Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waterpokken, wat verzacht nou echt?

<<

Anoniem75

Bericht 03 Feb 2014 19:02

Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Ons mannetje zit nu echt helemaal van top tot teen onder en het jeukt ontzettend. Sommige bultjes zijn ook echt ontstoken, hij heeft flinke koorts en huilt de halve dag. Ik vind het echt zo sneu voor hem. Hij is al 2 keer in een havermout badje geweest en ik heb menthol gel en van VSM iets voor waterpokken maar het lijkt gewoon niet te helpen. De eerst 5 vlekjes heeft hij vrijdag gekregen en nu zit het overal. Zelfs in z'n oor en op z'n lippen.

Wat voor creme, poeder oid hebben jullie gebruikt om het te verzachten en hoelang duurde het bij jullie kids dat de ergste jeuk weg was?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Feb 2014 19:51

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Voor Yrsa had ik Kidsclin waterpokkenschuim, maar zij had er eigenlijk niet zoveel last van, ik heb het toen gekocht om het sneller te laten indrogen omdat we anders niet naar de eerste bijeenkomst van Muziek op Schoot mochten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 03 Feb 2014 19:56

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

In een zemelen badje hielp hier goed. (of is dat hetzelfde als havermoud haha)
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 03 Feb 2014 20:19

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Ik had calendulan kinderemulsie, dit hielp erg goed bij onze dochter, de ergste jeuk was toen na een dag weg...
<<

Anoniem134

Bericht 03 Feb 2014 20:53

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Hier hielp echt helemaal niets. Nu waren veel van de waterpokken al heel snel ontstoken dus mochten we er niets meer op doen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Feb 2014 21:11

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Bij d hielp ook niks. Ze was 1 grote wandelende waterpok.
Ze werd panisch als we mer een potje zalf aan kwamen. Ik vond die waterpokken schuim wel het fijnst.
D vond de schuim als we eenmaal aan het smeren waren ook het lekkerst.
En PCM hielp ook voor de koorts en het wat minder ellendig voelen.

D heeft 3 nachten naast ons gelogeerd omdat ze steeds wakker werd en mij wou.
D was pas na 2 week weer de oude, het heeft heel lang geduurd.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5682

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Feb 2014 21:31

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Zemelenbad en die waterpokkenschuim.

'Gelukkig' waren ze hier nog vrij jong toen ze de waterpokken kregen, dus hadden nog niet echt in de gaten dat ze konden krabben.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem75

Bericht 03 Feb 2014 22:07

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Hij heeft er een langs z'n oor die echt goed ontstoken is. Zo erg dat je het pus zo ziet zitten. Ik heb net van een collega menthol poeder gekregen en daarmee z'n rug behandeld en bij z'n schaamstreek. Ik geloof dat het z'n werk doet want sindsdien krabt hij nauwelijks en slaapt hij sinds 3 kwartier.

Echt wat een ellende die waterpokken!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Feb 2014 22:09

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Op die ontstoken waterpokken zou ik een beetje Bethadine smeren. Werkt niet tegen de jeuk, maar ontsmet wel. En goed in de gaten houden dat het niet erger wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Feb 2014 22:09

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Ik heb wat bv in bad gedaan. Ze verdwenen als sneeuw voor de zon...ofja..in elk geval vrij snel haha. Maar hij heeft er sowieso niet veel gehad en ze gingen ong meteen van vlekje naar korstje, de blaasjes heb ik niet gezien.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Feb 2014 22:10

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Menthol poeder schijnt niet goed te zijn omdat het litteken weefsel kan vormen.

Dat vind ik op inet toen ik ging zoeken naar waterpok middeltjes. J heb ik eerst ook met menthollpoeder gedaan maar toen ik dat las heb ik wat anders gebruikt.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem75

Bericht 03 Feb 2014 22:18

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Betadine ga ik morgen even halen. Heb nu alleen Sterilon in huis maar dat zal ik hem niet aan doen ivm het prikken.

Dat van menthol poeder wist ik niet Kwak!
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 03 Feb 2014 22:20

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Mentholpoeder werd mij ook afgeraden door de apotheek, zij gaven mij dus die calendulan ervoor.
Dochter was ook nog vrij jong, en heeft er gelukkig ook niet heel veel aan gekrabt..
<<

Anoniem75

Bericht 03 Feb 2014 22:24

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Die Calendulan heb ik dus ook staan. Hmmz dan maar toch dat gaan gebruiken ipv die poeder.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Feb 2014 22:32

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Ik had een tijdje terug zomaar erge jeuk en toen stond er ByeBites in de badkamer, een spul voor muggenbeten, dat hielp ook heel goed, al had ik geen muggenbeet. Het voelde heel fris en verkoelend. Je hebt er ook spul voor dat echt speciaal voor jeuk is, ByeBites Jeuk-Weg, er is een Junior-versie van voor kinderen.

Oh, en nog een wat minder voor de hand liggend middeltje dat bij mij altijd helpt tegen jeuk: after sun.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 03 Feb 2014 22:45

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Mentholpoeder werd hier ook afgeraden.

Als het heel erg is kan je evt nog de huisarts bellen. Ik heb zelf de waterpokken gehad toen ik 21 was (doodziek, 6 weken uit de running en van top tot teen onder :omg: ) Ik kreeg toen van de huisarts een spulletje. Y. had ook een paar hele grote ontstoken pokken en toen heb ik de huisarts gebeld. Kreeg toen hetzelfde goedje als dat ik had op mijn 21e, maar ik mocht het alleen op de grote pokken smeren.

Wat ik voor de nacht trouwens deed bij hem was een pleister plakken op die grote plekken. Luchten is beter, maar 's morgens zat hij onder het bloed als ik er geen pleister opdeed. :laughcry:
Afbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Feb 2014 00:10

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Ik heb niks gesmeerd maar ze zoveel mogelijk bloot laten rondlopen zodat de kleding er niet langs schuurde. Vooral mijn tweede dochter leek er nauwelijks last van te hebben terwijl ze flink onder zat (oudste wel meer). Met een broek aan, mopperde ze wel over pijn.
<<

Anoniem 82

Bericht 04 Feb 2014 00:24

Re: Waterpokken, wat verzacht nou echt?

Ik had een fijn middel van de apotheek, daar had ik om advies gevraagd. Ben alleen, heel slim, de naam van het middel kwijt. Het was in elk geval een set van een pompje gel om te smeren en zakjes met zemelenspul voor in bad. Heeft hier wel goed gewerkt! Alleen moet ik er wel bij vermelden dat ze hier denk ik een vrij milde vorm had, ze zat bijvoorbeeld echt niet van top tot teen onder en krabben deed ze ook nauwelijks. Wel zaten er toch wat ontstoken pokken bij die heel hardnekkig waren en ik heb wel het idee dat dit middel verzachtend werkte. Beterschap voor hem, waterpokken kunnen zo irritant zijn! Met name de jeuk, brrrr!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers