Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgang naar een groter bed

<<

Anoniem162

Bericht 09 Sep 2013 12:21

Overgang naar een groter bed

Hoe ging bij jullie de overgang naar een groter bed (peuterbed)?
Hoe lang duurde het voordat je kindje er goed in sliep?
Hoe oud was je kindje toen hij/zij over ging naar een groter bedje?
<<

Anoniem75

Bericht 09 Sep 2013 12:26

Re: Overgang naar een groter bed

Ik dacht echt dat het grote drama zou worden maar het is ons echt 200% mee gevallen. Hij ging gewoon zonder te mopperen liggen en sliep binnen een paar minuten! Het enige wat bij ons is tegengevallen is dat hij nu een uur eerder wakker is en dus dan zelf uit zijn bedje komt.

S. was bijna 3 jaar toen hij overging.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Sep 2013 12:34

Re: Overgang naar een groter bed

Mijn zoontje was ongeveer 32 maanden toen hij naar 1 persoons bed ging en dat ging meteen hartstikke goed. Sliep meteen en hij komt er zelf niet uit, hij wacht netjes op ons.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem219

Bericht 09 Sep 2013 12:37

Re: Overgang naar een groter bed

D was 2 jaar en 3 maanden toen ze overging naar een groot bed. We hebben gelijk gekozen voor een eenpersoons bed.

Ze sliep er vanaf de eerste dag gelijk goed in.
<<

Anoniem162

Bericht 09 Sep 2013 12:44

Re: Overgang naar een groter bed

:thumbdown: bluh dus ik ben de enige die een grote dramaqueen heeft
ik blijf gewoon volhouden, zijn ledikant staat er nog maar daar wil hij ook niet in.
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Sep 2013 13:36

Re: Overgang naar een groter bed

Hier geen geweldige slaper, maar gelukkig ging het niet slechter in het nieuwe bed. Ze ging over naar een eenpersoonsbed toen ze ongeveer 32 maanden was, en dat ging gelijk goed. Ze slaapt er net zo in als in haar ledikantje, valt nog steeds geen peil te trekken hier op de nachten, haha. Ze is wel helemaal happy met haar bed, ze heeft een halfhoogslaper, een soort huisje.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 09 Sep 2013 13:43

Re: Overgang naar een groter bed

**
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 03 Nov 2014 09:10, in totaal 2 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 09 Sep 2013 13:44

Re: Overgang naar een groter bed

Dubbel
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 09 Sep 2013 14:33

Re: Overgang naar een groter bed

N. is ongeveer een maand geleden over gegaan, ze was toen dus net 2. Het ging eigenlijk meteen goed. 's Middags heeft ze er heerlijk in geslapen. 's Avonds duurde het even voor ze sliep maar toen sliep ze wel door. Tot ik om 0:30 uur naar bed ging en even wilde kijken hoe ze er bij lag :silent: . Daar werd ze wakker van en ze is gewend dat als ze 's nachts wakker wordt ze bij ons in bed mag. De rest van de nacht heeft ze dus bij ons gelegen.

Sindsdien nog één nacht bij ons (toen werd ze volgens mij wakker van dorst), alle andere nachten gingen perfect. Ook 's middags slaapt ze vaak nog ruim 2 uur. Ze kan zelf uit bed klimmen maar dat is pas 2 of 3x gebeurd 's ochtends als ze wakker wordt. Ze heeft wel al een paar keer vanuit haar bed één gordijn een stuk open geschoven maar dat vind ik niet zo'n probleem.
<<

Anoniem162

Bericht 09 Sep 2013 16:02

Re: Overgang naar een groter bed

Ienieminie ik ben niet die persoon.

Hij is echt woest als hij naar bed moet en sloopt vervolgens alles wat hij tegen komt.
Vanmiddag heeft hij er uiteindelijk wel in gelegen maar niet geslapen denk ik, hij is nu in elk geval doodmoe.
<<

Anoniem275

Bericht 09 Sep 2013 16:11

Re: Overgang naar een groter bed

T is in maart overgegaan naar een eenpersoonsbed, toen was hij dus nogmaar 21maanden.
het ging vrijwel direct heel goed, maar T is ook een echt slaapkop.

er is een tijdje geweest dat hij naar buiten ging kijken vanuit bed en het soms zelfs tot 21-22uur vol hield 's avonds, maar sinds het bed niet meer zo dicht bij het raam stond gaat het weer beter.
de laatste week/weken is hij wel aan het spoken 's middags, dan wil hij niet slapen ('ik ben 2 en ik zeg nee') en gaan hij lezen, rennen, enz.. bij mijn ouders ligt hij in een ledikantje en daar slaapt hij meestal wel direct, maar op het kdv weer helemaal niet..
<<

Anoniem133

Bericht 09 Sep 2013 18:42

Re: Overgang naar een groter bed

Mijn zoontje ging met 16 maanden over naar een eenpersoonsbed omdat ik toen zwanger was van zijn broertje. Hij sliep er meteen goed in. Hij heeft vlak na de geboorte van zijn broertje nog wel een periode gehad dat hij niet in het grote bed wilde slapen maar in het ledikantje (want daar lag broertje in), en toen heeft hij in het campingbedje geslapen. Op den duur gaf hij toen zelf aan dat hij weer in zijn grote bed wilde slapen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 09 Sep 2013 18:44

Re: Overgang naar een groter bed

Ze was anderhalf toen ze over ging. Ze sliep er in als of ze nooit anders gedaan had! Ze bleef ook keurig netjes liggen als ze wakker was en riep me dan.
Dat is nu wel voor bij dat blijven liggen ;)
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 09 Sep 2013 19:34

Re: Overgang naar een groter bed

Hoe ging bij jullie de overgang naar een groter bed (peuterbed)?
De 1e week was wennen en de eerste dag wilde ze er niet in slapen, 2e en 3e dag na het naar bed brengen in slaap gevallen toen een keer wakker geworden en daarna drama. Toen hebben we het ledikant waar ze eerst in lag op haar kamer naast het bed gezet. 4e dag hebben we haar zelf de keuze laten maken om in haar ledikant of bed te gaan slapen toen wilde ze in haar ledikant. De volgende avonden hebben we haar zelf de keuze laten maken om in haar bed of ledikant te slapen. Na de 7e dag ging het goed en wilde ze de in haar bed slapen de hele nacht.

Hoe lang duurde het voordat je kindje er goed in sliep? Zie hierboven.

Hoe oud was je kindje toen hij/zij over ging naar een groter bedje? Rond de 2 jaar.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem162

Bericht 09 Sep 2013 19:46

Re: Overgang naar een groter bed

Ik heb hem net naar bed gebracht, hij mocht kiezen waar hij wou slapen en hij koos voor zijn ledikant (die staat er nog bijgepropt op de kamer). Hij huilde niet en is gewoon stil nu.
ik denk dat ik dit maar even vol moet houden en hem telkens zelf de keus geef waar hij wil slapen.
<<

Anoniem272

Bericht 09 Sep 2013 21:03

Re: Overgang naar een groter bed

Huh maar op het vorige forum was er wel een Lieke met kinderen J en S. Alleen J is ouder inderdaad. Is zij hier wel, maar dan onder een andere naam? Even op facebook vragen anders :)
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 09 Sep 2013 21:13

Re: Overgang naar een groter bed

Filoria schreef:Huh maar op het vorige forum was er wel een Lieke met kinderen J en S. Alleen J is ouder inderdaad. Is zij hier wel, maar dan onder een andere naam? Even op facebook vragen anders :)

Die komt uit nog steeds, maar is nu met vakantie. Ze heet *Lieke*, om het handig te houden!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem162

Bericht 10 Sep 2013 07:20

Re: Overgang naar een groter bed

ik zal mijn naam wel wijzigen als jullie het zo lastig vinden.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Sep 2013 07:45

Re: Overgang naar een groter bed

Lieke schreef:ik zal mijn naam wel wijzigen als jullie het zo lastig vinden.

Oh mij maakt het niet uit hoor. Ik weet wie jij was en wie zij was. Maar ik snap wel dat het verwarrend kan zijn
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem272

Bericht 10 Sep 2013 07:55

Re: Overgang naar een groter bed

Muppetje schreef:
Filoria schreef:Huh maar op het vorige forum was er wel een Lieke met kinderen J en S. Alleen J is ouder inderdaad. Is zij hier wel, maar dan onder een andere naam? Even op facebook vragen anders :)

Die komt uit nog steeds, maar is nu met vakantie. Ze heet *Lieke*, om het handig te houden!

Aaaah. Dankje :)
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 10 Sep 2013 12:19

Re: Overgang naar een groter bed

Wat zouden jullie doen dan, een peuterbed of meteen 1 persoons? Dochter gaat ook bijna over, is nu ruim 2 . Ik vind het peuterbed van Ikea wel schattig met die diertjes op het hoofdeind. Vraag me alleen af of dat niet zonde is omdat ze er misschien heel snel uitgroeit?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 10 Sep 2013 12:44

Re: Overgang naar een groter bed

Wij hebben dus een peuterbed genomen omdat ik de commode nog in gebruik heb (echt nodig heb, ik kan niet gemakkelijk op de grond/bed verschonen, dat vind ik te laag).
doordat de commode er staat past er alleen een peuterbed bij, als deze weg is past er een 1 persoonsbed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers