken echo en de 20-weken echo worden geloof ik normaal vergoed. Veel verloskundige doen nu ook rond de 30weken een echo en verzinnen er een leuke medische reden voor, zodat hij wel vergoed wordt. Maar standaard is ie dus niet, ligt aan je vk praktijk
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 06 Feb 2014 11:40

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemorgen,

Ik ben net terug van de verloskundige en de kleine is weer gaan draaien en lig nu met zijn hoofdje weer bovenin. Morgen heb ik toch een groeiecho geen liggingsecho en dan kunnen we even kijken. Ik krijg nog een extra liggingsecho over twee weken. Ik hoop zo dat die kleine eigenwijs gaat draaien, het kan nog tot 36 weken. Voor de rest was alles goed bloeddruk en gewicht.

Snoezel, veel plezier vandaag.

Groetjes
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 06 Feb 2014 13:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: fijne dag vandaag!!

Lindsya: dan is het idd te hopen dat de kleine nog omdraait!

Shy: maar goed dat ik een paar reserve kaartjes heb besteld!

___________________________________________________________

Maar dames...... volgens mij kunnen we gaan aftellen!! :omg:
(gelukkig sta ik onderaan :P )

Dolfijntje24: leeftijd 27, uitgerekend 01-03-2014, 1e kindje, geslacht jongen
Snoezel: leeftijd 30, uitgerekend op 03-03-2014, 2e kindje, geslacht meisje
Minion: leeftijd 28, uitgerekend op 05-03-2014, 2e kindje, geslacht jongen
Roze: leeftijd 26, uitgerekend 15-03-2014, 2e kindje, geslacht jongen
Shy: leeftijd 28, uitgerekend 19-03-2014, 2e kindje, geslacht meisje
Razz: leeftijd 29, uitgerekend 20-03-2014, 2e kindje, geslacht jongen
Lindsya leeftijd 33, uitgerekend 24-03-2014, 2e kindje, geslacht jongen
Katrien: leeftijd 32, uitgerekend 25-03-2014, 1e kindje, geslacht verrassing
Appeltje: leeftijd 29, uitgerekend 29-03-2014, 1e kindje, geslacht jongen
Moonlight: leeftijd 27, uitgerekend 02-04-2014, 1e kindje, geslacht meisje
Milou: Leeftijd 27, uitgerekend 05-04-2014, 1e kindje, geslacht meisje
Eppie: Leeftijd 26, uitgerekend 08-04-2014, 1e kindje, geslacht verrassing
Mikado: Leeftijd 26, uitgerekend 20-04-2014, 1e kindje, geslacht meisje
Solei: Leeftijd 26, uitgerekend 27-04-2014, 1e kindje, geslacht verrassing
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron