Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 25 Jan 2014 16:06

Re: najaar 2013 mama's!

Ik woon 2 minutenlopen van het station. Dus voor degene die dan met de trein komen is dat ook geen probleem. Wat betreft datum maakt het mij niet zo uit. Zolang het maar een even weekend is.( M.u.v. 8/9 maart)
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Anoniem272

Bericht 25 Jan 2014 18:35

Re: najaar 2013 mama's!

Lelystad vind ik prima! Lief van je dat we bij jou mogen komen. Ik ben afhankelijk van OV, dus ideaal als het dichtbij het station is.
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 25 Jan 2014 20:10

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne, wat balen dat je nu weer minder gaat werken :thumbdown: ik herken het wel een beetje, voor mijn verlof werkte ik flexibel, gemiddeld 3 of 4 dagen in de week, nu werk ik ook maar de 16 uur van mijn contract. Hopelijk kan je toch snel weer wat meer uren draaien. Vervelend dat het niet zo goed ging alleen thuis met je vriend. Hopelijk gaat dat snel beter.

Suus, ik vind het knap van je meisje dat ze kan drinken onder de douche! M heeft het ook weleens geprobeerd, maar kreeg vervolgens een plens water in zijn gezicht, waardoor hij het maar weer opgaf :laughcry: En wat goed van je meisje dat ze zich al op haar rug kan draaien! Supersnel ook volgens mij. Wel naar dat ze zo'n last had van de entingen, M is er ook wel een aantal dagen van slag van geweest. Gelukkig voorlopig geen prikken meer! Ik duim voor je voor een goede uitslag van de echo!

Exo, wat vervelend dat jullie meisje 's nachts weer wakker wordt, hoe gaat het nu? Wel fijn dat alles goed was bij je nacontrole. En ik herken het helemaal hoor, tijdens de bevalling interesseerde het mij ook niet wie er allemaal tussen mijn benen hing, maar daarna vond ik het toch weer behoorlijk genant. En dan heb ik bij nacontroles alleen maar vrouwen gehad :laughcry:

Nillis, fijn dat M weer beter is. En wat knap dat je in je eentje gaat zwemmen met je 2 kinderen, ik zou mijn handen al vol hebben aan 1 kindje! ;)

Fenix, wat fijn dat alles goed gaat met jullie meisje. En ik zou gewoon lekker gaan zwemmen hoor!

Valerie, mijn mannetje slaapt ook heel veel. Het ene kindje heeft nou eenmaal meer slaap nodig dan het andere kindje. Hebben jullie het bedje al een beetje schuin gezet? Dat wil nog wel eens helpen tegen het omhoogkomen van melk.

Filoria, hoe gaat het nu met jouw meisje en het drinken uit de fles? Wil et al wat beter lukken?

All, de fysio is vorige week geweest voor M zijn voorkeurshouding. Haar conclusie: M is gewoon wat lui :razz: Hij vind het allemaal wel prima op zijn rug, en maakt dan ook weinig aanstalten om te gaan draaien. We moeten links nu proberen te stimuleren, dus hem zoveel mogelijk vanaf links benaderen. Ook ligt hij nu in de box tegen een dekenrol aan, zodat hij gedeeltelijk op zijn linkerzij ligt, en rechts dus wordt ontzien. Daarnaast moeten we hem regelmatig op zijn buik rollen, en ook zo oppakken dat hij soort van over onze arm rolt. Zo gaat hij het rollen alvast wat ervaren, en zou het hem wat moeten stimuleren om het zelf te gaan doen. Zijn hoofdje moeten we ook als hij slaapt steeds naar links draaien, ze gaf als tip om dan je hand nog even een tijdje op zijn hoofdje te laten liggen totdat hij weer wat dieper slaapt, zodat hij niet gelijk weer terugdraait. Al werkt dat ook nog niet altijd even goed, hij vind rechts duidelijk gewoon veel fijner. :laughcry:
Leuk trouwens dat iedereen wel zin heeft in een meeting. Ik ben zo benieuwd naar jullie, en jullie kindjes! Lelystad is voor mij wel weer wat verder, maar volgens mijn vriend ongeveer een uur en een kwartier/anderhalf uur, dus dat is nog wel te doen. Aardbei, eventueel kunnen we wel samen rijden? Wanneer hadden jullie in gedachten?
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 26 Jan 2014 07:24

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, snap wel dat je dat spannend vind, slim om allemaal leuke dingen ge plannen iig.
Wat leuk ook dat jullie naar cp gaan! Wil ik ook al jaren eens heen gaan maar ik krij mij. Man niet zo ver. Hopelijk krijg ik hem toch een keer zover, bijv wanneer de baby geen baby meer is en het ook leuk is voor haar.

Fenix, relaxed dat je je huis beschikbaar stelt en dat het zo dichtbij de trein is. Dat maakt dat ik ook wel kan komen denk ik (weet de reistijd zo even niet).

Stitch, hopelijk werken de tips van de fysio.
Make happy memories
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Jan 2014 15:22

Re: najaar 2013 mama's!

@ Stitch: Ik probeer wel een beetje te voorkomen dat er grote plenzen water in haar gezicht komen, maar een beetje water vindt ze niet erg. Draaien lukt inmiddels vaker, maar andersom nog niet. Dan komt ze tot op haar zij en ligt haar arm in de weg :wink:
Haha, jongetjes zijn wel vaker wat luier dan meisjes toch? Hoe gaat het verder met jullie?

@ Valerie: Ik ben nog nooit eerder in cp geweest, dus ben benieuwd! We willen in elk geval even zwemmen en naar de dierentuin :)

@ All: Nou, de eerste dag en nacht alleen hebben we alweer achter de rug. Gaat prima :) Helaas heeft ons bezoek van vanmiddag afgezegd vanwege de sneeuw en ijzel, maar mijn ouders komen nog wel gezellig eten.

We hebben net al lekker gewandeld in de sneeuw:

Afbeelding

En daarna lag ze lekker te spelen en te kletsen:

Afbeelding
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 28 Jan 2014 13:42

Re: najaar 2013 mama's!

We hebben het erg gezellig met zijn tweetjes :heart:
Helaas moet ik morgen weer werken... Ik breng E. vanavond naar mijn ouders en ze blijft daar slapen. Dat vind ik heel spannend! Dan ben ik vannacht dus echt helemaal alleen thuis :( Maar goed, meestal slaapt ze nog als ik naar mijn werk vertrek, dus heel anders is het niet, maar toch, het idee dat ze niet in de buurt is. Ik ben wel heel benieuwd hoe het slapen bij mijn ouders zal zijn!

Hoe gaat het met jullie?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 28 Jan 2014 15:45

Re: najaar 2013 mama's!

Daar ging mijn goede voornemen :thumbdown:
Ik ga morgen alles even op het gemakje teruglezen en reageren. Ziekenboeg geweest hier, maar nu gaat het gelukkig allemaal weer goed :-D
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 28 Jan 2014 23:23

Re: najaar 2013 mama's!

Gelukkig Jet!

Ik mis mijn meisje :( Nu kolven en dan lekker slapen. Heb morgen een lange werkdag te gaan!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 29 Jan 2014 10:16

Re: najaar 2013 mama's!

Hallo allemaal

Hier ook een teken van leven van mij. Zit in een hele drukke werkweek. Vanmiddag nog 1 late dienst en dan lekker 4 dagen vrij. Heb dan ook min. 45 uur gewerkt vanaf vrijdag. Morgen krijgen we ook onze nieuwe matrassen en wat zullen we lekker slapen. Hopelijk werken kids ook fijn mee.

@ Jet, fijn dat iedereen weer beter is.

@ Suus, wat hebben jullie veel sneeuw gehad. Wij hier niets. Succes met je lange werkdag en de week is bijna voorbij.

@ Exo, hoe gaat het bij jullie?

@ Stitch, fijn dat fysio jullie goede tips heeft kunnen geven. Hopelijk gaat het snel beter.

@ all, hier maandag met M bij het cb geweest. Hij moest zijn tweede prikje nog, omdat hij de vorige keer buikgriep had. Reageerde hier heel goed op. Hij woog nu 6kg, dus was in 2 weken 500 gr gegroeid. Hij is dus weer schade van ziek zijn aan het inhalen. Hij zit nu op 4 flessen 180 en 1 fles 150. Vandaag voor het eerst in de ochtend ook 180 gegeven. Hij zat wel vol. Als hij het nu goed gaat doen mogen we proberen de laatste fles te laten vervallen. Dat lijkt me zo heerlijk. Verder ga ik nu heel snel een mannetje naar bed brengen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2014 16:10

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie: wat fijn dat het zo goed gaat en dat ze zo lekker is gegroeid. Wel naar dat je zelf niet echt goed uitrust. Ben je zelf al weer aan het werk?

Suus: hoe is je manloze week verlopen? En mocht Lelystad doorgaan, dan kunnen wij misschien een gedeelte samenrijden? We kunnen dan bij Emmeloord afspreken...

Stitch: haha, een luie baby dus :P Dat wat M. allemaal moet doen, doen wij ook bij N. Maar N. is zeer beweeglijk en draait sinds een paar weken alle kanten op. Helaas is haar hoofdje wel wat scheef en plattig aan de linkerachterkant, dus ik ben benieuwd wat het cb volgende week zegt. Een helmpje wordt niet meer vergoed, dus dat is erg jammer. Maar in het aangezicht zie je het niet, dus dat scheelt.

Nillis: wat heb jij het druk op je werk zeg!! Fijn dat verder alles weer goed is, na het griepje.

All: hier gaat het goed. N. groeit als kool. Ze is 's avonds nog steeds heel druk en wat huilerig, maar overdag is ze een voorbeeldig kind. Haar dipje duurde 4 dagen en 3 nachten, sindsdien slaapt ze weer minimaal 8 uren in de nacht. Gelukkig voor ons :wink: Ik las dat baby's eigenlijk helemaal niet horen door te slapen, maar ja, daar is nu niet zo veel meer aan te doen. Ik ga haar ook niet wakker maken. Wel zet ik de wekker, zodat ze nooit langer dan 9 uren slaapt.

Wat betreft de meeting: ergens in maart of april? Dan zijn de dagen weer wat langer, zijn we allemaal weer gewend aan het werkende leven en onze baby's zijn dan wat meer op leeftijd en komen misschien allemaal wakker en vrolijk op de foto! :P
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Jan 2014 19:13

Re: najaar 2013 mama's!

@ Nillis: Wat moest je veel werken zeg! Wisselt het bij jou per week? Fijn dat hij weer zo goed groeit!

@ Exo: Het gaat me goed af, alleen met E., maar ik mis mijn man wel hoor! Gelukkig heb ik veel mensen om me heen die me konden helpen, was nog een heel geregel, omdat ik ook gewoon moest werken. Ik vertrek 's ochtends al voordat de oppas er is, dan is mijn man normaal gesproken nog thuis, maar alles is goed opgelost gelukkig.
Morgen hoef ik alleen de middag te werken, dan breng ik E. bij mijn schoonmoeder. Na mijn werk blijf ik daar gezellig eten en morgennacht komt mijn man weer thuis :cheering:
Met de meeting samen rijden vind ik een leuk idee! Dan hebben we gelijk een auto vol met onze dochters erbij :) Gebruik jij ook een familyfix? Ik weet niet eens hoe ik de maxicosi met een riem moet vastzetten :redface:

Fijn dat N. over haar dipje heen is! En gewoon lekker genieten van haar slaappatroon. E. slaapt ook door, ze hield na twee maanden gewoon op met 's nachts wakker worden. Ze groeit hartstikke goed en is een vrolijk en tevreden meisje, dus ze zal een nachtvoeding (op dit moment) dan wel niet nodig hebben.
Ze is de laatste twee weken ofzo 's avonds ook vrolijker. Eerst was dan alleen de borst goed genoeg en als ik weg was vooral huilen. Ik heb haar afgelopen week twee keer niet naar bed kunnen brengen en ze is na een flesje gewoon gaan slapen en was zelfs nog gezellig voor de oppas :)

@ All: Wanneer zullen we meeten? Eerste weekend van april?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2014 19:22

Re: najaar 2013 mama's!

Suus schreef:
Met de meeting samen rijden vind ik een leuk idee! Dan hebben we gelijk een auto vol met onze dochters erbij :) Gebruik jij ook een familyfix? Ik weet niet eens hoe ik de maxicosi met een riem moet vastzetten :redface:


Hahaha, dat weet ik ook nog niet. Wij hebben ook een familyfix in de auto van m'n man en die auto leen ik steeds als ik weg moet met N. Maarrrr, aanstaande maandag moet mijn eigen auto voor de apk en dan móet ik N. meenemen in die auto, dus dit weekend ga ik met de gordels oefenen :thumbup:

Fijn dat het goed gaat deze week! Vooraf zijn dat soort dingen altijd zo spannend, maar vaak valt het ook wel weer mee :)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 30 Jan 2014 19:25

Re: najaar 2013 mama's!

Je kunt natuurlijk ook de familyfix verplaatsen :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2014 19:35

Re: najaar 2013 mama's!

Is ook een optie :ja:
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 30 Jan 2014 19:38

Re: najaar 2013 mama's!

Hoi meiden,

Suus, fijn dat je man weer bijna thuis is en het goed is gegaan deze week! Wat fijn dat de avonden nu ook beter gaan.

Exo, fijn dat het dipje over is en ze weer lekker doorslaapt! Hier ook een voorbeeldig meisje de afgelopen dagen overdag. De avonden verschillen nog wel eens.

Stitch, hoe gaat het nu met het draaien en rollen? Ik heb volgende week een gesprek over mijn uren op het werk. Hopelijk worden het er dus alsnog weer meer. Er zijn wel 3 vrouwen zwanger en binnen een paar weken van elkaar uitgerekend, dus tegen die tijd zullen er wel extra uren zijn denk ik. Maar daar heb ik de komende maanden nog niks aan.
Wil jij ook graag meer werken dan of vind je het zo wel goed?

Nillis, Pff wat veel werken! Trek je het wel een beetje? Werk je meestal zo veel of was dit een uitzondering?
Slaap lekker vannacht op jullie nieuwe matrassen.

Hier gaat alles z'n gangetje! Vorige week hebben we een nieuwe (tweedehands) auto gekocht. We hadden alleen een fiat panda en die werd met z'n vieren wel erg krap. Als we er allemaal inzitten en de zapp buggy mee is, past er bijna niks mee aan bagage of boodschappen.
Nu hebben we een deawoo evanda. Superluxe en een heel stuk ruimer. Er zit zelfs stoelverwarming in! We hebben hem bijna een op een in kunnen ruilen voor de panda. Hij is nl wel 3 jaar ouder uit 2003, maar heeft nog maar 93.000 km gelopen.
Met N gaat het ook goed. Ze is overdag erg tevreden en slaapt erg veel de laatste paar dagen. Ik kan haar nu ook makkelijk in de kinderwagen leggen en dan valt ze zelf in slaap. Eerder sliep ze overdag vooral op mij of duurde het heel lang voor ze in de wagen sliep.
De nachten gaan redelijk. Meestal een keer een 4-5 uur ertussen en daarna steeds om de 3 uur. Net als overdag.

Lelystad vind ik ook goed voor de meeting. Ik moet dan wel even kijken wanneer mijn werkweekend is. Is het dan alleen met baby's of mogen oudere kinderen ook mee?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 30 Jan 2014 21:23

Re: najaar 2013 mama's!

Suus: Wat lekker die sneeuw! Hoelang ben je nog alleen?. Ik zie het al wanneer hij terugkomt.
Nillis: Wat is M. goed gegroeid zeg in 2 weken!
Exo: Lekker dat het maar van korte duur was en dat ze nu weer doorslaapt. En die gordels leer je vanzelf haha. wij hebben de easybase in 1 auto en de andere moet met gordels!!
Dolphinne: Fijn datze nu ook in de kinderwagen slaapt!!Ze worden steeds makkelijker!!

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Ik geniet echt van M. en natuurlijk van mijn andere kinderen. Hij brabbelt er sinds gisteren leker op los. Zo leuk om te zien.
Verder vanmorgen op controle gewees bij de kinderarts. Alles was goed alleen hij twijfelt over zijn heupjes. Hij hield ze heel gespannen waar de arts niet doorheen kwam. Dus over een maandje moeten we een echo/foto laten maken vn zijn heupjes en dan een week later weer naarde kinderarts.
Over 2 weken ook weer werken. Heb er wel weer zin in na bijna 2 jaar ziektewet. Zal wel weer wennen zijn maar ook wel weer fijn.

Lelystad voor een meeting is voor mij ook haalbaar. maak mij niet uit wanneer Ik werk om het weekend dus zal we kijn of ik kan.
Laatst gewijzigd door Bruintje beer op 30 Jan 2014 23:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem272

Bericht 30 Jan 2014 23:35

Re: najaar 2013 mama's!

Eerste weekend van april lijkt me prima.

Dolphinne, ik dacht dat het niet zo handig zou zijn om T. mee te nemen naar een eventuele meeting omdat hij nogal veel aandacht kan vragen (hij kletst VEEL haha), maar misschien kunnen onze jongens elkaar bezighouden als we ze allebei meenemen :thumbup:
Bruintje Beer:jeetje, dat zal even omschakelen zijn na twee jaar! Hoeveel uur ga je werken? En wat voor soort werk doe je?
Suus: ik word altijd zo vrolijk van jouw updates, het lijkt wel alsof alles supergoed gaat bij jullie! Heb jij nooit zo'n moment dat álles onder de babypoep zit of dat je steeds vergeet wat je ookalweer aan het doen was door het enorme slaaptekort etc. etc.? :P
Exo: heerlijk toch, dat ze slaapt. Ik heb ook wel eens iets gehoord dat het niet goed is als baby's langer dan 8 uur slapen als ze jonger dan 4 maanden oud zijn, maar als I. een keertje 9 uur slaapt laat ik haar gewoon slapen :redface: Wat leuk dat jullie dochter al zo beweeglijk is!
Nillis: hoe is het nu je geen borstvoeding meer geeft, rustiger? Het leek me zo'n gedoe voor jou, met dat kolven steeds! Ik heb er wel respect voor hoe lang je het volgehouden hebt!! Of had ik dat al drie keer gezegd hier? Haha
Stitch: goeie tips hebben jullie gekregen, fijn. Maar is het een probleem dat M. nog niet rolt, nee toch? Ik dacht dat dat met uiterlijk 6 maanden of zo moest.
Valerie: ik heb precies hetzelfde met reageren op mijn telefoon. Iets korts gaat prima, maar zo'n verhaal als dit lukt alleen vanaf de pc. Leuk om weer van je te horen in elk geval! Wel balen dat je zo weinig slaapt. Dat wordt nog lastig als je weer moet werken... wanneer is dat? Aah en wat schattig en knap dat je meisje al dingen in haar mond kan stoppen. Over de meeting: kan prima met het OV toch? Hoef je niet eens over te stappen volgens mij. Maar ik heb heel Nederland al doorkruist met het OV en jonge kinderen dus ben wat gewend :P Heb ook al een paar keer borstvoeding gegeven in de trein.
Fenix: wat goed dat jouw dochter al een rammelaar kan vastpakken! En zie je de meeting nog steeds zitten nu er steeds meer mama's enthousiast reageren? Wordt wel gezellig zo :D


Hier gaat het heel goed! I. drinkt nu prima uit de fles. Borst blijft favoriet, maar ze heeft nu in de gaten dat haar vader geen borsten heeft :clown: Ze slaapt 's nachts van 23u tot 7u ongeveer. En overdag is het zo'n lieve, tevreden baby. We zijn zo blij met hoe het nu gaat :heart: Het is echt alleen maar drinken, spelen, lachen, slapen. Ook bij de gastouder gaat het supergoed. En T. is dol op zijn zusje. Nooit jaloers. Sterker nog: als ik I. even wil laten huilen omdat ik met hem bezig ben, dan zegt hij daar wat van haha.
Oo en wat heeerlijk om weer aan het werk te zijn. Voor mijn gevoel ben ik weer aan het léven in plaats van overleven. Eerst die rotweek in het ziekenhuis en toen wekenlang een ziek meisje met bronchiolitis... Zo fijn dat we nu gewoon van elkaar mogen genieten in plaats van steeds die zorgen. Qua ontwikkeling gaat I. niet zo heel snel, maar we vinden dat niet gek gezien de omstandigheden. Ze komt er vast wel.

Voor wie de foto nog niet gezien had, mijn twee kinderen in de fietskar:
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 30 Jan 2014 23:37

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria ik vind die foto zo schattig. Hoe je mannetje kijkt naar je meisje. En dat gezichtje van haar haha zo van ; nou mam moet dit nu?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 31 Jan 2014 11:19

Re: najaar 2013 mama's!

Dat is inderdaad een superlieve foto, Filoria! En I. heeft ook al van die heerlijke bolle wangetjes :heart:

Haha, kom ik zo positief over? Het gaat ook gewoon hartstikke goed! E. slaapt goed en daardoor heb ik zelf ook geen last van een slaaptekort. Als ik uitgerust ben kan ik het best hebben dat af en toe alles onder de poep zit :wink: Natuurlijk vind ik het ook wel eens zwaar, helemaal zo'n week alleen. Maar de zwaarste dagen vind ik eerlijk gezegd mijn werkdagen, omdat ik dan al om half 6 op moet. E. is gewoon een erg makkelijke en vrolijke baby en daarbij hebben we ook nog geweldige mensen om ons heen (opa's, oma's, tantes :)), die graag komen oppassen. Ik had van tevoren gedacht dat het veel zwaarder zou zijn!

Fijn dat het met I. nu zo goed gaat en dat jullie nu lekker kunnen genieten!

BB, fijn dat het goed gaat bij jullie! Wij moeten ook voor heupecho,,dinsdag al, E. wilde ook niet meewerken met het onderzoek.

Dolphinne, wat fijn een grotere auto! En heerlijk dat het met N. ook goed gaat.

Nou, ik ga gauw onze spullen pakken. Ik breng E. naar mijn schoonouders, ga een middagje werken en blijf daarna eten bij mijn schoonouders. En vannacht komt mijn man weer thuis! :cheers:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 31 Jan 2014 12:43

Re: najaar 2013 mama's!

Suus schreef:Je kunt natuurlijk ook de familyfix verplaatsen :wink:


Ik besef me nu dat je misschien ook wel bedoelt: verplaatsen naar mijn eigen auto. Maar dat kan niet, mijn auto dateert van 2002 en heeft dat systeem nog niet :(
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 31 Jan 2014 22:03

Re: najaar 2013 mama's!

Exogenesis schreef:
Suus schreef:Je kunt natuurlijk ook de familyfix verplaatsen :wink:


Ik besef me nu dat je misschien ook wel bedoelt: verplaatsen naar mijn eigen auto. Maar dat kan niet, mijn auto dateert van 2002 en heeft dat systeem nog niet :(

Dat bedoelde ik inderdaad. Dacht dat je dezelfde auto had als ik, maar de jouwe is net twee jaartjes ouder.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 01 Feb 2014 11:58

Re: najaar 2013 mama's!

Suus: heeft ze ook nog een dekentje over zich heen in de kinderwagen?
(Dat had ik gister gedaan, maar had toch het idee dat het mss wat te warm was omdat ze ook een warm berenpakje aan had).

Exo: nee nog niet (contact niet verlengd). Maar gezien de gebroken nachten vind ik dat ook echt niet erg.
Ben echt jaloers op jouw doorslapende nachten! Hoe vaak komt N. overdag voor voeding? (Vraag me af of dat ook extra vaak is om de nacht in te halen).
Echt als mijn baby maar 1x kwam 's nachts zou ik al heel blij zijn. Vooral ook extra vermoeiend omdat ze dus nog een half uur rechtop moet blijven na de voeding. (En soms, zoals vannacht krijgt ze na een uur alsnog last van maagzuur en komt ze op mij liggen omdat ze er dan geen last van heeft).

Dolphinne: wat fijn een grotere auto. Ook fijn dat N lekker zelf in slaap valt.

BB: ga je weer bij je vorige werk werken of heb je een nieuwe baan? Zal vast en zeker wennen zijn. Vervelend van de heupjes, hopelijk is het niks. Eind v/d maand gaan ze bij onze baby ook kijken naar de heupjes maar dat is omdat ik vroeger zelf een spreidbroekje heb gehad.

Filora: ja de trein gaat rechtstreeks naar Lelystad, dus dat komt wel goed. Haha bv geven in het openbaar zie ik mezelf echt niet doen. Doe jij dat behalve in het ov ook gewoon in het openbaar? Ik durf dat niet en merk dat mijn vrijheid daardoor heel erg beperkt wordt. Laatst wel een keer in een pashokje gevoed, maar anders zorg ik dat ik speed shop tussen 2 voedingen in. Woensdag gaan we uit eten dus dat vind ik dan wel spannend (want met kolven krijg ik er niet zoveel uit).
Wat fijn voor jullie dat ze zulke goede nachten maakt zeg! Nou dat je baby lekker vrolijk is, is toch veel belangrijker dan dat ze zich snel ontwikkelt, fijn dat het allemaal zo goed gaat. Leuke foto ook (maar die had ik al eerder gezien ;).
Make happy memories
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 01 Feb 2014 12:32

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria en Valarie: Ik ga bij mijn oude werk werken. Heb daar een vast contract en dan kunnen ze je niet zomaar op straat zetten als je in de ziektewet zit. Dit kan pas na 2 jaar en dan moeten ze eerst nog werk voor je gezocht hebben bij de organisatie. Is een gedoe om uit te leggen en heel ingewikkeld. Ik ga nu 20 uur werken maar hou nog wel mijn contract van 24 uur. Ik kan ongeveer 60 weken 4 uur opnemen p.w. van mijn vakantieuren heb er nog ongeveer 240 uur over plus mijn gewone vakatieuren van 2014. Dus dat is lekker!! Ik ben trouwens Verzorgende IG/Begeleider bij dementerende ouderen bij een woongroep van kleinschalig wonen. Zal zeker wennen zijn maar ben er ook wel aan toe eigenlijk.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Feb 2014 17:57

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie, ik had wel een dekentje over haar onderlijf, maar ze heeft dan ook alleen een jasje aan over haar kleertjes, niet een heel pak.

E. krijgt dus al gewoon twee tandjes!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Feb 2014 18:13

Re: najaar 2013 mama's!

Bb, spannend dat je binnenkort weer aan het werk moet na zo lang. Veel plezier en succes alvast!

Filoria, als er meer oudere kinderen meekomen is het idd wel gezellig denk ik! Moet het alleen wel op een zaterdag zijn dat zoon hier is (op zondag en om de week zaterdag is hij altijd bij zijn vader).

Valerie, dat lijkt me idd lastig dat ze nog een half uur recht op moet blijven na een voeding. Heeft ze er ook medicijnen voor?

Suus, je man is nu weer lekker thuis als het goed is!! Ik vind ook dat je hier heel positief overkomt :).

Over voeden in het openbaar, ik vind het soms ook wel lastig. Niet echt voor mezelf, maar meer wat anderen ervan vinden. Ook als er hier thuis visite is. Als ik mensen goed ken voed ik gewoon, maar bij kennissen vind ik dat lastiger.
Laatst wel in het koffiehoekje vd prenatal gevoed :).

Vandaag lekker een dagje niks doen. Zit ook nog steeds in pyama haha.
Gisteren had ik hier 4 kinderen in huis. De 2 kids van een vriendin waren hier. Een vriendje van D. en zijn zusje van 1,5.
Dat ging erg goed, al was het wel druk. D en vriendje stuiterden door het huis haha. N sliep overal doorheen in de kinderwagen, dus dat was wel makkelijk.
Morgen 2 feestjes. Eerst een kinderverjaardag bij vrienden en dan naar schoonouders voor een buffet met de hele familie. Gezellig maar druk dagje. Ik neem in elk geval de draagdoek mee. Dan kan N daar rustig in slapen bij mij. De familie zal haar ook wel graag vast willen houden, maar ik wil wel oppassen dat het niet te druk voor haar wordt.
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers