Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagdoekentopic

<<

Anoniem66

Bericht 27 Jan 2014 22:24

Re: Draagdoekentopic

mzcharlotte schreef:Oooh wat goed! Iemand ervaring met de Hoppediz Fleece Cover? Of van MaM?


Ik heb geen cover. Wel de MaM Coat. Dat is een aanrader, vind het een hele fijne draagjas.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 01 Feb 2014 16:43

Re: Draagdoekentopic

Al sinds 4 maanden voor de geboorte van F. ligt er een Storchenwiege hier in de kast maar het kwam er steeds maar niet van. Nu heb ik het even uitgeprobeerd en meteen even foto's gemaakt. Zouden jullie even willen kijken of ze zo goed zit? Haar knieën zitten wel hoger dan haar billen, maar niet heel veel. Is dat erg? Eerder (voor het beter afstellen) zaten haar knieën wel een stuk hoger dan haar billen maar toen zat ze verder totaal niet goed. Ik probeerde nu wel haar billen lager te doen, maar dat lukte niet :confused: Haar rug zat nu wel mooi recht. En als ik bij haar schouderbladen duwde kwam ze niet verder naar voren, ze zat erg strak tegen me aan.

*foto's weer weg*
Laatst gewijzigd door Novalee op 02 Feb 2014 23:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 01 Feb 2014 16:52

Re: Draagdoekentopic

Leuk Novalee! Ik denk wel dat ze goed zit.

Fluffymail!
Afbeelding
Een bruine RS van LF. Neutraal in de hoop dat vriend het ook eens probeert :-) Morgen uitgebreid testen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 01 Feb 2014 18:30

Re: Draagdoekentopic

Ik ben wel benieuwd naar je rs Slakje! Hoe je het vindt dragen ook. Maak je een 'aan' foto?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 01 Feb 2014 19:12

Re: Draagdoekentopic

Carool zijn je banden lang genoeg om tibetaans af te knopen? Dan trekt het minder in je oksels en daarnaast vind ik het daardoor minder zwaar dragen.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem112

Bericht 01 Feb 2014 19:17

Re: Draagdoekentopic

Novalee ik vind haar eerlijk gezegd niet super mooi zitten.
Haar ruggetje mag boller en de knieën inderdaad wat meer omhoog!
Ze mag echt meer in kikkerhouding zitten! Wel heel schattig om te zien zo!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Feb 2014 10:04

Re: Draagdoekentopic

Hoe zou ze dat kunnen oplossen, Annemijn? Op de voetjes naar boven duwen oid? Want ze kijkt zo rond, denk dat daarmee is dat haar rugje niet bol is.


Het is even zoeken met de RS. Op de foto is het nog niet helemaal goed, dus ga straks nog wat oefenen ermee. De ring moet, geloof ik, meer naar mijn schouder toe en de bovenste band moet strakker.

Afbeelding

Ja, ik ben nog ongewassen met make-up van gisteravond.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 02 Feb 2014 12:08

Re: Draagdoekentopic

Whaha, ik wilde juist typen dat je er leuk uit ziet!

Maar hoe zit het? Is het zitje maken en beetje makkelijk? Op een en of andere manier zou ik bang zijn dat ze eruit floept..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Feb 2014 12:09

Re: Draagdoekentopic

Bestaan er eigenlijk ook knopen waarbij je de doek niet over je schouders knoopt maar je het gewicht op je heup draagt?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Feb 2014 12:20

Re: Draagdoekentopic

Torsodragen, Pompoen? Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.


Steep; Ja, het zit wel aardig, maar ik zou er ook geen uren mee rondlopen. Het is net goed voor de wekelijkse boodschappen en de busritjes die ik vanaf morgen ga doen. Maar voor een wandeling of voor uitgebreid shoppen in de stad zou ik toch eerder een de gewone doek pakken. Het is echt heel stevig, ze blijft goed zitten. Ik denk dat je het eerst moet voelen voor je er zeker van kunt zijn.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 02 Feb 2014 18:03

Re: Draagdoekentopic

@Novalee, je kan een diepere zit creëren door met je hand tussen de stof en je kindje, van boven bij het ruggetje, naar beneden te gaan, dan kom je uit onder de billen.
De stof goed tot de knieholtes doen en even zachtjes drukken onder de voetjes.
<<

Anoniem97

Bericht 02 Feb 2014 18:04

Re: Draagdoekentopic

Pompoen schreef:Bestaan er eigenlijk ook knopen waarbij je de doek niet over je schouders knoopt maar je het gewicht op je heup draagt?


Je hebt torso doeken, maar dan draag je het gewicht niet op je heupen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Feb 2014 19:16

Re: Draagdoekentopic

Waar draag je het gewicht dan op? Ik heb de laatste tijd behoorlijk last van mijn schouders dus een methode waarbij ik niet op mijn schouders draag is fijn. Ik heb een selendang, zou die geschikt zijn als torsodraagdoek? Ik gebruik 'm nu met twee ringen maar het gewicht op 1 schouder is helemaal drama. En hoe vind ik een goede knoop?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Feb 2014 19:22

Re: Draagdoekentopic

Waar komt het gewicht dan op, Gaia? Op de rug? Oh, en waar horen de ringen te zijn als ik heupdraag met de rs?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 02 Feb 2014 19:24

Re: Draagdoekentopic

Bij de double hammock, wordt het gewicht ook over je borst verdeeld en niet alleen op de schouders. Misschien oud dat wat?
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 02 Feb 2014 19:59

Re: Draagdoekentopic

Weten jullie verkooppunten waar je draagzakken kunt kopen? Ik wil graag kijken voor de bondolino. Nu zijn er veel sites maar ik zou hem graag eerst eens in het echt willen zien voordat ik het koop.
Ik heb al gezocht op verkooppunten maar wordt er niet echt wijzer van. Jullie een idee, grotere bedrijven misschien zoals prenatal (die geloof ik dan net weer niet..)? Ik woon in zeeland en wil er liever ook niet ver voor moeten rijden..
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Feb 2014 20:08

Re: Draagdoekentopic

Alibi schreef:Bij de double hammock, wordt het gewicht ook over je borst verdeeld en niet alleen op de schouders. Misschien oud dat wat?


Ja en nee, ik vind dat de fijnste rugknoop maar het blijft vervelend. Zelfs de Manduca die als je die goed draagt op je heup rust gaat zeer doen aan mijn schouders.

Ik heb de back wrap torso geprobeerd maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. L. vind het prachtig maar maait onmiddellijk zijn armpjes er bovenuit en gaat zitten bewegen. Daardoor krijg ik 'm gewoon niet goed en niet strak. Ik had 'm op een gegeven moment wel zitten, maar de doek kwam tot halverwege zijn rug en hij kon alle kanten op. Het voelde wel al veel beter dan over mijn schouders op welke manier dan ook.
Maar hoe krijg ik in vredesnaam zo'n knoop goed met een wriemelend kind?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 02 Feb 2014 21:17

Re: Draagdoekentopic

Valium.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 02 Feb 2014 21:20

Re: Draagdoekentopic

Ik heb ook een vraagje, wie had dat ooit gedacht;)

Tijden geleden, voordat N geboren werd heb ik ook eens info gevraagd maar toen bleek dat N gewoon een rustig makkelijk kindje was heb ik nooit een draagdoek aangeschaft. Nu gaan we weer meer geocachen en N zit dan niet graag in de wandelwagen, het liefste loopt ze zelf maar ja dan ben ik uren later nog maar een paar meter verder;)
De wagen is ook niet handig in het bos dus man zei dat we toch misschien zo'n draagding aan moeten schaffen. Maar wat voor iets?
Das mijn vraag aan jullie.

Ik wil niet knopen, eigenlijk iets waar ik haar er heel makkelijk in en uit kan halen. En iets dat een beetje rug vriendelijk is, heb een zwakke rug. Alvast bedankt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Feb 2014 21:36

Re: Draagdoekentopic

Slakje schreef:Valium.


Wahahaha, droogkloot!

Manduca gaat prima, maar dat duurt ook niet zo lang. En dan moet ik ook zijn armpjes weer er onderdoor trekken, maar dan zit hij voor de rest al goed stevig.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 02 Feb 2014 21:40

Re: Draagdoekentopic

Printje schreef:Ik heb ook een vraagje, wie had dat ooit gedacht;)

Tijden geleden, voordat N geboren werd heb ik ook eens info gevraagd maar toen bleek dat N gewoon een rustig makkelijk kindje was heb ik nooit een draagdoek aangeschaft. Nu gaan we weer meer geocachen en N zit dan niet graag in de wandelwagen, het liefste loopt ze zelf maar ja dan ben ik uren later nog maar een paar meter verder;)
De wagen is ook niet handig in het bos dus man zei dat we toch misschien zo'n draagding aan moeten schaffen. Maar wat voor iets?
Das mijn vraag aan jullie.

Ik wil niet knopen, eigenlijk iets waar ik haar er heel makkelijk in en uit kan halen. En iets dat een beetje rug vriendelijk is, heb een zwakke rug. Alvast bedankt.


Dan zou ik voor een ssc dinges gaan. Dus iets als een Manduca, daarmee kun je haar op de rug dragen. Ik haal L. er niet zo heel makkelijk in en uit in de winter. Maar zeker als je samen bent is dat een eitje.
Het makkelijkste om je kindje in en uit te doen is de ringsling, maar die zou ik toch niet zo snel aanraden met een slechte rug omdat je asymmetrisch draagt. Ik kan dat ding vooral niet gebruiken omdat er te veel gewicht op één schouder leunt. Mijn rug is ook slecht, maar met de Manduca houd ik het wel goed vol. Je man kan ook met de Manduca dragen. Het nadeel is wel dat als je een heel verschillend postuur hebt je de gespen moet verstellen. Wat dat betreft kun je er dan beter eentje nemen die je deels moet knopen (dat is heel simpel hoor).
<<

Anoniem16

Bericht 02 Feb 2014 21:45

Re: Draagdoekentopic

Dank je wel voor je duidelijke uitleg Pompoen. We hadden het er bij R al over toen hij kleiner was en we gingen cachen dat het handig was maar op eoa manier kopen we zoiets toch steeds niet.
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 02 Feb 2014 21:54

Re: Draagdoekentopic

Ik heb een beco butterfly 2 en draag de jongste erin. Pas een aantal keer gedaan want de bandjes onder mijn arm /oksel doen pijn. Het zit gewoon niet lekker. Iemand een idee hoe dat kan?
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 02 Feb 2014 22:40

Re: Draagdoekentopic

Bedankt voor de tips! Ik ga het morgen nog eens proberen, kijken of ik haar knieën dan wat hoger krijg. Maar hoe zit het dan precies met de rug? Ik dacht dat die juist redelijk recht moet?
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 02 Feb 2014 22:45

Re: Draagdoekentopic

Ik ben helemaal wompat fan, daarmee draag je ook wat met je heup, niet alleen rug en schouders. Hij is heel makkelijk en snel om en af te doen en ook heel simpel verstelbaar als je met meerdere personen met verschillende posturen draagt.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers