Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


cadeautje oppaskindje

<<

Anoniem185

Bericht 01 Feb 2014 15:47

cadeautje oppaskindje

Ik denk dat ik het hier het beste kan plaatsen!

Mijn oppaskindje, een meisje van 10 jaar met onder andere ADHD en het syndroom van Asperger, moet tijdelijk opgenomen worden. Dit om de behandeling die ze nu krijgt bij deeltijd nog meer te intensiveren. Het gaat om minstens drie maanden. Nu vroegen haar ouders aan iedereen die iets met het meisje te maken heeft om iets leuks voor haar mee te geven of via de post op te sturen als ze daar is, zodat ze toch niet al te alleen is en iets heeft om naar te kijken als ze het moeilijk heeft.

Nu was mijn idee om haar niet zomaar een kaartje te sturen, want die zal ze genoeg krijgen. Het liefst zou ik een paar 'platte' cadeautjes in een envelop doen om die op te sturen (dat zou ik dan ook vaker die periode kunnen doen, maar ik moet even kijken hoe ik dat aan ga pakken want het is natuurlijk paniek als ik normaal iedere maandag iets opstuur en het dan een keer zou vergeten).

Hebben jullie leuke ideeën om aan haar mee te geven? Ik heb ook eigenlijk geen idee hoeveel tijd ze voor zichzelf zal hebben daar en of ze bijvoorbeeld er iets aan heeft als ik haar knutselspulletjes mee geef. Ze is ook écht nog kind dus stickers zijn sowieso een 'hit'. Maar verder dan stickers ofzo kom ik eigenlijk niet!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Feb 2014 15:59

Re: cadeautje oppaskindje

Ik heb geen tips qua cadeaus, maar ik weet wel dat dat soort opnames intensief zijn.
Vorig jaar op een school gewerkt die kinderen intern hadden voor therapie ( tussen de 3 maanden en een jaar zaten de kinderen dan intern). Vaak werken de kinderen voor therapie de klas uit gehaald of de kinderen gingen maar halve dagen naar school.

Misschien is het een idee om iets voor haar te zoeken waar ze zich mee kan terug trekken op een moment dat ze even rust heeft, omdat het vaak een vrij vol programma is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem22

Bericht 01 Feb 2014 16:00

Re: cadeautje oppaskindje

Iets van een tijdschrift of boekje kan je ook gemakkelijk opsturen. Ik zou gewoon eens een rondje Action of speelgoedwinkel doen en dan gericht zoeken naar platte artikelen, dan kom je vast genoeg tegen.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Feb 2014 21:41

Re: cadeautje oppaskindje

een luisterboek of cd met leuke liedjes?
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 01 Feb 2014 23:32

Re: cadeautje oppaskindje

Ik werk op een kliniekschool en hoor van leerlingen vaak dat ze veel dingen zoals knutselmateriaal ed niet op hun kamer mogen of alleen onder begeleiding mogen gebruiken. Iets leuks voor aan de muur,een luisterboek of tijdschrift zijn de kids bij mij altijd blij mee,foto,s of een mooi opschrijf /teken boekje is ook een idee. Van de week had een kind een dagboek met slot gekregen en daar waren er meer enthousiast over
<<

Anoniem185

Bericht 03 Feb 2014 19:23

Re: cadeautje oppaskindje

Ik heb uiteindelijk een opschrijfboekje voor haar gekocht met lampjes in (knippert/glittert als je er op drukt), met een pen, twee vellen stickers en een gelukspoppetje!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers