Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe krijg ik het er uit?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Feb 2014 09:59

Hoe krijg ik het er uit?

Het gooien?

Ik word er heeeeelemaal tuureluurs van.
Zodra iets niet naar haar zin gaat/niet snel genoeg gaat/of wat de reden dan ook is vliegt alles door de lucht.
Haar speelgoed, dingen van ons, complete borden vol met avond eten, bestek.
Van haar bordjes zijn er dan ook flink wat gesneuveld, want een plavuizen vloer stuitert niet echt terug.
En als het helemaal feest is, volgt er nog een enorm gegil bij ook.

Heb haar uitgelegd dat het niet mag, dat het kapot gaat, dat het auw doet (als ze iemand raakt), ik heb het genegeerd, ik zet haar op de trap voor straf.
Enz enz..
Maar man, wat vind ik het een vervelende eigenschap! :palm:

Iemand nog tips?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 03 Feb 2014 10:03

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Hier heeft meneer het gooien ook ontdekt :palm: Alles waar hij mee gooit, leg ik op de kast en krijgt hij die dag niet meer. Waarschuwen doe ik niet meer, hij weet best dat het niet mag. Met eten gooit hij gelukkig (nog?) niet. Ik ben hier pas een paar dagen heel streng mee bezig, nadat hij een van zn autootjes in mn gezicht gooide, dus of het werkt, weet ik nog niet. Maar bij mn vriendin hielp dit wel, dus daar hou ik me aan vast :wink:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Feb 2014 10:07

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Daar zijn onze kasten te klein voor whahaha

Ja tijdens het avond eten... pff.. Als het te lang duurt, of ze krijgt iets niet snel genoeg, of gewoon omdat ze er geen zin in heeft ofzo :12:
<<

Anoniem123

Bericht 03 Feb 2014 10:10

Re: Hoe krijg ik het er uit?

S gaat ook met speelgoed gooien als hij zijn zin niet krijgt, ik pak het dan ook af en dan leg ik het weg.
Of als ik het te gortig vind worden dan staat hij op de gang.

Met eten gooit hij niet maar als hij al een paar borden had stuk gegooid zou hij even geen bord meer krijgen. Dan eten ze maar even van de tafel of van een plastic bord. Vervelend lijkt me dat vooral als niets helpt/werkt.
<<

Anoniem57

Bericht 03 Feb 2014 10:16

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Ik gok dat het karakter is, en bij de leeftijd hoort. Ik herken in L namelijk heel veel van mezelf, als ik vroeger een spelletje niet haalde gooide ik het liefste mijn Gameboy door de kamer heen :laughcry:

Hier moet alles naar mevrouw d'r zin, anders krokodillentranen, rollen over de grond, gillen, slaan.. Ik negeer haar vaak, en als ze mij slaat of iemand pijn doet dan zet ik haar in de hoek en moet ze sorry gaan zeggen. Verder doe ik er niet veel aan, ze is nog klein en ze snapt misschien wel dat het niet mag en niet zo lief is, maar ik denk gewoon dat ze nog niet nadenkt voordat ze iets doet. En face it, ze is enig kind en krijgt alles wat haar hartje begeerd, als je dan eens iets wil en je krijgt het niet, is dat ook gewoon niet tof :P

Komt vast wel goed, je kan niet meer doen dan blijven corrigeren en zorgen dat er niemand gewond raakt. Op den duur waait ook dít weer over. Maar leuk is het inderdaad niet.
<<

Anoniem106

Bericht 03 Feb 2014 10:18

Re: Hoe krijg ik het er uit?

...
Laatst gewijzigd door Anoniem106 op 07 Feb 2014 16:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem57

Bericht 03 Feb 2014 10:18

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Hier eet ze trouwens sowieso nog steeds van een plastic bord, en drinken doet ze uit een bidon, niet uit een beker, die kan ze nogal eens omgooien en ik wil niet 10x dweilen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Feb 2014 10:19

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Parel schreef:Ik gok dat het karakter is, en bij de leeftijd hoort. Ik herken in L namelijk heel veel van mezelf, als ik vroeger een spelletje niet haalde gooide ik het liefste mijn Gameboy door de kamer heen :laughcry:

Hier moet alles naar mevrouw d'r zin, anders krokodillentranen, rollen over de grond, gillen, slaan.. Ik negeer haar vaak, en als ze mij slaat of iemand pijn doet dan zet ik haar in de hoek en moet ze sorry gaan zeggen. Verder doe ik er niet veel aan, ze is nog klein en ze snapt misschien wel dat het niet mag en niet zo lief is, maar ik denk gewoon dat ze nog niet nadenkt voordat ze iets doet. En face it, ze is enig kind en krijgt alles wat haar hartje begeerd, als je dan eens iets wil en je krijgt het niet, is dat ook gewoon niet tof :P

Komt vast wel goed, je kan niet meer doen dan blijven corrigeren en zorgen dat er niemand gewond raakt. Op den duur waait ook dít weer over. Maar leuk is het inderdaad niet.



Uhm, spreek je hier voor jezelf, of voor ons?


Een gang hebben we hier helaas niet op deze verdieping, dus vandaar dat ze op de trap gaat..

De borden zijn hier ook plastic, en toch gooit ze die aan gort.
<<

Anoniem 82

Bericht 03 Feb 2014 10:28

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Hier nog steeds een plastic bord. Ze gooit er eigenlijk niet mee, maar toch.. Stel dat ze het zou doen, die gaan op onze vloer in elk geval niet zomaar stuk. Hier hebben we overigens ook een fase gehad dat het eten door de kamer vloog. Als het te gek werd, dan haalde ik het eten weg. Of ze kon het vervolgens nog 1x normaal proberen, of ik ging haar voeren en als ze geen van beide wilde dan was het einde etenstijd. Dan bedoel ik trouwens niet heel in het begin dat spelen en eventueel een beetje gooien nog bij het ontdekken hoorde, maar echt doelbewust gooien uit frustratie/verveling/etc. Inmiddels gooit ze al heel lang niet meer met eten.

Speelgoed gooien heeft ze ook af en toe wel gedaan, meestal was het dan voldoende om het af te pakken, te zeggen dat we dat niet doen en haar dan af te leiden.

Wat hier nu soms nog een issue is, is wanneer ze iets te pakken heeft wat ze niet mag hebben. Als ik haar dan 'betrap' moet ik heel goed opletten hoe ik haar benader, anders gooit ze het gauw op de grond. En wanneer ze toevallig net iets breekbaars beet heeft, zoals een glas, een waxinelichtjeshouder of wat dan ook, dan is het gelijk kapot. Zo vervelend vind ik dat! Dus meestal moet ik heel langzaam op haar af lopen en dan vragen of ze het bijvoorbeeld even wil laten zien, en niet op haar af rennen en zeggen dat dat niet mag. Wanneer ik het dan eenmaal veilig heb gesteld zeg ik pas dat ze daar niet mee hoort te spelen en waarom.

Helaas niet echt concrete tips, maar het is dus wel herkenbaar!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Feb 2014 10:30

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Het plastic servies van Ikea is echt sterk. En verder geen tips, ze klinkt wel alsof er genoeg pit in zit :)
R. 2013
D. 2016
<<

Smooch

Kwebbel

Berichten: 479

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:37

Bericht 03 Feb 2014 10:49

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Dat vraag ik me ook dagelijks af :palm:
Ik blijf corrigeren en heel geduldig te zijn,maar wat is dat soms moeilijk.
Hier gaat ze soms ook in de hoek in en dan stopt het even en negeren helpt meestal ook.
Maar ik hoop dat als ze ouder wordt dit wel over gaat. Maar aan de andere kant vrees ik van niet want ik was (soms nog steeds) ook een driftkikker.

Helaas niet echt tips, maar snap dat het erg vervelend gedrag is.
Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 03 Feb 2014 10:53

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Lejow schreef:
Parel schreef:Ik gok dat het karakter is, en bij de leeftijd hoort. Ik herken in L namelijk heel veel van mezelf, als ik vroeger een spelletje niet haalde gooide ik het liefste mijn Gameboy door de kamer heen :laughcry:

Hier moet alles naar mevrouw d'r zin, anders krokodillentranen, rollen over de grond, gillen, slaan.. Ik negeer haar vaak, en als ze mij slaat of iemand pijn doet dan zet ik haar in de hoek en moet ze sorry gaan zeggen. Verder doe ik er niet veel aan, ze is nog klein en ze snapt misschien wel dat het niet mag en niet zo lief is, maar ik denk gewoon dat ze nog niet nadenkt voordat ze iets doet. En face it, ze is enig kind en krijgt alles wat haar hartje begeerd, als je dan eens iets wil en je krijgt het niet, is dat ook gewoon niet tof :P

Komt vast wel goed, je kan niet meer doen dan blijven corrigeren en zorgen dat er niemand gewond raakt. Op den duur waait ook dít weer over. Maar leuk is het inderdaad niet.



Uhm, spreek je hier voor jezelf, of voor ons?


Een gang hebben we hier helaas niet op deze verdieping, dus vandaar dat ze op de trap gaat..

De borden zijn hier ook plastic, en toch gooit ze die aan gort.


Sowieso voor onszelf, een ieder die zich erdoor aangesproken voelt moet dat zelf weten.

De bordjes van de Hema of de Action (veel van die dunne egaal gekleurde bordjes) krijg je niet makkelijk aan diggelen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Feb 2014 10:59

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Zou nog de ikea bordjes kunnen proberen! :smile:
Ze heeft nu van die plastic bordjes van woezel en pip, winnie de pooh, enz enz enz..

Wat jij zegt herken ik ook Roze, als ze iets heeft wat niet mag en ik reageer daar te heftig op, gooit ze het weg (daaaaag kerstbal, daaagg 'nep waxine lichtje' van philips :face: )
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 03 Feb 2014 12:00

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Ik zou op N. reageren door als eerste te erkennen wat ze wil. "Jij wilt gooien hé? Jij bent boos." Vervolgens zoek ik iets waar ze wel mee mag gooien, houd desnoods altijd een zachte bal bij de hand die je standaard inzet in deze situatie. Ik zou die pakken en iets zeggen als: "Gooien doen we niet met borden/bekers/bestek, dan gaat het kapot. Hier, pak deze zachte bal maar even."

Als je altijd één bepaalde knuffel of bijvoorbeeld een kleine, zachte bal inzet in een situatie als deze dan kan het een vaste routine worden. Als ze dan even boos is of gefrustreerd raakt kan het heel goed zijn dat ze op den duur die bal zelf gaat pakken om even haar woede te uiten. Zo geef ik N. de ruimte, omdat ik persoonlijk vind dat haar boze gevoelens er best mogen zijn. Alleen de manier van het uiten van deze gevoelens kan ik wel enigszins beïnvloeden.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Feb 2014 12:27

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Dat is best slim Parisienne. Dat ga ik onthouden :)
R. 2013
D. 2016
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Feb 2014 12:55

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Vaak zie je al aan je kind dat t verveelt/ boos raakt aan tafel en kun je t bord alvast wegpakken. Kindjes moeten nog leren hoe ze met bepaalde emoties om moeten gaan en eigenlijk is het juist goed dat ze t wel uit, anders krijg je zo'n binnenvetter die alles opkropt. Ik zou haar er dus ook zeker niet voor straffen maar haar leren hoe ze ermee om kan gaan.

T. was/ is nogal van t knijpen, hiervoor hebben we een 'knijpknuffel' (zo'n ding wat je aan een speen kunt maken, die anderen waren allemaal niet goed volgens T. want die hadden een gezicht ed dus dan deed hij de knuffel pijn). Eigenlijk eenzelfde soort oplossing als de bal die parisienne noemt.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 03 Feb 2014 12:56

Re: Hoe krijg ik het er uit?

Carool schreef:Dat is best slim Parisienne. Dat ga ik onthouden :)


Dat ga ik ook eens proberen! Herken het wel van het gooien, blijf corrigeren maar zonder resultaat nog. Gelukkig gooit hij niet met zijn bord als hij eet. Probeer hem vaak af te leiden door iets anders met hem te gaan doen maar dat wil ook niet altijd werken.
Trots op mijn stoere ventje!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Izzie, Lexi