Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 02 Feb 2014 22:47

Re: Draagdoekentopic

De rug moet juist bol zijn. Dat gebeurt vanzelf als de je de knieen hoger krijgt denk ik. Als je de kleine erin hebt zitten even de voetzooltjes omhoog duwen.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 02 Feb 2014 22:50

Re: Draagdoekentopic

Oké, maar hoe zit het dan met dat als je ter hoogte van de schouderbladen "duwt" dat ze niet verder naar je toe moet komen. Zo strak moet ze zitten, toch? Of wat ik eigenlijk bedoel is hoe knoop je zo dat ze wel strak zit maar toch een gebogen rug? Moet ze dan hoger zitten, meer om m'n borsten gekruld zeg maar?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Feb 2014 23:01

Re: Draagdoekentopic

Je moet makkelijk een kusje op haar hoofdje kunnen geven. Ze gaan vanzelf met bolle rug zitten als het kontje een beetje weggezakt in de doek zit hoor.
<<

Anoniem97

Bericht 03 Feb 2014 08:34

Re: Draagdoekentopic

@ Novalee, het ruggetje moet juist bol zijn en niet recht, dat is erg belangrijk bij kleintjes, als ze ouder zijn ( boven de 1) dan maakt het niet zoveel meer uit.
En ze mag zo hoog zitten dat je een kusje op haar hoofd kan geven.

@Pompoen, ik ben niet zo heel bekend met torso dragen, maar de doeken die ze in afrika gebruiken zijn eigenlijk gewoon stukken stof niet heel bijzonder. Het gewicht draag je dan voornamelijk met je hele rug en op je borsten.
Heb jij al is de BWCC geprobeerd?
Ik kan mijn zoon daar lang mee dragen zonder last te krijgen van mijn schouders.
Wat betreft de wiebel dreumes, dat is echt de leeftijd helaas, 10/11 maanden. Al geprobeerd voor de tv?
Ps. Ik wil nog steeds een keer langs komen hoor :) Ik heb de DH nog niet gehad dat komt in mei maar ik kan je wel helpen en vast ook tips geven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Feb 2014 08:40

Re: Draagdoekentopic

Ja hij is ruim 10 maanden en hij zit sowieso nooit stil. Daardoor kan ik de rugknopen ook niet goed oefenen. Doordat hij wiebelt duurt het langer en doordat het langer duurt wiebelt hij meer en ik krijg dan last van mijn rugspieren.
Ik heb de bwcc volgens mij wel eens geprobeerd maar vond de double hammock het fijnst. Maar ik zal nog eens kijken naar de bwcc en dan een filmpje voor L. Opzetten.

En gaia een keer hulp en tips krijgen lijkt mij heel fijn!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Feb 2014 12:59

Re: Draagdoekentopic

*verkeerd topic*
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 03 Feb 2014 13:04

Re: Draagdoekentopic

Dora. Mooi verhaal en sterkte.. niet niks allemaal. Denk alleen wel in het verkeerde topic?
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Feb 2014 13:15

Re: Draagdoekentopic

Al gewijzigd
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 03 Feb 2014 15:43

Re: Draagdoekentopic

Jij bedoelt dat de drager/ doek in de nek strak genoeg moet zitten, dat klopt idd. Ik denk dat t t handigst is als je wat filmpjes kijkt op youtube. Je moet het eigenlijk zo strak mogelijk doen allemaal en op t laatst onder de voetzooltjes duwen zodat de knieen omhoog gaan.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem275

Bericht 03 Feb 2014 15:46

Re: Draagdoekentopic

Nilou schreef:Weten jullie verkooppunten waar je draagzakken kunt kopen? Ik wil graag kijken voor de bondolino. Nu zijn er veel sites maar ik zou hem graag eerst eens in het echt willen zien voordat ik het koop.
Ik heb al gezocht op verkooppunten maar wordt er niet echt wijzer van. Jullie een idee, grotere bedrijven misschien zoals prenatal (die geloof ik dan net weer niet..)? Ik woon in zeeland en wil er liever ook niet ver voor moeten rijden..

Zit er niet een consulente in de buurt?
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 03 Feb 2014 15:48

Re: Draagdoekentopic

Waar woon je? Ik heb een bondolino die je wel mag proberen. Bij dragenenzo.nl hebben ze inloopochtenden. Er zullen zo nog wel meer winkels zijn denk ik. Babybij.nl heeft dit ook geloof ik?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem97

Bericht 03 Feb 2014 16:38

Re: Draagdoekentopic

Ja bijna alle online winkels hebben ook een inloopochtend en veel draagconsulentes hebben ook verschillende doeken/dragers in huis.
<<

Anoniem 45

Bericht 03 Feb 2014 23:51

Re: Draagdoekentopic

Nilou schreef:Weten jullie verkooppunten waar je draagzakken kunt kopen? Ik wil graag kijken voor de bondolino. Nu zijn er veel sites maar ik zou hem graag eerst eens in het echt willen zien voordat ik het koop.
Ik heb al gezocht op verkooppunten maar wordt er niet echt wijzer van. Jullie een idee, grotere bedrijven misschien zoals prenatal (die geloof ik dan net weer niet..)? Ik woon in zeeland en wil er liever ook niet ver voor moeten rijden..



Je kan er ook eentje huren voor 2 weken bij babybij. Dit heb ik laats ook gedaan om eens te testen of ik het wat zou vinden.
<<

Anoniem162

Bericht 06 Feb 2014 13:59

Re: Draagdoekentopic

Mijn kindje is ruim 2.
Van de zomer gaan we een aantal keren op vakantie, nu kan hij niet erg ver wandelen maar in de kinderwagen vindt hij niet leuk meer (ik ben 2 en ik zeg nee :palm: ) .
Wat is een goede voorgevormde drager voor een kindje van 2.5? het liefst iets wat mijn man en ik allebei kunnen gebruiken. Ik wil geen draagdoek, ik wil graag rugdragen.
Ik heb ooit de beco butterfly2 gehad maar hier wou hij niet in toen maar dat is al meer dan een jaar geleden.
<<

Anoniem97

Bericht 06 Feb 2014 14:12

Re: Draagdoekentopic

Je hebt verschillende voor die leeftijd, en het is maar net welke jezelf het prettigst vind.
Ik vind de wompat heel fijn. Maar ook de Tula is mooie en fijne drager. En zo zijn er nog veel meer.
Je kan bijvoorbeeld bij een inloopochtend van een webshop naar binnen lopen en wat dingen testen.
<<

Anoniem162

Bericht 07 Feb 2014 21:04

Re: Draagdoekentopic

Als ik maar weet waar ik alvast op moet zoeken dan kan ik alvast eens rondkijken. Maar een wompat dus bijvoorbeeld of tula. bedankt!
<<

Anoniem97

Bericht 08 Feb 2014 07:16

Re: Draagdoekentopic

Ja en je hebt er nog meer hoor, de manduca bijv of boba.
http://www.babybij.nl/draagzak/voor-dreumesen-peuters hier staan ze allemaal, speciaal voor de peuters.

http://www.dragenenzo.nl/c-2251357/tula/ de Tula

http://www.dragenenzo.nl/c-1747925/rose-and-rebellion/ Deze vind ik ook mooi, daar heb je de kleuterdrager van die geschrikt is vanaf 2,5 jaar.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Feb 2014 20:37

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een geweven doek, maar ik durf het niet aan. Ik ben veel te bang dat ik Liam laat vallen, ook al zou ik natuurlijk niet zomaar loslaten. Ik heb het filmpje nu tig keer gekeken en ik snap het wel maar toch.

Ik heb trouwens veel bekijks met Liam in de hop-tye, zo grappig! Jammer dat niemand echt iets zegt, maar ik snap het wel. Grote stad, denk ik. Ik zou het wel leuk vinden.
L2014 & H2017
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 13 Feb 2014 21:05

Re: Draagdoekentopic

Misschien met hulp van iemand anders de eerste keer?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Feb 2014 21:37

Re: Draagdoekentopic

Een vriendin van mij wil een baby björn kopen. Die komt goed uit de test van ehh anwb of consumentenbond of zo en is in de aanbieding bij prenatal.
Ik heb haar verteld dat die niet zo goed zijn voor de heupjes. Het maakte niet echt grote indruk. Ik wil ook geen grote bemoeial zijn. Maar ik wil haar eventueel wel een paar goede betaalbare alternatieven geven. Ze komt binnenkort wel mijn manduca een keer proberen, maar die is misschien wat te duur voor haar.
Het moeten dus buikdragers zijn voor een pasgeborene met een kliksysteem, ze wil niet knopen (daar kan ik haar niet mee overtuigen) en het liefst rond de 70-80 euro. En het moet een beetje betrouwbaar systeem zijn.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Feb 2014 07:02

Re: Draagdoekentopic

snoezel schreef:Misschien met hulp van iemand anders de eerste keer?


Ik heb geen ervaringsdeskundigen in de buurt. Tenzij ik een consulente inschakel.

Pompoen, ze zou ook de hoptye niet overwegen? Ik loop echt weg met dat ding.
L2014 & H2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Feb 2014 07:34

Re: Draagdoekentopic

Ik denk het niet!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 14 Feb 2014 07:39

Re: Draagdoekentopic

De Bondolino is echt maar één knoop... Die misschien Pompoen? Ik vind 'm er heel klikkerig en niet draagdoekerig uitzien hoor. :P
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Feb 2014 07:42

Re: Draagdoekentopic

Ik moet haar overtuigen om de baby björn niet te nemen en ik denk dat iets moeten knopen haar niet voldoende overtuigd het niet te doen. Ik wil geen betweter zijn dus ik wil puur een aantal geschikte alternatieven bieden.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Feb 2014 07:46

Re: Draagdoekentopic

@Pompoen, je hebt de marsupi, dat is met klittenband, echt heel makkelijk en die is rond de 70 euro.
Maar de meeste zijn wel wat duurder verder helaas. Als zijn ze 2dehands wel goedkoper te vinden.
Zou het helpen als je haar foto's laat zien voor vergelijking? Haar intentie is goed, ze wil dragen, maar zou zonde zijn als ze een verkeerde drager zou kopen.
http://hipdysplasia.org/developmental-d ... equipment/
Afbeelding

Afbeelding

@ MZcharlotte, heb je al met een pop ofzo geprobeerd? En als dat goed gaat kan je proberen met je man erbij.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers