Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Anoniem121

Bericht 30 Jan 2014 23:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Earane wat fijn die goede echo.

Ik heb 25 februari de eerste afspraak met echo bij een vk praktijk uit een ander dorp. Bij de andere twee zat ik gewoon op het eigen dorp bij de vk maar met 1 van de 3 vk uit die praktijk kan ik gewoon niet overweg. Dit heb ik aangegeven en bij uitzondering mocht ik naar de andere praktijk. Toch wel weer een beetje spannend!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Jan 2014 08:21

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Toch maar bij een andere praktijk Pluis! Ik zit wel weer heerlijk in het dorp! Jammer dat het zo moet hè!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem123

Bericht 31 Jan 2014 08:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Fijn earane!! :banaan: :banaan:

Pluis: zit je nu bij de voor oever?

Ik heb echt zo brak geslapen, het kleine monster was om 4:15 al wakker! Het word steeds vroeger :( :sleep:
Ik trek dat nu echt niet meer. Dus ben om 6 uur weer in slaap gevallen tot 8 uur en heb helemaal niets gehoord van S. :redface: Is maar goed dat zijn vader nog thuis is :laughcry:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Jan 2014 08:42

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Sk dat is gewoon nog nacht! Wat rot zeg! En zeker fijn dat je man thuis is, in dat opzicht. Mijn vriend heeft weer uitzendwerk gevonden, dus weg luxe!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem123

Bericht 31 Jan 2014 08:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dat is fijn dat hij weer wat heeft! Ja dan is de luxe van even blijven liggen weg.

Heb hem eerst ook laten liggen maar hij was na een kwartier helemaal van het relletje en dat vind ik ook weer zielig.
<<

Anoniem121

Bericht 31 Jan 2014 10:06

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@Maddie Ja toch maar een andere praktijk. Ik ga nu naar Om de Noord. Ik kreeg bij het idee aan mijn grote vriendin S. alweer de kriebels. Toevallig sprak ik de moeder van een vriendin. De broer van die vriendin is verongelukt vorig jaar februari en zij was in april uitgerekend. Daar heeft S. glashard tegen gezegd dat ze zich niet aan moest stellen. Het leven was nou eenmaal niet anders en er kwam nu toch een nieuw kind. :12: Totaal geen begrip dat er behoorlijk verdriet was binnen dat gezin... Ik heb het nu twee keer geprobeerd met haar en besloten om toch maar ergens anders heen te gaan. Heb op het moment een heel kort lontje :laughcry:

@Sarahkey 4.15?? Dat is midden in de nacht joh. Ik kan me voorstellen dat je dat even niet trekt, ik wordt ook zo niet gezellig van vroeg wakker worden.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Jan 2014 18:24

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja ze heeft totaal geen fatsoen in die zin! Raar dat ze bij mijn bevalling dan wel zo beleefd heeft kunnen blijven. Maar wat enorm hard die opmerking zeg!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem121

Bericht 31 Jan 2014 19:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Tijdens de bevalling schijnt ze wel heel goed te zijn maar verder heeft ze sociaal wel een gebrek.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Jan 2014 19:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja een gebrek heeft ze zeker. Ik ben benieuwd wat ik deze zwangerschap van haar te horen krijg! Er zijn ook meiden die dit totaal niet bij haar mee hebben gemaakt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 02 Feb 2014 21:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ Pluis: Whaah wat leuk dat je zwanger bent!!

Wordt dan inderdaad een hele drukke boel met al die baby's erbij! :) Ik kan dan gewoon lekker genieten van al jullie baby's! :dance: En hopelijk ben ik dan misschien wel zwanger!

@ SK:
Mijn duimen draaien woensdag voor jullie!! :hug: En je mag en kan me altijd bellen hé?!! Ook al is het midden in de nacht, je weet me te vinden! Damn wat hoop ik dat het snel donderdag is zeg!!En als we nou gewoon allebei goed nieuws hebben, dan gaan we dat het weekend lekker vieren!! ( met of zonder man + kind :silent: )
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 03 Feb 2014 09:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Klinkt niet fijn Pluis die ene verloskundige.

Pinkel: Ik ga vandaag voor je duimen! Laat het idd maar snel donderdag zijn en dat we beide goed nieuws hebben. :yes:

Hoe gaat het met de rest?

Zijn er deze week nog meer meiden die een echo hebben?

Ik heb de verjaardag van S overleefd :ja: :thumbup: Lag voor boer zoekt vrouw al heerlijk in bed. En mijn man beneden maar dweilen :redface: :nerd: :ja:

Ben de laatste dagen weer erg misselijk bij vlagen en merk ook steeds vaker bandenpijn. Vooral als ik even te snel omdraai in bed of moet niezen/lachen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 03 Feb 2014 13:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SarahKey, lees ik nou goed en zijn jullie al voor een tweede kindje gegaan toen S. nog maar 3 maanden was?
2012 & 2016
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 03 Feb 2014 14:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ Pluis, fijn dat je vriend zo leuk reageerde!

@Zwilling, ik moet ook echt regelmatig eten tegen de misselijkheid merk ik. Liefst zelfs om het uur. Niet goed voor mn gewicht, lukt me niet helemaal om mn eten te spreiden ;)

@MzCharlotte: dank je!

@SarahKey, van de informatrice van Mvm begreep ik dat dinsdag hun standaard startdag is, en dan ook pas vanaf een bepaald aantal weken zwanger. Dus wel logisch dat we tegelijkertijd begonnen zijn. Had je nu iemand anders die langs kwam? Grappig dat je je hormonen nog niet zo merkt. Daar heb ik nog niet zoveel last van, ben sowieso van mezelf al vrij rustig. Barstte alleen van de week wel in huilen uit bij het topic van Vlindertje... Mn man schrok zich de tandjes toen hij de woonkamer in kwam (hij stond te koken).
Succes bij de echo woensdag! En nog van harte gefeliciteerd met S!

@Earane: Top van de goede echo!!

@All: ik lees wel mee, alleen niet altijd puf om te reageren. Ben zo moe en beroerd geweest afgelopen week, met name op werkdagen. De pijn in mn buik is gelukkig wel minder. Alleen nou weer sinds zaterdagmiddag helemaal niet lekker, hang tegen ziek/griep ofzo aan, niet fijn. Gelukkig ben ik op de maandag altijd vrij, dus vandaag nog een dagje bankhangen en dan morgen maar rustig aan werken. Had op een iets leuker weekend gehoopt, maar helaas :(
Hier nog 3 weken tot de echo, merk dat ik erg ongeduldig ben. Wil bevestiging dat het goed zit, al heb ik geen reden tot twijfelen eigenlijk. Nog maar rustig afwachten dan maar.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem123

Bericht 03 Feb 2014 19:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Snoes schreef:SarahKey, lees ik nou goed en zijn jullie al voor een tweede kindje gegaan toen S. nog maar 3 maanden was?


Ja klopt, we hebben 4 jaar over gedaan om zwanger te raken van S. Dus ik wou op tijd beginnen :smile: . Eerst rustig aan gedaan en toen in maart 2013 naar het ziekenhuis gegaan. Ik wist toch wel ergens dat ik echt niet meteen zwanger zou zijn. Zou ik wel meteen zwanger geworden zijn was het ook prima.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 03 Feb 2014 19:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gizmo, wat vervelend die klachten! En nu dus grieperig, beterschap!

Sk, wat leuk dat je zo snel al een echo hebt! Spannend! Wat vervelend die klachten!

Pinkel ik hoop op goed nieuws van jouw kant binnenkort! Misschien ook wel lekker mee zwangeren!

All ik ben aan het herstellen van een blaasontsteking en zo eigenwijs om niet naar de dokter te gaan. Maar het is bijna over gelukkig. Misschien breng ik dan nog urine weg om te kijken of ik schoon ben. Mijn klachten beginnen minder te worden! Hopelijk blijft dit zo!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem123

Bericht 04 Feb 2014 08:25

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gizmo: beterschap! Wat vervelend dat je grieperig bent, je weerstand is nu ook slechter. Werk ze vandaag en probeer idd maar rustig aan te doen. Ik had gelukkig een andere vrouw bij mvm. Was eerst stikzenuwachtig om die test maar hij sloeg al meteen fel positief uit. (urine was nog niet eens helemaal opgenomen) Eerste week zit erop :smile:
En nog 3 weken wachten tot een echo, dat duurt idd nog lang.

Maddie: dus toch een blaasontsteking, jij eigenwijze voortaan eerder naar de dokter gaan :P Gelukkig zijn je klachten een stuk minder nu. Ik zou ook nog even wat urine wegbrengen, als er dan niets meer te vinden is, is het toch wel fijn om te weten.

algemeen: Zijn jullie al wat aan het denken aan namen? of aan het kamertje? etc etc?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Feb 2014 08:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ga straks wat urine inleveren. Klachten zijn niet helemaal over ook! Over namen hebben we nog niet nagedacht en qua kamer is het simpel! I komt in onze kamer en wij schuiven een kamer op en de babykamer hoeven we niets aan te doen!
En jullie?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem121

Bericht 04 Feb 2014 09:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wij zijn hier nog druk aan het denken wie waar gaat slapen. De eerste weken slaapt baby bij ons en kijken we hoe of wat. Als N. tegen die tijd in een gewoon bed slaapt gaan de oudste twee denk ik in een stapelbed en anders gaan baby en N. bij elkaar op de kamer. Zelf denk ik dat het het laatste wordt omdat de oudste erg van het keten is. Eventueel zou er nog een op zolder kunnen maar daar willen we een kantoor van maken.

Namen vind ik lastig. Bij de andere twee wisten we wat het werd en hoefden we maar 1 naam te verzinnen. Deze keer willen we het niet weten en moeten we het voor een jongetje en een meisje verzinnen.
<<

Anoniem121

Bericht 04 Feb 2014 09:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik vind het trouwens wel lastig om het stil te houden tot de eerste echo. Gelukkig duurt het nog 'maar' drie weken
<<

Anoniem123

Bericht 04 Feb 2014 09:44

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

S gaat van de zomer naar een ander kamertje, is nu de logeerkamer. Dit waren we al van plan of er nu een baby aan zou komen of niet. De babykamer blijft het zelfde en wij blijven ook op dezelfde kamer slapen. Wel moeten we flink gaan opruimen want de logeerkamer is ook meteen een soort rommelkamertje. Staat de was normaal gesproken, wasmanden, luiervoorraad, bakken met kleding, een kast met beddengoed etc.

Namen... jongensnaam hebben we al, al is er een naam bij gekomen en nu kunnen we niet meer kiezen :palm:
Meisjesnaam: geen idee... vond ik bij S al moeilijk en nu helemaal. Wij willen wel weten wat het word dus vanaf het moment dat we weten wat het word dan gaan we serieus denken.
<<

Anoniem123

Bericht 04 Feb 2014 09:45

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

pluis: is ook lastig! Als we morgen een goede echo hebben dan vertellen we morgenavond meteen aan mijn schoonouders en van het weekend mijn moeder/broer. De rest mag nog even wachten tot 12 weken. Maar dan hoeven we niet meer dingen geheim te houden voor opa en de oma's.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Feb 2014 12:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pluis ik vind het wel meevallen om het geheim te houden, maar zie er ook wel naar uit om het te vertellen!

Sk wat grappig, wij vinden juist jongensnamen lastiger!

Heb de uitslag van mijn urine en die is goed! Hopelijk gaan de klachten ook snel over!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 04 Feb 2014 12:51

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pluis, fijn dat je terecht kan bij de andere praktijk!

SarahKey, wauw, 4.15 uur is wel heel erg vroeg! Heb wel vaker gelezen dat hij vroeg wakker is. Is hij dan ook echt klaarwakker? Oh, hij is jarig geweest! Nog van harte gefeliciteerd!! Hopelijk wordt de misselijkheid niet erger. Al bijna de echo, spannend!

Gizmo: Fijn dat de buikpijn minder is! Balen dat je je niet fit voelt. Voel je je inmiddels wat beter? Lijkt mij ook erg moeilijk om zo lang te wachten op de echo! Hopelijk vliegt de tijd snel.

Maddie: wat vervelend dat je een blaasontsteking hebt!

All: Hier gaat het goed. Vooral moe, maar mijn dochter is dan ook rond half 6 wakker en ik kan de laatste weken zo moeilijk mijn bed uit komen! Verder nergens last van, daar heb ik geluk mee.

Wat betreft namen/kamertje: Wij zijn er nog niet mee bezig. Als de termijnecho ook goed is, gaan we bezig met het opruimen van de toekomstige babykamer. Dat is nu een studeerkamer, met kasten en rommel. Zal nog een beste klus zijn. Rond 16 weken willen we een geslachtsbepalingsecho laten doen en daarna gaan we nadenken over namen.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem123

Bericht 05 Feb 2014 08:46

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Maddie: nu maar hopen idd dat je klachten minder worden.

Ereane: ja dan is hij klaarwakker! Nu is 4:15 wel zeldzaam hoor, meestal is hij rond 6/half 7 wakker. Hij heeft een tijd gehad dat hij rond 5 uur wakker was. Maar vanochtend was het half 7, heerlijk. Jou meisje ook altijd zo vroeg wakker :sleep: Het is en blijft slopend.

Vandaag de echo en ik ben zo nerveus.... heb een halve nacht liggen woelen en draaien en raar dromen. :( En we hebben pas de echo om 14:15 dus even wachten nog... :thumbdown:
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 05 Feb 2014 12:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Succes vandaag met de echo, SarahKey. Mijn duimen draaien!
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31