Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Jan 2014 21:46

Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Een hele klaagzang waar geloof ik niet echt een oplossing voor is, maar het voelt fijn het even van me af te typen. Sinds een maand of 2 belt de oma van mijn man zeer regelmatig op. Ze vraagt dan of M. thuis is, want hij zit al de hele dag bij haar en als ze vraagt of hij niet eens naar huis moet, geeft hij geen antwoord. Mijn man is die momenten nooit bij haar geweest. Als er niet opgenomen wordt, blijft ze terugbellen, net zolang tot ze iemand aan de lijn krijgt, waarbij het soms echt een geval is van hoorn erop en meteen weer oppakken om weer te bellen. Toen het een week lang elke dag raak was, heeft de vader van mijn man ons nummer uit haar telefoon gehaald, dit heeft maar kort geholpen. De laatste tijd wordt t steeds erger, dan vraagt ze aan M. of M. thuis is, en als hij antwoord 'ja ik ben thuis', dan zegt ze: ' ik bedoel je zoon M.' (we hebben helemaal geen kinderen). Vandaag heeft ze wel 3x meerdere keren achter elkaar gebeld, tot ze een van ons gesproken had, om daarna een uur later het hele riedeltje weer te herhalen.
We bespreken dit allemaal met de ouders van mijn man, die ook redelijk machteloos staan, omdat de zussen van zijn moeder de ernst van het probleem niet zo in zien. Tegen mijn man vertelde oma vandaag dat een mevrouw was langsgekomen om te testen of ze krankjorum was, maar dat die mevrouw had gezegd dat ze dat niet was.
Heeft iemand nog briljante ideeën over what to do? Een vriendin had het al over haar nummer laten blokkeren, maar dat vind ik toch vooralsnog nog wel wat drastisch. Ze heeft alleen ook al wel eens om 23.00u gebeld, en zie het toch ook niet zitten dat dat binnenkort vaste prik gaat worden en ze ons uit onze slaap gaat houden. De huistelefoon eruit trekken vind ik ook geen optie, omdat we hier heel weinig mobiel bereik hebben, en ik wel bereikbaar wil zijn.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jan 2014 21:48

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Woont de oma in kwestie nog zelfstandig?
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Jan 2014 21:52

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Ja, ze heeft een appartementje. 1 van haar dochters komt volgens mij wel bijna dagelijks langs, verder heeft ze geen hulp oid.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 23 Jan 2014 21:54

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Is de naam die ze noemt een bekende naam van haar? Van vroeger bijv?
Heeft ze thuiszorg oid? Dan kun je hen eens bellen en overleggen om evt een huisarts in te lichten.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 23 Jan 2014 21:59

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Heet de vader van je man of zijn opa misschien ook m? Of is het de oma van moeders kant?
Je hoort vaak dat ze personen door elkaar gaan halen.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jan 2014 22:00

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Dan word het wel heel lastig om er iets mee te doen. Ik zou mezelf af gaan vragen of dit het enige is, of dat ze meer steken laat vallen.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 23 Jan 2014 22:24

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

De naam die ze noemt is van mijn man, hij is de enige in de familie die zo heet. Dat is inderdaad wat wij ons ook afvragen Tangerine, of er dan nog meer dingen zijn die niet lekker meer gaan, maar zowel wij als mijn schoonouders wonen te ver om daar echt zicht op te hebben, het is een uur rijden, waardoor je er niet zo vaak bent. De zus van mijn schoonmoeder, die daar wel regelmatig komt, neemt het probleem zoals mijn schoonmoeder het ziet niet zo serieus. Zij is ook degene die altijd meegaat naar de huisarts en dergelijke. Mijn schoonouders hadden het er een aantal weken geleden wel over dat zij een keer mee wilden naar de huisarts, maar geen idee of dat inmiddels al is gebeurd.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem75

Bericht 23 Jan 2014 22:30

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Is ze niet gewoon heel erg eenzaam en/of dement aan het worden?

Zo begon de dementie bij mijn oma ook. Ik zou er toch eens op hameren dat er stappen ondernomen moeten worden door haar eigen kinderen of de huisarts.
<<

Anoniem309

Bericht 23 Jan 2014 22:43

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Bij mijn tante begon het ook op die manier. Zij is opgenomen toen bleek dat ze ook 's nachts ging dwalen. Misschien zou er bij jouw oma ook bij de buren gevraagd kunnen worden of ze iets hebben opgemerkt.
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jan 2014 22:46

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Ik vind het ook klinken als iemand die beginnend dementerend is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Jan 2014 22:59

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Ze klinkt alsof ze delirant is of inderdaad beginnend dementerend. In ieder geval heeft ze hulp nodig. Misschien dat jullie de huisarts kunnen inschakelen. Maar dit zal van kwaad tot erger gaan als niemand actie onderneemt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem286

Bericht 23 Jan 2014 23:01

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Je verzint allemaal oplossingen zodat jullie er geen last van hebben, maar je moet de oorzaak aanpakken. Oma dus. Ik zou hulp zoeken voor haar.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 23 Jan 2014 23:02

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Ja, ik zat ook aan dementie te denken.
Misschien een idee om haar de laten screenen bij de ha of ziekenhuis.

Voor je tante lijkt jet misschien allemaal heel gewoon omdat ze je oma elke dag ziet, dan sluipen die kleine dingetjes er gewoon bij tussen zonder dat je er erg in hebt.
Misschien is het goed om een keer met de familie rond de tafel te gaan en concrete afspraken maken betreft je oma. Wie gaat er mee naar de ha, wie kan haar helpen kn het huishouden, maak bijv een bezoek schema oid zodat jullie ook je tante kan ontlasten en misschien ook andere dingen kan signaleren??
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Jan 2014 07:24

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Bij het lezen van de titel dacht ik al aan beginnende dementie.

Bij mijn oma begon het ook zo, maar toen werden de kleinkinderen van diefstal verdacht. Of andere dingen die ineens veranderd waren in huis. Het probleem bij oudere is vaak, dat ze als ze weten dat er een arts komt ze zich ineens heel goed weten te gedragen en die zegt dan dat er niks aan de hand is. Even een puntje om mee te nemen, mochten jullie besluiten haar te laten onderzoeken. Wat in mijn ogen wel verstandig is.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Jan 2014 08:13

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Bij mij op mijn werk (verzorgingshuis) hebben sommige mensen om deze reden geen telefoon meer. Omdat de kinderen/kleinkinderen anders continu gebeld worden.
Deze mensen zijn dementerend.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem315

Bericht 26 Jan 2014 13:26

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Ik vind dit soort gevallen altijd zo zielig.. :( Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden voor jullie oma.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 26 Jan 2014 14:20

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Vrijdag aan mijn man gevraagd of zijn ouders al mee waren gegaan naar de huisarts. Dat is niet gebeurd, zij wilden dat graag, maar de zus maar mijn schoonmoeder zei dat dat dus niet ging gebeuren en daar hebben mijn schoonouders zich bij neergelegd. 's Avonds kregen we bericht dat oma een lichte vorm van dementie heeft, dus ze is in ieder geval toch bij de arts geweest. Er wordt nu gekeken hoe ze geholpen kan worden, ze wordt onder andere ingeschreven om naar dagrecreatie te gaan. Ben wel benieuwd hoe dat uitpakt, in 't appartementencomplex waar ze woont, zitten dagelijks mensen beneden spelletjes te doen of te handwerken oid, maar daar wil ze echt niet bij gaan zitten, dat vindt ze niks, dus geen idee hoe ze tegenover dagrecreatie staat.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

anoniem196

Bericht 26 Jan 2014 21:38

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Wat vervelend.
Op je mobiel kan je nummers blokkeren.
Misschien kan je eens informeren of je dat ook op je huisnummer kan laten doen
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jan 2014 22:04

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Ik zou niet kiezen voor blokkeren. Voor haar een passende oplossing, en voor jezelf kijken hoe je het beste met deze telefoontjes om kan gaan.
Een beginnende dementie is zo érg voor de persoon in kwestie, alleen daarom al zou ik geen nummer blokkeren.
<<

anoniem196

Bericht 27 Jan 2014 22:21

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Misschien is er een huistelefoon dat je per persoon een melodie kan instellen?
Kan je oma een heel zacht deuntje geven.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 29 Jan 2014 18:31

Re: Oma met 'waanideeën' blijft ons maar bellen

Dat blijf ik lastig vinden MissKnutsel, blokkeren oid vind ik toch wel erg drastisch. Meestal is 't even zuchten en haar dan met veel geduld te woord staan, maar als 't 3 keer op een avond is of als we al in bed liggen of 4x in 5 minuten terwijl ik in bad lig, dan is mijn geduld gewoon even op, dan moet ik echt heel veel moeite doen om vriendelijk te blijven.
19 juni 2015
2 februari 2017

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers