Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je relatie na de komst van baby

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 03 Feb 2014 19:22

Re: Je relatie na de komst van baby

Ik lees trouwens ook erg veel. Dat doe ik niet uit onzekerheid, maar uit oprechte interesse. Ouderschap had me ook prima en heel natuurlijk afgegaan als ik er nauwelijks wat over op zou zoeken, maar ik heb de laatste jaren een aantal aspecten ontdekt die mijn interesse hebben, vooral tijdens de problemen waar we met N. tegenaan lopen. Ondanks dat ik veel lees en op zoek vind ik niet dat ik erin doorsla. Ik trek gewoon nog mijn eigen plan, volg geen regels zoals bepaalde professoren vinden dat het hoort en doe nog steeds gewoon wat goed voor ons en voor N
voelt.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Feb 2014 19:52

Re: Je relatie na de komst van baby

Carool schreef:Maar ed, jij zegt dat bv en zelf pureren gezond is. Ik zeg bv en Rapley en Printje zegt fv en pureren. Het is lastig om dan te beslissen wat het beste, fijnste of gezondste is want voor alles is wel iets te zeggen.



haha precies. Het komt overigens ook deels door verhalen hier over bv dat ik voor mezelf had besloten dat nooit te gaan doen. Maar ik lees hier ook weer verhalen van anderen die door verhalen hier juist wel bv willen geven. Het is toch je eigen visie en zolang jij je er goed bij voelt is het altijd goed.

Verder lees ik echt nooit over opvoeding, nooit gedaan ook, heb genoeg ervaring in het onderwijs om mijn eigen visie te vormen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 03 Feb 2014 20:15

Re: Je relatie na de komst van baby

Na de komst van de eerst was het even zoeken, nu een jaar na de tweede is onze relatie beter dan ooit.
We praten direct dingen uit als er wat is en proberen 1x in de zoveel tijd toch echt even samen wat te doen, uit eten ofzo.vOok proberen we elke week een film te kijken.

Wij hebben allebei onze eigen avond. Maandagavond is van mijn man en vrijdagavond is van mij, dan mogen we beide onze eigen dingen doen zonder overleg. Wil de ander die dag wat doen dan moet hij/zij oppas regelen of in overleg een avond "ruilen".
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem123

Bericht 04 Feb 2014 08:37

Re: Je relatie na de komst van baby

De eerste maanden na de geboorte van S ging het niet lekker tussen ons. Kwam vooral door het slaapgebrek.
Maar toen we na 4 maanden een soort van ritme hadden en een kind wat steeds minder huilde en doorsliep ging het steeds beter.
We zijn elkaar wel anders gaan zien, voorheen hadden we alle aandacht voor elkaar en dat is met een kind echt wel voorbij. We doen ook geregeld samen wat leuks en maken daar dan ook tijd voor.

Ben wel benieuwd hoe het straks gaat als de tweede er is.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Feb 2014 15:09

Re: Je relatie na de komst van baby

Onze relatie is ook zeker wel veranderd. Niet per definitie negatief, maar wel anders. Voorheen waren we maar met ons tweetjes, deden we veel dingen samen en hadden we echt heel veel tijd voor en met elkaar. Sinds onze zoon geboren is, is dat uiteraard veranderd. Het eerste jaar was ook echt heel erg zwaar (baby die de hele dag door huilde de eerste maanden, ziekenhuisbezoeken, spierziekte, paar keer per week fysio, ziekenhuisopnames, operatie etc). Doordat het niet zo lekker ging met onze zoon, ging het met mij ook niet zo lekker en vond ik het ook ontzettend moeilijk om hem 'zomaar' weg te brengen.

Dat maakt dat onze tijd samen zich beperkt tot de avonden dat hij ligt te slapen vanaf een uurtje of half 9. Maar goed, dan moeten er vaak ook nog dingen in huis gebeuren waardoor onze quality time aanzienlijk is afgenomen. Anderzijds vind ik het ook gewoon echt heel leuk om met ons drietjes dingen te ondernemen, om mijn vriend met zijn zoon bezig te zien, dat maakt mij wel echt heel gelukkig. Dus ja, onze relatie is wel veranderd, maar toch ben ik nog steeds heel gelukkig met mijn vriend/zoon.
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers