Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 01 Feb 2014 19:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Amai wat ziet dát er lekker uit Azi!
<<

Anoniem273

Bericht 01 Feb 2014 19:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het was echt by far de beste pizza ooit!! Zoooo lekker :)
<<

Anoniem152

Bericht 01 Feb 2014 20:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet er heerlijk uit, Azi!
Wil ook nog steeds een keer zelf pizza maken, maar na twee mislukte pogingen om zelf wraps te maken, ben ik bang dat een pizza te hoog gegrepen is voor mij.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Feb 2014 21:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Azi, ziet er lekker uit!! Die met zalm ga ik ook eens maken, jummm!


Ik heb zojuist een shitload aan dingen besteld bij body en fit. Ik ben zelfs gezwicht voor een superfood, haha, maca poeder. :palm:
Voor de rest voornamelijk lekkere noten, notenpasta (aanrader!), havermout, kokosmelk, cacaopoeder (is ook een superfood, maar die vind ik niet zo apart).
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 01 Feb 2014 21:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat voor notenpasta gebruik jij Jans? Ik zie er altijd zoveel staan, hazelnoten, cashewnoten, amandelen, maar geen idee welke ik dan moet kiezen :laughcry:
<<

Anoniem186

Bericht 01 Feb 2014 22:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kowalski schreef:Wat voor notenpasta gebruik jij Jans? Ik zie er altijd zoveel staan, hazelnoten, cashewnoten, amandelen, maar geen idee welke ik dan moet kiezen :laughcry:


Bij body en fit hebben ze er maar 1 volgens mij. De gemengde notenpasta.

Bij de NW heb ik al diverse soorten gehad. De gemengde vind ik sowieso lekker, maar de cashew ook. Eigenlijk lust ik ze allemaal wel graag, haha.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Feb 2014 23:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net weer heerlijke notenmuffins gemaakt! :banaan:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Feb 2014 23:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans: Hoeveel notenpasta en noten doe jij in de muffins?
Ik ga ze morgen weer even maken denk ik :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem128

Bericht 02 Feb 2014 09:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Ik heb net weer heerlijke notenmuffins gemaakt! :banaan:

Heb je daar een recept van?
<<

Anoniem186

Bericht 02 Feb 2014 09:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik gebruik het recept van die havermoutmuffins. Ik zal het even uittypen.

150 gram meel (tarwe, spelt enz)
8 gram bakpoeder
120 gram havervlokken (of havermout)
80 gram roomboter (of kokosolie, ik doe half/half)
2 eieren
2 geprakte bananen
125 gram melk (koemelk of een plantaardige drank)
50 gram honing (of dadel, agavestroop enz)
3 eetlepels notenpasta
4 handjes gehakte noten (ik gebruik hazelnoten en amandelen, maar kan ook wat anders)

Klop de boter zacht met een mixer, voeg dan bananen, melk, eieren, honing en notenpasta toe tot het een glad mengsel is. Voeg dan meel, bakpoeder en havervlokken toe en mix dat nog even goed door.
Schep als laatste de gehakte noten er met een lepel door. Vul je muffinvorm (goed voor 12-16 muffins).

Zet ze ongeveer 20 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden.
<<

Anoniem128

Bericht 02 Feb 2014 13:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bedankt, ga ik ook eens maken.
<<

Anoniem273

Bericht 02 Feb 2014 15:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lekker Jans, ik ga die muffins denk ik maken met wat pindakaas! Heb op dit moment geen andere notenpasta.

Ik heb net een heerlijk tussendoortje op, wel clean maar niet zo healthy haha. Tortillachips van de biowinkel zonder gluten, met sour cream smaak, gedipt in guacemole (met o.a. biologische chilisaus en mayonaise). Jummie!
<<

Anoniem273

Bericht 02 Feb 2014 21:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb de muffins in de oven staan, thanks Jans! Heb pindakaas en gehakte hazelnoten gebruikt.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Feb 2014 23:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ben benieuwd of ze je smaken, Azi! Mijn man vindt deze echt heel lekker, die andere vond hij niet zo.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 02 Feb 2014 23:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb een vraag en denk dat dit het beste topic is om het te vragen :smile: Ik wil geheel suikervrij gaan eten omdat dit mij zou kunnen helpen met de bijwerkingen van mijn medicijnen. Hebben jullie toevallig sites of iets dergelijks met tips? Ik weet al best wel wat en heb ook wat meegekregen vanuit het ziekenhuis maar ben nog op zoek naar wat meer informatie.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 02 Feb 2014 23:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 03 Feb 2014 13:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier het recept voor de American pancakes:
(je kan natuurlijk de boekweitvlokken- en meel vervangen door havermout, havervlokken, speltmeel, etc).
Pancakes:
- 100 gram boekweitvlokken
- 50 gram boekweitmeel
- 200 ml amandelmelk
- 125 gram bosbessen
- 1/2 theelepel kaneel
- 1 eetlepel lijnzaad + 3 eetlepels water
- 1 theelepel baking soda
- 1/2 eetlepel appelcider azijn
- snufje zout
- kokosolie/roomboter/olijfolie om in te bakken

Frambozencoulis:
- 100 gram frambozen (diepvries kan prima)
- scheutje water
- 1/2 theelepel maizena
Hoe maak je het?
Pancakes:
Vermeng in een kom eerst de boekweitvlokken, boekweitmeel, baking soda, kaneel en zout. Meng in een kopje de lijnzaad met het water en roer even door. Vermeng de amandelmelk door de droge ingrediënten. Roer tot het een kleverige massa is en voeg dan ook het lijnzaad/water mengsel en de appelcider azijn toe. Meng weer goed door en voeg als laatste de bosbessen door het beslag.

Verhit in een koekenpan op laag vuur en voeg het bakproduct toe waarin je wil bakken. Giet in de pan 3 hoopjes beslag en keer de pancakes zodra er belletjes bovenop de pancakes te zien zijn. Bak de pancakes nog even kort aan, aan de andere kant en leg ze dan op een bord. Vervolg dit tot al het beslag op is.

Frambozencoulis:
Verhit een steelpannetje en voeg de frambozen toe met een scheutje water (ongeveer een half kopje). Roer dit regelmatig door tot de frambozen uit elkaar vallen en je een soort sausje krijgt. Meng dan in een kopje een theelepel maizena met een theelepel water. Roer dit in het kopje goed door zodat je geen klontjes hebt en voeg dit toe aan de frambozen. Vermeng goed en bekijk of de saus wat indikt. Kook nog heel even door en haal de pan dan van het vuur. Schep de frambozencoulis over de pancakes.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 03 Feb 2014 23:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mamsie schreef:http://www.ikeetsuikervrij.nl


Bedankt!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 04 Feb 2014 00:00

Re: Clean, fit & healthy-topic

Siem, suikerwijzer.nl vind ik ook een fijne site.
<<

Anoniem273

Bericht 04 Feb 2014 07:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Ben benieuwd of ze je smaken, Azi! Mijn man vindt deze echt heel lekker, die andere vond hij niet zo.


Hij vindt ze heerlijk (ik ook trouwens). De lekkerste tot nu toe!
<<

Anoniem186

Bericht 04 Feb 2014 08:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:
Jans schreef:Ben benieuwd of ze je smaken, Azi! Mijn man vindt deze echt heel lekker, die andere vond hij niet zo.


Hij vindt ze heerlijk (ik ook trouwens). De lekkerste tot nu toe!


Ja hè, ik ook! Mooi!

Ik hoop dat m'n body en fit bestelling gauw komt. Ik had oa ook 3 potjes notenpasta besteld. Is nu echt niet duur daar.
<<

Anoniem29

Bericht 04 Feb 2014 11:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben de vibe echt helemaal kwijt.

Het enige wat goed gaat is na 19:00 uur niets meer eten. Maar overdag sla ik de lunch over om dan om 16:00 uur chips te gaan eten (wel naturel thank god haha). En nu was de cote dor chocolade in de aanbieding. Gelukkig heb ik het bij 1 zo'n reepje gehouden, maar goed.

Ik ben gewoon mijn inspiratie kwijt voor overdag. Qua avondeten ben ik echt geinspireerd, van curries tot chili's. Delicious! Maar overdag, wat een ramp.

Ik merk dat dat als ik bij elke maaltijd wat havermout/spelt/avocado's o.i.d. pak ik gewoon aankom, en dat wil ik niet. Ik ben nu dus weer wat aan het minderen met koolhydraten (wat voor mij altijd al goed gewerkt heeft), maar ik ben inspiratieloos betreft eiwitten. Ik kom niet verder dan eieren haha.

Iemand nog leuke ideetjes? Met name de lunch is hell. Ik weet het gewoon niet!

Amandelmeel pannekoekjes lijken mij wel wat, maar dat spul is zo ontzettend duur Hmpf :(
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 04 Feb 2014 12:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lastig Tox! Wat dacht je van:

- Kwark met fruit, noten en kaneel
- Salade met kip/vis
- Groentesoep


Ik heb vanmorgen de Chocolove Dream van Vegadutchie op, die Koko laatst plaatste. Echt waar: :love:

Ik heb zondag weer een groentesoep gemaakt met rode linzen, paprika, wortel en bleekselderij. Daar ga ik straks mee lunchen, jumm!
<<

Anoniem186

Bericht 04 Feb 2014 15:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lastig, tox...
Een lekkere smoothie maken?

Deze kwam ik tegen, ziet er ook heerlijk uit. Met tomaat, mozzarella, asperges en basilicum.

Afbeelding

En als je iets minder eet? Zou dat niet helpen? Ik kom zelf echt niks aan van die dingen die jij opnoemt.
<<

Anoniem29

Bericht 04 Feb 2014 16:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ooh jum! Dat ziet er lekker uit!

Ik heb ook proberen wat te minderen, maar van 1 boekweitpannekoek zit ik bijv. bij lange na niet vol. Dan moet ik er 2 eten en dat is eigenlijk alweer teveel, als er dan ook nog banaan in zit.

Ik ben gewoon echt toe aan wat lekkerder weer. Dan maak ik weer salades met een kipfilet erdoor. Lekker fris en luchtig. Ik vind dat nu gewoon niet zo lekker om te eten, of laat ik zeggen dat ik er minder van geniet haha.

Net als kwark/yoghurt. Het komt mij zo mijn neus uit. Ik at eerst 3/4 bakken per week. Nu staat er bij wijze van al schimmel in 1 bakje omdat ik er langer dan een week mee doe.

Meehh stom. Het is trouwens niet dat ik nu veel ongezonde dingen pak hoor. Ik eet gewoon te weinig en merk dat aan mijn energielevel. Maar het helpt om het hier weer neer te typen, nu heb ik ook weer zin om mezelf goed te verzorgen en er weer voor te gaan :).
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers