Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Anoniem171

Bericht 10 Sep 2013 10:46

Re: Schoolgaande kinderen topic

-Ieniemienie- schreef:
Thunder schreef:Wist je dat... ik van het merendeel niet eens weet wie ze zijn? Al die nieuwe namen, ik snap er geen hout meer van hoor.

+1 haha

+1

Het is al vaker geopperd maar anders even in je onderschrift je oude naam zetten, dan hebben we het over een paar weekjes vast in ons hoofd.
<<

Anoniem32

Bericht 10 Sep 2013 11:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik heb ook geen idee wie wie is.
Maar het is wel duidelijk wie ik ben toch ??
<<

Anoniem135

Bericht 10 Sep 2013 11:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik weet ook nog niet wie wie is... En was zelf ook niet echt een 'bekende' forummer dus het zal bij velen geen belletje doen rinkelen als ik mijn oude naam vertel.
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:53

Bericht 10 Sep 2013 11:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Celine schreef:Ik heb ook geen idee wie wie is.
Maar het is wel duidelijk wie ik ben toch ??


Nee, geen flauw idee :razz:


Wij hebben op mijn werk de afgelopen 2 jaar ook 'Schoolgruit' gehad, dat kosteloze fruit en groente, superproject! Helaas zijn er dit jaar niet ingeloot...

Bij D.aan mogen ze ook alleen maar fruit meenemen, de hele week. Ideaal, haha!
Over 2 weken heeft D.aan een optreden op het podium, helaas moet ik werken en zit m'n man in het buitenland! Maar, ik heb m'n ouders uitgenodigd en die gaan uiteraard als trotse oma en opa kijken (en foto's maken voor ons haha)

Ik heb nog steeds dezelfde naam trouwens! (voor zover ik wel of niet 'bekend' ben)
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 10 Sep 2013 11:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik ben nog steeds dezelfde.....
Hier net gebeld over S. ze was helemaal over haar toeren en bleef maar huilen van moeheid. Mijn man is haar nu halen. Hoop dat de fotograaf al foto's heeft genomen want die kwam vandaag. Was alleen groepsfoto maar die wil ik wel graag.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Sep 2013 18:17

Re: Schoolgaande kinderen topic

Jeee, ik ben er van iedereen uit dit topic wel achter wie wie was op het vorige forum :cheers: .

Morgen schoolreisje van mijn dochter, ik heb er zin in! Ik ben heel benieuwd hoe iedereen op de spinnen en slangen gaat reageren die ze vast mogen houden :D .

Thunder, ik zou hem thuis gehouden hebben, liever even rustig aan en dan morgen weer een halve dag. Enne, jij doet lekker zelf ook mee aan het wie is wie, haha.

Alibi, waarom neem je de jongste niet mee naar school dan? Ik zou echt bang zijn dat mijn zoon uit zijn stoel zou klimmen/op avontuur uit zou gaan enz.

LindaK, wat leuk zeg, dat optreden, jammer dat je er niet bij kan zijn.

Bruintje beer, ah wat sneu voor je dochter :( . Was ze nog op de foto geweest?

Zijn er hier meer kinderen die naar een Jenaplanschool gaan?
<<

Anoniem16

Bericht 10 Sep 2013 18:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan jij weet vast wel dat ik er op een werk. R gaat ook naar mijn school.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Sep 2013 18:45

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nog even over dat schoolfruit; vandaag lagen er sinaasappels klaar. Toen dacht ik al, dat gaat de mijne niet eten! Ze eet goed, ze eet gezond, maar lust niet veel fruit. Wel gek op appels, druiven, en soms een banaan. Dus nu vroeg ik haar wat voor fruit ze had gehad vandaag. Oh niks, zegt ze, want ik lus geen sinaasappel, en wie het niet lust die hoeft het niet te eten.
Tsjah, dan geef ik haar liever haar eigen fruit mee. Want het kan haar niks schelen dat ze 5 dagen achter elkaar een appel mee heeft, dat heeft ze juist graag. Wat te doen in dit geval?
<<

Anoniem193

Bericht 10 Sep 2013 19:16

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan, soms is de jongste nog aan het eten, of laat wakker en nog in de pyjama of het regent hard en dan ren ik liever even snel heen en weer zonder dwarse peuter.
<<

Anoniem193

Bericht 10 Sep 2013 19:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Tangerine, elke dag een appel in haar tas stoppen ;) wordt hij niet opgegeten is er niet meteen een man overboord. Of snij je het altijd voor?
<<

Anoniem331

Bericht 10 Sep 2013 19:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja normaal snij ik de appel altijd. Maar als ze voor 18 kleuters het fruit klaar moeten maken wat de 'pot dan schaft' dan kan dat appeltje er vast nog wel bij. Ik denk dat ik het morgen even overleg met de juf. Ze zullen het vast niet erg vinden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Sep 2013 20:27

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan: Hij is toch even 2 uurtjes geweest vanmiddag. Ging super, niks aan de hand. Enne, aangepast ;).
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 10 Sep 2013 21:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

@ Tangerine.. ik zou gewoon een appel meegeven of idd met de juf overleggen.

Hier al 2 dagen achter elkaar dat J naast een meisje gaat zitten bij de inloop. Dan staat dat meisje gelijk op en gaat ergens anders zitren. Zo sneu om te zien. Heb wel gevraagd aan J of er iets is, maar dat meushe vind J niet leuk. Ik weet verder ook niet wat ik er mee moet. Ik hoor haar thuis best vaak over dat meisje klagen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem16

Bericht 10 Sep 2013 21:40

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lynn, ik zou het even melden bij de juf.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 10 Sep 2013 21:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Printje schreef:Lynn, ik zou het even melden bij de juf.


Dat had ik zelf ook al in gedachte. Dank je voor de tip.

Het was me al vaker opgevallen, maar nietbzoals afgelopen dagen. Mijn dochter wil graag met iedereen spelen en begint nu eindelijk uit haar schulp te komen.

Ow ja, wat zouden jullie hiermee doen. Afgelopen maandag is J door een meisje gebeten tijdens het overblijven. Het is een meisje uit een andere klas. Meisje had 'straf' gekregen zei J en ze moesten er over praten. Verder wil ze niets zeggen. Bijtafdruk stond er 's avonds nog. Haar juf was er niey bij. Ze worden dan begeleidt door overblijfmoeders.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem16

Bericht 10 Sep 2013 21:53

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja, ik vraag ouders altijd dit soort signalen te melden. Met de juf zijn sommige kinderen net iets anders en durven ze andere kinderen bijv. niet te negeren omdat ze weten dat ik dat dan zie.

Over het overblijven, bij ons is dat ook met moeders maar dit soort dingen hoor ik wel terug van deze moeders. Ook hiermee zou ik dus naar de juf gaan want zulke dingen worden als het goed is wel doorgespeeld naar de juffen.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 10 Sep 2013 22:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Printje schreef:Ja, ik vraag ouders altijd dit soort signalen te melden. Met de juf zijn sommige kinderen net iets anders en durven ze andere kinderen bijv. niet te negeren omdat ze weten dat ik dat dan zie.

Over het overblijven, bij ons is dat ook met moeders maar dit soort dingen hoor ik wel terug van deze moeders. Ook hiermee zou ik dus naar de juf gaan want zulke dingen worden als het goed is wel doorgespeeld naar de juffen.


Dan vraag ik gewoon een gesprek aan met de juf aan. Bij de inloop is de juf vaak bezig en zien ze hun kans om vervelend te doen. J zal zelf niet snel naar de juf gaan.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Sep 2013 08:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier is het in ieder geval in groep 1 en 2 beleid dat er alleen fruit mee mag. Je moet het wel zelf klaarmaken van te voren, want dat doet de juf niet. Drinken krijgt hij meestal beker roosvicee mee en een enkele keer een pakje. Overblijven doet hij (nog) niet dus daar weet ik niets van. Hier hebben ze tussen de middag maar een uur en dat vind ik toch best krap. Maar het lukt wel.

Ik ben trouwens dezelfde gebleven, maar van veel weet ik ook nog steeds niet wie ze zijn :confused:

Liadan: benieuwd hoe het schoolreisje vandaag gaat.

Lynn: heb je het er al met de juf over gehad? Ik zou dat ook even bespreken denk ik.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 09:21

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier moet idd ook het fruit al gesneden zijn als het kind dat wil. Ik kan niet voor 28 kleuters fruit gaan snijden. Dat doen we in een thema bijv wel gezamenlijk maar als ik dat iedere dag zou moeten doen kost dat gewoon teveel tijd.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 11 Sep 2013 09:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier moeten ze op woensdag en vrijdag fruit mee. Ze krijgen zo een appel mee en in de klas hebben ze zo'n partjes snijder.
De rest vd dagen krijgen ze of zelfgemaakte ontbijtkoek mee of biscuitjes
Ze krijgen altijd een beker drinken mee
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem115

Bericht 11 Sep 2013 19:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

.
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 25 Jul 2015 23:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem115

Bericht 11 Sep 2013 19:38

Re: Schoolgaande kinderen topic

* dubbel *
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 12 Sep 2013 06:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 19:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

In welke groep zit hij Randall.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Sep 2013 19:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Printje, van jou weet ik het inderdaad :) . Hoe doen jullie het in de kleuterklassen, zijn er werkjes/activiteiten die jullie alleen aan kinderen uit groep 2 aanbieden, of wordt alles ook aan groep 1 al aangeboden?
En hoe groot is jouw kleuterklas nu?

Tangerine, ik zou dan zelf fruit meegeven, weet je tenminste zeker dat ze iets heeft wat ze lust en als ze wel lust wat ze daar hebben kan ze die appel weer mee terug naar huis nemen.

Thunder, fijn dat het gisteren goed gegaan is! Hoe ging het vandaag?

Lynn, vervelend zeg. Mijn dochter heeft de eerste tijd ook gehad dat zij naast een meisje wilde zitten en dat dat meisje dat niet wilde. Ik voelde me daar best rot over, maar heel snel daarna kregen ze vaste plekken in de kring en gebeurde dat dus niet meer. Bij mijn dochter was het alleen een vriendinnetje die dat deed, nu gebeurt het bij dat vriendinnetje wel eens andersom, dan vraagt ze of Y. naast haar komt zitten en zegt Y. dat ze dat niet wil en gaat ergens anders zitten.
Ik zou het ook even aankaarten bij de juf.
Dat bijten zou ik ook niet blij mee zijn, op die leeftijd is dat toch wel een beetje raar. Ik zou graag willen weten waarom dat andere meisje gebeten heeft.

Randall, is jouw zoon nog geen 4 jaar? Fijn dat hij het naar zijn zin heeft op school!

Vandaag was het schoolreisje van mijn dochter en het was leuk! De kinderen vonden het super, er waren veel dieren te zien. En ik heb een vogelspin en een slang vastgehouden. Ik was wel echt doodmoe toen we terug waren, continu een groepje kinderen in de gaten houden en zorgen dat ze bij elkaar blijven is vermoeiend, maar wel erg leuk.
Y. was erg enthousiast en viel thuis op de bank in slaap, dat gebeurt echt vrijwel nooit meer dus het heeft haar ook veel energie gekost.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Sep 2013 20:03

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan; ik heb nu nog 19 kleuters, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Aan het einde van het jaar zijn het er 28.
Het wisselt per kind wat ze aangeboden krijgen, sommige kinderen zitten in groep 1 maar doen veel met groep 2 mee. Andere kinderen zijn nog niet zo ver en zitten in 2 maar doen veel met 1 mee. Ik werk oa met kleine kringen en daarin zitten regelmatig zowel groep 1 als groep 2 kinderen afhankelijk van wat ik aanbied. Een kleine kring gebruik je vaak om extra instructie ergens over te geven of juist verrijking aan te bieden


Randall wat vind jij van dat kruisjes systeem? Sta je daar achter?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels