Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 30 Jan 2014 22:51

Re: Biechttopic

Anders schrijf je het eerst op? Dan kun je vast voor jezelf bedenken wat je wil gaan vertellen en vergeet je ook geen belangrijke zaken. Desnoods geef je dat ook aan en lees je het voor. Bedoel je met vollopen dat je er emotioneel van wordt? Dat geeft echt niks hoor, dat is toch ook helemaal niet raar! De mensen van het amk weten wel hoe ze daar mee om moeten gaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Jan 2014 23:47

Re: Biechttopic

Moedig van je, dat zouden veel meer mensen moeten doen/durven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Jan 2014 14:31

Re: Biechttopic

Ja Toet. Als ik er alleen al aan denk krijg ik tranen in mijn ogen.
Hoorde net op de radio ook dat het de week van het vergeten kind is. Misschien moet het zo zijn, maar ik ga straks bellen. Ik ben over ongeveer een uur thuis, dan ga ik direct bellen.

Ze zullen wel vaker huilende mensen aan de lijn hebben. Het is een leuke gelegenheid voor het merendeel van de bellers. Wat ik precies wil zeggen weet ik eigenlijk niet. Maar ik denk dat dat wel goed komt als ik eenmaal aan het bellen ben. Ik wil mijn angsten en gevoel overbrengen en ik denk dat dat wel moet lukken.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 31 Jan 2014 14:49

Re: Biechttopic

Succes! Heel knap en goed dat je gaat bellen. Laat je even weten hoe het ging?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem32

Bericht 31 Jan 2014 14:52

Re: Biechttopic

Ontzettend dapper dat je gaat bellen. Zorgen maken over je anonimiteit hoeft niet, je bent en blijft anoniem.
Succes!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Jan 2014 15:55

Re: Biechttopic

Dankjewel lieve meiden. Ik heb gebeld, en er is echt een last van mijn schouders afgegaan! Ik wil niet teveel in detail treden op het forum, maar ik heb voor mij erg goed nieuws gekregen van iemand bij het AMK. Ik kon geen melding doen omdat het gezin/kind al bekend staat bij Jeugdzorg (dat weet ik). Maar we zijn aan de praat geraakt en ik denk dat hij mijn gegevens in het systeem kon zien omdat ik officieel zelfs gemachtigde ben. En hij heeft me gelukkig positief nieuws kunnen krijgen waardoor ik hoop dat de situatie snel beter wordt. Ik had dit zoveel eerder moeten doen.. Maar goed, al met al, ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Heb een potje zitten janken aan de telefoon, nadat ik heb opgehangen en nu nog steeds half. Maar het is een hele goede beslissing geweest om te bellen.

Voor de meiden die twijfelen, ze stellen je echt op je gemak en ze stellen de juiste vragen. Ik voelde me heel erg serieus genomen door de man die ik aan de lijn had.
<<

Anoniem 41

Bericht 31 Jan 2014 16:52

Re: Biechttopic

Ik vind het knap dat je dat gedaan hebt. Ik heb (helaas) ook een keer gebeld met het AMK en het is niet makkelijk maar het is wel iets dat echt moet dus goed gedaan! Hoop dat je vanavond weer goed kunt slapen en dat er een last van jouw schouders is gevallen.
Als je ooit interesse hebt, je mag me altijd een PM sturen.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 31 Jan 2014 16:55

Re: Biechttopic

Wat goed dat je hebt gebeld en dat het zo'n fijn gesprek was! Hopelijk kan je het snel een beetje verwerken :) Je mag trots zijn op jezelf hoor, dit zouden inderdaad meer mensen moeten doen
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 31 Jan 2014 16:58

Re: Biechttopic

Ik vind het echt een applaus waard biechtte. Meer mensen zouden die stap moeten maken, echt iets dat moeilijk is, maar wat juist heel goed is.
<<

Anoniem16

Bericht 31 Jan 2014 17:00

Re: Biechttopic

Enorm goed dat je gebeld hebt!!!! Dat zouden veel meer mensen moeten durven/doen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 31 Jan 2014 18:58

Re: Biechttopic

Thnx! Ik denk dat ik vanavond nog niet best zal slapen door alle info van vandaag. Maar voor de toekomst wordt het vast beter. Ik heb in ieder geval een gerustgesteld gevoel. Erg prettig.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 31 Jan 2014 19:07

Re: Biechttopic

Wat goed dat je gebeld hebt! Echt credits daarvoor. Veel meer mensen zouden dat moeten doen!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Feb 2014 00:16

Re: Biechttopic

Ik heb ook wat te biechten. Ik denk soms wel eens dat ik ADD heb... Misschien had ik minder moeten googelen, maar veel van de kenmerken herken ik. Ik ben alleen bang om er iets mee te doen (misschien hoef ik er wel niets mee te doen)

Soms houd dit me heel erg bezig.. Maarja.. Wat nu?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 01 Feb 2014 00:31

Re: Biechttopic

Figaro, kan me voorstellen dat het schrikken was. Je klinkt in je bericht wel nuchter, hopelijk voel jij je ook echt zo en maak je jezelf niet gek. De artsen zeg niet voor niks dat niet iets kwaadaardigs verwachten, probeer daar aan vast te houden. Weet je of je woensdag gelijk al meer te horen krijgt of duurt dat dan weer even? Sterkte in ieder geval.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 01 Feb 2014 12:29

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb ook wat te biechten. Ik denk soms wel eens dat ik ADD heb... Misschien had ik minder moeten googelen, maar veel van de kenmerken herken ik. Ik ben alleen bang om er iets mee te doen (misschien hoef ik er wel niets mee te doen)

Soms houd dit me heel erg bezig.. Maarja.. Wat nu?


Wat ik graag wil zeggen, ik merk om me heen -en heb dat ook al vaker gelezen, alleen niet in wetenschappelijk onderzoek- dat ADD iets is waar ontzettend veel mensen zich in herkennen. Dat zeg ik niet om jouw gevoel te bagatelliseren want niemand kan natuurlijk op één post beoordelen hoe jouw situatie is en of het echt zo is maar dat is wel iets waar je je bewust van moet zijn. Ook al die zelftests en onzin op internet zijn m.i. echt onzin want je beïnvloedt je eigen antwoorden.

Maargoed ehm, daar vraag je niet om. Misschien moet je eens voor jezelf op papier zetten waar je precies last van hebt en nagaan hoe dit jouw dagelijks leven belemmert. Waarom ben je bang om er iets mee te doen?

Ik loop zelf al jaren met AD(H)D-achtige problemen rond maar vooralsnog heb ik me niet laten testen, al gaat dat niet lang meer duren, niet uit angst maar omdat ik geen stempel wil(de)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 01 Feb 2014 17:08

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik best ongelukkig ben met mijn sociale netwerk.

Ik ben vroeger veel verhuisd en heb van voor mijn studietijd geen contacten meer. Voor die tijd had ik ook altijd wat los/vaste vriendinnen, vaak maar 1 tegelijk. Sinds mijn studietijd heb ik 1 vriendin, die ik nu al bijna 10 jaar ken. Mijn vriend heeft een heel netwerk van vrienden, vaak contacten die al terug gaan naar basisschool tijd.Wij gaan samen vaak bij vrienden van hem op visite, erg leuk.

Waar ik mee zit, is dat ik die ene vriendin die ik heb, een beetje op raak uitgekeken. We matchen niet meer zo goed samen. Ik houd me misschien ook te krampachtig aan haar vast, bang om haar te verliezen omdat ik dan helemaal niemand meer heb. Maar eigenlijk vind ik het nooit zo leuk als ik met haar afspreek. Wie weet kan ik beter met haar dealen als zij niet de enige is waar ik mijn aandacht aan besteed.

Ik loop nu een beetje vast. Het is mij duidelijk dat ik mij meer moet richten op anderen, maar hoe? Ik ben niet zo extravert en stap niet makkelijk op mensen af. Ik ben 1 op 1 met een nieuw persoon vaak beter dan in een groep. Naar een teamsport gaan ofzo is niets voor mij. Een borrelmeeting met een groep die elkaar al kent durf ik ook niet zo goed. Verder vind ik het moeilijk om aan te voelen of iemand op mijn contact zit te wachten. Ik heb een leuke collega in mijn woonplaats, soms vraag ik of ze bijvoorbeeld wil afspreken voor thee ofzo, en dan hoor ik niks meer terug. Dan voel ik me gelijk afgewezen en denk ik dat ze niet op mij zit te wachten.

Herkent iemand dit en heeft iemand tips?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Feb 2014 07:02

Re: Biechttopic

Ik leg zelf vrij gemakkelijk contacten,maar de makkelijkste toch wel daar waar er een gemeenschappelijke interesse is. Heb dan in elk geval al iets om over te praten.

Heb is voor jou een drempel, maar ik denk wel zeker een drempel die de moeite is om over heen te stappen om je ergens aan te sluiten. Bij een vereniging o.i.d. met een gemeenschappelijke interesse. Hoe eng je het ook vind, ik ben ook ooit zo begonnen en ik doe het nog steeds niet graag, maar het wordt iedere keer gemakkelijker. Ik zal echt een verenging proberen te zoeken die jou hobby uitstraalt en dat hoeft echt geen sport verenging te zijn. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een vereniging/clubje voor die er mee bezig is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 02 Feb 2014 14:57

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik me heel erg alleen voel..
Paar maanden geleden heb ik iets heel heftigs meegemaakt, maar nu we verder zijn en mensen mij zien, denken ze allemaal dat het weer goed gaat en dat alles het oude weer is (ja want er is immers niks meer aan me te zien aan de buitenkant, dus dan zal het wel goed gaan). Voor mij begint nu het verwerken pas, maar er is bijna niemand die meer naar mij om kijkt en vraagt hoe het ermee gaat, terwijl ik ze juist nu gewoon hard nodig heb. Mijn telefoon blijft stil en waar mensen beloofden langs te komen, blijven ze weg.

En het voelt ook zo alsof ik me niet meer rot mag voelen, want als ik erover probeer te praten is het van: "ja wel positief blijven hoor", terwijl ik helemaal niets heb gezegd in de trant van dat ik de moed zou opgeven, want dat doe ik niet. Maar het lijkt wel alsof ik niet eens mag huilen en verdriet mag hebben.

Ook laatst liet ik iemand die veel voor me betekent weten hoe het gaat, omdat diegene erg betrokken was bij dat heftige wat ik had meegemaakt. Ik hoorde een hele poos niks, dus liet ik wat van me horen en ik vond het ook wel zo netjes om diegene op de hoogte te houden aangezien ze dus erg betrokken was. Maar dan ineens krijg ik een berichtje terug met allemaal vragen van: hoe gaat het daarmee en daarmee? En daarmee? En dan denk ik van: als je zo graag wilde weten hoe het gaat en van alles wilde weten, waarom bel je zelf dan niet of stuur je uit je zelf dan geen bericht en kom je er pas mee als ik zelf contact opneem? En natuurlijk hoor ik verder sindsdien niks meer uit haar zelf.

Voel me echt zo rot. Voor de meesten mensen is alles zolang geleden, maar ik zit nog midden in de shit. En er is één iemand die er heel erg voor me was en ik voelde me echt vertrouwt met die persoon, maar omdat ik wist dat er een einde aan onze gesprekken zou komen, heb ik haar bij voorbaat al van me afgeduwd met de gedachte dat ik mezelf een hoop verdriet erbij zou besparen.

Ik wilde het gewoon even van me afschrijven.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 02 Feb 2014 14:59

Re: Biechttopic

Kan het niet zo zijn dat die mensen het je niet durven te vragen hoe het met je gaat? Omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen, bang zijn om je (weer) verdrietig te maken door het op te rakelen etc?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Feb 2014 19:59

Re: Biechttopic

Dit is even een vraag aan jullie wat we hiermee moeten doen..
Vriend van ons is sinds een jaar op zichzelf gaan wonen beter om te latten ipv samen wonen maar ze hebben ook 3 kids.
Nu wordt hij 40 en geeft een feestje in een leuke kroeg en waren wij ook voor uitgenodigd.
Maar nu is er afgelopen week gedoe bij hem geweest met drugs zeg maar.
Hij neemt wel eens wat zeg maar en toen zijn kinderen bij hem waren hebben ze een opgerold tientje gevonden.
Op dat moment was zijn vrouw er ook en zij wist gelijk hoe laat het was natuurlijk.
En nu heeft ie mijn vriend de schuld ervan gegeven dat hij dat had gedaan ipv hij!!
Dus die vriend voelt zich flink klote om alles maar heeft gezegd dat ie het kut vind voor ons maar geen zin heeft in nog meer gezeik.
Hoop gezeik maar hij voelde zich zo in het nauw gedreven omdat zij ook zegt van je ziet de kinderen niet meer anders enz
dat hij gezegd heeft dat mijn vriend dat was die dat opgerolde tientje heeft gebruikt en laten liggen.
Nu raad je het al ze heeft gezegd als hij komt dan kom ik en kinderen niet of gaan weg.
Dus het was beter als wij niet kwamen op zij feest hij zou het nog wel goed maken..

Maar mijn vriend vind dit dus ook echt klote want hij wordt nu voor al het kwaad aangezien en slechte naam enz.
En ik vind het ook niet eerlijk allemaal maar wat doen we eraan?
Zeggen tegen zijn vrouw?
Laatst gewijzigd door Biechtje op 03 Feb 2014 20:15, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 03 Feb 2014 20:05

Re: Biechttopic

Laatste biechtje. ik snap er helemaal niets van.

Wanneer mijn man drugs zou gebruiken was het einde oefening en kreeg hij de kinderen echt niet meer te zien zolang hij iets zou gebruiken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Feb 2014 20:11

Re: Biechttopic

Ik snap er niet veel van laatste biechtje. Heeft die vriend jullie dan de schuld gegeven? Gezegd dat die drugs van jullie waren?

Ik zou me alleen maar afvragen of ik dus bij dit soort zaken betrokken zou willen zijn. Zo nee, dan wegwezen en ook geen vrienden meer zijn. Klinkt hard, maar iemand die mij de schuld geeft van zijn eigen 'fouten' vind ik ook niet echt een vriend.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Feb 2014 20:11

Re: Biechttopic

Printje schreef:Laatste biechtje. ik snap er helemaal niets van.

Wanneer mijn man drugs zou gebruiken was het einde oefening en kreeg hij de kinderen echt niet meer te zien zolang hij iets zou gebruiken.



sorry zat op mijn telefoon :eyes: ging niet helemaal goed..
Maar snap ik zou ik ook hebben maar het is toch erg dat mijn vriend hiervoor wordt beschuldigd om hem vrij te spreken??
Weet niet goed wat we hier aan kunnen doen en mijn vriend ook niet maar voelt zich echt beetje bedrogen ook..
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 03 Feb 2014 20:12

Re: Biechttopic

En ja, dat is erg!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 03 Feb 2014 20:14

Re: Biechttopic

Caro schreef:Ik snap er niet veel van laatste biechtje. Heeft die vriend jullie dan de schuld gegeven? Gezegd dat die drugs van jullie waren?

Ik zou me alleen maar afvragen of ik dus bij dit soort zaken betrokken zou willen zijn. Zo nee, dan wegwezen en ook geen vrienden meer zijn. Klinkt hard, maar iemand die mij de schuld geeft van zijn eigen 'fouten' vind ik ook niet echt een vriend.


Ja precies het is een vriend van mijn vriend.
Hij gebruikt dat zelf en geeft mijn vriend daar nu de schuld van om zichzelf vrij te spreken..
Jaa wat je zegt heeft mijn vriend ook wel nu
Zo van nou dat zijn dan je vrienden.. maar hij vind het ook klote dat hij nu overal de schuld van krijgt en als kwaaie pier wordt gezien :(
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers