Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Patsy

Bericht 23 Jan 2014 09:15

Re: Voorjaar 2014 mama's

Appeltje, wat lastig dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt wat betreft je werk. Hopelijk weet je snel waar je aantoe bent.

Dolfijntje, leuk dat je broertje het geboortekaartje ontwerpt. Hoe was de partnerles?

Moonlight, de hik voelt als kleine schokjes op één plek in je buik die heel lang aan kunnen houden, volgens mij duurde het wel een half uur ofzo. Tenmiste, zo voel ik het.

Slecht slapen, toevallig gaat het de laatste 2 nachten goed. Maar verder slaap ik ook erg slecht. Ik wordt sowieso vaak wakker om naar de wc te gaan, maar vaak lig ik dan nog lang wakker daarna. De meeste nachten wordt ik rond 4 uur wakker en val ik rond 7 uur weer in slaap. Ik ben dan ook echt klaarwakker...

Werk, eind oktober liep mijn contract af en dat is niet verlengt. Ik zit nu dus thuis, misschien blijf ik na de bevalling wel helemaal thuis, maar ik wil eerst ervaren hoe dat bevalt. Anders ga ik weer op zoek naar een baan voor 20 tot 25 uur, mijn man gaat dan 1 dag minder werken.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 23 Jan 2014 09:52

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zoals gezegd nog stukje ego.

Hier was maandag mijn laatste dag werken en nu verlof. Ik weet nog zo goed dat ik de vorige keer mijn eerste dag echt totaal niet door kon komen, zoveel plannen had, maar totaal lamlendig en ongemotiveerd was, want "ach, als ik het vandaag niet doe kan het morgen ook nog, en de dag erna ook nog en de dag daarna ook nog...". Was een heel gek gevoel. Dit keer totaal geen last van, misschien omdat ik L al heb hoor, maar tot nu toe erg druk gehad :smile: Dinsdag was Liz wel gewoon naar mijn schoonmoeder, dus dagje alleen. Ikea geweest, babydump, kraamzorg voor een po... En s middags kwam er nog onverwachts een vriend langs die in de buurt was... Echt TE druk.. Haha. Gister dan lekker gezwommen met mijn dochter (peuterzwemmen, doen we elke week en wil ik zolang het gewoon goed gaat blijven doen) en s middags verloskundige...

Alles goed met mij en de uk. Niet ingedaald (verwacht ik ook ergens niet dat ze dat nog gaat doen, L ook nooit gedaan en heb nu ook zo'n gevoel), ligt wel met dr koppie netjes naar beneden, ik nog steeds lekker lage bloeddruk. Had gister bespreking van mijn bevalplan. Ik had best wat aparte dingen in mijn bevalplan, wil het liefst zoveel mogelijk de natuur zijn werk laten doen (zal ik jullie verder ook niet mee lastig vallen, heb soms geen gangbare wensen. :angel: Zo wil ik een navelveter ipv navelklem, wil ik dat ze de navelstreng uit laten kloppen, eventueel gewoon pas afnavelen als placenta al geboren is, wil ik graag borstvoeding geven en neem bv daarom zelf voorgekolfde colostrum mee (wat ik dus nu al afkolf) dat ALS kindje niet direct bij mij kan drinken en ze heeft bijvoeding nodig ze dat kan krijgen en zo had ik nog wat dingen...). Beetje alternatief misschien, maar veel over gelezen en wil gewoon bewust bepaalde dingen. Maar ik hield mijn hart wel een beetje vast voor de reactie vk ( :wtf: ), woon toch in een klein dorp en sommige dingen zijn gewoon niet gangbaar, maar dat viel erg mee. In 1 ding wilde ze niet meegaan, maar dat vind ik overkomelijk. Ging over de geboorte van de placenta en hoeveel zij daarbij ingrijpen, maar goed... Aangezien dat over mij gaat en eigenlijk niet over de baby kan ik daar wel mee leven.
Moest wel lachen- er zat dit keer een stagiaire bij en die had voor het gesprek mijn bloeddruk gemeten: 100/55. De verloskundigen gaat aan het eind alles noteren in het systeem, meet voor de zekerheid nog even na. Dus ik grapte nog- ow, dat zal nu wel wat hoger zijn. Ze meet het, schiet keihard in de lach. "heb je je erg druk gemaakt om dit gesprek?" Bloeddruk gestegen naar 130/55 :angel: Hoezo ik vind mijn bevalling erg spannend?

Ook weer gehad in ieder geval. Verder gaat het super hier, alleen is Liz gestopt met middagdutjes :thumbdown: , maar dat lossen we nu op met samen in het grote bed te gaan s middags. L kijkt dan tv, ik slaap. Ze is dan heel lief voor mij :heart: Erg blij mee.

Verder heeft mijn man problemen op zijn werk. Hebben fusie gehad, interim directeur gekregen en die speelt een heel vies spelletje. Echt heel vies, en heel gemeen. Halve bedrijf is nu aan het solliciteren, incl mijn man, en de sfeer is echt drama (wat gewoon de bedoeling is van die hele interim vrees ik... Je kan mensen niet zomaar ontslaan, maar nu zijn veel functies dubbel). Vooral mijn man is vaak de lul, omdat hij een functie heeft die apart is van andere functies op die afdeling. Hij krijgt er maar taken bij, moet dit, moet dat... Moet bv nu zijn agenda van minuut tot minuut gaan verantwoorden, moet al zijn telefoontjes analyseren: welke klant belde, hoelang, wat was de vraag, etc etc etc en half verslag over schrijven (en hij krijgt best wat telefoontjes op een dag)... Hij moet zoveel documenteren dat hij gewoon niet meer toekomt aan zijn eigen werkzaamheden en hij wordt er erg gestresst van en wil nog liever vandaag dan morgen weg... Ik hoop ook dat hij snel wat anders vindt, is al wel uitgenodigd voor een gesprek, maar het is nu net alsof hij en ik allebei in een andere belevingswereld leven, ook al doen we ons best samen het wel te doen. Hij is nu echt verdrietig, soms echt hoopje ellende als hij thuiskomt... Ik zit met mijn hoofd bij luiers en roze wolken... Het is echt lastig. We maken wel echt tijd voor elkaar, en luisteren en we snappen elkaar ook, maar we zitten gewoon zo op een ander level qua eigen gemoedsrust...
Ik haal dit stuk er straks weer af, ivm meelezers waar ik niet op zit te wachten, maar moest het even kwijt...

Allemaal een fijne week! Mijn man is morgen lekker een dagje vrij en dan gaan we maar eens Puck erkennen (wordt tijd :redface: ) en waarschijnlijk met zn allen naar een dierentuin ofzo.. In ieder geval even lekker met zn allen er even uit en iets leuks doen..
Volgende week gaat mijn vriendin buikfoto's maken van me :heart: :heart: :heart: Zo'n zin in! Ze is van beroep ontwerpster en fotografe, en ze maakt echt altijd zulke mooie foto's... Niet zo standaard. Ben heel benieuwd wat ze ervan maakt... Ook al hou ik totaal niet van voor de camera allerlei poses te moeten gaan staan, vind het ook doodeng, ben ik er heel blij mee. Ik ken haar door en door, wat het al minder eng maakt en mijn foto's van mijn vorige zwangerschap (die ik zelf gemaakt heb met de zelfontspanner, maar wel ERG mooi zijn al zeg ik het zelf...) zijn me echt heel dierbaar...

Ja, ik vandaag maar eens gewoon in huis tutten, naam van Puck tegen de muur, badkamer poetsen, was, dat soort dingen :thumbup:
Laatst gewijzigd door snoezel op 23 Jan 2014 14:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 23 Jan 2014 12:22

Re: Voorjaar 2014 mama's

Lindsya: ja, echt heel vervelend de pijn bij mijn schaambot. Vervelend dat jij het ook hebt! Hoe gaat het deze week? Hopelijk een leuke verjaardag van je zoontje! En sterkte in deze periode, lijkt me zwaar om je moeder te moeten missen.
Hier krijgt de baby een berenjasje aan. Zo'n zacht, warm en wat dikker jasje met oren. Heb eventueel ook nog een fleece wikkeldoek die in de MC kan, voor als het echt koud mocht zijn ineens.

Mikado: Wat een mooie buik! Herkenbaar van de striae trouwens. Vorige keer kreeg ik ze op mijn onderbuik, en nu schiet heel mijn bovenbuik vol :palm: Al was het te verwachten, ik vind het nu vervelender dan de vorige keer. Maar dat komt omdat ik er vorige keer geen last van had, en nu wel. Het jeukt echt enorm, om gek van te worden soms. Heb jij dat ook? Ik smeer van alles om de jeuk tegen te gaan, maar het lijkt niets uit te maken.

Eppie: Zo, dat was dus even goed schrikken! Gelukkig was er niet direct iets ernstig te vinden, hopelijk is het volgende keer helemaal in orde!

Moonlight: Fijn dat ze goed gegroeid was volgens haar eigen lijntje! En heel goed dat ze het zo goed in de gaten houden. Is het nog gelukt met de geboortekaartjes? Van ouderschapsverlof heb ik geen verstand, ik ga de eerste tijd na de bevalling niet werken.

Katrien: Wat grappig, de hik! Hier nog niet gevoeld denk ik. Maar ik voel wel van alles, en heb vaak geen idee wat precies, haha. Hij beweegt zo veel en hard en druk, soms denk ik dat hij naar buiten komt ergens :wink:

Appeltje: Fijn dat je darmen weer wat rustiger zijn! Herkenbaar trouwens dat het 's nachts ook zwaarder wordt. Klinkt ook als best zware omstandigheden soms op je werk. Hoop wel dat je straks zekerheid hebt over de locatie waar je gaat werken!

Dolfijntje: Al bijna verlof, lekker hoor! Hoe was de partnerles? En wat leuk dat je broertje het geboortekaartje ontwerpt! Lijkt me heel bijzonder.

Snoezel: Ja, lekker moe helaas :eyes: De laatste controle was hij trouwens nog niet ingedaald, maar dat was bijna drie weken terug. Maandag weer controle, ben benieuwd of hij dan al een beetje aan het indalen gegaan is. A was al vrij vroeg ingedaald in elk geval, dus hoop deze ook! Hij ligt in elk geval tot nu toe bij elke controle al wel netjes met zijn hoofdje naar beneden. Fijn dat je alles met de vk hebt kunnen bespreken en bijna alles mogelijk is! Wat is eigenlijk een navelveter? Ik ben trouwens niet verder gegaan met mijn plan, maar moet het eigenlijk nog wel ff afmaken deze week. Dan kan ik het vast bespreken met de controle. Fijn dat je nu het idee hebt dat je verlof niet zo doelloos is! En wat vervelend voor je man, klinkt inderdaad als vreselijke werkomstandigheden op deze manier. Hopelijk verandert het gauw, of vindt hij wat anders. Want zo moeten werken lijkt me ook geen doen.

Nou, hier een hoop geregeld weer deze week. Erkenning geregeld op het gemeentehuis (mijn achternaam gekozen :cheering: ), geboortekaartjes besteld (zodat de enveloppen vast deze kant op komen), alvast begonnen aan de eerste was.. Het schiet al op! Vandaag het kraampakket gekregen :palm: Gelukkig ook twee leuke dingetjes erin (knuffel en speelkleedje), want heel vrolijk word ik niet van die megakraamverbanden enzo, haha. Verder maar weer even rustig aan, ik ben echt extreem moe en voel me ook snel niet lekker. Gisteren vanaf dat mijn vriend thuis was om half 6 mijn bed in gegaan, dat had ik echt even nodig. Hopelijk deze week mijn geboorteplan nog even afmaken, dan kan ik het bij de controle van maandag meenemen. Ik ga trouwens vragen of ik nog een echo kan krijgen tegen het einde, elke keer zeggen ze tot nu toe dat zijn hoofd flink voorloopt op groei en dat zit me niet helemaal lekker. Ben toch wel benieuwd of hij echt een flink hoofd krijgt, of dat het inmiddels wat stabiliseert. Ben namelijk toch wel een beetje bang voor de bevalling als hij echt een groot hoofd heeft :laughcry: A paste namelijk maar net, en die was vrij fijntjes. Nouja, we zien het ook wel, eruit moet hij toch.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 23 Jan 2014 12:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Haha, roze, toch je eigen achternaam! Toch over eens kunnen worden?

Navelveter is zoals het klinkt- veter om de navel mee af te binden ipv zo'n mega platic harde navelklem. Voordeel is dat het mij comfortabeler lijkt voor het kindje en voor mezelf (ik vond dat mega ding bij Liz echt doodeng met aankleden, in bad doen etc). Nadeel is dat het iets wat meer werk vraagt om m erop te zetten... Veter moet goed strak geknoopt worden.
Mijn verloskundige had er overigens nooit van gehoord, maar is bereid het te proberen :hulde:
Laatst gewijzigd door snoezel op 23 Jan 2014 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 23 Jan 2014 13:33

Re: Voorjaar 2014 mama's



Het is er nog niet doorheen lees ik. Stel je voor ze steunen de werkenden eens... :laughcry:
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 23 Jan 2014 13:39

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedenmiddag allemaal,
Ik ben gelukkig weer een stuk rustiger na maandag. Die dag ben ik echt geleefd door emoties.
Nu kan ik alles beter in perspectief zetten.
Maandag dus weer opnieuw een controle. Ik vind het een fijn idee dat ze er zo boven op zitten.
Ik ga een beetje uit van 'de storm in een glas water' waar de gynacoloog het over had. Tenminste daar hoop ik op.
Ik moet letten op de bewegingen van de baby. Wanneer ik de baby minder voel, moet ik meteen het ziekenhuis bellen.
Wat precies de gevolgen zijn van een ritmestoornis, mocht dit zo zijn, weet ik niet precies. Ik weet alleen dat ik dan in het ziekenhuis moet bevallen en dat de baby dan constant in de gaten wordt gehouden. Hopelijk krijg ik hier maandag meer antwoord op.
Ik voel de baby bijna constant bewegen in mijn buik. Ik voel ook ledematen langs mijn buik glijden en gisteren zag ik het voetje uitsteken. Heel bijzonder om te zien, maar tegelijkertijd ook een gek idee. De baby ligt nog in stuit, het had nog alle ruimte om te draaien dus ik ga er vanuit dat dit goed komt.

Mikado, wat een mooie buik heb je. Jammer van de striae. Helaas kun je er niet veel aan doen. Ik smeer mijn buik en benen omdat mijn huid in de winter altijd erg droog is. Op mijn buik nog geen striae, op mijn bovenbenen en borsten helaas wel... Ik ben daarom ook bang dat mijn buik ook gaat 'scheuren' wanneer deze groter wordt. We zullen zien. Ik heb een foto in het buikfoto-topic geplaatst.
Mikado, om antwoord te geven op je vraag. Ik hoef nu niet rustiger aan te doen en mag gewoon blijven werken. Het kindje doet het gewoon goed.


Roze, Jullie hebben ook een zenuwslopende tijd achter de rug. Ik ben zo blij voor jullie dat jullie goed nieuws hebben gehad. Fijn dat je weer kunt genieten van je zwangerschap. Het is ook zo'n bijzondere tijd. Leuk dat jullie kamer steeds meer vorm begint te krijgen. Ik kan niet wachten tot wij ook in die fase zitten. Nog even geduld helaas.
Die moeheid is deels herkenbaar. Ik merk ook dat het werk me steeds meer energie gaat kosten. De hele dag slapen klinkt dan erg verleidelijk. Vorige week was ik de hele week vrij en ik vond het heerlijk! Na deze week nog 3 weken werken dus het is te overzien. Dat van je bekken klinkt erg vervelend. Gelukkig heb ik hier geen last van. Haha, dat van je nesteldrang herken ik nog niet. Die moet bij mij nog komen denk ik. Fijne combi met je moeheid ook :) Ik heb wel al een klein koffertje klaar staan voor het ziekenhuis, deze moet alleen nog gevuld.

Lindsya, dat klinkt al een hele dubbele week..

Dolfijntje, wat vervelend dat je je zo voelt. Goed naar je lichaam luisteren inderdaad. Lekker stoppen met werken als het echt niet meer gaat. Gelukkig is het geen zwangerschapsvergiftiging. Het je al uitslag over het vitamine-d tekort?
Leuk dat je vriend mee wou naar de partner les. Hoe vond hij het? Ik gebruik voor maagzuur nu een drankje, gaviscon. Volgens de apotheek helpt een drankje vaak beter. Ik moet dit wel bijna na elke maaltijd nemen. Anders blijf ik last hebben van zuur. Hier is volgens de apotheek niets aan te doen. Ik mag het 4 keer per dag gebruiken. Misschien is dit ook iets voor jou? Je kunt dit zonder recept halen.

Appeltje, Gelukkig gaat het beter met je darmen. Toch wel fijn he, dat je lichaam zelf aan geeft wat het nodig heeft.
Je werk klinkt pittig, vooral zo op het einde. Kun je het allemaal nog een beetje overzien? wat een enge situatie zeg, met dat jongetje. Logisch dat je het zwart op wit wilt hebben. Hopelijk lukt dit nog voor je verlof!

Moonlight, Ik neem geen ouderschapsverlof op. Ik werk al parttime en onregelmatig. Ik werk 28 uur in de week en werk ongeveer 3 dagen (slaapdienst en late diensten) Ik heb me er dan ook niet echt in verdiept.
Wij vinden het ook lastig om geboortekaartjes uit te zoeken. We hebben nu 4 boeken van de drukker hier liggen, maar we hebben het kaartje nog niet gevonden... Fijn dat jullie kleine meid haar eigen curve volgt. Wat zul je opgelucht zijn.

Snoezel, wat fijn zeg, verlof!! In jouw geval is het wel goed dit soort dingen vast te leggen in een beval plan. Aangezien je zoals je zelf zegt, aparte dingen wilt tijdens je bevalling. Dat geeft de mensen in ieder geval een goede leidraad en hebj e meer garantie dat het ook op jouw manier gebeurd.
Fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen met Liz, dan kom je in elk geval aan je rust.
He bah, vervelend van het werk van je man. Het lijkt alsof ze bepaalde mensen aan het 'wegpesten' zijn. Wat een gedoe. Ik hoop dat hij snel wat anders vindt. Als je wilt dat ik dit weghaal, doe ik dat hoor.
Leuk zeg, buikfoto's! Ik wil dat ook graag laten doen. Net als jij houdt ik niet zo van de camera, maar het lijkt me leuk om mijn buik vast te leggen.

Roze, leuk dat het jouw achternaam is geworden! Hopelijk komt het hoofdje mooi in verhouding met de rest van het lichaam. Een echo is dan wel fijn, dan kun je er in elk geval op voorbereiden.


Oppas: hoe hebben jullie de oppas/opvang straks geregeld? Bij ons passen onze ouders op. Het gaat vaak maar om 2 uurtjes omdat ik om 15:00 naar mijn werk moet en vriend om 17:00 thuis is. Mocht dit alsnog teveel vragen van onze ouders, dan wil ik op zoek naar een gastouder.
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 23 Jan 2014 16:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel: Klinkt logisch dan eigenlijk, zo'n navelveter. Had er nog nooit van gehoord! Maar klinkt wel beter dan zo'n klem, ik heb denk ik meteen weer een puntje voor in mijn plan! En we hebben mijn achternaam gekozen voor nu, zodat beide kindjes dezelfde achternaam hebben. Op voorwaarde dat we in de toekomst op een zeker moment met z'n allen de naam van vriend aannemen. Dat vind ik prima op zich, want het ging mij er meer om dat de kinderen dezelfde naam hebben en niet zo zeer om het doorgeven van mijn eugen achternaam. Alleen moeten we binnenkort dus al een aanvraag indienen voor de achternaam van vriend, en daarna gaat een wachtperiode van vijf jaar in omdat hij niet haar biologische vader is. Dus we hebben voor nu mijn naam, en als alles goed verloopt dan over een aantal jaar de naam van mijn vriend. Dus nu zijn we toch allebei tevreden, anders waren we er denk ik nu nog steeds niet uit :laughcry:

Eppie: Fijn dat je er weer wat rustiger onder bent. Ik herken het wel hoor, je hebt even het idee dat er iets mis zou kunnen zijn met je kindje en dat heeft toch veel impact. Hopelijk blijkt het bij jullie ook mee te vallen! Hier past ook familie op het nodig is, met name mijn moeder. Maar ik werk nu ook even niet, en na de bevalling de eerste tijd ook niet. We gaan nog kijken wanneer ik weer ga solliciteren, we kunnen het op zich voorlopig wel even zonder salaris van mij. Maar uiteindelijk lijkt wat extra inkomen me wel handig, en ook een x aantal uren werken om zo ook buitenshuis bezig te zijn lijken me niet verkeerd. Dan zal alleen oppas van familie niet voldoende zijn denk ik, maar dan moeten we tegen die tijd kijken wat we willen. Ik denk een kinderdagverblijf, mijn dochter heeft er tot een jaar geleden bij eentje gezeten en daar was ik echt heel enthousiast over (kleinschalig, veel gericht op buiten en natuur).
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 23 Jan 2014 23:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Snoezel, wat een rottige situatie voor je man op zijn werk. Hopelijk vind die snel iets anders. Lekker van je verlof aan het genieten, heerlijk. Kan je toch de laatste dingen regelen voor de geboorte van de kleine. Aparte dingen heb je in je geboorteplan gezet. Zo ver heb ik mezelf er niet in verdiept maar je hoor het wel meer over de navelstreng uit laten kloppen, wat heeft dat er voor nut want ik weet dat echt niet?

Roze, minder dat je zo moe blijft voelen. Ik heb het gelukkig een stuk minder. Toch jou achternaam gekregen dus je vriend mag dan nu de voornaam geven of heb ik het nu verkeerd? Ik heb ook zo'n jasje wat jij bedoel, die is inderdaad lekker warm. Ik denk dat ik die ook maar aan geef en sowieso een dekentje voor in de Maxi-Cosi. Ik heb nog steeds pijn beneden helaas, ene keer is erger dan de andere keer maar het ligt er ook aan of ik mezelf druk maak of niet.

Eppie, gelukkig dat je een stuk rustiger ben. Hopelijk is het inderdaad een storm in een glas water. Gelukkig dat de kleine goed voel bewegen. Ik heb geen oppas nodig want ik werk niet. Ik pas meestal op de kindjes uit onze familie dus ik ben zelf de opvang soms.

Moonlight, van het slechte slapen weet ik alles van helaas. Ik slaap ook sinds een aantal weken heel slecht. Ik word veel wakker om naar de wc te gaan maar het hoort er bij want je lichaam is zich aan het klaar maken om je kindje s'nachts te horen huilen inderdaad. Gelukkig dat de kleine goed blijft groeien.

Dolfijntje, gelukkig dat de rugpijn minder is. Ik heb ook last van maagzuur, ik drink altijd melk om het tegen te gaan dus er gaan heel veel pakken melk door heen in een week. Hoe was de zwangerschapsgym? Ja de traktatie's waren goed gelukt was in voetbal thema van de voetbalclub waar mijn zoontje fan van is.

Appeltje, gelukkig dat het goed gaat met je darmen. Drinken schiet erbij mij ook weleens bij in. Minder dat je nu weer op twee locaties staat van je werk. Goed oppassen dat ze je toch niet om laten vallen of iets als leerlingen achter elkaar aan rennen. Gaat toch om je veiligheid.
Ja de kleine is goed op tijd met draaien en benden zakken. Hij lag natuurlijk een tijdje in een stuit dus hij is wel op tijd gaan draaien, alleen dat die al zo beneden lig had ik ook niet verwacht maar echt vast ligt die nog niet want hij kan nog draaien zeggen ze maar daar hoop ik niet op. Ik heb nu een aantal kleertjes erbij gehaald maar ik heb in totaal een stuk of 12 pakjes in maat 50/56 en dan heb ik nog gewone nette kleertjes zoals vestjes, truitjes en spijkerbroekjes. Ik heb in maat 50 een stuk of 7 omdat de kleine klein wordt geschat maar daar zitten ook pakjes bij die ik nog van mijn zoontje had. En ik heb ook pakjes in maat 44, een stuk of 6 maar die had ik ook nog van mijn zoontje bewaard. Ik zou ook niet heel veel kopen in maat 50/56 want ze zijn er zo uit en je krijg meestal ook in die maat kleertjes cadeau. Grotere maten heb ik wel maar dat is wat ik bewaard heb van mijn zoontje, ik heb zelf nog geen grotere maten gekocht.

Katrien, leuk gevoel is dat, dat de kleine de hik had. Mijn zoontje had dat ook altijd in mijn buik maar deze heb ik nog geen een keer gevoeld.

Bedankt allemaal voor de felicitatie's van mijn zoontje. Hij heeft gisteren getrakteerd op school en s'middags gelijk zijn feestje gegeven voor zijn vriendjes van school. We zijn eerst een uur wezen bowlen, daarna konden ze in klimmen en klauteren in een piratenschip en op de springkussen, daarna gegeten met zijn alle en toen naar huis. Dus jullie kunne begrijpen de kinderen waren moe maar ik ook. We hebben het in ieder geval gehad. Volgend weekend willen we het voor familie vieren maar niet groots dit jaar.
Ik heb nog steeds pijn helaas. Ik doe het wel rustig aan maar toch blijf ik gewoon pijn houden. Volgende week wil ik vast een beetje aan het geboorteplan beginnen. De kleine is goed aanwezig, hij trap veel en ik voel hem ook met zijn kont langs mijn buikwand schuiven, wel een apart gevoel. We zijn nu ook eindelijk uit over de naam met zijn alle dus die staat nu vast.
We gaan morgen misschien naar Frankrijk want we hebben daar een bruiloft. Mijn man heeft daar veel familie wonen. Ik twijfel nog een beetje maar ik heb nog een nachtje de tijd om na te denken, even kijken hoe ik mezelf voel.

Groetjes
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 24 Jan 2014 22:33

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even snel hoor... Vandaag lekker naar Blijdorp geweest met man en Liz. Was heerlijk, wel vermoeiend. Vanaaf avondje alleen thuis, heerlijk. Heb de neiging me lekker af te sluiten en dat ga ik hierna dan ook weer doen :smile:

Lindsya schreef:
Aparte dingen heb je in je geboorteplan gezet. Zo ver heb ik mezelf er niet in verdiept maar je hoor het wel meer over de navelstreng uit laten kloppen, wat heeft dat er voor nut want ik weet dat echt niet?

R


Het zijn ook wel wat afwijkende ideeën die ik af en toe heb hoor. :angel: Ik ben na de geboorte van mijn dochter gewoon heel erg bewust na gaan denken wat ik wel en niet wil en wat ik wel en niet mee wil geven aan mijn dochtertje en in zo'n zoektocht kom je gewoon af en toe dingen tegen die ik dan bij mezelf en mijn gezin vind passen. Ik vind dit altijd wel een verhelderend artikel:
http://vrijegeboorte.blogspot.nl/2011/0 ... treng.html
Moet zeggen dat veel verloskundigen dat wel al doen, maar misschien minder bewust. Toen ik het punt voorlegde aan mijn verloskundige kwamen er een hoop "euhms" en uiteindelijk: "ja, dat doen we euhm meestal wel zo'n beetje. Meestal wel al een beetje uitgeklopt meestal... Zoiets" :palm:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 25 Jan 2014 09:41

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze, dit is wel heel erg nieuwsgierig hoor, en als je er niet op wil antwoorden moet je het zeker niet doen, maar jouw dochter ziet haar biologische vader toch ook gewoon af en toe? Vind die het niet vervelend als zij dan de achternaam van je nieuwe vriend krijgt?
<<

Anoniem 82

Bericht 25 Jan 2014 11:37

Re: Voorjaar 2014 mama's

Aimeé: Ja, klopt. Hij ziet haar ongeveer eens per week. We hebben het al een beetje bij hem gepeild. Aan de ene kant begrijpt hij het, aan de andere kant vindt hij het niet zo leuk. Voordat we echt een aanvraag gaan indienen zullen we ook eerst nog een goed gesprek met hem hebben. En als ik het goed begrepen heb, wordt hij ook naar zijn mening gevraagd door de rechtbank, en dit wordt meegenomen in de eindbeslissing van wel/geen toestemming. Al heeft ze nu zijn achternaam dus ook al niet, dat lijkt mij iets minder erg dan zijn achternaam veranderen in die van mijn vriend. Al zal het voor mijn ex natuurlijk hoe dan ook niet zo heel leuk aanvoelen als we dit doen.

Helemaal definitief is het trouwens nog niet, we zijn het wel van plan, maar willen het ook weer niet kost wat kost doorzetten. Dus als het echt teveel problemen gaat opleveren dan zien we er vanaf, al is het om te beginnen maar voorlopig. Ik zou in elk geval niet willen dat we erge ruzie en toestanden krijgen om een achternaam, dat is het me ook weer niet waard. Overigens moeten we na een aanvraag sowieso vijf jaar wachten voordat het eventueel mag, dus het zou hoe dan ook nooit op korte termijn al kunnen.

In het 'ergste' geval houdt A gewoon mijn achternaam, en dan moeten we nog wel kijken wat we met de baby doen. Mijn vriend wil graag zijn achternaam doorgeven, en ik wil graag dat beide kindjes dezelfde achternaam dragen. Dus dit leek dan een mooi compromis. Als dat niet lukt, dan moeten we nog maar even kijken wat we dan met de achternaam van de baby gaan doen, of we die nog wel willen veranderen.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 25 Jan 2014 19:33

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien, dat lijkt me een heel bijzonder gevoel, als je voelt dat je baby de hik heeft. En wat bijzonder dat je de baby al echt kan voelen liggen!

Appeltje, de informatieavond was erg interessant, toch weer een hoop nieuwe dingen gehoord. En ook leuk om mede-zwangeren te zien. Ik herken het slechtere slapen wel, mijn nachten worden ook steeds korter terwijl ik de slaap wel echt nodig heb. En ook twee klassen, dat heb ik hier ook. Balen dat je nog niets weet, heb je niet de mogelijkheid om zelf te kiezen? Dat kon ik gelukkig wel. Snap heel goed dat je fysieke situaties zo veel mogelijk uit de weg gaat, je weet nooit wat er gebeurt.

Dolfijntje, wat lekker, al bijna verlof! Hoe was de partneravond? Mijn cursus gaat deze week beginnen, ben heel benieuwd.

Moonlight, ik neem geen ouderschapsverlof op. Ik ga een dag minder werken en het verlof kan je opnemen tot het kind 8 jaar is. Ik ga dus eerst wennen aan de kortere werkweek en eventueel later het verlof opnemen als ik daar behoefte aan heb. Heb jij al een keuze gemaakt? En al een geboortekaartje uit gekozen? Ik blijf het lastig vinden.

Snoezel, wat heerlijk, lekker genieten va je verlof! Haha, je hebt het er maar druk mee zo te lezen! Vervelend he, zo'n lage bloeddruk. Hier hetzelfde, zie soms letterlijk sterretjes en moet dan echt even gaan zitten of liggen. En wat heb je al uitgebreid nagedacht over de bevalling. Leuk om te lezen, ik ga me er ook eens in verdiepen.

Roze, fijn dat de erkenning is geregeld! En fijn om te horen dat ik niet de enige ben met striae, tot nu toe alleen onder mijn navel maar ik hou m'n hart vast voor hoe het er met 40 weken uit gaat zien. Hier jeukt het niet gelukkig, dat lijkt me helemaal vervelend! Snap heel goed dat je beide kinderen dezelfde achternaam wilt geven, al zal het voor de vaders misschien wat moeilijker zijn. Wel prettig om nu een keuze te hebben gemaakt!

Eppie, nog even spannend tot maandag dus, maar fijn dat je je beter voelt! Onze ouders gaan oppassen gedurende 3 dagen in de week, in ieder geval de eerste periode. Mochten zij het toch te druk/zwaar vinden kunnen we altijd nog op zoek gaan naar iets anders. Maar tot nu toe zijn ze beide erg enthousiast, heel leuk!

Lindsya, dat klinkt als een geslaagd feestje van je zoontje! Ben benieuwd of jullie nog naar Frankrijk zijn geweest.

Met mij en de baby gaat nog steeds alles goed. Mijn bloeddruk blijft wel steeds aan de lage kant, daar kan ik af en toe flink duizelig van zijn. Gelukkig kan het voor de baby geen kwaad, maar voor mezelf is het wel lastig. We kregen bericht dat het babykamertje over twee weken al wordt bezorgd, zo leuk! Dan gaat het toch echt nog meer vorm krijgen allemaal, en dan de echte aankleding beginnen.

Ik ben heel benieuwd hoe vaak jullie de baby voelen? Ik voel haar echt niet de hele dag door en soms word ik daar toch een beetje onzeker van. Er zijn ook echt momenten dat ik denk; wanneer heb ik haar nu voor het laatst gevoeld? Het voelt ook echt nog als gerommel in mijn buik, ik kan haar niet voelen liggen als ik met mijn handen op mijn buik voel. Ben benieuwd of dat naarmate verder in de zwangerschap gaat veranderen.
2014 2016 2019
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 26 Jan 2014 08:44

Re: Voorjaar 2014 mama's

Roze: ik vind het super fijn voor jullie dat de naam nu (voor nu) geregeld is. Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Ik hoop voor jou dat de vader van A ermee akkoord gaat. Maar voor nu is het in ieder geval geregeld, fijn!

Mikado: Ai, ook lage bloeddruk! Lastig he? Soms komt het echt zo ongelegen... Ik voel het vaak als ik lang met iemand STA te praten, moet ik echt gaan zitten... :palm:
Wel leuk dat jullie meubeltjes bijna komen! De rest van het kamertje al af? Wel showen he? :angel: Ik vind het altijd zo leuk om kamertjes te zien.
Qua beweging zou ik me niet druk maken hoor!!! :hug: Is echt bij iedereen anders, maar ook bij elke zwangerschap. Ik heb wat dat betreft nu 2 heeeelllle verschillende zwangerschappen. Bij L lag mijn placenta aan de voorkant (bij jou toevallig ook??) en voelde ik mijn hele zwangerschap amper wat. Vanaf een week of 28 zag ik pas aan de buitenkant beweging, en ook echt maar een paar keer op de dag als het ECHT een harde trap was denk ik... Je hebt ook zo'n protocol vanuit de vk dat je je kindje een bepaald aantal keer per dag moest voelen. Ik haalde dat bijna nooit... Ik had wel een dikke buik, maar was me totaal niet fysiek bewust hoe dat kindje in mijn buik lag, hoe groot het was, etc.
Deze keer is zo bizar. Ik heb echt harde bulten (standaard) van billen, hoofdje, schouders, voeten en handen. De laatste twee voel ik dus ook echt onder mijn huid verschuiven, heb soms echt een cm of 2 uitstekende bulten van voeten etc. Het is zo bizar hoe verschillend... Zou me er echt geen zorgen om maken hoor! :hug:

Hier heerlijk aan het genieten van mijn verlof. Ik heb het gewoon druk :eyes: Whahaha... En de tijd die ik thuis ben, ben ik ook gewoon druk! Gister paar uur in de badkamer staan boenen. Niet omdat het zo smerig was, maar gewoon omdat ik als een of andere debiel ALLES heb staan poetsen, en hoe... Voegen weer blinkend wit staan poetsen met een tandenborstel, de rubbers van de deuren afgehaald en zelfs onmogelijke plekjes met een wattenstaafje staan poetsen, de knoppen van de deuren gehaald om eronder schoon te maken. :palm: Nee, echt hoor... Mijn man heeft in een deuk gelegen... En als ik dan s avonds onderuit gezakt op de bank hang, ben ik de afgelopen dagen bezig met onze digitale foto's uit te zoeken en te plakken in zo'n digitaal fotoboek om af te drukken. Ik moet soms zo lachen om mezelf :smile: Het geeft wel een lekker gevoel om dingen gewoon af en netjes te hebben... Nog meer mensen last van gekke dingen?

Fijn weekend allemaal nog!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 27 Jan 2014 13:06

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemiddag,

Wij zijn het weekend in Frankrijk geweest. Was gezellig met zijn alle en we zaten met veel familie in een huis dus was extra gezellig en vooral voor de kinderen die hebben lekker met elkaar gespeeld. De bruiloft was iets minder maar ja niks aan te doen. Ik heb nog wel lekker gewinkeld, alleen kleren gekocht voor mijn zoon en voor de kleine uk. Er hing een jas die ik gewoon niet kon laten hangen. Wel gemerkt dat het te druk en teveel was voor me, onderweg flink overgegeven en echt veel pijn in mijn onderbuik, liezen en in mijn zij, dat is wat minder.

Mikado, leuk dat het kamertje over twee weken gaat komen. Hebben jullie het kamertje al af helemaal? Ik voel de kleine ook niet hele dag bewegen. Ik voel hem vooral savonds als ik stil zit of als ik rustig zit of lig overdag maar niet hele dag door. Ik zou er niet te onzeker over zijn.

Snoezel, de nesteldrang is begonnen bij je nu je verlof heb. Lekker ook van je verlof genieten en uitrusten. Nu snap ik het van het uitkloppen van de navelstreng. Ik had hele andere ideeën van het uitkloppen van de navelstreng dat het voor hele andere dingen werd gebruikt.

Groetjes
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 27 Jan 2014 13:28

Re: Voorjaar 2014 mama's

Even snel een ego berichtje. Ik zal la er uitgebreid reageren.
We zijn weer terug uit het ziekenhuis. Alles is goed met de kleine. Het hartje maakt geen extra slagen meer. Dit had dus puur te maken met onrijpheid van het hart. De baby was goed gegroeid ten opzichte van vorige week. Ik mag gewoon weer terug naar de verloskundige. Een hele opluchting!!
Afbeelding
<<

Anoniem 82

Bericht 27 Jan 2014 16:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo, daar ben ik ook weer even!

Eppie: Wat fijn dat alles helemaal in orde was! Wat een opluchting!

Lindsya: Leuk dat jullie in Frankrijk zijn geweest! En shoppen is altijd leuk. Wel naar dat het toch teveel voor je was, dat merk je toch aan je lichaam dan. Hopelijk gaat het nu weer.

Snoezel: Lekker dat je zo geniet van je verlof! En wat grappig van het poetsen, ik zie het ook echt al helemaal voor me! Hier valt dat wel mee, al heb ik er met vlagen ook wel last van dat ik bijvoorbeeld hele lijstjes maak die ik dan dwangmatig afwerk, haha.

Mikado: fijn dat alles goed gaat met jou en de baby? Wel vervelend van de lage bloeddruk. De mijne was vandaag voor het eerst lager dan ooit, maar nog steeds niet zo laag dat ik er last van heb. Meestal is hij ook eerder wat hoog. Ik voel de baby trouwens wel veel, heel veel en duidelijk ook. Maar vorige zwangerschap was dat ook minder dan nu hoor, maar toen lag de placenta blijkbaar ook helemaal over de voorzijde van mijn buik. Nu ligt hij meer aan de zijkant, dus kan ik bewegingen ook veel beter voelen.

Ik heb vandaag weer controle gehad. Alles was goed, bloeddruk was zelfs erg laag voor mijn doen, dus in elk geval beter dan aan de hoge kant! En ik ben tot nu toe krap 6kg aangekomen met ruim 33 weken, valt me ook niet tegen. Over twee weken terug, en dan krijg ik nog een extra groeiecho. Ik ben benieuwd, met de echo van 30 weken liep hij flink voor (met name het hoofdje wel 3 weken, het buikje 2 dacht ik). Dus dat gaan ze nog even een keer bekijken. Ben benieuwd! Helaas gaat het lichamelijk wel echt slecht nu, en kan ik bijna niks meer. Moet nu nog rustiger aandoen en proberen veel oppas voor A te regelen, maar dat wordt en lastig, en ik zie dat niet zo zitten omdat ik weet dat ze niet heel goed reageert op veel verandering achter elkaar. Maar we zien nog wel hoe het loopt, ik hoop in elk geval dat deze baby ook voor de 40 weken wil komen net als zijn zus.

Verder nog steeds druk met lijstjes aan het afwerken, haha. Al blijft er steeds minder over, dat geeft wel een gerust gevoel. Heb vandaag toevallig de enveloppen voor de geboortekaartjes ontvangen, die ga ik van de week gelijk even schrijven zodat die ook klaar zijn. En nog wat babywas doen, ziekenhuistas voor de baby en koffertje voor mij inpakken.. Nog wel een paar dingen te doen in elk geval!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 27 Jan 2014 19:46

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, bedankt voor je lieve reactie! De placenta ligt inderdaad aan de voorkant dus ik weet dat ik minder zou voelen. Toch kan ik er soms erg onzeker van worden als ik lees dat de baby zoveel bewegingen maakt per dag, etc. Dan denk ik; waarom voel ik dan maar een paar keer per dag wat schopjes? Lastig hoor. Heerlijk, die nesteldrang, haha! Je huis zal in ieder geval lekker schoon zijn, maar snap wel dat je man er erg om moet lachen :razz: Hier is de nesteldrang nog niet in die mate aanwezig, wel af en toe onrustig om wat er nog geregeld moet worden maar heb het tot nu toe te druk met m'n werk. Wie weet wat m'n verlof gaat brengen, haha!

Eppie, wat een opluchting dat alles goed is! Lekker genieten nu!

Lindsya, leuk dat jullie in Frankrijk zijn geweest! Wel balen dat het zo druk voor je was, nu maar even genieten van alle rust. Het kamertje is behangen en geschilderd, er hangen gordijnen en de vloer/plinten zijn in orde. Ook hangt er een nieuwe lamp. Als de meubeltjes worden bezorgd kan de verdere aankleding beginnen. Hoe staat het er bij jullie voor?

Roze, ook al een lage bloeddruk! Heb je er ook last van? Wel balen dat je je zo slecht voelt, lijkt me heel moeilijk. Snap dat je hoopt dat de baby iets eerder komt, dan is het einde in zicht. Dus nog rustiger aan gaan doen, betekent dat vooral veel in bed/op de bank liggen? Lijkt me lastig als je nog een kleine hebt lopen, hopelijk kun je zo nu en dan oppas voor haar vinden. :hug:

Was er hier trouwens ook iemand die de cursus Zwanger & Fit volgt? Of heeft gevolgd? Ik ga deze week beginnen en heb er veel zin in. Ben heel benieuwd hoe de cursus er uit gaat zien. Kreeg alleen in de aanmeldingsmail te lezen dat ik sportieve kleding aan moet doen, mijn sportbroeken zitten alleen echt niet lekker meer nu mijn buik zo dik wordt.
Laatst gewijzigd door Mikado op 27 Jan 2014 19:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
2014 2016 2019
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 27 Jan 2014 19:47

Re: Voorjaar 2014 mama's

@ Roze: Ja zeker een hele opluchting! En we hebben zojuist HET geboortekaartje gekozen (hoop ik :laughcry: ). Proefdruk is besteld dus even kijken hoe het eruit ziet in het echt. Hoe voel je je? Alles ondertussen al gewassen?

Hoe voel je je verder? Trek je het nog een beetje?

@ Eppie: Wat een onzekere periode zeg. Maar wat fijn om te lezen dat er niets aan de hand nu is! Heerlijk gevoel dat je gewoon lekker weer terug kan naar je VK. Kun je nog even onbezorgd genieten hopelijk van het laatste trimester.

@ Lindsya: Ik vind het zo irritant. Vooral als ik dan de volgende dag moet werken dan is het helemaal irritant. Maar ja gelukkig werk ik nu nog maar 2 dg pw voordat ik met verlof ga. Dus dat scheelt ook, dan hoef ik niet moe een hele week door te bikkelen!

Fijn dat je zoontje een leuke verjaardag heeft gehad! Heb je ondanks alles wel een beetje kunnen genieten van het weekend France? Erg he al die leuke kleertjes. Ik moet ook echt even mezelf een halt toeroepen met het kopen van babyspul haha.

@ Mikado: Ja ik neem 2dg pw ouderschapsverlof op. En als dat op is na ongeveer 65 weken dan ga ik als het goed is mijn contract definitief laten veranderen naar 3dg pw. Ik wil sowieso niet fulltime meer werken, maar ja wie weet denk ik daar na dik een jaar anders over, al denk ik van niet :banaan:

Ik zit me ook weleens op te vreten als ik die gemiddelden per dag dat je je kindje moet voelen zie staan, maar het feit is en blijft je hebt drukke kindjes maar ook rustige kindjes. En zeker als je bezig bent (en ook nog eens een voorliggende placenta hebt) merk je niet altijd iets op een dag want dan ben je veel te druk. Ik voel haar ook niet veel hoor als ik aan het werk ben omdat ik dan gewoon afgeleid ben en er niet zo op let.

@ Snoezel: hahaha ik heb die nesteldrang niet zo nog mbt het schoonmaken. Wel wil ik gewoon het kamertje aan kant hebben en zo min mogelijk troep er in hebben staan. De wieg hebben we nu ook eindelijk sinds een week, dus ben nu helemaal tevreden! Nu nog de puntjes op de i

Wij zijn eruit ja mbt de geboortekaartjes. Jullie inmiddels al of nog niet? Ga je ze online bestellen? Hebben wij wel gedaan.

@ Oppas: Onze kleine gaat straks 2 dg pw naar de gastouder. Maandag is papa dag en ik ben don t/m zon met de kleine. Mijn vriend heeft om en om weekenddiensten, dus zo lossen we het op.

@ Geboortekaartjes: Ja!! Wij zijn eruit. We hebben HET kaartje gevonden en ingevuld en een proefdruk besteld. Ben heel benieuwd hoe het kaartje er in het echt uit ziet. Ook hebben we al een geboortesticker besteld voor op het raam aan de binnenkant als onze kleine meid er is... Zo leuk allemaal deze voorbereidingen :love:

Ik voel me eigenlijk wel iets energieker dan normaal. Ik ben nu in totaal 10kg aangekomen en hoop niet dat er nog eens 10 bij gaan komen. Moet er ook weer af haha. Hoop dat het met de borstvoeding een beetje rap eraf zal gaan, want hoop dat wel te kunnen gaan geven.

Nog maar 3 weken werken en dan al heerlijk met verlof. Ik vond het eerst wel een raar idee maar ik kijk er steeds meer naar uit. Gewoon nog even genieten en mezelf voorbereiden op de bevalling. Ook ga ik alle kleertjes lekker wassen, wil er as weekend al mee beginnen zodat dat in ieder geval al voor een groot gedeelte gedaan is. Hangen jullie alles op of gooien jullie ook wel veel in de droger? Ik weet niet of ik het aan durf straks krimpt het ofzo. Ik gooi nu ook weleens kleren van mezelf in de droger terwijl er op het label staat dat het niet mag, maar er gebeurd niks met die kleding maar dat wil ik voor mijn baby garderobe maar niet gaan uitproberen!
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 28 Jan 2014 10:12

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado: Ik doe aan ZwangerFit, dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Bij ons houd het in dat we onder begeleiding van een fysiotherapeut aan onze conditie werken en we doen oefeningen om de bekkenbodemspieren te trainen. Als jouw cursus vergelijkbaar is met de mijne zou ik als ik jouw was toch investeren in een lekkere trainings/joggingsbroek. Shirtjes hoeven niet ‘sportief’ te zijn. Maar je bent toch echt wel flink aan het bewegen. (wij dan in elk geval, en ik vind het heerlijk!)
Jammer trouwens dat je de kleine wat minder voelt. Kan me voorstellen dat dat onzeker maakt. Zo is iedere zwangerschap weer anders he?
Klinkt alsof het kamertje al lekker opschiet!
Moonlight: Hét kaartje gevonden! Wat fijn voor jullie, wij vonden dit ook erg lastig. Hopelijk is de proefdruk wat je ervan verwacht. Lekker joh, nog maar drie weken, idd lekker voor gaan bereiden.
Over het kleertjes wassen, ik zou de rompers en dat soort spul ook gewoon in de droger gooien, maar de mooie en andere kleertjes zou ik denk ik niet durven. Bang dat ik de schattigheid eraf was.
Roze: Wat heb jij nog veel echo’s! Is dat omdat het even erg spannend is geweest? Wij krijgen helemaal geen echo meer… De 20 weken echo was de laatste, of ze moeten merken dat het kindje te weinig groeit.
Heerlijk trouwens he? Lijstjes maken. Ik houd er ook van. Zo overzichtelijk. Ik heb trouwens laatst vanuit een topic een lijst gemaakt met alles wat in de ziekenhuis tas zou moeten. Wil je een linkje naar dat topic?
Eppie: wat een opluchting!! En fijn dat je terug mag naar de verloskundige.
Lindsya: Klinkt als een leuk weekendje weg, jammer dat de bruiloft wat tegen viel, maar het shoppen klinkt dan weer erg leuk. En dat je dan tegen die stomme grenzen aanloopt.. Kan het me helemaal voorstellen als er zo veel te zien en te doen is.
Snoezel: ik moest lachen om het beeld van iemand die met een wattenstaafje de badkamer aan het poetsen is! Maar ook wel herkenbaar, niet zo extreem als bij jouw nog, maar ook dingen die anders onbelangrijk lijken, nu ineens super schoon moeten. Geniet van je verlof verder en fijn dat je dochter weg is bij het kdv als ze het toch niet naar haar zin had. Merk je verschil in haar gedrag nu ze er niet meer heen hoeft?
Ik vind je ideeën over alles om de bevalling heen erg interessant en ben voor mezelf aan het kijken of ik er ook iets van mee wil pikken.

All: Nog 1 dag werken en dan heb ik ook ‘verlof’. Dan is mijn baan afgelopen, ik wist dat het tijdelijk was, maar het voelt jammer om er weg te gaan.
Ik las dat er nog andere meiden zijn die nu of straks geen werk meer hebben, en dat is wel een geruststelling. Ook het verplicht rustiger aan gaan doen is misschien alleen maar goed. (maar als ik snoezel’s verhaal lees krijg ik het alleen maar drukker :P )

Het kamertje waar we gingen kijken is het niet geworden. Helaas, het was minder mooi als op de foto en nog wat andere dingen, dus we zitten nog zonder. Vriendlief wil nu zelf de meubeltjes maken, en dat lijkt me geweldig, alleen jammer dat dat dan altijd wat langer duurt…… Kortom, hier nog geen kamertje.
Baby schopt hier flink in het rond, de hele dag door. Ik vind het erg mooi dat verschillende mensen dit ook hebben kunnen voelen.

Oww… als laatste nog.. ik ga naar de 9 maandenbeurs! Hahaha. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten maar het lijkt me erg leuk om er een dagje rond te lopen.
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 11:08

Bericht 29 Jan 2014 11:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

@ Solei: Wij gaan ook naar de 9maanden beurs. Maar we gebruiken lekker de gratis kaartjes van de Kruidvat want ik ga het niet redden om er 5/6 uur rond te lopen ben ik bang haha. En op de weekenden is het ook zo ontzettend druk volgens mij, dus wij gaan lekker vrijdag avond :)

Balen dat het kamertje niets was. Niet verder meer gekeken? Of wil je vriend perse zelf het kamertje nu gaan maken?

Als het goed is komt het kaartje vandaag binnen (HOOP ik) want we zijn zo nieuwsgierig :love: Misschien ben ik dat alleen, maar hebben jullie niet dat nu het dichterbij komt dat het alleen maar leuker wordt? Ik geniet nu echt intens van mijn bolle buik en de kleine die er lekker in aan het spartelen is...
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 29 Jan 2014 13:04

Re: Voorjaar 2014 mama's

:cry: Ik had net op mijn tablet (wat al niet fijn typt) op iedereen uitvoerig gereageerd toen mijn tablet er ineens mee stopte, grrrr. Dus nu een (chagrijnige) nieuwe poging...

Snoezel, Wat een supermooie foto's in het buikjestopic! Heerlijk dat je nu verlof hebt en fijn dat je er echt van kunt genieten. Fijn dat de verloskundige grootendeels meegaat in je geboorteplan. Ik had nog nooit van een navelveter gehoord, ik begreep wel dat het hier gebruikelijk is dat er gewacht wordt met het doorknippen van de navelstreng totdat die helemaal is uitgeklopt. Vervelend van het werk van je man, hopelijk kan hij snel ergens anders aan de slag. Bij mij nog geen nesteldrang in de zin van poetsen, maar het zou voor de badkamer niet verkeerd zijn, al denk ik dat ik de wattenstaafjes er niet bij ga gebruiken :P

Roze, Dus toch jouw achternaam. Lijkt me wel erg lastig hoor om daar uit te komen, maar het is gelukt dus. Spannend dus de groeiecho, hopelijk valt het een beetje mee met de grootte van het hoofdje. Het zou helemaal mooi zijn als jullie dan over 5 jaar allemaal dezelfde achternaam hebben.

Eppie, Fijn dat alles toch goed is met de kleine!!!!

Mikado, Ik voel de baby vaak en hard. Maar de verloskundige zegt ook steeds dat het een druk kindje is, dus ik zou me er geen zorgen over maken als dit bij jou niet het geval is. Ik lees nu dat de placenta voor ligt, dan is het helemaal heel logisch dat je de kleine minder voelt.

Linsdya, Lekker dat jullie toch naar Frankrijk geweest zijn. Wel jammer dat de bruiloft tegen viel en dat het allemaal toch wat te veel is geweest. Dat laatste is wel heel herkenbaar...

Moonlight, Het geboortekaartje gevonden dus, fijn! Hopelijk bevalt de proefdruk jullie. Wij hebben geen droger, dus ik hang alles op om te drogen. Maar ik zou het sowieso niet in de droger gooien eerst. Zeker de katoenen artikelen niet, dat krimpt sowieso een beetje de eerste keer wassen, in de droger gaat het dan nog harder. Ik geniet nu wel meer van mijn buik en de bewegingen binnenin, maar ik merk ook dat alles nu wel een stuk moeilijker beweegt, dat vind ik wel jammer.

Solei, krijg je ook geen liggingsecho? Die is hier standaard met ongeveer 36 weken. Wat jammer dat het kamertje niet was wat jullie ervan verwacht hadden. Wel een leuk idee van je vriend om alles zelf te willen maken. Ik had ook graag naar de 9 maanden beurs gewilt, maar ik ben dan 36 weken en veel lopen is gaat nu al steeds moeilijker dus het lijkt me niet verstandig.

All, Ik krijg steeds meer het idee dat de baby dwars ligt nu. Morgen moeten we naar de verloskundige dus ik ben heel benieuwd wat zij ervan zegt. Ons kindje lag bij iedere controle of echo met het hoofdje naar beneden, hopelijk is dat nu nog zo. Verder kan het kindje echt hard trappen (of slaan) gisteren had ik gewoon last van mijn rib :laughcry: . Ik denk dat er een kickboxertje in mijn buik zit. Verder gaat het weer een stuk beter, al merk ik wel dat bewegen steeds moeilijker gaat, ik wil graag sneller of meer dan dat mijn lichaam kan. Dat is even wennen. Het babykamertje is nu klaar! Ik wil zelf nog een mandje maken voor op de commode en één of twee lakentjes.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 07:44

Bericht 29 Jan 2014 13:51

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hoi meiden,

Ik lees zeker wel mee, maar weinig tijd om te reageren. Vrijdagochtend is mijn laatste werkdag en dan kan ik heerlijk genieten van mijn verlof. Wel moet ik dus nu heel veel doen om alles af te ronden. Zo moest ik net nog notulen uitwerken, voorbereiden voor de groepsbesprekingen, rapport aanpassingen doen, etc.(werk in het onderwijs). Straks neemt iemand anders het over en dan moet ik het wel zo afgerond hebben dat zij verder kan gaan. Ook moet ik nog een groepsplan maken voor de komende maanden. Ik wil namelijk alles klaar hebben zodat ik vrijdagmiddag om 12.00 uur mijn verlof in kan laten gaan. Ik heb er zin in! Gelukkig vandaag en morgen een dagje vrij. Vrijdagochtend maken ik er met de kids dan een speciale ochtend van en trakteer ik uiteraard ook nog op iets lekkers.

De partnerles was verder wel nuttig al kan je je natuurlijk niet helemaal voorbereiden. Je weet immers niet hoe het loopt. Wel vind ik het fijn dat mijn vriend weet wat hij evt. kan doen aan massages e.d.
A.s. zaterdag de laatste gymles olv fysio. Wie weet dat ik er nog extra lessen aan vast plak. Je kunt het altijd verlengen tot aan je bevalling.

Ik heb de laatste tijd veel last van jeuk. Over mijn hele lichaam en af en toe van die rode plekken. Ook last van mijn nek, maar ik denk dat ik er meer last van heb omdat ik er veel aan denk. Als ik bezig ben en afleiding heb dan gaat het wel. Het wordt gewoon tijd voor verlof denk ik :ja: .

Ik zit nog steeds in mijn ochtendjas en moet nog douchen en een cadeautje kopen voor mijn moeder want die is vandaag jarig. Daar zou ik rond 16.00 uur zijn. En ik wilde ook nog naar de kapper.... (kreeg op mijn werk te horen dat m'n haar er niet uitziet..en bedankt).

Fijne middag allemaal en uiteraard reageer ik later nog even apart op iedereen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 29 Jan 2014 14:48

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien: ben benieuwd hoe de baby ligt, ik heb vanmorgen controle gehad en hier ook een dwarsligger, maar volgens de vk was er nog tijd genoeg om te draaien dus daar vertrouwen we maar op. dat van dat sneller en meer doen dan je aankan herken ik wel. Heb ik ook wel last van, moet mezelf soms echt afremmen.
Leuk dat jullie kamertje af is, laat je ook nog foto's zien?

snoezel: heb erg hard om je poetsdrang gelachen, zag het zo voor me haha. Ik zie mezelf dat ook zo doen in mijn verlof haha. Klinkt als vervelende situaties bij je man op het werk, hopelijk heeft hij snel ander werk gevonden.
Fijn dat de vk met je geboorteplan instemt, je hebt inderdaad wel bijzondere dingen, wil je linkje nog even doorlezen, weet niet of alles bij mij past maar vind het wel interessant.

Roze: het is speciaal onderwijs waar ik werk, er zitten soms best heftige gevallen tussen, maar het zijn ook hele leuke kinderen. Zo vroegen ze gisteren aan mij wanneer ik met verlof ging, ik vertelde dat het nog 3 weekjes duurde, toen zei er een: ja juf dat vind jij heel fijn, maar ik niet hoor, ik heb je veel liever op school :smile: . En die leuke momenten maken wel dat ik het volhoud. Fijn dat jullie uit de achternaam gekomen zijn, klinkt als een goede constructie, lijkt mij ook heel lastig.
Wel heel jammer dat het lichamelijk zo slecht met je blijft gaan, ik kan me voorstellen dat je erg naar het einde van de zwangerschap uitkijkt.

Eppie: wat fijn dat alles goed was met jullie kleine, is toch een hele geruststelling.
Wij hebben de oppas nog niet kunnen regelen omdat ik nog steeds geen zekerheid heb, maar wij willen straks graag een gastouder.

Mikado: nee ik kan niet zelf kiezen bij welke locatie ik ga werken, ik kan alleen maar mijn voorkeur aangeven, wat ik al gedaan heb en dan moet het bestuur zijn goedkeuring geven. Dit heeft alles met de formaties van beide scholen te maken. Als ze op mijn voorkeurlocatie gewoon 8 groepen houden, dan is er voor mij niets aan de hand en anders moet ik naar die andere die 1,5 uur rijden is.
Vervelend dat je zo'n lage bloeddruk blijft houden en dat je daar zo duizelig van bent. Leuk dat jullie kamertje binnenkort komt. Wordt het allemaal nog echter van vind ik.
Ik voel de baby ook niet de hele dag door, toen ik rond de 28 weken was voelde ik hem ook nog niet zo duidelijk, nu wordt het steeds meer en duidelijker. Ik kan ook goed merken wanneer ik heel druk ben geweest want dan voel ik hem ook minder en als ik dan tot rust kom heb ik echt een druktemakertje in mijn buik.

Lindsya: Leuk dat jullie in Frankrijk zijn geweest en dat jullie een leuk weekend hebben gehad. Wel jammer dat de bruiloft minder was. Vervelend dat je daarna zo'n last hebt gehad, nu maar weer lekker rustig aan doen.

Moonlight: Jij ook nog maar 3 weken werken tot het verlof, ik ook. Ik verheug me er erg op. Ik ga de kleertjes niet in de droger doen, ben bang dat het gaat krimpen. Op heel veel dingen zag ik ook staan dat het niet eens in de droger mag, zoals lakentjes enzo.
En is het kaartje binnengekomen? Ik vind het ook steeds leuker en ook wel spannend worden, het komt nu gewoon heel dichtbij.

Solei: Jammer dat je baan afgelopen is en dat je nu "verplicht" verlof hebt, al is de rust denk ik ook wel lekker.
Jammer van het kamertje dat dat het niet geworden is.
De 9 maanden beurs lijkt mij ook erg leuk, maar Amsterdam is niet bepaald naast de deur en weet niet of ik het dan nog zo lang volhoud.

Dolfijntje: Gefeliciteerd met je moeder, leuke dag, ik ben namelijk ook jarig vandaag haha.
Bijna verlof voor jou heerlijk zeg.
Ik heb sinds 2 dagen ook last van erge jeuk op mijn buik, ook mijn huid is dan rood, moest het even in de gaten houden van de vk.

All: Een druk dagje vandaag, vanmorgen kwam om 9 uur al de intaker van de kraamzorg. Ik vond het gesprek maar weinig voorstellen, had er veel meer van verwacht. Daarna moest ik naar de vk. Alles was gelukkig helemaal goed, het is al wel een lekker eigenwijs mannetje want elke keer als ze de dopler op mijn buik zette om naar het hartje te luisteren wilde het weer weg. Ook ligt de kleine nog dwars in mijn buik, maar dit was nog niet zo erg zei ze want het heeft nog tijd genoeg om te draaien.
Vanmiddag en vanavond komt er een hoop visite want het is mijn verjaardag vandaag :cheering:. En ja ik moest er toch echt aan geloven, gisteren hebben vrienden een spandoek in de tuin gezet omdat ik 30 ben geworden haha.
Ben vanmorgen al toegezongen door de bouwvakkers die tegenover ons huis aan het werk zijn :smile:
Wat mijn werk betreft duurt het nog wel even voor ik meer zekerheid heb waar ik naar mijn verlof kan blijven. Ik sprak vrijdag de andere directeur en die zei dat ze nog volop bezig zijn met de formatiegesprekken en dat gesprek 2 pas in maart ergens is. Dus de kans dat ik eerder beval dan dat ik zekerheid heb is steeds groter. Ik baal wel maar probeer me er nu maar bij neer te leggen, het is niet anders.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem 82

Bericht 29 Jan 2014 15:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado: Ja, nu even last van lage bloeddruk. Tenminste,niet echt last, want ik merk erg gelukkig niks van. Maar dit is pas de eerste keer dat het gemeten is,mijn bloeddruk schommelt heel erg van normaal tot hoog en nu dus ineens laag. In elk geval voor mijn doen dan, het was nu 100/65 en zo laag is het werkelijk nog nooit geweest. Nouja, zo lang ik er geen last van heb heb ik liever dit dan dat het zo hoog is. Wel balen dat jij er wel last van hebt! De cursus waar je het over hebt ken ik niet, maar lijkt me wel leuk. Veel plezier! Nog rustiger aandoen betekent hier inderdaad veel liggen, maar het is gewoon bijna niet haalbaar, dus enorm veel komt er nog niet van terecht.

Moonlight: Ik heb nog niet alles gewassen, maar ben wel bijna klaar. Doe zo af en toe een wasje tussendoor, en moet denk ik nog 1 of 2x wassen en dan heb ik echt alles wel gehad. Fijn dat jullie hét kaartje hebben gevonden! Je verlof schiet ook al op, lekker! En fijn dat je je zo energiek voelt. Wat de babywas betreft, ik hang bijna alles op. Alleen dingen waarvan ik weet dat het echt kan, of waarvan het in het label staat, die gaan in de droger. Dat zijn met name hydrofielluiers, sommige waskussenhoezen, een deel van de spuugdoekjes.. De meeste kleertjes hang ik gewoon op. Weet ik zeker dat ze mooi blijven en niet krimpen.

Solei: Ik heb inderdaad meer echo's dan je gemiddeld bij bijvoorbeeld de vk krijgt. Maar die met 30 weken is hier bij de gynaecoloog standaard, dus die kreeg ik sowieso. Maar omdat hij met sommige delen flink voorliep op groei bij die echo, krijg ik er met 35 weken nog een om te kijken hoe dat dan is. De cyste die gevonden is bleek uiteindelijk onschuldig, dus daar hoef ik geen extra echo's meer voor. En bij de gynaecoloog krijg je tussendoor ook nog wel eens een extra echo, je bent er dan toch en soms kijken ze dan nog even, meer voor de leuk. Dat vind ik echt wel fijn ook, nog even extra kunnen kijken tussendoor. Ik heb nog even gezocht, en heb het topic over de vluchtten gevonden, dankje voor de tip! En je hebt vanaf nu dus verlof, lekker! Al kan ik me voorstellen dat het toch wat raar is, omdat nu ook gelijk je baan helemaal voorbij is. Jammer dat het kamertje niet was wat jullie hoopten, hopelijk vinden of maken jullie iets anders moois! En leuk, naar de negenmaandenbeurs! Ik wil ook, maar twijfel nog of ik het zie zitten ver te reizen en daar ook nog rond te lopen.

Katrien: Ja, het was nog even lastig met de achternaam. Maar voorlopig denken we dus gelukkig een oplossing te hebben gevonden, geeft gelijk weer een stukje rust. Leuk dat jullie kamertje af is! Hier ook een enorm beweeglijk kindje. Ben benieuwd of jullie kindje nu inderdaad dwars ligt, ze kunnen nog wel draaien. Hier vraag ik me soms ook af wat hij allemaal aan het doen en draaien is! Het verbaast me soms ook dat hij in elk geval bij de controle steeds goed ligt, ik hoop dat hij dat volhoudt!

Dolfijntje: Nog heel even volhouden dus, en dan verlof! Succes met de laatste werkzaamheden en veel plezier met de kids vrijdag! Vervelend zeg, dat je zo'n last hebt van jeuk! Ik heb het ook, maar gelukkig alleen op mijn buik, en dat komt van de striae. Gefeliciteerd met je moeder! En succes met cadeautje kopen en naar de kapper.

Appeltje: dat klinkt ook wel heel leuk dan, die bijzondere momenten op je werk. Lijkt me zwaar, maar tegelijkertijd ook mooi werk, het speciaal onderwijs. Hier stelde de vorige keer de intake van de kraamzorg ook niet veel voor, zal deze keer denk ik niet veel anders zijn. En gelukkig kan jullie kleine dwarsligger nog draaien, daar is inderdaad nog tijd voor. Hier ligt hij in elk geva, met de controle steeds goed, dus ik hoop dat die van mij vooral goed blijft liggen! En wat leuk, je bent jarig, gefeliciteerd!! Jammer dat je nog geen zekerheid hebt over je werk.

Zo, even tijd gevonden nu mijn peuter die vooral niet moe was toch gecrasht is en ligt te snurken op de bank :sleep: Hier niet veel bijzonders nu, probeer een beetje rustig aan te doen waar mogelijk. Heb wel veel pijn in mijn rechter bovenbuik nu de laatste dagen, als het blijft dan bel ik morgen de gyn of huisarts. Vandaag trouwens mijn gipspakket ontvangen, ga van de week samen met mijn moeder een afdruk van mijn buik maken, vorige zwangerschap ook gedaan. En zaterdag hebben we een fotoshoot met het gezin bij Anousch hier van het forum, van een vriendin gekregen. Heb daar wel veel zin in! Verder ben ik bijna klaar met de babywas en het kamertje is nu echt bijna klaar. Is het al een hele tijd, maar ik wil het vloerkleed nu ook gaan neerleggen en we moeten nog een speciaal rolgordijn bestellen (voor een dakraam). Dan is het echt af! En ik wil denk ik binnen nu en twee weken die wieg en de box ook vast neerzetten, dan is dat ook ruim op tijd klaar.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 30 Jan 2014 12:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo allemaal,

Gisteren toch even voor de zekerheid naar de verloskundige geweest. Ik voelde mee heel duizelig en veel pijn beneden in mijn buik en gevoel dat de kleine echt heel laag zat. Gelukkig waren alles goed maar de kleine zit inderdaad erg laag en mijn lichaam is aan het tegen protesteren omdat ik toch niet voelde rust heb gepakt, vooral in het weekend niet. Dus nu extra rust pakken want dit weekend vieren we de verjaardag van mijn zoontje voor de familie en vrienden. Gelukkig wordt het niet erg druk.

Roze, ik wil volgende week met de babywas beginnen. De lakens, sokken en hemel heb ik al gewassen maar de kleertjes volgende week. Leuk dat je ook een fotoshoot gaat doen. Ik wil het ook doen want van mijn vorige zwangerschap heb ik geen ene foto. Leuk dat het kamertje nu bijna af is ook.

Appeltje, gefeliciteerd met je verjaardag nog. Leuk dat vrienden een spandoek op hebben gehangen. Gelukkig dat alles goed was bij de vk. Balen die onzekerheid van je werk. Het zou wel prettig zijn als je iets wist voor je verlof.

Katrien, dat is heel herkenbaar. Ik denk ook dat ik alles nog zelf kan en alles op het tempo wat ik gewend ben maar helaas kan dat niet meer. Leuk dat de kleine zo aan het schoppen is, alleen minder dat het tegen je rib aan is. Hoe was het bij de verloskundige?

Solei, jammer dat het kamertje niet is geworden. Dat zou wel heel mooi zijn als je vriend het zelf kan maken. Nu ook heerlijk van je verlof aan het genieten, minder alleen dat je nu helemaal geen baan meer heb. Hopelijk vind je over een tijdje wel weer iets leuks. Leuk de 9 maandenbeurs, heel veel plezier.

Moonlight, ik gooi nooit geen kleren in de droger. De babykleertjes doe ik ook niet in de droger, alleen na een tijdje gooi ik wel de rompers en de sokjes erin. Het beddengoed doe ik sowieso wel in de droger. Lekker dat je zo energiek voel, kan je een beetje naar mij toe sturen :wink: Het aftellen voor jou verlof is ook begonnen bijna.

Mikado, leuk dat het kamertje af is als de meubeltjes er zijn, op het aan kleden na dan. geef toch een geruster gevoel vind ik zelf. Ons kamertje is al lang af, het moest van zolder komen dus dat was zo in elkaar gezet. Ik moet alleen nog een matras kopen en wat dingen op zijn plaats zetten dan is het af.

Dolfijntje, nog een dagje werken en dan heb je ook heerlijk verlof. Leuk dat je het leuk gaat afronden met de kinderen. Ben je nog naar de kapper geweest?

Groetjes
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers