Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Makkelijke taarten!

<<

Anoniem16

Bericht 20 Jan 2014 22:28

Re: Makkelijke taarten!

Mmmm dit is allemaal TE lekker...
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Jan 2014 21:58

Re: Makkelijke taarten!

Ik heb deze laatst gemaakt met walnoten en chocolade.
http://www.taartenmaken.nl/recepten/mas ... rt-recept/

Mijn springvorm was alleen te groot, want de taarr is niet zo hoog geworden
Afbeelding
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem16

Bericht 21 Jan 2014 21:59

Re: Makkelijke taarten!

ooh Jezzie die ziet er heerlijk uit.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 21 Jan 2014 22:03

Re: Makkelijke taarten!

Printje schreef:ooh Jezzie die ziet er heerlijk uit.


Dat was hij ook :)
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem 77

Bericht 22 Jan 2014 22:32

Re: Makkelijke taarten!

Ik ga zondag de negerzoenentaart maken als traktatie op mijn werk. Hij lijkt me erg lekker, maar met die wafeltjes er zo los op vind ik hem er niet zo mooi uit zien.. iemand ideeën of tips om hem een beetje mooi te krijgen?
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 22 Jan 2014 23:40

Re: Makkelijke taarten!

Jezzie, er staat een ander recept bij. Die taart van jou lijkt me erg lekker.

Ik maak regelmatig ijstaart met bokkepootjes.

Recept ijstaart met bokkenpootjes

Benodigdheden;
2 pakken bokkenpootjes
1 zak mokkaschuimpjes
2 bekers slagroom
1 zakje klopklop
3 zakjes vanillesuiker

Recept:
Gebruik een springvorm van 24-28 cm doorsnee.
Leg bakpapier in de springvorm.
1 pak bokkenpootjes breken en hiermee de bodem vullen.
De andere pak bokkenpootjes samen met de mokkaschuimpjes in een kom verkruimelen.
De 2 bekers slagroom mengen met 2 zakjes vanillesuiker en opkloppen.
In een andere kom de klopklop mengen met 1 zakje vanillesuiker en dit ook opkloppen.
Dan alles (slagroom, klopklop en mokka/bokkenpootjes-kruimels) bij elkaar doen en goed mengen.
Vervolgens dit mengsel in de springvorm doen en gelijkmatig verdelen.
Dan kan de taart in de diepvries.

Paar uur wachten tot hij bevroren is.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 23 Jan 2014 01:36

Re: Makkelijke taarten!

Bluestar schreef:Ik ga zondag de negerzoenentaart maken als traktatie op mijn werk. Hij lijkt me erg lekker, maar met die wafeltjes er zo los op vind ik hem er niet zo mooi uit zien.. iemand ideeën of tips om hem een beetje mooi te krijgen?


Als bodem of zijkant/rand van de taart? Anders helemaal weglaten...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 77

Bericht 27 Jan 2014 14:18

Re: Makkelijke taarten!

Ik heb gisteren de ( neger)zoenen taart gemaakt. Hij ziet er lekker uit, maar ik ben ziek dus zal hem niet proeven. Ik laat mijn vriend vanmiddag naar mijn werk brengen dus ben benieuwd of zij hem lekker vinden.
Ik had de wafeltjes aan de buitenkant in een rondje gelegd, ziet er leuk uit!
<<

Anoniem331

Bericht 27 Jan 2014 14:25

Re: Makkelijke taarten!

Ik ben gewoon nog steeds besluiteloos! Weet niet wat ik nu zal doen. Ik denk gewoon een hema foto taart, en de bokkepootjes taart erbij.
<<

Anoniem20

Bericht 01 Feb 2014 23:41

Re: Makkelijke taarten!

Ik wil komend weekend een stroopwafeltaart en een bokkepootjestaart maken. Maar voor de bokkepootjestaart heb ik nog niet Het recept gevonden. Iemand een tip?
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 02 Feb 2014 10:05

Re: Makkelijke taarten!

Ik heb een keer ben & jerry taart gemaakt ook erg lekker :D (maar wel machtig) En misschien is dit ook wel te maken met de aardbeienijs en gewone cakemix.

Ingrediënten:
- 500 ml pot Ben & Jerry ijs, Chocolate Fudge Brownie (je kan ook New York Super Fudge Chunk gebruiken)
- 1 pak standaard Chocolade cake-mix
- 3 eieren
- 400 gram chocolade hagelslag

Optioneel:
- 400 gram vanille bakglazuur
- 50 gram gekleurde hagel (of andere decoratie frutsels)

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 175 graden. Vet de bodem in van een flinke springvorm (26 cm). Meng in een grote kom in zo'n twee minuten: de cake-mix, het ijs (het ijs mag niet te diep bevroren zijn) en de eieren met een mixer op mediumstand. Roer nu de hagelslag erdoorheen. Giet het beslag in de springvorm en bak het 35 minuten in de oven.

Prik als de oven piept met een satéstokje in de cake om te kijken of hij al klaar is. Als hij er schoon uitkomt is hij klaar! Zo niet, bak hem dan nog 5 of 10 minuten door. Laat je taart vervolgens zo’n 3 uur afkoelen.

Als je wilt, kun je hierna het glazuur erover smeren en decoratie frutsels erop doen. Maar dit is helemaal aan jou!
<<

Anoniem331

Bericht 02 Feb 2014 11:03

Re: Makkelijke taarten!

juani schreef:Ik wil komend weekend een stroopwafeltaart en een bokkepootjestaart maken. Maar voor de bokkepootjestaart heb ik nog niet Het recept gevonden. Iemand een tip?



Ook niet als je googled? Of op welke.nl. Ik ga deze ook maken voor donderdag!
<<

Anoniem20

Bericht 02 Feb 2014 12:17

Re: Makkelijke taarten!

Jawel, maar dan zie ik of met cake of met biscuitjes op de bodem. En advocaat, wat niet kan ivm kinderen.
Het lijkt mij zo lekker, maar als ik de recepten dan lees denk ik..."hmmmm, zou dit echt lekker zijn?"
<<

Anoniem331

Bericht 02 Feb 2014 12:19

Re: Makkelijke taarten!

Oh ik wil vanavond wel even de andere zoeken, die is zonder cake en advocaat. Ga nu alleen eerst weg
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 02 Feb 2014 14:15

Re: Makkelijke taarten!

Susan schreef:Ik vond deze ook niet echt moeilijk:

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/97 ... -m-m-taart

Ik zag ook variaties op internet met witte kitkats en roze M&Ms, vond ik ook erg leuk.


Die maak ik hier geregeld, een chocoladebom :banaan:
Die versie met witte KitKats klinkt ook chique.. Die ga ik binnenkort eens proberen!
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers