Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reflux kindjes

<<

Anoniem 53

Bericht 09 Sep 2013 17:23

Reflux kindjes

Zijn hier ouders met reflux kindjes? Hoe kwamen jullie daar achter?

Mijn zusje heeft het gevoel dat mijn neefje reflux heeft en zou het fijn vinden om wat ervaringen te lezen. Morgen wordt de kinderarts gebeld, maar misschien dat ervaringen haar vanavond al wat gerust kunnen stellen.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 09 Sep 2013 17:36

Re: Reflux kindjes

er zijn echt heeel veel kindjes met reflux dus haar zoontje is echt niet de enige komt omdat de maagklep bij babys nog niet helemaal dicht is dat komt pas als ze meer rechtop zitten of lopen. Mijn zoontje heeft ook reflux gehad tot hij ging lopen en mijn dochter heeft het nog.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem 53

Bericht 09 Sep 2013 17:53

Re: Reflux kindjes

Ik weet dat hij niet de enige is en ik weet ook hoe het komt. ;) Maar mijn zusje is vrij ongerust nu, en ik dacht dat ervaringen haar misschien wat gerust zouden stellen.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 09 Sep 2013 18:16

Re: Reflux kindjes

Beide dames hadden het hier. De ene had verborgen reflux, de andere reflux.
Wat voor ervaring wil ze weten.
<<

Anoniem133

Bericht 09 Sep 2013 18:26

Re: Reflux kindjes

Het is bij mijn zoontje ontdekt toen hij 3 weken oud was. Hij ging projectielspugen (dus echt wel 2 m ver) en spuugde ook bloed mee. Liggen ging eigenlijk niet omdat dit hem te veel pijn deed en na de voeding hield ik hem minstens een uur rechtop. De huisarts en kinderarts hebben het meteen goed opgepakt, we konden direct terecht in het ziekenhuis, er zijn verschillende onderzoeken gedaan en hij kreeg medicijnen. Hij is toen altijd wel wat blijven spugen na de voedingen en is ook erg gevoelig voor bepaald eten. Rond een jaar zijn we de medicijnen af gaan bouwen, onder begeleiding van de kinderarts. Nu is hij bijna 2 en gaat het eigenlijk heel goed. Wel spuugt hij veel makkelijker en sneller dan een gewoon kind, 'vreemd' eten betekent voor hem bijna altijd wel spugen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 09 Sep 2013 18:40

Re: Reflux kindjes

Jasper had een reflux. De kraamweek ging goed, nergens last van. Na 1,5 week begon hij met huilen, krijsen.
Hij was alleen stil aan de borst dus wij dachten dat het honger was. Na 3 week naar de ha geweest want hij bleef maar huilen en heel veel spugen. Op advies van de ha begonnen met indikken, omhoog houden ect.
Na 2 week weer terug omdat het niet hielp en toen kregen we medicatie.
De medicatie mochten we zelf afbouwen. Ha rekende wel op een jaar maar met 3 maand was Jasper van de medicatie af!
Wel spuugde hij nog veel maar had er geen laat van.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem286

Bericht 09 Sep 2013 18:46

Re: Reflux kindjes

S heeft ook reflux, het spugen is nooit overdreven erg geweest maar ze gaf wel terug en had voornamelijk last van maagzuurbranden en rook ook enorm zuur uit haar mondje. Ze gebruikt nu al enkele maanden medicatie en dat is echt een wereld van verschil, het maagzuur is minder zuur dus ze heeft geen pijn meer. Volgende week hebben we evaluatie met de huisarts (we zijn voor haar reflux nooit bij de kinderarts geweest omdat onze huisarts wel ervaring had met refluxbaby's) en misschien dat we een tijdje gaan stoppen om te kijken hoe het gaat.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Sep 2013 20:30

Re: Reflux kindjes

Hier ook 2 refluxkindjes. Bij Louise begon het toen we begonnen met fv. En bij Julie al op dag 3 na de geboorte. De symptomen zijn/waren hier: slikken, hikken, piepen, niezen, teruggeven, zuur ruiken, projectiel braken, ... Julie heeft het erger dan Louise. Bij Louise was het met indikken en medicatie opgelost, en bij het begin met vaste voeding was het helemaal klaar. Bij Julie kolf ik nu 2 a 3 voedingen af om in te dikken en ze krijgt Zantac. Het gaat al een pak beter. Ze slaapt nu meestal overdag 2x3u (vaak nog wel dat ik ze eventjes moet sussen tussendoor, maar dan gaat ze niet overstuur huilen). In de voormiddag en avond plakt ze wel heel de tijd aan mij. Julie ligt heel weinig plat. Haar bed en box staan op 60°, ik voed rechtop en ze zit heel veel in de draagzak.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Sep 2013 07:45

Re: Reflux kindjes

Hoe weet je dan of je kindje reflux heeft? Spugen ze dan echt steeds heel ver?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 10 Sep 2013 07:49

Re: Reflux kindjes

Annemie schreef:Hoe weet je dan of je kindje reflux heeft? Spugen ze dan echt steeds heel ver?

Dat hoeft niet mijn oudste slikte het steeds weer in.
<<

Anoniem286

Bericht 10 Sep 2013 07:52

Re: Reflux kindjes

Nee hoor Annemie, dat hoeft niet. S spuugde niet overdreven veel maar herkauwde steeds en slikte het weer door, kreeg oprispingen en huilen bij het liggen. Ze rook ook erg zuur uit haar mond.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Sep 2013 07:55

Re: Reflux kindjes

Oh dan zou ik haast denken dat mijn zoontje dat ook heeft. Hij geeft ook terug en herkauwt idd en ruikt erg zuur en hij gaat meteen huilen als je hem neerlegt na de fles en de laatste dagen huilt hij sowieso veel en slaapt slecht. Kan de huisarts dat dan zien in zijn keel ofzo?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem286

Bericht 10 Sep 2013 08:00

Re: Reflux kindjes

S sliep ook vrijwel niet destijds dus het klinkt heel bekend. De huisarts kan het niet 'zien' maar ik zou je verdenkingen wel gaan bespreken. waarschijnkijk krijg je eerst wat tips, Je zou kunnen gaan indikken en het hoofdeind in het bed wat hoger leggen, kijken of dat wat helpt?
<<

Anoniem80

Bericht 10 Sep 2013 08:29

Re: Reflux kindjes

H. heeft verborgen reflux. In de kraamweek niks aan de hand. Maar na 1,5 week ongeveer begon het. Alleen maar herkauwen, krijsen en gillen. Niet slapen, 23 uur aan een stuk huilen. Wij naar ha met 4 weken, was een vervangend arts. Ja mevrouw baby's huilen nou eenmaal. Ja dat weet ik, maar dit is niet normaal. Maar goed weer naar huis. Cb gebeld, die vonden het als verborgen reflux klinken. Dus alles omhoog gezet en voeding gaan indikken. Hielp even maar toen was het weer raak. Uiteindelijk met 8 weken naar hap. Meteen naar kinderarts op ehbo gestuurd. Advies tot puckababy gekregen en ze sliep! Heerlijk! Ze heeft meteen 12 uur aan een stuk geslapen. Uiteindelijk egon het huilen weer. Weer naar de huisarts, inmiddels onze eigeb weer. Zij heeft meteen de kinderarts gebeld en we kregen nexium voorgeschreven. Het is een compleet ander kindje nu, vrolijk, kletsen, lachen. Toen ze zo veranderde kon ik pas echt gaan genieten, op de kraamweek na. Vreselijk te moeten zeggen, maar zo is het wel.
<<

Anoniem 53

Bericht 10 Sep 2013 15:03

Re: Reflux kindjes

Mijn neefje heeft last veel spugen, zuur ruiken uit zijn mondje, hikken, moeite met slikken, herkauwen, niet plat willen liggen, veel niezen, veel huilen bij opboeren. Hierdoor had ze het idee dat het reflux was, maar de huisarts wilde dat niet in de mond nemen. Net bij de Kinderarts geweest en het is wel reflux, ze voelt zich meer serieus genomen dan door de huisarts, dat had ze even nodig. Medicijnen gekregen en nu kijken hoe het gaat.
<<

Anoniem162

Bericht 10 Sep 2013 15:17

Re: Reflux kindjes

fijn dat ze medicijnen mee heeft gekregen.
Hoe gaat het verder met haar? En het gezin.
<<

Anoniem 53

Bericht 10 Sep 2013 15:26

Re: Reflux kindjes

Het gaat goed, ze heeft alleen wel haar onzekere momenten als hij iets heeft. Maar dat vind ik normaal als je net een kindje hebt gekregen. Daarom was het ook zo fijn dat ze even door de kinderarts gerust gesteld is, omdat de dokter maar een beetje vaag deed. Maar verder doen ze het prima. :D
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 10 Sep 2013 15:31

Re: Reflux kindjes

Ik heb het even teruggezocht op het oude forum, want er ging me opeens een belletje rinkelen.
Ik denk dat alle jonge moeders wel onzeker zijn (ik bedoel dus moeders die net een baby hebben), en dan heeft je zus zich niet zo voor kunnen bereiden als de meeste anderen.
Hopelijk slaan de medicijnen aan.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 10 Sep 2013 16:12

Re: Reflux kindjes

Huilen ze dan echt heel de dag?
Hier gaat het nogal moeizaam na de fles van 12 en die van 4 uur later( smiddags) , veel spugen na de fles ( niet met boogje) huilen maar als het eruit is wordt ie weer iets rustiger tot dat t volgende mondje spuug komt,veel scheetje laten ook veel niezen. Maar 'zuur ruiken' ja het ruikt wel zuur maar dat is denk ik puur t melk wat tie dan teruggeeft.
Vorige week bij cb geweest en die vonden het niet als reflex klinken maar meer dat hij veel lucht heeft wat weg moet...
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Sep 2013 17:06

Re: Reflux kindjes

Die van mij niest ook heel veel, de kraamhulp zei dat dat komt ondat ze aan stof moeten wennen, aangezien ze altijd in de buik (zonder stof natuurlijk) hebben gezeten.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers