Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spook steden bezoeken / fotograferen

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Jan 2014 11:33

Spook steden bezoeken / fotograferen

Nav. een opmerking van Marin over fotograferen in Detroit in het topic over waar je nooit meer naar toe zou willen en een artikel dat ik onder mijn favorieten heb opgeslagen.

Ik kwam de spookstad Pstraze in Polen tegen: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=168217 https://twitter.com/gwensel/status/417342654200823808/photo/1/large
https://twitter.com/gwensel/status/417342862619975680/photo/1/large

Ik kan er verder niet al te veel over vinden, wil er nog verder op zoeken. Aan de ene kant lijkt het me best wel speciaal + indrukwekkend om zo iets te bekijken, aan de andere kant lijkt het me ook wat eng om daar alleen rond te lopen. Dus ik denk dat ik er uiteindelijk niet naar toe zal gaan voor het geval er iets zal gebeuren.

Hebben jullie wel eens een spookstad bezocht? Zouden jullie dit durven / doen?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem119

Bericht 26 Jan 2014 13:39

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Ik heb toeristische spooksteden bezocht in Amerika. Die worden helemaal onderhouden (of nou ja das niet het juiste woord), maar daar betaal je echt toegang voor. Voorbeeld is Bodie, in Californië. Dat was, ondanks dat het toeristisch was, toch ook wel gaaf.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding



Ik wil heel graag een keer naar Pripyat, naast Tsjernobyl.

En ik heb aantal verlaten kastelen in België bezocht, dus geen hele steden. Dit was wel heel eng, maar gaf ook een kick.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Detroit wil ik inderdaad ook nog heel graag heen, heb hele mooie foto series en documentaires over de stad gezien. Maar we twijfelen of het veilig is om met zoveel foto apparatuur daar te gaan rond lopen.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Jan 2014 13:40

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Ik zou inderdaad niet alleen gaan, Rapa Nui, maar altijd met iemand anders of georganiseerd.
<<

Zero

Bericht 26 Jan 2014 13:52

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Nog niet gedaan, staat zeker wel op mijn lijstje! Maar ik heb voorlopig geen geld om te reizen.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 26 Jan 2014 14:36

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Gaaf dat je in Bodie bent geweest Marin! Ik wilde daar ook heel graag heen maar het was toch niets iets te ver buiten onze route toen we daar waren :(
Lijkt me gaaf om ooit nog eens een spookstad te bezoeken.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 26 Jan 2014 14:44

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Ik vind die spooksteden zo fascinerend altijd. Ik zei het ook al in het andere topic. Ik vind het een eng horrorfilm tintje hebben. Dat trekt mij wel op de 1 of andere manier.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem178

Bericht 26 Jan 2014 14:45

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Ik ben wat dichter bij huis geweest; in Doel. Momenteel wonen daar nog 5 mensen.

Afbeelding

Hoewel ik wel wat foto's gemaakt heb zijn we er vooral voor onszelf heen geweest. Ik krijg de kriebels van het hele verhaal en vind dat dit verteld moet worden. We hebben er heel stilletjes rondgelopen, wetende dat we er niet thuishoorden, terwijl het verdriet bijna voelbaar was.
<<

Anoniem119

Bericht 26 Jan 2014 16:48

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Rouxxxe schreef:Gaaf dat je in Bodie bent geweest Marin! Ik wilde daar ook heel graag heen maar het was toch niets iets te ver buiten onze route toen we daar waren :(
Lijkt me gaaf om ooit nog eens een spookstad te bezoeken.


Het was ook echt een fikse rit over een hobbelige zandweg om er te komen!
<<

Anoniem168

Bericht 26 Jan 2014 17:00

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Je kan ook naar Edinburgh en omgeving gaan, daar schijnt het in heel veel gebouwen nog volop te spoken en er is ook een soort van ondergrondse stad waar vroeger o.a. zieken en armen werden gedumpt en ben toen 's avonds laat daar geweest en het is daar echt creepy. Ben niet snel bang, maar daar gingen de haren in mijn nek wel rechtop staan en hoewel ik me super vrolijk voelde aan het begin van de tocht, voelde ik me echt heel erg verdrietig ineens de rest van de tocht. Later las ik dat meer mensen dit zo ervaren hebben. Er worden daar ook veel spooktochten georganiseerd en ben toen ook op het beruchtste kerkhof van de wereld geweest, waarin ook een apart gedeelte is (Covenanters Prison) wat op slot zit en je alleen naar binnen kan als je aan zo'n tocht meedoet. Schijnt echt heel gevaarlijk te zijn en dan moet je ook echt beslissen of je mee naar binnen gaat of niet. Je kan dan ook niet meer terug zeg maar, als je hebt besloten. Voor de veiligheid wordt de poort dan weer gesloten. Echt gaaf.

Ondergronds

Afbeelding

Greyfriars
Afbeelding Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 26 Jan 2014 19:01

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Ziet er freaky uit Brooke! Je geeft aan dat er een afgesloten stuk is omdat het te gevaarlijk is maar wat gebeurt er dan?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem168

Bericht 26 Jan 2014 19:28

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Siep schreef:Ziet er freaky uit Brooke! Je geeft aan dat er een afgesloten stuk is omdat het te gevaarlijk is maar wat gebeurt er dan?


Sowieso schijnt het kerkhof berucht te zijn, in het mausoleum op het kerkhof ligt George MacKenzie. Hij was vroeger een machtig persoon en heeft voor vele duizenden onschuldige slachtoffers gezorgd die er ook levend zijn begraven daar op dat kerkhof, dus dat is al best creepy. Ze zeggen dat de materialen die gebruikt zijn, zijn gemaakt van mensenresten. In 1998 schijnt er een zwerver daar dat mausoleum en de tombe geopend te hebben, omdat hij een schuilplaats zocht (beknopte versie) en sindsdien is daar een poltergeist (mensen denken dat het Mackenzie is) actief Er schijnen mensen daar te worden aangevallen door een onzichtbaar fenomeen. Mensen worden geslagen, hebben krassen en blauwe plekken en mensen schijnen daar knock-out te worden geslagen. Dat schijnt in dat afgesloten gedeelte te gebeuren, dus daarom moet je dan beslissen of je verder meegaat in de tour of ermee stopt, eigen verantwoordelijkheid. Het stadsbestuur wil daar ook echt niks mee te maken hebben en die heeft het Covenanters Prison gesloten en alleen de organisatie die die tochten organiseert heeft nog de sleutel ervan. Op internet is er veel over te vinden, net als in boeken en er zijn ook youtube filmpjes van, maar van dat laatste weet ik niet of dat wel echt is.

edit: ik ben dus zelf mee geweest met zo'n tocht op het kerkhof en er gebeurde toen niet veel, behalve dat er wel een zware sfeer hing. Of het nou waar is of niet, vind dit soort dingen wel heel interessant.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 26 Jan 2014 20:56

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Rovine schreef:Ik ben wat dichter bij huis geweest; in Doel. Momenteel wonen daar nog 5 mensen.

Afbeelding

Hoewel ik wel wat foto's gemaakt heb zijn we er vooral voor onszelf heen geweest. Ik krijg de kriebels van het hele verhaal en vind dat dit verteld moet worden. We hebben er heel stilletjes rondgelopen, wetende dat we er niet thuishoorden, terwijl het verdriet bijna voelbaar was.


Ik had hier nog nooit van gehoord: maar kwam net ook deze link tegen: http://annelieshulshof.nl/doel-het-polderdorpje-in-belgie-dat-veranderde-in-een-spookstad/
Jij kwam er vooral voor jezelf om het te voelen maar kwam je inderdaad zo veel streetart tegen? Ik vind het idee inderdaad erg triest.

Hier nog wel een interessante link: http://www.nrc.nl/inbeeld/2012/12/01/daar-waar-niemand-meer-is-tsjernobyl-en-tien-andere-spooksteden/

Is iemand wel eens in Oradour-sur-Glane geweest? Het is natuurlijk geen spookdorp maar een monument. Ik vond het boek: het meisje uit Oradour wel erg indrukwekkend.

Wollseigen in de Eifel is ook best wel dichtbij: http://www.eifelinfo.nl/wollseifen-het-spookdorp-op-de-dreiborner-hoogvlakte/
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem168

Bericht 26 Jan 2014 21:12

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

http://youtu.be/vKXmIb3n9uc
Hier heb ik ook nog een aflevering van Ghost Adventures, waarin zowel het ondergrondse gedeelte als het kerkhof aan bod komt.
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 26 Jan 2014 21:35

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Marin schreef:
Rouxxxe schreef:Gaaf dat je in Bodie bent geweest Marin! Ik wilde daar ook heel graag heen maar het was toch niets iets te ver buiten onze route toen we daar waren :(
Lijkt me gaaf om ooit nog eens een spookstad te bezoeken.


Het was ook echt een fikse rit over een hobbelige zandweg om er te komen!


Oh, dan is het helemaal maar beter dat we daar toen niet naar toe zijn gegaan haha!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 26 Jan 2014 21:41

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Bedankt voor je uitleg Brooke! Dat is wel heel freaky. Ik ga de filmpjes maar niet bekijken anders slaap ik vannacht niet haha.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

psv-forever

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:43

Woonplaats: Ile de france, departement 77

Bericht 27 Jan 2014 00:59

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

rapa nui schreef:
Rovine schreef:Ik ben wat dichter bij huis geweest; in Doel. Momenteel wonen daar nog 5 mensen.

Afbeelding

Hoewel ik wel wat foto's gemaakt heb zijn we er vooral voor onszelf heen geweest. Ik krijg de kriebels van het hele verhaal en vind dat dit verteld moet worden. We hebben er heel stilletjes rondgelopen, wetende dat we er niet thuishoorden, terwijl het verdriet bijna voelbaar was.


Ik had hier nog nooit van gehoord: maar kwam net ook deze link tegen: http://annelieshulshof.nl/doel-het-polderdorpje-in-belgie-dat-veranderde-in-een-spookstad/
Jij kwam er vooral voor jezelf om het te voelen maar kwam je inderdaad zo veel streetart tegen? Ik vind het idee inderdaad erg triest.

Hier nog wel een interessante link: http://www.nrc.nl/inbeeld/2012/12/01/daar-waar-niemand-meer-is-tsjernobyl-en-tien-andere-spooksteden/

Is iemand wel eens in Oradour-sur-Glane geweest? Het is natuurlijk geen spookdorp maar een monument. Ik vond het boek: het meisje uit Oradour wel erg indrukwekkend.

Wollseigen in de Eifel is ook best wel dichtbij: http://www.eifelinfo.nl/wollseifen-het-spookdorp-op-de-dreiborner-hoogvlakte/


Ben ooit lang geleden in oradour geweest. Erg triest.
En heb t boek ook gelezen
<<

Anoniem100

Bericht 27 Jan 2014 10:50

Re: Spook steden bezoeken / fotograferen

Bodie zijn wij ook geweest 2 jaar geleden! Heel apart om te zien, de tijd daar staat echt stil! Afgelopen jaar zijn we er bij nog eentje geweest in Amerika, kan alleen even niet meer op de naam komen...

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers