Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe heb jij de commode ingericht?

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Jan 2014 18:21

Hoe heb jij de commode ingericht?

Wij hebben voor de babykamer de welbekende Hemnes ladenkast (met 3 lades) van Ikea als commode.
Nu alle kleertjes gewassen zijn kan ik de kast in gaan richten.
Alleen; wat is handig?

Hoe heb jij de commode ingericht?
Foto's zijn meer dan welkom :yes:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 28 Jan 2014 18:30

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Ik heb geen commode met lades, maar met één plank. Hier heb ik mandjes op gezet met de spullen.

Op de bovenste plank heb ik de luiers, rompers en spuugdoeken. Op de onderste plank de mand met hydrofieldoeken en voorraad.

Denk dat ik met drie lades de luiers en rompers in de bovenste lade zou leggen, hydrofiel en spuugdoeken in de middelste lade en voorraad in de onderste lade. Onderin is toch lastiger te bereiken met een kindje dat op de commode ligt.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Jan 2014 18:38

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Ik zou het denk ook doen zoals Figaro zegt.
Alleen misschien in de bovenste la nog wat verzorgingsspulletjes (billencrème, spulletjes om te wassen etc). Ik heb een commode met 2 kastjes. En 2 kleine schuiven. In de rechtse schuif heb ik de luiers, luierzakjes en billendoekjes gelegd, in de linkse schuif liggen de rompertjes en sokjes.

In de kastjes zelf heb ik voorraad liggen en het beddengoed. Daarnaast heb ik plankjes waarop de verzorgingsspulletjes staan. Als ik eraan denk zal ik straks een foto maken.
2012 & 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Jan 2014 18:52

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Hier een commode met 4 laatjes en een deur met 2 planken.
In de bovenste la de luiers, 2e de spuugdoekjes en slabbetjes, 3e de hydrofieldoeken, onderste speentjes en andere voorraad aan crème en dingetjes.
Bovenste plank ligt beddengoed van het ledikantje, badcapes, omslagdoeken en aankleedkussenhoezen.
Onderste plank beddengoed kinderwagen en 'oud' beddengoed en aankleedkussenhoezen die ik nog van zoon heb als reserve.
De kleding ligt en hangt in de kledingkast.

Voor zoon heb ik ook lang een ladekast gehad waar alles in lag.
Bovenste had ik luiers, rompers, sokken en zalf etc.
Middelste broeken en shirtjes
Onderste beddengoed, hydrofieldoeken aankleedkussenhoezen etc.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 77

Bericht 28 Jan 2014 19:00

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Hier een commode met 3 grote lades, en 2 kleine boven. In de kleine liggen in de linker lade luiers, thermometer, zetpillen alcohol enz, in de rechter rompers en een mandje met sokken.
In de 1e grote lade liggen kleertjes, in de middelste pyjama's en hoezen voor het verschoonkussen, in de onderste ligt van alles wat.
Ik gebruik de kleding kast eigenlijk alleen voor beddengoed, blousjes/jasjes, kleding die niet meer past enz...
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 28 Jan 2014 19:04

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Ik had trouwens ook van die bakken van ikea voor in lades. Daarmee kun je ze makkelijk verdelen
Zijn van stof in zwart en wit te krijgen. Een set met verschillende maten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Jan 2014 19:11

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Die bakken van ikea heb ik ook, dat werkt wel goed idd.
Kleertjes zullen ook in die kast komen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 28 Jan 2014 19:21

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Wij hebben hier dezelfde commode staan en ook geen losse kledingkast. Ik weet natuurlijk nog niet zeker of de indeling die ik nu heb handig is, maar wij hebben het als volgt ingericht:

Bovenste la:
- rompertjes
- truitjes
- broekjes
- boxpakjes
- grote ikea ladeverdeler met verzorgingsspulletjes
- kleinste ikea ladeverdeler met sokjes
- kleinste ikea ladeverdeler met slofjes

Middelste la:
- draagdoek/drager
- jasjes
- omslagdoeken
- puckababy's
- middelste ikea ladeverdeler met slabbetjes
- middelste ikea ladeverdeler met mutsjes
- grote ikea ladeverdeler met hydrofielluiers
- kleinste ikea ladeverdeler met monddoekjes

Onderste la:
- voorraad luiers
- beddengoed
- nog wat restspulletjes

Op de commode een aankleedkussen en een mandje met wat luiers en billendoekjes etc.

Hoop dat je er wat aan hebt!
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 28 Jan 2014 19:49

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Wij hebben dezelfde commode. Ik heb ook nog een losse kledingkast, maar weet nog van de vorige keer dat ik het toen toch praktischer vond om de eerste tijd de meeste kleertjes in de commode te hebben, binnen handbereik. Ik heb nu:

Bovenop: aankleedkussen, billendoekjesbox, mandje met een paar luiers en verzorgingsproducten
Bovenste lade: Rompers, broekjes, truitjes en een paar luiers
Middelste lade: boxpakjes, pyjama's, mutsjes, sokjes, spuugdoekjes en slabben
Onderste lade: hydrofielluiers, badcapes/omslagdoeken, puckababy's

Dan heb ik de rest in de kledingkast. Qua kleertjes hangen daar in de kleinste maat alleen vestjes/jasjes. Verder liggen er wat kleertjes in grotere maatjes, beddengoed, luiers, draagdoek, drager, plaids..

Na een tijdje wissel ik het denk ik gedeeltelijk om, dan gaat bijvoorbeeld het beddengoed de commode in en de meeste kleertjes de kast in. Maar de eerste tijd vond ik het makkelijk om ook de kleertjes binnen handbereik te hebben.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 28 Jan 2014 19:54

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Wij hadden dezelfde commode als volgt ingericht:
Bovenste lade: sokken, rompers, luiers, hydrofielluiers, maillots/leggings, pyjama's
Middelste lade: shirtjes, broekjes, rokjes, etc.
Onderste lade: beddengoed ledikant, slaapzakken, kruikenzakken, etc.
Hangkleding (blousen, jasjes, vesten, jurkjes, enz.) had ik in een kast hangen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 28 Jan 2014 20:31

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Wij hebben 2 lades naast elkaar en 2 deurtjes daaronder. In 1 la zitten sokken/luiers/verzorgingsspullen/mutsen/spanners voor Ruben en in de andere hetzelfde voor Mirthe. Daaronder zit het beddengoed en de slaapzakken. Beiden hebben een eigen klerenkast.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem85

Bericht 28 Jan 2014 22:18

Re: Hoe heb jij de commode ingericht?

Bovenste la rompers, luiers, pyjama s en mandje met sokken. Middelste la hydrofyldoeken, washandjes en zwemspullrn, onderste la handdoeken en slaapzakken. Nog een mandje op de plank met thermometer, zetpillen, kammen etc. Kledingkast staat tegenover de commode dus kan kleding zo pakken. Dan heeft hij ook nog een inbouwkast met voorraad luiers, speelgoed, en beddengoed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers