Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 personen)

<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2014 14:08

Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 personen)

Er is al een keer een topic over geopend zag ik, maar dat ging ook om alles rondom Amsterdam, maar ik zoek nogal iets specifieks en echt in Amsterdam.

30 januari gaan we als verrassing voor de verjaardag van mijn vriend een nachtje naar Amsterdam (eindelijk naar het Rijksmuseum en het Stedelijk :dance:). Ik wil hem in de avond graag mee uit eten nemen, maar ik vind het altijd lastig in een stad die ik niet zo goed ken. Soms loop je uren rond en dan eet je alsnog vies en dat vind ik dan zo jammer. Dus, ik zoek een leuk, gezellig restaurant om met twee personen te eten op donderdagavond. Ik wil best reserveren, maar als het niet nodig is, liever niet.

Eisen:
- lekker eten :P
- max. is ongeveer 100 euro voor twee personen (inclusief fles (huis)wijn en voor- + hoofdgerecht)
- geen vreetschuur, beetje knus
- in de buurt van het Leidseplein (maximaal kwartiertje lopen of tien minuten met de tram)
- goed vindbaar, ik ben namelijk echt een ramp in kaartlezen en het is een cadeau voor mijn vriend en ik heb geen zin om hem mee te laten zoeken :thumbup:. Of beter gezegd: ik ben slecht in kaartlezen op mijn telefoon, want dan kan ik de kaart niet meedraaien :laughcry:.

Alvast heel erg bedankt!
<<

Anoniem23

Bericht 10 Jan 2014 14:15

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Oke tips!

Red (echt super knus, heerlijk eten, echt een aanrader)
Proeverij 274 op de prinsengracht
La stage (maar red je niet met 100 euro)
Bicken
Japan Inn

Ik kan nog wel meer bedenken, roep maar als je meer wilt weten!
<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2014 14:17

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Grappig zeg, nu ik het zie staan, weet ik ineens dat we mijn vader voor zijn huwelijk met mijn stiefmoeder een etentje cadeau hebben gedaan bij Red. Zij waren daar toen heel enthousiast over. Dus misschien ga ik dat wel gewoon doen. Thanks. Ik ga ze allemaal even bekijken!
<<

Anoniem23

Bericht 10 Jan 2014 14:18

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Leuk, veel plezier in ieder geval!

Oh en als je de kans hebt: ga even langs Foam!
<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2014 14:23

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Harrison schreef:Leuk, veel plezier in ieder geval!

Oh en als je de kans hebt: ga even langs Foam!

Ja, wil ik inderdaad proberen ook nog naartoe te gaan. Hoera voor een museumkaart :D. We hebben in principe twee dagen, dus ik denk dat het wel gaat lukken.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jan 2014 14:40

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Oh ik wilde net zeggen: Drie musea op één dag? Dat is een beetje too much misschien. Maar je hebt twee dagen.

Ik ben laatst bij Caffé Parma geweest. Niet de meest gezellige locatie (Marie Heinekenplein, niet super gezellig), maar het restaurant was erg knus en modern Italiaans. Heb er lekker gegeten.
http://www.caffeparma.nl/

Wilde Zwijnen schijnt ook erg goed te zijn maar is niet echt in de buurt van Leidseplein:
http://wildezwijnen.com/menu.html

Ik vind de Brasserie van het Conservatorium Hotel nog steeds echt te gek en lekker brasserie eten:
http://www.conservatoriumhotel.com/rest ... ie-lounge/
(en ideale locatie voor als je naar het Rijks en Stedelijk gaat, zit er namelijk naast!)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jan 2014 14:59

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Wilde zwijnen is inderdaad een aanrader! Ik woon daar om de hoek en eet daar regelmatig :)

Daar in de buurt zit ook Comfort Caffe, heerlijk Italiaans eten in een gezellige sfeer. Ook echt een aanrader :heart:

(Uit eten doen wij eigenlijk alleen nog maar bij deze restaurants)

Oh en vanaf Leidseplein kun je super makkelijk met de tram naar beide restaurants. De haltes zitten op max 2 minuten lopen, weinig kans op verdwalen!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 10 Jan 2014 15:06

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

|Ik heb een tijd geleden gegeten bij Gauchos Grill aan het Leidseplein, een Argentijns restaurant. Heel lekker gegeten!

http://www.gauchosgrill.nl/home/home.html
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jan 2014 15:10

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Dat is een keten, Jules.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 10 Jan 2014 15:20

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Marin schreef:Dat is een keten, Jules.


Dus? De vestiging op het Leidseplein is geen vreetschuur, gewoon een gezellig restaurant.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jan 2014 15:29

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Jules schreef:
Marin schreef:Dat is een keten, Jules.


Dus? De vestiging op het Leidseplein is geen vreetschuur, gewoon een gezellig restaurant.


Da's waar, maar ik vind als ik in een andere stad ben juist authentieke restaurantjes leuk. Ketens kan je overal heen, daarvoor hoef je niet naar Amsterdam.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jan 2014 15:38

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Kijk trouwens eens op Culy.nl, June, en dan kan je zoeken naar restaurants in Amsterdam. Staan altijd leuke tips tussen!
<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2014 19:07

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Bedankt voor de tips. Moeilijk zeg, nu wil naar allemaal. Haha! Wilde zwijnen ziet er ook echt heel leuk uit en culy noemt dat ook. Hmm.. ik twijfel nog even verder. Alle tips zijn nog steeds welkom hoor trouwens.

Jules, het maakt niet uit hoor of het een keten is. Als je er gezellig kunt zitten en heel lekker kunt eten, maakt dat toch niets uit. Ik ken heel de keten ook niet overigens.

Allemaal bedankt :D.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 11 Jan 2014 10:09

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

De restaurants die zijn genoemd zijn inderdaad heel goed. Wat ik verder nog leuk vind (en apart):

- Nomads (midden-oosters in een hele bijzondere sfeer)
- Pasta e Basta (italiaans met zingende obers)
- Lieve (Belgisch, en dan vooral de Barok variant kiezen dan krijg je allerlei Belgische tapas)
2014 2016 2019
<<

Anoniem23

Bericht 11 Jan 2014 14:12

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Ik ben nog nooit bij Wilde zwijnen geweest, tof dan ga ik daar eens heen!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 11 Jan 2014 14:15

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Als je van sushi houdt kan ik je Genki op (ik meen) de 2e Reguliersdwarsstraat aanraden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem23

Bericht 11 Jan 2014 14:20

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Ik vind Genki leuk, maar het is wel een vreetschuur in de zin van all you can eat haha. Dus als ik echt een romantisch weekendje weg zou gaan zou ik daar niet voor kiezen. Wel relatief goede sushi voor een all you can eat.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 11 Jan 2014 19:35

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Pasta e Basta :heart: :heart: :heart:
Sumo is ook lekker!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

anoniem213

Bericht 23 Jan 2014 18:51

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Heel erg bedankt voor de tips allemaal. Het was heel leuk om alle restaurants te bekijken en veel zagen er echt top uit! Ik heb uiteindelijk voor restaurant Lieve gekozen. We houden allebei ook erg van speciaalbier en daar hebben ze een enorm uitgebreide kaart, dus dat leek me leuk. Daarnaast kun je daar dus hapjes delen en dat idee stond me ook erg aan. Ik heb er zin in!

Sumo ben ik ook dol op, daar heb ik laatst in Nijmegen nog sushi gegeten :love:.

Ik laat het topic lekker staan, dan kan ik het een volgende keer in Amsterdam weer eens doorlezen. Nogmaals bedankt!
<<

Anoniem119

Bericht 23 Jan 2014 18:59

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Ja zeker leuk om het topic te laten staan! Ik doe ook altijd ideetjes op uit dit soort topics.
Heel veel plezier bij Lieve, geniet er van!

Als je van speciaalbier houdt en je een keer simpel wilt eten is de Bierfabriek ook leuk. Of als je een keer in Haarlem bent naar de Jopenkerk. Ik vind het bokbier daar erg lekker! En prachtig oud gebouw, in een oude kerk, met lekker bier, wat wil je nog meer (maar ja moet je wel eerst naar Haarlem).

Veel plezier in elk geval!
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 23 Jan 2014 19:33

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Wat leuk, je gaat zeker genieten bij Lieve, veel plezier!

Lijkt me inderdaad leuk om dit topic te laten staan, altijd leuk om restaurant tips te delen :)
2014 2016 2019
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 23 Jan 2014 19:37

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Jaaaa we gaan een keer naar de Jopenkerk! Vet leuk :D Dan kan Erin ook mee, die is toch in een kwartier thuis :banaan:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jan 2014 19:57

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Oh Lieve, daar heb ik ook wel eens gegeten, leuk!
#teammaple🍁
<<

Anoniem205

Bericht 27 Jan 2014 11:51

Re: Gezocht: Restaurant in Amsterdam (eind januari, 2 person

Ik zie dat je al een keuze hebt gemaakt, maar op advies van volgens mij Harri ben ik vorig jaar naar Smulewicz gegaan. Menn, wat heb ik daar lekker gegeten!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers