Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boos

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 31 Jan 2014 22:43

Re: Boos

Poppy schreef:Gek is dat eigenlijk he Pompoen, dat je alles zo lijdzaam kunt ondergaan. Fysieke pijn? Ach wat geeft het. Heb er geen traan om gelaten. Hechten zonder verdoving? Doe maar. Enzovoort. Je kunt op de een of andere manier zo ontzettend over je eigen grenzen heen gaan, omdat je gewoon in een overlevingsstand zit ofzo.


Ja, ik dacht gewoon bij elk ding wat er weer mis ging in die tijd: 'ach welja, we zijn nu toch bezig, deze pak ik er ook nog wel even bij.'. En gewoon 6 keer geprikt worden voor een infuus voordat het raak was, het deed verrekte veel pijn en ik zei alleen maar: "ja prik maar, hij moet toch een keer raak zijn."
En inderdaad, je gaat er zo ontzettend mee over je eigen grenzen en helaas betaal je daar dan later alsnog voor. Dat merk ik nu en dan sta ik nog maar aan het begín van de hele verwerking van alles.
Ik ben heel erg in het begin nog verdrietig geweest en nog boos geweest. Toen A. nog maar net in het ziekenhuis lag, nog niet geopereerd was en de hele omvang van zijn problemen nog niet zo duidelijk was. Toen zat ik nog in therapie (toevallig) dus ik heb gehúild tijdens de groepssessies en bij pmt (psychomotore therapie) ben ik me toch een partij los gegaan op zo'n boxkussen. Ik heb gegild en gevloekt en geschreeuwd dat het niet eerlijk was.
Maar daarna is er een slotje op gegaan. Vanaf het moment dat ik die blindedarmontsteking kreeg. Eigenlijk was dat het moment dat duidelijk werd dat dit geen eitje werd en dat ik mijn kracht nodig zou gaan hebben. Hup schouders er onder en gáán. Dus zat ik 3 dagen na de operatie alweer in een rolstoel aan A.'s bed.

Ik ben benieuwd wanneer en of die boosheid nog komt. Op dit moment ben ik gewoon echt niet boos, niet op A. dat hij eerder naar een dokter had gemoeten, niet op doktoren dat ze hem beter hadden moeten helpen, niet op de situatie, niet op mezelf (nou ja dat is niet waar, ik ben stiekem altijd een beetje boos op mezelf).
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 01 Feb 2014 00:17

Re: Boos

Ik herken het. Al jaren negeer ik alles. Ik zet gewoon mijn schouders eronder inderdaad en ga gewoon door. Ik ben wel boos. Boos op papa, ook al wil ik dat niet zijn, dus dat geeft me een schuldgevoel en maakt me verdrietig. Boos op mezelf, waarom functioneer ik niet gewoon beter? Langzaamaan begin ik te begrijpen dat dat niet zal gaan zonder hulp.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem 41

Bericht 01 Feb 2014 08:14

Re: Boos

Ik heb in mijn verwerkingsproces ook willen slaan, rennen en dingen vernielen.
dit heb ik ook gedaan. Ben naar de kringloop winkel gegaan en heb daar borden gekocht.
Op ieder bord schreef ik waar ik boos om was, schreeuwde het uit en gooide het kei hard tegen een muur kapot.
Vraagt veel energie maar lucht zo op!
Succes!
<<

Anoniem38

Bericht 01 Feb 2014 11:42

Re: Boos

Ik ben ook heel boos. En bij mij zit er een aangeleerde rem op. Het zou fijn zijn als die rem er af mag van mezelf. Wordt aan gewerkt!
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 01 Feb 2014 12:21

Re: Boos

Wat mij heeft geholpen toen ik ook zo boos was en er geen einde aan de ellende leek te komen (en het juist alleen maar meer werd). Is met iemand samen (om mij te helpen begrenzen) fysiek aan de slag te gaan. Ik heb staan schreeuwen en met zware kussens in een gymzaal gegooid. Staan boksen en trappen tegen een grote zware boksbal. Op het water geslagen in het zwembad met zo'n speelgoed-schuimslurf, met bij elke klap een oer kreet en de klappen steeds harder. In het bos met een tak om mij heen lopen slaan. En al deze handelingen luchtte zó op. Een x als ik woede op voelde opkomen (en dat was op de meest onverwachte momenten) heb ik er aan toe gegeven en na elke uitbarsting was ik finaal gesloopt maar ook weer een stukje woede kwijt.

Nu had ik hier ook alle mogelijkheden toe tijdens een opname en ik weet niet hoe dat bij jou zit? Maar er fysiek ruimte aangeven is wel mijn advies!


En nog één ding; jouw woede mag er zijn! Hoe naar het ook voelt! Het is heel menselijk en in jouw situatie ook echt heel logisch! Dus geef er (met bepaalde mate!) aan toe!

Sterkte en een dikke knuffel!
<<

Anoniem168

Bericht 01 Feb 2014 13:41

Re: Boos

Ik heb hetzelfde momenteel. Ik wil schreeuwen, ik ben boos op alles en iedereen. Dus ik snap je heel goed. Heb alleen geen advies maar wil je echt een dikke knuffel geven. :hug:
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 01 Feb 2014 13:59

Re: Boos

Ik zou het proberen te uiten, bijvoorbeeld door muziek te luisteren of door ergens op te slaan (niet op mensen of dieren natuurlijk en niet op iets dat kapot kan gaan) maar bijvoorbeeld op je matras of een kussen ofzo?

Verder heb ik geen advies, het lijkt me zo vervelend om je zo te voelen. Dikke knuffel voor iedereen die zich zo voelt :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem168

Bericht 01 Feb 2014 18:24

Re: Boos

Peyton schreef:Ik zou het proberen te uiten, bijvoorbeeld door muziek te luisteren of door ergens op te slaan (niet op mensen of dieren natuurlijk en niet op iets dat kapot kan gaan) maar bijvoorbeeld op je matras of een kussen ofzo?

Verder heb ik geen advies, het lijkt me zo vervelend om je zo te voelen. Dikke knuffel voor iedereen die zich zo voelt :hug:


Ja dat is ook een goed advies, ik doe dat ook. Ik zoek mijn steun in muziek en het werkt wel. Gewoon ff lekker een potje janken daarbij kan echt enorm opluchten.
<<

Anoniem 63

Bericht 02 Feb 2014 23:33

Re: Boos

Ik heb niet alles gelezen, maar ik ga altijd naar de glasbak als ik boos ben. Meestal hebben we wel een flink voorraadje lege flessen en niks zo fijn als die dingen keihard in de glasbak te smijten dan!
<<

Anoniem168

Bericht 03 Feb 2014 12:42

Re: Boos

Bisq, hoe is het nu met je? Gaat het wel een beetje? :hug:
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 03 Feb 2014 17:41

Re: Boos

Lief dat je het vraagt Brooke.

Ik heb me vrijdag even flink uitgeleefd in de sportschool, dat was al heel erg lekker. Woensdag ga ik kickboksen en daar kijk ik echt naar uit, even flink m'n woede eruit slaan.
Ik merk ook dat ik sinds al jullie berichten en adviezen m'n woede meer accepteer en juist daardoor lijkt het ook wat minder te worden.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem168

Bericht 03 Feb 2014 17:52

Re: Boos

Dat is fijn om te horen Bisq. Wat goed dat je gaat kickboksen, echt stoer ook!
Mep er maar flink op los woensdag, dat zal vast wel opluchten!
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers