Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Corsica

<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 25 Jan 2014 20:22

Corsica

Wij willen in juli naar Corsica gaan met onze eigen caravan. Nou vind ik het moeilijk te bepalen waar we welke camping we moeten kiezen. Nadeel is ook dat er geen plekken gereserveerd kunnen worden.. Wie heeft er ervaringen, zowel kampeerders als niet kampeerders, met dit eiland?
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem51

Bericht 25 Jan 2014 20:25

Re: Corsica

Mijn vriend heeft daar op een camping stage gelopen, van Vacance Soleil. Zal zo even navragen welke, maar hij heeft altijd zulke mooie verhalen.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:36

Bericht 25 Jan 2014 20:27

Re: Corsica

Als niet kampeerder heb ik wel ervaring.
Ik ben er afgelopen augustus geweest, we hebben 1,5 week in Ajaccio in een appartement gezeten.
Erg mooi eiland, maar het verkeer daar is gruwelijk. Was erg blij dat we weer in Nederland waren na die 1,5 week. Het ging heel vaak bijna fout, en één keer echt bijna goed fout met een bijna frontale botsing hoog in de bergen waarbij wij aan de buitenkant van de bocht reden. Brrr...
Maar verder heel mooi eiland hoor ;) Ik zou denk ik alleen niet te ver het land inrijden met een caravan.
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 26 Jan 2014 17:51

Re: Corsica

@ Dundas; Ben benieuwd, ik hoor ook hele positieve verhalen over dit eiland.

@ Gizmo; Bedankt voor je waarschuwing. Wij willen ook wel veel met de auto op pad, zonder caravan. Maar heel goed uitkijken dus!
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem100

Bericht 27 Jan 2014 10:57

Re: Corsica

Wij zijn er 2 jaar geleden geweest, eigen auto mee op de boot. Het is idd uitkijken daar met rijden...af en toe wel linke situaties gezien en meegemaakt. Sowieso zijn wij ook niet te ver het binnenland ingegaan om zulke dingen te voorkomen. Qua kilometers lijkt alles heel erg mee te vallen, maar de reistijd zelf is door zulke weggetjes meestal flink langer. Over een stuk van 120 km hebben wij bijvoorbeeld ruim 2,5 uur gedaan. Dat is iets wat je wel moet incalculeren als je gaat rijden.

Verder vonden wij het een heel mooi eiland, zaten er 7 dagen als onderdeel van een rondreis Frankrijk-Corsica-Italië. Veel mooi weer gehad, af en toe een flinke bui. Wij kwamen aan in Bastia en zijn toen rechtsom langs de kust naar beneden gereden. Zaten iets onder de helft in een huisje, zo waren ook Porto-Vecchio en Bonifacio goed bereikbaar. En in de kleinere dorpjes is vaak niet echt een goede supermarkt, althans niet waar wij zaten. Dan moesten we nog 20 min verder om een beetje goede spullen in huis te halen.
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:21

Bericht 27 Jan 2014 12:39

Re: Corsica

Wij zijn afgelopen zomer naar Corsica geweest, wat een prachtig eiland! Wij hadden geen campings gereserveerd, we zijn gewoon vanaf de boot in Bastia een stuk gaan rijden en op een gegeven moment een camping gezocht. Wij hebben in 10 dagen ook het eiland rond gereden en meerdere campings gehad. Ik wil zeker nog een keer terug naar Corsica.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 27 Jan 2014 22:15

Re: Corsica

@ Bloempje; Jullie zaten dus oostelijk/zuidelijk. Ik ben me nu vooral aan het oriënteren aan welke kant van het eiland we willen zitten. Wij willen ip de hele periode op 1 vaste plek blijven staan, en dan het eiland met de auto verkennen. Bedankt dus voor je tip over de afstanden die veel reistijd in beslag nemen, daar had ik niet aan gedacht!

@ Catoo; Weet je nog welke campings jullie hebben gestaan? En of ze goed of juist niet goed bevielen... En welk gedeelte van het eiland beviel je het beste? Qua campings zoek ik met name schoon sanitair en ruime plekken, we hebben verder geen extra's nodig.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:21

Bericht 28 Jan 2014 23:21

Re: Corsica

Wij vonden zelf de (noord)Oost kant veel mooier als de West kant van het eiland.
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

Catoo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:21

Bericht 28 Jan 2014 23:28

Re: Corsica

http://www.camping-oliviers-porto.com/i ... iviers.htm , deze camping vonden wij erg goed en mooi. Hou er in Corsica wel rekening mee met de afstanden ze kennen bijna vooral in oosten geen hele goede wegen, veel stukjes gaan slingerend door de bergen heen. ( wij hadden ruim 2uur gedaan over 40 km)
Soms is het beter iets moois te verliezen.
Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 29 Jan 2014 14:01

Re: Corsica

Dankjewel Catoo! Die camping was mij ook al opgevallen, dus nu gaat hij helemaal op mn lijstje.
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers