Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Parttime moeder door scheiding

<<

Anoniem28

Bericht 29 Jan 2014 20:24

Re: Parttime moeder door scheiding

Snapt zij nu wel wat de bedoeling is? Is het voor haar inzichtelijk wanneer papa thuis is en wanneer mama thuis is? Misschien helpt het als ze het inzichtelijker heeft wie wanneer thuis is. (weekplanning maken, lamineren, zodat je met whiteboardmarker de dagen door kunt strepen bijvoorbeeld, er zijn natuurlijk nog tig andere varianten). Het lijkt me heel moeilijk om je kindje 50% van de tijd te moeten missen en het belang van je kind voorop te zetten. Verder denk ik dat het heel normaal is dat een kind een (tijdelijke) voorkeur heeft voor één van de ouders. Dat merk ik bij onze kinderen ook hoor, soms hangt ze een periode enorm aan mij en soms een periode enorm aan mijn man. Het maakt het alleen niet makkelijker als de favoriete ouder dan steeds afscheid moet nemen. Sterkte
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 20:30

Re: Parttime moeder door scheiding

Ze snapt heel goed hoe het nu gaat. Maar misschien is een planning wel heel leuk, maakt het voor haar nog overzichtelijker.
Ik bedoel zeker niet dat ik beter ben en papa tweede keus is. Hij is een hele goede vader en zij dol op elkaar, maar ze is altijd meer een mama kindje geweest.
Stond misschien een beetje verkeerd maar zo bedoelde ik het zeker niet, wil het voor haar ook zeker blijven proberen want zij heeft recht om haar ouders even vaak te zien.

Als we dadelijk ieder een eigen plekje hebben geeft het zeker meer rust, voor alle 3!!
<<

Anoniem16

Bericht 29 Jan 2014 20:34

Re: Parttime moeder door scheiding

Hebben jullie haar ook gevraagd, als is ze misschien nog wat klein, wat ze zelf wil?

Toen mijn ouders gingen scheiden mochten we zelf mee een keuze maken. Ik wilde niet zoveel naar mijn vader toe en bleef eigenlijk altijd bij mijn moeder. Mijn broertje ging juist weer meer naar onze vader. Ik ben nooit verplicht naar mijn vader gemoeten. ( ik was wel iets ouder dus)
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jan 2014 20:36

Re: Parttime moeder door scheiding

Printje schreef:Hebben jullie haar ook gevraagd, als is ze misschien nog wat klein, wat ze zelf wil?

Toen mijn ouders gingen scheiden mochten we zelf mee een keuze maken. Ik wilde niet zoveel naar mijn vader toe en bleef eigenlijk altijd bij mijn moeder. Mijn broertje ging juist weer meer naar onze vader. Ik ben nooit verplicht naar mijn vader gemoeten. ( ik was wel iets ouder dus)



4 jaar is ze Printje, niet echt reëel he?
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 20:37

Re: Parttime moeder door scheiding

Hebben we nooit gevraagd aan haar omdat ze nog zo jong is
<<

Anoniem16

Bericht 29 Jan 2014 20:38

Re: Parttime moeder door scheiding

Je kunt altijd haar mening/ gevoelens vragen uit te leggen. Dat kunnen ze vaak al best wel goed.
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jan 2014 20:39

Re: Parttime moeder door scheiding

Maar ja, daar zou je ook niks aan hebben als je man het er niet mee eens zou zijn. Want dan moeten ze een bepaalde leeftijd hebben.
Ik zou het gewoon tijd geven, eigen huizen afwachten, en kijken hoe jullie alle drie fungeren in de nieuwe rol als je weer in rustiger water zit.
<<

Anoniem16

Bericht 29 Jan 2014 20:40

Re: Parttime moeder door scheiding

Klopt Tangerine, ik meen 12 jaar.
<<

Anoniem32

Bericht 29 Jan 2014 20:41

Re: Parttime moeder door scheiding

Op die leeftijd de keuze bij het kind leggen, lijkt me geen strak plan.
Ik zie mijn zoon van 4,5 echt niet nu al kiezen daar vind ik hem veel te jong voor.
Daarnaast vind hij het bij zijn vader net zo leuk als bij mij dus een onmogelijke keuze zou dat zijn.

Co ouderschap kan wel werken of juist niet maar dat wijst vanzelf uiteindelijk. Ik denk idd dat het goed is als de rust dadelijk terug is en jullie beide een eigen plekje hebben. Dan zal het voor haar ook overzichtelijker worden.
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 20:56

Re: Parttime moeder door scheiding

Het heeeft ook tijd nodig voor alle 3.
Als het huis maar snel verkocht is, dan hebben we rust. We kunnen nu gewoon nog niks.

Ik geloof ook nog steeds niks ervan, hij is ook niet iemand om zijn ongelijk toe te geven en terug te draaien. Maar moet het accepteren, dat gaat steeds beter alleen me meisje missen niet :(
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Jan 2014 21:13

Re: Parttime moeder door scheiding

Wij hebben een planbord op zijn kamertje hangen. Het is een magneetbord met de dagen van de week. Hierop plakken we bij elke dag magneetjes wie er thuis is en wanneer hij bij papa of bij mama is. Hij is ook vier en we merken dat hij er veel baat bij heeft.

Is het niet beter om bijvoorbeeld de regeling van Dolphinne toe te passen? Die lijkt mij een stuk duidelijker voor een kind dan de regeling die jullie hanteren.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 21:39

Re: Parttime moeder door scheiding

Kan is overleggen over zo' n bord, mss heeft ze er wel iets aan.
De dagen zijn nu aangepast op werkdagen/opvang, kan zijn dat het nog wel veranderd als ze naar school gaat natuurlijk. Op zich heeft ze niet heel veel last van wat wij kunnen merken, op de opvang merken ze ook niet veel.Het enigste wat ik merk als ik haar een paar dagen niet heb gezien dat ze mij erg in de gaten houd en mij echt moet zien. Als ik ga plassen bijv moet ik dat echt zeggen anders raakt ze in paniek.
Ik ga slapen, heb luchtwegeninfectie en mogen weer werken dus lekker op tijd naar bed :laughcry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Jan 2014 21:44

Re: Parttime moeder door scheiding

Je mag pas met 16 kiezen bij wie je wil wonen. Je mag met 12 worden gehoord door de rechter, maar dan maakt de rechter dus nog de eindbeslissing.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Jan 2014 22:00

Re: Parttime moeder door scheiding

Susan schreef:Je mag pas met 16 kiezen bij wie je wil wonen. Je mag met 12 worden gehoord door de rechter, maar dan maakt de rechter dus nog de eindbeslissing.


Klopt. Ik zou het ook niet goed vinden wanneer een heel jong kind al mag beslissen. Zij kunnen nog niet overzien wat de gevolgen kunnen zijn voor de toekomst, wanneer je een van je ouders maar heel weinig ziet. Daarentegen vind ik het voor een 12-jarige ook best wel naar om te moeten vertellen of je liever bij je vader of bij je moeder wilt wonen. Volgens mij voelt een kind zich altijd schuldig tegenover de 'verliezende' ouder.
Laatst gewijzigd door Lady op 29 Jan 2014 22:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 29 Jan 2014 22:02

Re: Parttime moeder door scheiding

Inderdaad. Maar het is wel echt zo'n hardnekkig misverstand dat je met 12 mag kiezen, iedereen denkt dat altijd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem186

Bericht 29 Jan 2014 22:08

Re: Parttime moeder door scheiding

Zo sneu en heftig voor kindjes... Ouders die scheiden.. Echt vreselijk lijkt me dat.

Lady, het was me al eens eerder opgevallen, maar wat mooi om te lezen hoe je over je stiefzoontje praat en dat je echt het beste met hem voort hebt. Ik denk dat kinderen een stuk minder leukere stiefmoeder (of vader) kunnen treffen.
Dus ook even een complimentje voor jou!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Jan 2014 22:22

Re: Parttime moeder door scheiding

Jans, wat ontzettend lief van jou. Ik hou veel van hem en gun hem echt het allerbeste. Ik ben heel trots op hem en vind het een voorrecht een onderdeel in zijn leventje te zijn. Maar ik heb ook weleens momenten dat het me wat meer moeite kost hoor, toevallig vandaag en de afgelopen twee dagen. Gelukkig weet ik dat dit incidenteel is. Ik voelde me daardoor wat rot vanavond en je woorden dan me dan ook echt goed. Dank je wel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem186

Bericht 29 Jan 2014 23:17

Re: Parttime moeder door scheiding

Graag gedaan. Het was me al vaker opgevallen, maar nooit gezegd. En ik ben mezelf aan het aanleren om zulk soort dingen gewoon eens uit te spreken (schrijven in dit geval dan). Want vaak is het voor de ander fijn om te horen, in dit geval ook nog eens op het goede moment. Fijn!

Ja, lijkt me echt pittig! Als stiefmoeder zijnde zal je jezelf vaak op een derde plaats moeten zetten en dat zal soms best heftig zijn. Al die verschillende belangen waar je maar mee dient te dealen. Helemaal als het contact ook niet lekker loopt tussen de ouders. Des te fijn is het als de stiefmoeder er op een goede manier kan zijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Jan 2014 08:51

Re: Parttime moeder door scheiding

Het was inderdaad op precies het goede moment, kon het wel even gebruiken. :) Gelukkig laat mijn vriend me ook zeer regelmatig weten dat hij trots op me is en dat hij me een hele goede stiefmoeder vind. En als ik dan zo'n dipje heb laat hij me ook wel inzien dat mijn stiefzoontje net zo gek op mij is als ik op hem.

Wat ik misschien nog wel het meest lastig vindt, is dat je niks meer spontaan kunt plannen, in de zin van vakanties, weekendjes weg enzo. Alles moet in overleg met moeder en als die, om wat voor reden dan ook, haar kont in de krib gooit, dan wordt het boeken van een vakantie ineens een stuk minder ontspannen. En het niet meer zomaar alles kunnen doen en laten waar je zin in hebt. Maar goed, dat laatste heb je bij een eigen kindje natuurlijk ook.

TO, ik zal mijn vriend even vragen waar hij dat bord besteld heeft.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Jan 2014 11:05

Re: Parttime moeder door scheiding

De site van het planbord: www.gezinning.nl
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem44

Bericht 30 Jan 2014 15:02

Re: Parttime moeder door scheiding

Printje schreef:Wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is. Dat is mijn grootste angst stel dat ik ooit zou scheiden. Ik wil de kinderen niet 50-50.

Als ze het er echt zo moeilijk mee heeft is het dan geen idee om haar toch een tijdje wat meer bij jou te houden?


Wat een vreemde opmerking. Natuurlijk is het ontzettend moeilijk, maar dit geldt voor alle partijen. Jij zegt de kinderen in het geval je zou gaan scheiden, niet 50-50 te willen, maar meer dan 50%, maar je bent natuurlijk niet de enige die hierover iets te vertellen heeft. De oplossing om haar dochter wat meer bij zich te houden vind ik getuigen van weinig inlevingsvermogen. Hoe denk je dat het voor de vader voelt wanneer hij zijn kind(eren) niet eens meer 50% mag zien, maar nóg minder? Denk daar eerst eens over na, voordat je zomaar iets roept.
<<

Anoniem 52

Bericht 30 Jan 2014 15:11

Re: Parttime moeder door scheiding

Hoezo is 't een vreemde opmerking? Elke ouder wil z'n kind toch zoveel mogelijk bij zich? Ik had 't vreemder gevonden als ze had gezegd haar kind minder vaak bij zich te willen hebben...

Als kind van gescheiden ouders, ben ik voorstander van het meest stabiele huis. Soms is dat bij de vader, vanwege makkelijke werktijden, om de hoek van opa&oma wonen etc. Maar meestal is dat bij de moeder. Klinkt hard; maar elke gescheiden ouder moet zijn of haar eigen wil en voorkeuren opzij zetten en doen wat het beste is voor het kind. Alles wat je nu doet, kan later (grote) gevolgen hebben. Ontzeg een kind nooit zijn of haar ouder, houdt contact, telefonisch, dagjes weg, blijf normaal doen tegen elkaar maar wees vooral eerlijk, tegen jezelf, je ex en je kind(eren). Kinderen voelen meer aan dan wordt gedacht en ze horen en zien zo mogelijk nog meer.
<<

Anoniem44

Bericht 30 Jan 2014 15:20

Re: Parttime moeder door scheiding

Het is een vreemde opmerking, omdat de vader natuurlijk ook zijn kind wil zien. Ik vind dat in dit soort situaties veel te vaak wordt geredeneerd vanuit de moeder, want daar is het zo vreselijk voor, maar kom op, de vader is net zo goed ouder van het kind! Heeft net zo goed veel verdriet als hij zijn kind maar een paar dagen per week kan zien!

Ik merk dat vrouwen zich vaak verschuilen achter het idee 'ik wil wat het beste is voor mijn kind', terwijl ze eigenlijk bedoelen: 'ik wil wat het beste is voor mezelf'.
<<

Anoniem 52

Bericht 30 Jan 2014 16:08

Re: Parttime moeder door scheiding

Ze spreekt háár wensen uit, ze is niet eens gescheiden! :/ Er zit een verschil tussen iets willen/wensen en het daadwerkelijk doen. De vader zal ook roepen het kind meer te willen dan 3 dagen, dat is toch alleen maar logisch?
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo, Minx