Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

<<

Anoniem124

Bericht 28 Jan 2014 15:43

Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Vanaf wanneer sliepen jullie kindjes onder een dekentje of dekbedje? De twins zijn uit hun combi sleepers gegroeid. Ik had geen zin weer twee van die dure slaapzakken te kopen dus heb bij de hema twee slaapzakken gehaald. Maar ik merk dat deze wat minder warm zijn. Nu had ik ze al een extra warme pyjama aan gedaan maar dan was ik me suf (of nog suffer) en ook dat is niet echt warm genoeg. Ik heb twee gevoerde quilts, heel lichtgewicht maar wel warm. Nu wil ik ze die als dekentje nog over de slaapzak leggen...vind ik ook knusser en het leek me wel handig langzaam als voorbereiding alvast om naar een normaal bedje te gaan. Maar is dit niet te vroeg? Vraag me ten eerste ernstig af of ze eronder blijven liggen en vind het ook wel een beetje eng met stikken of erin verdraaid zitten. Maarja, ze zijn wel al anderhalf en het staat wel veel knusser dan zo'n leeg ledikant. Wat is wijsheid?
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 28 Jan 2014 15:45

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

vanaf 2 jaar mag je een dekbed gebruiken. maar ik weet niet hoe de motoriek is van jou tweeling? lopen ze al?
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem124

Bericht 28 Jan 2014 15:58

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

loesje schreef:vanaf 2 jaar mag je een dekbed gebruiken. maar ik weet niet hoe de motoriek is van jou tweeling? lopen ze al?


Zoon wel die kan ook enorm goed klimmen en rennen. Dochter loopt nog niet en kan ook niet klimmen enzo maar is wel sterk en snel.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 28 Jan 2014 16:00

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

M-Train schreef:
loesje schreef:vanaf 2 jaar mag je een dekbed gebruiken. maar ik weet niet hoe de motoriek is van jou tweeling? lopen ze al?


Zoon wel die kan ook enorm goed klimmen en rennen. Dochter loopt nog niet en kan ook niet klimmen enzo maar is wel sterk en snel.

dan zou ik toch nog even wachten tot 2 jaar tot ze beide er aan toe zijn en goed kunnen lopen en de deken makkelijk eraf kunnen trappen als dat nodig is.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Jan 2014 16:01

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Je kunt er toch ook gewoon een ledikantdekentje overheen leggen? Dat mag al vanaf het begin.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 28 Jan 2014 16:01

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Ik heb ook nog ledikant dekentjes, kan dat wel dan?
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 28 Jan 2014 16:03

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

M-Train schreef:Ik heb ook nog ledikant dekentjes, kan dat wel dan?

ja
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Jan 2014 16:05

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Ja, waarom niet? Dat deed ik altijd in de winter, een slaapzakje en een dekentje. Ik had in die tijd een heel schema voor welke combinatie bij welke temperatuur, dus alleen een romper in een slaapzak, een romper en een broekje in een slaapzak, een romper en een dunne pyjama in een slaapzak, et cetera. Als het winter was dan was het dus romper + dikke pyjama + slaapzak + deken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 28 Jan 2014 16:05

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Ik heb die veiligheidsregels wel gelezen enzo, alleen ik vind de ledikantdeken veel zwaarder en warmer (en groter) dan die quilts die ik heb. Vandaar m'n twijfel. Die zijn echt heel licht en kunnen ze zo eraf schoppen en die kan ik ook instoppen aan het voeteneind, dan kan er volgens mijn veel minder gebeuren dan met die ellendige ledikantdekentjes.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 28 Jan 2014 16:06

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Ik gebruik al vanaf het begin ledikantdekentjes, maar ik moet zeggen dat mijn zoontje er 's morgens nooit meer onder ligt haha. Het eerste halfjaar lag hij vaak nog netjes onder zijn dekentje/lakentje maar sindsdien eigenlijk bijna nooit meer. Dus hier ook maar een extra dikke slaapzak gekocht.
2012 & 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Jan 2014 16:08

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Misschien dat dat ook wel gewoon mag, volgens mij gaat het puur om het dekbed, dus de binnenkant. Je mag ook een ledikantdeken in een dekbedhoesje doen, je mag alleen het dekbed zelf nog niet gebruiken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 28 Jan 2014 16:08

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Yrsa vond dekens trouwens ook niet zo fijn, dus voor haar had ik die heel dikke gewatteerde velours en flanellen slaapzakken met mouwtjes van de Hema.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 28 Jan 2014 16:09

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Oh, dan ga ik dat straks gewoon eens proberen. Bedankt dames!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 28 Jan 2014 16:32

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Hier ligt ze in een hema slaapzak en ik stop haar s avonds en als ik naar bed ga onder meer en ledikant deken. Maar ze blijft niet onder liggen...
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem166

Bericht 28 Jan 2014 16:52

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Mijn dochter slaapt altijd met een deken. Inmiddels gebruik ik 2 ledikantdekens, omdat ik 1 te dun vind en ik geen dekbed wil kopen voor de korte tijd die ze nog in het ledikant ligt.

Ik zou vooral kijken naar de beweeglijkheid van je kinderen in bed. Mijn dochter blijft altijd op 1 plek liggen. Als je zoon of dochter nou iedere keer met het hoofd aan het voeteneinde in slaap valt en tijdens de slaap ook alle kanten op beweegt, dan zou ik er nog even mee wachten.

Misschien dat je het eerst alleen overdag kunt proberen? Dan kun je zien hoe ze zich gedragen in hun slaap met een deken.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 28 Jan 2014 21:48

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Mijn dochter slaapt nog niet met een deken. Ze draait enorm veel in bed, ben veel te bang dat ze dan onder de deken terecht komt. Hier slaapt ze in een romper met lange mouw, flanellen pyama en een slaapzak lange mouwen. Als jou kinderen niet zoveel draaien 's nachts, kun je het misschien wel proberen. Ik zelf zou het nu nog niet aandurven.
2010 2012 2015 2017
<<

Anoniem16

Bericht 28 Jan 2014 21:51

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Ik heb juist alles eraf gehaald omdat N zo aan het draaien was dat ze met dr hoofdje onder de deken leg. Ik heb het lakentje/ dekentje weg gehaald en nu ligt ze alleen in een winterslaapzak ( wel met de mouwen er aan)
<<

Anoniem66

Bericht 28 Jan 2014 22:18

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

B heeft al sinds hij 1,5 is een dekbed van de Ikea. Hij heeft een slaapzak van de Hema (ofzo) en daar overheen een dekbed. Ik vraag me eigenlijk een beetje af waarom het pas vanaf 2 jaar mag. B pakt zelf de deken en trekt 'm over zich heen en van zich af als het te warm is. Ligt er nooit onder met zijn hoofd. Bij L heb ik wel tot 2 jaar gewacht, maar eigenlijk wist ik ook niet zo goed waarom.
<<

Anoniem57

Bericht 28 Jan 2014 22:19

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Hier slaapt ze vanaf afgelopen zomer alleen onder een dekbed. Maand of 15/16 was ze denk ik. Ze doet de deken ook alweer zelf over zichzelf heen, en is er nog nooit onder gekropen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 28 Jan 2014 23:39

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

L. Slaapt in een slaapzak onder zijn ledikantdekentje. Hij ligt er nooit met zijn hoofd onder. Ik denk dat je vooral naar je kindjes moet kijken wat die nodig hebben en kunnen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Jan 2014 23:43

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Pompoen schreef:L. Slaapt in een slaapzak onder zijn ledikantdekentje. Hij ligt er nooit met zijn hoofd onder. Ik denk dat je vooral naar je kindjes moet kijken wat die nodig hebben en kunnen.


R slaapt ook zo.

(Eigenlijk hoef ik niet meer te reageren op dit soort dingen als Pompoen dat al heeft gedaan, R en L lijken echt te veel op elkaar)

En off topic, als je een combi wil verkopen hou ik me aanbevolen :ja:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem26

Bericht 28 Jan 2014 23:47

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Hier ook in een winterzak met mouwen van de Hema en onder een ledikantdeken. Gewoon die ze al vanaf baby af aan heeft.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Jan 2014 11:39

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Carool schreef:
Pompoen schreef:L. Slaapt in een slaapzak onder zijn ledikantdekentje. Hij ligt er nooit met zijn hoofd onder. Ik denk dat je vooral naar je kindjes moet kijken wat die nodig hebben en kunnen.


R slaapt ook zo.

(Eigenlijk hoef ik niet meer te reageren op dit soort dingen als Pompoen dat al heeft gedaan, R en L lijken echt te veel op elkaar)

En off topic, als je een combi wil verkopen hou ik me aanbevolen :ja:


Ik ook ;-).

Haha, ja grappig is dat toch he!
<<

Anoniem123

Bericht 29 Jan 2014 12:20

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Ik gebruik sinds november een dekbedje van de hema voor S. Inmiddels ligt hij ook in een winterslaapzak, het is bij ons boven echt koud 's nachts.
Hij gaat van de zomer pas over naar een ander bed dus ik vond het deze winter nog wel de moeite waard om een dekbedje te gebruiken. Hij blijft er keurig onder liggen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 29 Jan 2014 12:33

Re: Vanaf wanneerr dekentje/dekbedje?

Puggle schreef:Hier ook in een winterzak met mouwen en onder een ledikantdeken. Gewoon die ze al vanaf baby af aan heeft.


Hier net zo, gaat prima. Heb om het ledikantdeken een hoes gedaan.
Trots op mijn stoere ventje!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan