Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Jan 2014 09:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn man ziet ernaar uit om af en toe voeingen te doen, dus dat komt wel goed denk ik. Ik ga eens een lactatiekundige zoeken! Grappig dat I niks moest hebben van iets dat juist speciaal ontworpen is hihi!
L2014 & H2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 30 Jan 2014 10:11

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte: Heb je babydozen gehaald? Wij hebben de avent fles uit zo'n doos gebruikt. M. verslikte zich in avent, nu hebben ze nieuwe flessen en bij J. gaat het wel goed. verder moet ik nog spenen kopen voor de difrax flessen die we nog hebben maar dat komt wel. M. verslikte zich ook in de goedkope flesjes maar dan val je in elk geval geen buil. merkflessen kosten al gauw 10 euro per stuk.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Jan 2014 10:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja ik heb net gekeken en ik heb een avent en een tommee tippee ofzoiets. Twee genoeg om mee te beginnen?
L2014 & H2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 30 Jan 2014 10:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

mzcharlotte schreef:Ja ik heb net gekeken en ik heb een avent en een tommee tippee ofzoiets. Twee genoeg om mee te beginnen?



Ja, gewoon proberen.
M:21072011
J :08012014
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 30 Jan 2014 11:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij gebruiken ook de flesjes uit de babydozen. Ik had 2 keer de blije doos, dus ook 2 keer die van avent.
Hier werkt die goed, dus heb deze week er 2 grotere van bijgekocht voor als ze meer dan 125 ml drinkt. (Had nog prenatal cadeau kaarten).
Meer flessen ga ik ook niet kopen. Ik heb via-avent bakjes waar ik de bv in bewaar. Als ze op een dag meer dan 2 flessen drinkt als ik weg ben kan het vanuit die bakjes wel overgegoten worden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2014 11:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik ben bijna in staat om te stoppen :( Overdag is het prima, maar 's avonds... Bleeehhh! N. is dan heel huilerig en drinkt steeds kort. Ik word daar zo onzeker van. Denk steeds dat ze te weinig krijgt. Echter slaapt ze de nachten wel heel goed door, dus dan mag ik toch aannemen dat ze voldoende binnen krijgt?

Nee, ik ga niet echt stoppen hoor, maar tijdens die onzekere buien van mezelf 's avonds heb ik wel eens de neiging de handdoek in de ring te gooien. Ik kijk op tegen het werk (+ heel drukke studie) dat over dik 2 weken weer begint en merk dat 't me in de avond-uren wat begint te benauwen. En kennelijk gooi ik dat op het borstvoeden. Het voelt alsof de complete verzorging van N. in mijn handen ligt. En alsof flesvoeding dan de oplossing is. Haha! I know.. :eyes:
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2014 11:26

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij gebruiken veel Medela materiaal. Een Medela kolf (enkel, kan ik binnen 15 minuten een borst mee leeg kolven), 4 Medela flesjes en een Calma speen. Ik heb diverse andere flesjes met spenen, maar die hebben we nog niet hoeven gebruiken, want ze neemt de Calma prima aan.

Melk invriezen doe ik in Avent bewaarbakjes. Ik heb er 10 en die zitten nu vol. Ben ook gestopt met extra kolven nu, want ik stimuleerde de productie wat te veel. Wat ik nu kolf, krijgt ze direct om de speen te blijven oefenen.

Straks, als ik aan het werk ben, ga ik om de 4 a 5 uren kolven. Dat gebeurt dan in m'n pauzes. Tussendoor kan ik niet, want ik heb een klas met kinderen. (7 uur live voeden, 12 uur kolven, 16 uur kolven en daarna alles weer live.)
<<

Anoniem186

Bericht 30 Jan 2014 11:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exo, al van het fenomeen clusteren gehoord?
http://www.borstvoeding.com/problemen/m ... teren.html
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2014 12:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Had ik van gehoord, maar ik meende dat het 'gewoon' wat meer en langer drinken was en dat dan uiteindelijk 2 voedingen in elkaar zouden overlopen. Inmiddels heb ik er een heel artikel er over gelezen en ik moet zeggen, ik begrijp haar nu beter. Ik ben wel blij dat ik haar gister de kans heb gegeven om ook daadwerkelijk te drinken en ze heeft veel bij me gelegen.

Nog een vraagje: ze drinkt per etmaal nog 6 of 7 voedingen. Wanneer is het normaal dat het aantal voedingen gaat afnemen?
<<

Anoniem66

Bericht 30 Jan 2014 12:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje schreef:Ja, hoor.

Kunstvoeding mag niet omdat het van koemelk gemaakt wordt en teveel eiwitten bevat, wat belastend kan zijn voor de nieren. (Correct me if I'm wrong).


Doe ik :P

Ik las toevallig in dit topic en ik las je post dus dan correct je even haha!

Er zit namelijk geen grens meer aan. Deze adviezen worden ook niet meer gegeven. Was laatst bij het consultatiebureau en heb het voor de zekerheid nog een keer nagevraagd. Ook met kunstvoeding mag je gewoon voeden op verzoek en je hoeft je niet druk te maken over een max. Of zoals hij het zo mooi zei:'kijk naar je kindje, die geeft zelf aan wat hij nodig heeft'.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Jan 2014 13:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exo, ik vind 6 à 7 voedingen per etmaal echt heel goed voor een kindje van jouw dochters leeftijd.
Mijn dochter van bijna 2 drinkt nog wel 6 keer (grotendeels 's nachts) als ik thuis ben.

Ik weet dus niet wat normaal is voor die leeftijd, maar mij lijkt dat ze niet veel minder zou moeten drinken en dat het vervolgens vanzelf verder afneemt als ze bijvoeding krijgt over paar maanden.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Jan 2014 13:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exo, die onrust in de avond is heel herkenbaar voor mij. Ik las over clusteren en toen viel er een kwartje. Sinds een paar weken is de avondonrust voorbij en drinkt I. elke dag 5 of 6 volledige voedingen die max. 25 minuten duren. Zo houd ik het wel vol! Maar wat een gedoe he, als je baby steeds kleine beetjes wil drinken.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2014 13:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Fijn, die herkenning :D
En wat lekker dat bij jullie de grootste onrust voorbij is en dat ze zo'n mooi ritme heeft.

Ik las net dit... Ieuw!

Vrouw geeft borstvoeding aan hond

De 44-jarige Terri Graham heeft haar twee kinderen helaas nooit borstvoeding kunnen geven, terwijl ze dat toch heel graag wilde. Inmiddels heeft Terri hier een oplossing voor gevonden, ook al is dat een tamelijk bizarre. Ze geeft namelijk al twee jaar borstvoeding aan de hond van haar negenjarige dochtertje.

Door het voeden van de hond voelt ze zich een betere moeder, omdat ze via deze manier toch de borst heeft kunnen geven. Weliswaar aan een hond, maar toch. Dat veel mensen haar een 'freak' vinden maakt Terri niet zo veel uit. Wat de hond van vindt van de ophef over zijn voeding is niet bekend...


Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 30 Jan 2014 13:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Getsie Exo! Ik heb trouwens zelf nog een vraag aan de dames hier: ik ben nu erg verkouden. De melk die ik vandaag afkolf wil ik in de vriezer bewaren en later geven, maar kan dat wel gezien die verkoudheid? Dat ik I. nu aansteek is onvermijdelijk denk ik, maar wil haar niet over een paar weken weer besmetten...
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Jan 2014 14:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

L kan ook 's avonds erg snel achter elkaar komen voor een voeding, ik laat het toe al is het erg vermoeiend. Vanavond doen we boodschappen en ik zit weer te tobben wat wijsheid is... Pfff.
L2014 & H2017
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Jan 2014 15:23

Re: Het grote borstvoedingstopic

Niet tobben, gewoon gaan. Je bent geen eeuwigheid in de winkel en waarschijnlijk is L. wel afgeleid door als geluiden. Hoe doen of deden jullie dat dan als ze wilden clusteren en er was kraamvisite? Ik probeer dan te rekken met een speentje..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Jan 2014 15:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ow en bah Exo!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem186

Bericht 30 Jan 2014 15:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria schreef:Getsie Exo! Ik heb trouwens zelf nog een vraag aan de dames hier: ik ben nu erg verkouden. De melk die ik vandaag afkolf wil ik in de vriezer bewaren en later geven, maar kan dat wel gezien die verkoudheid? Dat ik I. nu aansteek is onvermijdelijk denk ik, maar wil haar niet over een paar weken weer besmetten...


Die melk is juist goed! Je melk bevat nu ontzettend veel antistoffen, omdat je lijf bezig is om je beter te maken. Dat komt ook in je melk terecht. Dus dat is juist goed voor je dochter om te drinken.
Zo mooi hè, borstvoeding!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Jan 2014 15:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Steep schreef:Niet tobben, gewoon gaan. Je bent geen eeuwigheid in de winkel en waarschijnlijk is L. wel afgeleid door als geluiden. Hoe doen of deden jullie dat dan als ze wilden clusteren en er was kraamvisite? Ik probeer dan te rekken met een speentje..


We hebben 's avonds amper visite gehad. Ik heb gisteren toevallig een uurtje gerekt met mijn pink en de schommelstoel. Een speen heeft echt zijn interesse niet! :palm:
L2014 & H2017
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2014 15:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

N. weigert de speen ook. Ze wil alleen de pink, in het gunstigste geval.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Jan 2014 16:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans schreef:
Filoria schreef:Getsie Exo! Ik heb trouwens zelf nog een vraag aan de dames hier: ik ben nu erg verkouden. De melk die ik vandaag afkolf wil ik in de vriezer bewaren en later geven, maar kan dat wel gezien die verkoudheid? Dat ik I. nu aansteek is onvermijdelijk denk ik, maar wil haar niet over een paar weken weer besmetten...


Die melk is juist goed! Je melk bevat nu ontzettend veel antistoffen, omdat je lijf bezig is om je beter te maken. Dat komt ook in je melk terecht. Dus dat is juist goed voor je dochter om te drinken.
Zo mooi hè, borstvoeding!
Wauw, dat is zeker mooi! Bedankt voor je reactie.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 30 Jan 2014 16:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Die melk werkt echt super! Laatst waren man en ik snotverkouden, maar E. had nergens last van :thumbup:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Feb 2014 09:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

L heeft gisteren bijna non stop van 18.30 tot 20.30 aan de borst gelegen. Is dit clusteren? Men, ik was bekaf. Ik kan niet goed liggend voeden, anders was ik echt op bed gaan liggen zeg.

Ik had gehoopt dat hij dan 's nachts er wat langer tussen zou laten, maar helaas. Ook werd hij steeds wakker tussendoor.
L2014 & H2017
<<

Anoniem28

Bericht 05 Feb 2014 09:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

dat klinkt inderdaad als clusteren! Lekker gemakkelijk maken op de bank, thee erbij, boekje erbij of de tv op een fijne zender en je vent lekker voor je laten lopen;)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 05 Feb 2014 11:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Aaah okee. De kleine bromtor werd ook echt boos als hij even bij papa mocht. Vandaag ga ik maar clusteren haha, ik wil echt graag even boodschappen doen!
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers