Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te zware kinderen

<<

Anoniem12

Bericht 20 Jan 2014 10:21

Re: Te zware kinderen

Gaia schreef:
Rush schreef:Even tussendoor. Dat een markt goedkoper is, is volgens mij ook maar net waar je woont. Bij ons is de markt echt niet goedkoper, zelfs best veel duurder dan de gewone supermarkt (LIDL bijv.) met groente en fruit.

De markt in de stad is wel goedkoper, maar daar moet je weer minstens 20km. voor rijden, dus dat kan ook niet echt uit.


Ja natuurlijk, en sommige hebben het geluk dat ze aardappelen bij de boer heel goedkoop kunnen halen. Maar ik bedoel meer dat het niet altijd duur is.

Ja daar heb je gelijk in. Het hoeft ook helemaal niet duur te zijn.

Ik haal al m`n fruit en groente bij de LIDL, echt goedkoop. Als je een pak koekjes kan kopen voor 80 cent, kan je ook 1 of 2 paprika`s kopen voor hetzelfde geld. Ik denk alleen dat het vooral 'dat is niet lekker' is. Je had mij vroeger ook echt geen paprika voor hoeven schotelen als kind, terwijl ik er nu echt heel blij van word. Bij mijn ouders is er op dat gebied ook wel eens wat mis gegaan, haha.
<<

Anoniem97

Bericht 20 Jan 2014 10:27

Re: Te zware kinderen

Haha ja en dat is denk ik een stukje opvoeding ook ( wat geef je je kind enzo)
Mijn zoontje wordt heel blij van een stukje paprika en een rauwe wortel, koekjes is hij ook dol op maar als ik moest kiezen tussen wortelen en paprika of koekjes dan ga ik toch voor die paprika en wortelen en dan een keer als luxe een koekje.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 20 Jan 2014 11:11

Re: Te zware kinderen

en wat vinden jullie dan van het feit dat op mijn zoontje zijn psz standaart fruit en een koekje word gegeven op een ochtend? ik vond het maar vreemd toen ik dat voor het eerst hoorde.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem16

Bericht 20 Jan 2014 20:22

Re: Te zware kinderen

loesje schreef:en wat vinden jullie dan van het feit dat op mijn zoontje zijn psz standaart fruit en een koekje word gegeven op een ochtend? ik vond het maar vreemd toen ik dat voor het eerst hoorde.



Ik vind daar eigenlijk niets raars aan.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 20 Jan 2014 20:24

Re: Te zware kinderen

Printje schreef:
loesje schreef:en wat vinden jullie dan van het feit dat op mijn zoontje zijn psz standaart fruit en een koekje word gegeven op een ochtend? ik vond het maar vreemd toen ik dat voor het eerst hoorde.



Ik vind daar eigenlijk niets raars aan.


Ik ook niet..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem26

Bericht 20 Jan 2014 20:35

Re: Te zware kinderen

Ik ook niet. Wat vind jij daar raar aan loesje?
<<

Anoniem186

Bericht 20 Jan 2014 20:40

Re: Te zware kinderen

Nee, ik ook niet. Wat moeten ze anders geven?
<<

Anoniem28

Bericht 20 Jan 2014 20:45

Re: Te zware kinderen

Ik denk een koekje óf fruit en niet allebei?
<<

Anoniem85

Bericht 20 Jan 2014 21:15

Re: Te zware kinderen

Thuis krijgt mijn zoontje 2x een tussendoortje 1x fruit 1x koekje of soepstengels etc. 1 in de ochtend 1 eind van de middag. Dus ik denk dat loesje dat bedoeld, teveel op 1 ochtend?
<<

Anoniem44

Bericht 25 Jan 2014 02:09

Re: Te zware kinderen

Een beetje een late reactie, maar ik ben alles nu wat aan het teruglezen, omdat ik een tijdje niet op het forum ben geweest! Interessant topic. Zelf zie ik het hier in de buurt niet zoveel, omdat wij tussen de tweeverdieners wonen met beide een hoge opleiding/goede baan. Ik vind het altijd bijzonder om te zien dat hoogopgeleide mensen kennelijk beter in staat zijn om zich een gezond eetpatroon aan te meten en dat ze hun korte termijn lust naar alles wat vet, zout en van suiker is, beter weten te bedwingen.

Toch herken ik het verhaal wel, we waren bijvoorbeeld eens op vakantie en in het zwembad zag ik dezelfde taferelen als de TO beschrijft. Daar heb ik me toen net zo over verbaasd! Ik begrijp niet hoe je dat je kind kunt aandoen, want eigenlijk stuur je het al met een handicap de maatschappij in, nog voordat het überhaupt een eigen identiteit heeft kunnen opbouwen. Zielig!

Verder denk ik dat veel te dikke mensen die zich gezond en fit voelen, eigenlijk helemaal geen idee hebben hoe het voelt om je écht energiek en écht gezond te voelen. Iedereen met een beetje logisch verstand kan inzien dat het leven een stuk gemakkelijker en letterlijk lichter is wanneer je een gezond gewicht hebt. Tien of zelfs twintig kilo teveel meetorsen bij iedere stap die je zet, maakt dat je je sneller moe voelt. Logisch!

Ook herken ik wat Pompoen opmerkte: de grenzen beginnen te verschuiven. Zo word ik met mijn bmi van 20 tegenwoordig als (te?) dun gezien, terwijl mijn moeder die precies dezelfde lichaamsbouw heeft, als normaal/gemiddeld werd beschouwd. Ik vind dat zorgelijk, want hoe de grenzen maatschappelijk gezien ook liggen, wat betreft gezondheid verschuiven die grenzen natuurlijk niet. Voor je lichaam is het nog altijd even schadelijk om overgewicht te hebben en dat wordt nogal eens ontkend.
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 25 Jan 2014 13:33

Re: Te zware kinderen

Rejoy schreef:Ik denk een koekje óf fruit en niet allebei?


ja zo bedoel ik het. mijn zoontje krijgt thuis smorgens om 10.00 fruit en niet ook nog een koekje erbij.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Jan 2014 14:01

Re: Te zware kinderen

loesje schreef:
Rejoy schreef:Ik denk een koekje óf fruit en niet allebei?


ja zo bedoel ik het. mijn zoontje krijgt thuis smorgens om 10.00 fruit en niet ook nog een koekje erbij.


Ow nee, niet samen idd. Maar als hij eerst fruit krijgt, dan gaat spelen en dan tussendoor nog een koekje (dat krijgen ze op ons kdv) dan heb ik daar niet zoveel moeite mee.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jan 2014 14:38

Re: Te zware kinderen

Oh, samen zou mij ook niet uitmaken.
<<

Anoniem117

Bericht 27 Jan 2014 20:50

Re: Te zware kinderen

,
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 24 Jul 2015 11:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Jan 2014 21:06

Re: Te zware kinderen

loesje schreef:
Rejoy schreef:Ik denk een koekje óf fruit en niet allebei?


ja zo bedoel ik het. mijn zoontje krijgt thuis smorgens om 10.00 fruit en niet ook nog een koekje erbij.


Thuis krijgen ze op gewone dagen ook of fruit of een stukje chocolade of een koekje, niet en en. Als we bezoek hebben of op bezoek gaan, dan doe ik niet zo moeilijk. Net als met de psz. Daar krijgen ze ook altijd fruit en een koekje en dan ook nog een traktatie op zn tijd. Voor de 2x per week dat ze gaan vind ik het geen punt, maar er zijn ook kinderen die 5 ochtenden komen. Als de mijne ook 5 x zouden gaan zou ik er niet zo blij mee zijn omdat ik niet wil dat het een gewoonte voor ze wordt dat ze twee dingen krijgen terwijl alleen fruit ook prima is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Artemis

Bericht 28 Jan 2014 11:34

Re: Te zware kinderen

-ED- schreef:Een beetje een late reactie, maar ik ben alles nu wat aan het teruglezen, omdat ik een tijdje niet op het forum ben geweest! Interessant topic. Zelf zie ik het hier in de buurt niet zoveel, omdat wij tussen de tweeverdieners wonen met beide een hoge opleiding/goede baan. Ik vind het altijd bijzonder om te zien dat hoogopgeleide mensen kennelijk beter in staat zijn om zich een gezond eetpatroon aan te meten en dat ze hun korte termijn lust naar alles wat vet, zout en van suiker is, beter weten te bedwingen.
.


Dat is op zich een prima observatie, maar je legt de link verkeerd.

Hoogopgeleide mensen zijn vaak rijker, als je rijker bent maak je betere keuzes. Mensen die in armoede leven maken slechtere keuzes (en het is niet eens zo dat ze altijd arm zijn omdat ze slechtere keuzes maken, armoede kan in principe iedereen overkomen) omdat armoede iets doet met je hersenen.
Je bent daardoor minder goed in staat om verstandige beslissingen te maken op lange termijn, en daarom zijn mensen die arm zijn vaker geneigd om teveel te roken, te drinken en slecht eten te kopen. Geef mensen die arm zijn genoeg geld en ze zullen vanzelf betere keuzes gaan maken. Het is niet zo zeer zo dat gezond leven duurder is (wat op zich wel waar is, tenzij je erg creatief bent), maar door armoede raken je hersenen gericht op korte termijn bevrediging.

Dus ja, mensen die hoopopgeleid zijn met een goede baan maken vaak betere keuzes, maar dat komt domweg doordat ze in omstandigheden leven die het maken van betere keuzes op lange termijn beter mogelijk maken.
<<

Anoniem44

Bericht 28 Jan 2014 15:35

Re: Te zware kinderen

Dat onderzoek heb ik ook gelezen, Artemis. Erg interessant. Ik denk ook dat dit veel dichter bij de waarheid komt, dan zeggen: gezond eten is gewoon te duur. Als je namelijk enige creativiteit bezit kun je heerlijk gezond koken voor echt heel weinig geld. Dit verklaart ook de reden waarom arme mensen wanneer ze dan een keer geld hebben ook direct al het geld uitgeven aan gekke toestanden, die ze eigenlijk niet nodig hebben. Ik vind het wel erg sneu om te zien, want op die manier blijf je natuurlijk in de armoede (en in het overgewicht) hangen, terwijl er echt wel een oplossing is.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers