Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kolven en melk bewaren als je weer gaat werken

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 26 Jan 2014 21:07

Kolven en melk bewaren als je weer gaat werken

Het duurt gelukkig nog even voordat ik weer aan het werk moet, maar omdat ik morgen de medela freestyle wil gaan bestellen heb ik toch wat vraagjes. Deze kolf wordt geleverd met een koeltasje met 4 flesjes van 150 ml.

Houdt dit koelelement de flesjes de hele dag goed koud? ( werkdag van 8,5 uur plus 2 uur reistijd) of hoe doen jullie dit?

Hoe vaak kolven jullie op het werk?
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jan 2014 21:52

Re: Kolven en melk bewaren als je weer gaat werken

Is het voeden nog steeds zo pijnlijk? Arme jij :( Om je vragen te beantwoorden: ik kolf drie keer op het werk. Om 9u, 13u en 16u. Doe er maar een kleine tien minuutjes over, maar het schoon- en droogmaken elke keer is net zoveel werk, dus totaal twintig minuten per keer. De melk (zes flesjes van 100cc ongeveer) zet ik in de koelkast op het werk (in een klein koeltasje) en de koelelementen in het vriesvakje van de koelkast daar. Aan het einde van de werkdag doe ik de koelelementen dan in de koeltas en neem ik de boel mee naar huis. Volgens mij blijft het in zo'n tasje niet lang genoeg koel voor een hele werkdag. Is er een koelkast met vriesvak op jouw werk?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Jan 2014 21:58

Re: Kolven en melk bewaren als je weer gaat werken

Ik kolf ook drie keer als ik een hele dag werk. Ik bewaar de melk op mijn werk in de koelkast en leg de koelelementen in het vriesvak. Ik heb eigenlijk ook niet getest hoe lang het anders koel blijft in het koeltasje. Mocht je geen koelkast hebben op je werk, zou je dat van tevoren nog kunnen uittesten.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem28

Bericht 26 Jan 2014 22:03

Re: Kolven en melk bewaren als je weer gaat werken

Ik bewaarde de melk de hele dag in een koeltasje met twee koelelementen. Zelfs in de zomer waren de elementen nog deels bevroren aan het eind van de dag.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jan 2014 22:06

Re: Kolven en melk bewaren als je weer gaat werken

Filoria schreef:Is het voeden nog steeds zo pijnlijk? Arme jij :( Om je vragen te beantwoorden: ik kolf drie keer op het werk. Om 9u, 13u en 16u. Doe er maar een kleine tien minuutjes over, maar het schoon- en droogmaken elke keer is net zoveel werk, dus totaal twintig minuten per keer. De melk (zes flesjes van 100cc ongeveer) zet ik in de koelkast op het werk (in een klein koeltasje) en de koelelementen in het vriesvakje van de koelkast daar. Aan het einde van de werkdag doe ik de koelelementen dan in de koeltas en neem ik de boel mee naar huis. Volgens mij blijft het in zo'n tasje niet lang genoeg koel voor een hele werkdag. Is er een koelkast met vriesvak op jouw werk?


Ik kan een heel verhaal typen, maar dat is niet nodig, want zoals Filoria doet deed ik het ook. Alleen hadden we geen vriesvakje, dus liet ik de elementen gewoon in m'n tasje zitten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers