Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem29

Bericht 28 Jan 2014 15:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb net een super lekkere soep gemaakt en super simpel.

- Iets van 5/6 flinke wortelen
- Blok gember van 3x2.5 cm (best groot dus)
- Blikje tomatenpuree
- Half pakje kokosmelk
- Kurkuma, komijn, paprika poeder, knoflook, koriander en peper en zout.

Maar wat super lekker! Ik hou echt van de wortel/gember/kokos combinatie.
<<

Anoniem29

Bericht 28 Jan 2014 15:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die gember en kruiden heb ik trouwens met het blikje tomatenpuree in de vijzel tot een currypasta gemaakt. Vervolgens even aangebakken in de kokosolie, en daarna bij de voorgekookte wortelen gegooid. Uiteindelijk pas het boullionblokje en water erbij (en kokosmelk).
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 28 Jan 2014 16:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt goed Tox!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem273

Bericht 28 Jan 2014 18:43

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt lekker, Tox! Ik ga zo jouw vega curry maken met paksoi.

Ik had net een hele lange vergadering op school en de directrice had allerlei nootjes/zoutjes gekocht. Nu ben ik misselijk :laughcry:
<<

Anoniem273

Bericht 28 Jan 2014 20:01

Re: Clean, fit & healthy-topic

Omg, die curry is echt TE lekker!! Ik had geen tempeh maar heb er kikkererwten uit blik door gegooid. Heeeerlijk :)
<<

Anoniem29

Bericht 28 Jan 2014 20:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hahaha ja he!!

Volgende keer moet je ook echt tempeh erbij doen. Jummiee jummie.

Ik had het deze week met paksoi en tempeh gedaan. Whoooaa te heerlijk.

Jij vindt die soep ook lekker. Dat kan niet anders!
<<

Anoniem273

Bericht 28 Jan 2014 20:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb nog saus over voor morgen! Eten we het gewoon weer haha. M'n man vindt het ook heerlijk :)
Volgende keer doe ik er tempeh bij, wilde dat nog kopen maar was zo laat uit m'n werk dat ik geen zin meer had haha. Was m'n boodschappenlijstje namelijk kwijt geraakt gisteren in de eerste supermarkt dus de tempeh vergeten te halen bij de tweede supermarkt.
Die soep ga ik ook proberen! Heb nog wortelen die op moeten :)
Heb je de recepten trouwens zelf bedacht?
<<

Anoniem29

Bericht 28 Jan 2014 20:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja :D

Stond er zelf van de kijken haha. Ik hou gewoon heel erg van die gemberige/romige(?)/dikkige aziatische smaken. Ik ben ook echt fan van Chef Wahn (?) bij 24 Kitchen. Misschien ben ik gewoon gek op de Maleisische keuken haha.
<<

Anoniem273

Bericht 28 Jan 2014 20:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Echt goed joh!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 28 Jan 2014 21:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Welke curry is dat dan toxi? Is ie ook voor kids ?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2014 21:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben nou ook wel erg benieuwd geworden!
<<

Anoniem273

Bericht 28 Jan 2014 21:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Ik heb echt net mijn eten (curry) op en het wat zo lekker. Ik moet het gewoon delen.

Uitje fruiten, blok tempeh in blokjes erbij fruiten.

In de vijzel een stuk gember, pepertje, knoflook en kruiden die je lekker vindt.

Blikje tomatenpuree samen met het prutje uit de vijzel even bakken tussen de tempeh en uitjes. Alles goed bij elkaar doen en een scheut kokosmelk erbij en laten opnemen.

Ondertussen de paksoi snijden, de harde stukjes meebakken in de pan. Quinoa erbij (had ik al gekookt). De blaadjes snijden van de paksoi en een paprika snijden en er vervolgens ook bijgooien in de pan. Rest van de kokosmelk erbij. (En ik heb een klein beetje amandelmelk gepakt om het sausje nog iets dunner te maken). Peper en zout naar smaak.

Cashewnootjes roosteren en over het gerecht gooien.


AAHHJUMMM. Zoveel liefde in 1 gerecht. Echt heerlijk!


Deze! Ik heb er ook nog kikkererwten door gedaan :) En kurkuma, paprikapoeder, verse koriander.
<<

Anoniem29

Bericht 28 Jan 2014 22:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kurkuma en paprikapoeder gebruik ik inderdaad ook altijd.

Ik had ook een foto geplaatst van die curry vorige week ofzo. Haha spammen met curry!
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 28 Jan 2014 22:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die soep klinkt ook goed Toxi. Wij hebben vandaag de kikkererwten burgers gegeten die m-train plaatste, met een eitje erop en een salade, was lekker.

En nu heb ik een appelcrumble met amandelmeel in de oven staan... :popcorn:
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 29 Jan 2014 12:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben weer thuis, m'n pakket was ook binnen dus heb nu best een leuke verzameling denk ik :-) (en een super coole roze shake beker, kreeg ik er gratis bij woohoo) maar goed, zit aan m'n ontbijt/lunch. Moest eerst nog naar de winkel, dus wat later dan gepland, maar goed. Heb dit erin gemikt, geen idee of t ergens op slaat maar het smaakt prima: volle yoghurt met (een beetje) spelt cruesli, lijnzaad en een beetje lijnzaadolie, cacao nibs en een paar cranberry's. Ga straks misschien de havermout proberen, kijken of nerdie-me dat snapt en kan :p
<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 20:36

Bericht 29 Jan 2014 20:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben geïnspireerd door jullie topic. Heb al eens eerder gegeten volgens het boek van Amber en dat beviel me erg goed. Ik merk dat ik de laatste tijd erg moe en futloos ben en ik wil eens kijken of het weer beter gaat wanneer ik meer suikervrij en "clean" ga eten. Alleen vraag ik me af wat jullie zoal drinken op een dag, alleen water of ook wel thee? En welke thee raden jullie dan aan?
<<

Anoniem273

Bericht 29 Jan 2014 21:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik drink vooral veel water en tussendoor thee. Op m'n werk drink ik gewoon wat er in de theepot zit. Thuis drink ik biologische muntthee uit een thee-ei :)
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 29 Jan 2014 21:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik drink veel gekookt water, thee onttrekt ook juist vocht en als ik daar veel van drink dan merk ik dat mijn huid droger wordt. Dus ik drink max 3 koppen thee op een dag, dat varieert van groene thee, jasmijn tot echt kruidenthee. Zwarte thee drink ik sowieso vrijwel nooit.
<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 20:36

Bericht 29 Jan 2014 21:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bedankt voor jullie reacties. Ik wist helemaal niet dat thee vocht onttrekt.. Ik drink echt liters thee op een dag, ik ga het maar beperken tot de maaltijden en 's avonds 1 kopje. Dan kom ik rond de 800 ml. thee. Mag je thee meerekenen met de 2 liter vocht?
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 13:04

Bericht 29 Jan 2014 21:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Het is ook persoonlijk uiteraard, misschien heb jij wel een goed gehydrateerde huid en merk jij er niets van dat thee vocht onttrekt. Gewoon zelf uitproberen wat voor jou werkt dus.
Oh en uiteraard mag je thee meerkenen bij de twee liter vocht op een dag.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Jan 2014 21:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik drink graag verse gemberthee.

Gewoon gember in kleine stukjes snijden, scheut citroensap en kokend water erbij, even in laten trekken en klaar.
<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 20:36

Bericht 29 Jan 2014 21:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind jouw idee om gekookt water te drinken ook goed hoor Lune, ik drink dat wel eens vaker maar wil dat nu toch wat bewuster gaan doen. Koud of lauw water krijg ik zo slecht weg, en dan is dit een goed alternatief.
Gemberthee heb ik nog nooit gedronken.. Ik ga het onthouden.
Heb door het lezen van dit topic wel echt zin om goed te gaan eten, thanks!
<<

Anoniem186

Bericht 30 Jan 2014 16:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hebben jullie nog ideeën wat ik met chiazaad kan doen? Ik mikte het eerst in m'n smoothie en over overnight oats. Maar ik kan vanwege m'n lage bloeddruk niet goed tegen chiazaad. Er ligt nu al bijna een jaar een grote bak chiazaad in de kast.
Misschien dat ik voor m'n man er iets mee kan maken.

Ik drink overigens ook altijd thee en water. Meestal kruidenthee van zonnatura en vaak witte thee van Simon levelt.
Geconcentreerde sappen drink ik niet, vind ik zonde van de calorieën, die haal ik liever uit andere dingen, haha.
<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 20:36

Bericht 30 Jan 2014 17:06

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net wat boodschappen gedaan: griekse yoghurt, cottage cheese en roggebrood van de AH. En bij de natuurwinkel heb ik speltvlokken gekocht, kokosrasp, agavesiroop en speltwafels.
De speltvlokken, kokosrasp en agavesiroop wou ik dan door de yoghurt gaan doen met wat vers fruit erdoor. En dat dan als ontbijt of lunch eten. En dan als andere maaltijd wat roggebrood met gezond beleg of een salade maken of geroosterd volkoren brood.
Lijkt dit al ergens op? Hebben jullie nog tips? Ik was al een begonnen met het doorlezen van jullie topic en ga nu maar eens verder.
<<

Anoniem29

Bericht 30 Jan 2014 20:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik gebruik Chiazaad in mijn 'gezonde' cheesecake hahaha. Maar dat is vast niet wat je wilde horen. Het is echt een mega goede vervanger voor gelatine.

Maar in echt gezonde dingen weet ik het niet. Ik vind het ook niet zo super namelijk.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers