Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem4

Bericht 01 Sep 2013 11:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet of Griekse yoghurt of volle kwark.
Door de yoghurt doe ik vaak rolled oats en wat gedroogde cranberry's.

En voor wat betreft het fit gedeelte: ik sport 3 tot 4 keer per week: fitness, zwemmen en spinning.
<<

Anoniem273

Bericht 01 Sep 2013 11:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zal ook iets toeveoegen qua fitheid ;) Ik ben op dag 21 vandaag van 30 Day Shred en doe dit elke ochtend trouw voor ik naar m'n werk ga! Vandaag begin ik aan level 3, ben benieuwd. Hierna ga ik Six Week Sixpack doen denk ik. Of Ripped in 30. En man en ik gaan vanmiddag weer zo'n 1,5 uur door het bos wandelen op een flink tempo.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Sep 2013 11:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat goed! Ik zou ook echt wat meer moeten bewegen. Maar ik heb er momenteel zo weinig puf voor.

We eten al jaren erg gezond. Alleen dat sporten wil er nog niet echt in komen...
<<

Becky

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:10

Bericht 01 Sep 2013 11:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier zit een boni waar ik griekse yoghurt in kleine bakjes goedkoop haal.

Ik volg 1 keer in de week een yogales. Verder loop ik bij de fysio om te helpen met het starten met sporten ivm een chronische ziekte. Ik doe de yoga nu bijna een jaar en ik merk dat mijn lichaam het heerlijk vindt.
Give a girl the right shoes, and she can conquer the world - Marilyn Monroe
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 01 Sep 2013 11:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik wil ook eens yoghurt als ontbijt gaan eten. Ik doe er nu na het avondeten altijd gebroken lijnzaad doorheen, maar zal ik dat dan ook 's ochtends doen? En dan wat honing en fruit erbij, denk ik.

Qua sporten zit ik trouwens in een goed ritme: op maandag spinning, op woensdag steps en 1 of 2 keer op vrijdag/zaterdag/zondag hardlopen. Thuis doe ik nog wel eens wat buikspier-, arm-, rug- of beenoefeningen.
<<

Anoniem273

Bericht 01 Sep 2013 11:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Sporten was voor mij ook echt een heikel punt. Ik ben totaal geen ochtendmens maar nu ik eenmaal in het ritme zit van een uurtje eerder opstaan, 30 minuten workout en daarna douchen en klaarmaken vind ik het echt heel fijn! Ik voel me veel fitter, minder hoofdpijn en ik heb 's ochtends zelfs tijd over in plaats van me rot te haasten haha. Normaal bleef ik zo lang mogelijk snoozen in bed, soms wel 30 minuten lang, en was ik elke ochtend nét op tijd op m'n werk of zelfs net niet... ;)
<<

Anoniem4

Bericht 01 Sep 2013 11:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb ook jaren niet aan sport gedaan, op wat oefeningen thuis en af en toe wandelen na dan. Nu heb ik me 3 weken terug aangemeld bij de sportschool in de buurt en tot nu toe gaat het dus lekker.

Beetje het omgekeerde van cold turkey ergens mee stoppen ;).
<<

Anoniem273

Bericht 01 Sep 2013 11:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zonnetje schreef:Ik wil ook eens yoghurt als ontbijt gaan eten. Ik doe er nu na het avondeten altijd gebroken lijnzaad doorheen, maar zal ik dat dan ook 's ochtends doen? En dan wat honing en fruit erbij, denk ik.


Ik zou maximaal 1 eetlepel lijnzaad per dag eten, staat ook op de verpakking. Meer is denk ik niet zo goed voor je darmen.
<<

Anoniem29

Bericht 01 Sep 2013 11:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Yoya lijkt mij ook heerlijk. Al zou ik dan graag Bikram Yoga willen doen.

Ik zit net weer even een stukje te lezen en dan denk ik echt weer, ja ik moet een proefles gaan doen.




Bikram Yoga is de originele Hot Yoga. Het is een uitgekiende serie van 26 houdingen en 2 ademhalingsoefeningen die wordt beoefend in een warme ruimte van 40⁰C. Een les duurt 90 minuten. Bikram Yoga helpt ons verstand, onze geest en ons lichaam in balans te brengen. Bikram Yoga is geschikt voor alle leeftijden en voor alle lichaamscondities. Bikram Yoga is beroemd om haar opmerkelijke resultaten en wordt daarom veel gedaan ter preventie en behandeling van chronische aandoeningen, ziektes en blessures. Het is wetenschappelijk en medisch aangetoond (o.a. Colorado State University, 2008[1]) dat Bikram Yoga op een unieke manier inspeelt op klachten die worden veroorzaakt door stress, een slechte lichaamshouding en slechte eetgewoontes,
kortom door onze westerse levensstijl.

Met Bikram Yoga bouw je kracht, balans en flexibiliteit op. Alle delen van het lichaam, de wervelkolom, de spieren, banden en pezen, gewrichten en innerlijke organen, worden allemaal gestrekt en gemasseerd. De volgorde van de houdingen is logisch en wetenschappelijk doordacht. Door 100% van het lichaam met een tsunami van vers, zuurstofrijk bloed te doorspoelen wordt het zelfhelende vermogen van het lichaam aangesproken. Gezondheid en optimale lichaamsfuncties zijn het gevolg. De houdingen zelf stimuleren concentratie en geduld, vastberadenheid en zelfcontrole. Helderheid van geest neemt toe, stress vermindert. Regelmatig Bikram yoga beoefenen leidt tot een ideaal lichaamsgewicht, gezonde spierspanning, vitaliteit, stralende gezondheid en gemoedsrust.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Sep 2013 11:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mijn nachten zijn momenteel door m'n zoon een ramp. Dus m'n wekker eerder zetten is geen optie, hoewel ik vaak eerder wakker ben voordat m'n wekker gaat, maar dan moet ik een kind entertainen.
Ik heb ooit een tijd hardgelopen, toen kreeg ik ook zo'n heerlijk gevoel daarvan. Dat deed me echt goed. Ik heb ook een super goede crosstrainer op zolder staan, die zou ik eigenlijk ook weer moeten gebruiken.

Zonnetje, het kan beide. Ik doe het in m'n overnight oats de avond ervoor. Maar dat is meer gemakzucht.
<<

Becky

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:10

Bericht 01 Sep 2013 11:59

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bikram yoga lijkt me iets te heftig, ik doe hatha yoga. Maar als je wil beginnen, een proefles kan nooit kwaad! Ik heb gewoon een aantal centra opgezocht hier in de buurt die het aanboden en wat de ervaringen van anderen waren (als dat te vinden was) en een proefles gedaan. Vaak zijn proeflessen heel goedkoop of gratis, dus je zou ook nog meerdere centra kunnen uitproberen.
Give a girl the right shoes, and she can conquer the world - Marilyn Monroe
<<

Anoniem29

Bericht 01 Sep 2013 12:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind Bikram wel erg duur (opzich logisch want die ruimte moet zwaar verwarmd worden). Maar een proefles is 12 euro, en dan is je tweede proefles gratis.

Ze hebben een intromaandkaart voor €50,- en dan mag je zo vaak komen als je wilt. Vervolgens heb je allerlei abbonnementen en rittenkaarten. Maar een 5 rittenkaart is bijvoorbeeld al €65,-. Dat tikt wel behoorlijk aan.

Dus ondanks dat ik de kosten begrijp weet ik niet of ik het er voor over heb.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Sep 2013 12:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat lobbige en zoete klinkt goed Azi! Ik denk dat ik wel wat teveel zuivel binnenkrijg, want we drinken 's avonds ook best wat melk bij eten... maar eens kijken hoe we dat gaan aanpassen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Becky

Noob

Berichten: 14

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:10

Bericht 01 Sep 2013 12:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dan zou ik het juist uitproberen, dan weet je meteen wat het daadwerkelijk inhoudt. Als de andere vormen van yoga daar goedkoper zijn kan je ook die uitproberen, kijken of dat beter bevalt qua prijs/kwaliteit.

Ik vind de yoga ook erg duur, ik betaal 45 per maand voor 1 keer in de week. Maar als ik zie hoe mijn lichaam er op reageert is het me dat meer dan waard.
Give a girl the right shoes, and she can conquer the world - Marilyn Monroe
<<

Anoniem166

Bericht 01 Sep 2013 18:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier gaat het de laatste paar weken weer wat minder goed. Ik snoep teveel, eet minder gezond.
De meeste spullen die ik had aan cacaonibs, lijnzaad, kokosrasp etc. is weer op. Ik moet dat dus eigenlijk weer ophalen, maar ik vind het best duur.

Verder beweeg ik te weinig. Voor mijn gewicht maakt dat niet uit, maar voor m'n fitheid wel. Voor de geboorte van mijn dochter liep ik paar keer per week hard. Ik mis dat wel, maar weet niet echt wanneer ik daar nou tijd voor moet maken. De wekker gaat 's ochtends al om 5:45 uur, nog drie kwartier eerder zie ik niet zitten. Verder zijn we pas tegen 18:30 uur thuis van het werk, voordat dochter weer op bed ligt is het half 9 en dan heb ik er eigenlijk geen zin meer in.
<<

Anoniem186

Bericht 01 Sep 2013 20:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Elektra, ja het is best prijzig hè. Maar je doet er wel lang mee, dat scheelt. Ons boodschappenbudget wordt nu ook steeds vet overschreden. Maarja... Ik voel me er wel goed bij, dat is ook veel waard.

Ik heb vanmiddag m'n crosstrainer afgestoft. Dat is de eerste zet in de goede richting. Haha, nu nog echt gebruik van maken. Eigenlijk zo zonde dat ik hem al zo'n tijd niet gebruikt heb.

Maar ik moet ook echt gaan bewegen. Ook niet voor m'n gewicht, die is prima. Maar voor m'n lijf en m'n geest zou het wel beter zijn. En wat strakker mag ook wel, die tweede zwangerschap hakte er in.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Sep 2013 06:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

woohoo ik heb mijn yoghurt vanochtend weggekregen! Wel met moeite maar ok, het begin is er :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem4

Bericht 02 Sep 2013 07:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zie net dat ze op mijn sportschool aan Hatha Yoga doen.
Aangezien ik toch een all-in abonnement heb, ga ik het denk ik eens proberen.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 02 Sep 2013 09:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik wil heel graag met jullie mee kletsen. Ik ga sowieso mee lezen en wil proberen ook mee te posten.

Ik wil mijn gezonde leven ook echt heftig omgooien. Sowieso moet er 5-6 kilo vanaf maar ik vind het zo ontzettend lastig het omslagpunt te vinden of te maken.
Ik heb 2 kinderen die veel van mij vragen qua opvoeding, ik werk 5 dagen in de week en de weekenden zitten vol. Daar ergens tussen in moet ik sporten, eer doen aan mijzelf, mijn grenzen aangeven en gezond eten. Dat laatste is echt een ramp.
Hóé dan? Als ik jullie dan hoor over yoghurt, gebroken lijnzaad, zelf vruchten door de blender s'ochtends....
Mén ik ben blij als ik op mijn werk aankom met 2 dezelfde schoenen aan. Of wacht, uberhaupt schoenen aan.
En hebben jullie ook niet het idee dat gezond eten duurder is? (al dat fruit s'ochtends?).

Nou ja kortom en het droefgetoeter daar gelaten.... ik wil gezonder worden.

Ik ga deze week weer de sportschool proberen (na het werken, de kinderen ophalen, het koken en ze op bed leggen.....) en ontbijten met yoghurt. Ik hoop dat, dat mij stimuleert nog meer stappen te zetten.

1 vraag; is vruchtenkwark nou gezond of ongezond?
<<

Anoniem29

Bericht 02 Sep 2013 09:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk Happi! Haha was Shoeless geen betere naam geweest ;)

Waarschijnlijk zit er veel suiker in als het uit de supermarkt komt. Ik let zelf nooit op vetten maar altijd op koolhydraten, waarvan suikers. Als dat meer dan 4 gram is dan haak ik af bij yoghurt. Want dat hoeft gewoon niet.

Qua hoe duur het is vind ik het wel meevallen. Als je echt netjes je best doet bespaar je ook geld op snoep/chips of anders lekker wat onbewust echt behoorlijk aantikt. Ik gebruik in mijn smoothies trouwens bijna altijd diepvriesfruit. Voor 1 smoothie gebruik ik een half bakje dus dat is ongeveer een 0.80 eurocent ofzo.
<<

Anoniem23

Bericht 02 Sep 2013 09:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Na 2 weken vakantie ga ik ook weer terug in mijn gezonde ritme!

Happi, het is wel iets duurder maar ik ga niet op fruit en groenten bezuinigen. Het scheelt weer dat ik geen/minder geld meer uitgeef aan lekkere dingen zoals wijn en kaasjes etc. Dus uiteindelijk ben ik denk ik zelfs goedkoper uit. Maar ik ben dan ook niet heeel fanatiek met cacaonibs etc. Ik eet gewoon 's ochtends yoghurt met fruit, wat walnootjes en wat speltvlokken. Daar doe ik ook best lang mee.

En de meeste vruchtenkwark is gezoet met suiker, dus daar kies ik nooit voor.
<<

Anoniem23

Bericht 02 Sep 2013 09:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ohja wat ik nog wilde zeggen! Bij mij duurt een bakje yoghurt maken net zo lang als een boterham smeren dus qua tijd scheelt het niks. Ik denk dat het gewoon een kwestie van gewenning is. Eten jullie 's ochtends met zijn allen aan tafel?
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 02 Sep 2013 09:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Tnx voor jullie antwoorden.
Ik ga van niet ontbijten naar wél ontbijten, dus die tijd moet ik in calculeren.
We redden het qua tijd niet om te ontbijten met z'n allen. Het zou fijn zijn als mijn zoons s'ochtends wat meer willen meewerken want dat scheet mij 20-25 minuten aan onderhandelen en discussieren. :evil:

Die diepvries fruit is ook een goede tip, daar had ik nog niet eens aan gedacht! En wat is dan een goede vervanger voor kwark? Ik merk dat ik half op de avond rond half negen vaak weer ontzettende trek krijg!
<<

Anoniem29

Bericht 02 Sep 2013 09:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben ook niet heel fanatiek met ontbijt. Net als Harri gewoon yoghurt met wat fruit (of een smoothie, nog sneller). Soms wat lijnzaad, niet eens altijd.

Ik maak wel vaak een uitgebreide lunch (dat deed ik ook op mijn werk). Gerookte zalm met wat yoghurtdressing, komkommer en sla. Of een speltboterham met een tartaartje en een ei (Die niet op het werk haha).
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 02 Sep 2013 09:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

En ik weet natuurlijk dat niet ontbijten niet goed is en het halve werk.... ;)
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers