Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jezelf piano leren spelen

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Jan 2014 17:05

Jezelf piano leren spelen

Al heel lang wil ik leren piano spelen. Ik heb echter geen zin en tijd om op les te gaan, ik wil ook niet echt virtuoos piano leren spelen. Ik wil akkoorden leren spelen en mezelf leren begeleiden op de piano bij liedjes en ik kan ook wel een klein beetje iets op de piano.

Zijn er hier mensen die zichzelf piano hebben leren spelen en zo ja hoe? Wat voor boek of methode (of youtubefilmpjes oid.) heb je gebruikt? En is het gelukt?
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 25 Jan 2014 17:08

Re: Jezelf piano leren spelen

Ik heb mijzelf in het verleden leren gitaar spelen. Weliswaar op de elektrische gitaar en dat ging prima. Ik gebruikte tabs, misschien heb je ook wel zoiets voor de piano.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Jan 2014 17:25

Re: Jezelf piano leren spelen

Lady starstruck schreef:Ik heb mijzelf in het verleden leren gitaar spelen. Weliswaar op de elektrische gitaar en dat ging prima. Ik gebruikte tabs, misschien heb je ook wel zoiets voor de piano.


Ja, nou ja, in die zin dat je ook gewoon akkoorden kunt leren spelen.
Ik zat te twijfelen tussen mezelf gitaar leren spelen of piano. Haha ik heb namelijk beiden staan hier. Ik heb gisteren gitaar geprobeerd, maar dat vind ik toch echt wel een stuk moeilijker dan piano. Ook beetje lastig dat ik verminderd gevoel in mijn vingertoppen heb. Hoewel ik al helemaal trots was dat ik hem gestemd kreeg en de snaren er zelf op had gezet ;-).
<<

Anoniem205

Bericht 25 Jan 2014 21:48

Re: Jezelf piano leren spelen

Ik heb akkoorden leren spelen, maar moet ff kijken hoe het boek heette.. Zal ik opzoeken, als ik ze kan vinden neem ik ze voor je mee volgende week!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Jan 2014 22:04

Re: Jezelf piano leren spelen

Oh dat zou fijn zijn!!
<<

Anoniem205

Bericht 26 Jan 2014 11:26

Re: Jezelf piano leren spelen

ik deed dat met de boeken "popsongs spelen, zo doe je dat"
maar ik kan mijn pianoboeken nergens meer vinden :(
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 26 Jan 2014 11:52

Re: Jezelf piano leren spelen

En kon jij al piano spelen?

Ik kan nu in elk geval majeur en mineur akkoorden maken aan de hand van de letters Am of G etc. ik ken ze nog niet uit mijn hoofd, moet er wel een beetje over nadenken. Maar het lukt ;-).
<<

Anoniem198

Bericht 26 Jan 2014 12:00

Re: Jezelf piano leren spelen

Ik heb mezelf piano leren spelen. Weet alleen niet of ik het nog kan. Mijn ouders hebben geen piano meer.
Als je noten kan lezen en dan stickers op de toetsen plak zou je het jezelf zo kunnen leren. Wellicht heb je ook wel een soort sjabloon wat je erover heen kan leggen. Zo heb ik het mezelf in ieder geval geleerd. Niet dat ik hele stukken van Bach kon spelen maar het klonk best oké. En hoe vaker je het doet hoe beter het zal gaan natuurlijk :)
Ik denk zelf dat een keyboard makkelijker is om mee te beginnen dan een piano.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 26 Jan 2014 12:03

Re: Jezelf piano leren spelen

Tja ik héb een piano en geen keyboard. En ik kan wel noten lezen, maar niet heel goed hoor. En ik weet op zich ook wel waar welke noot zit op de piano (gerekend vanaf de c). Maar ik wil geen noten spelen maar akkoorden en ik weet ook gewoon niet hoe je dat technisch moet doen en hoe je kunt zorgen dat het ook een beetje mooi klinkt (ik kan best wat akkoorden achter elkaar spelen met één hand).
<<

Anoniem205

Bericht 26 Jan 2014 12:15

Re: Jezelf piano leren spelen

ik kon al pianospelen toen, maar geen akkoorden. In die boeken wordt heel fijn uitgelegd hoe je de akkoorden moet spelen en dan zitten er ook leuke liedjes tussendoor om die akkoorden te oefenen. Was best leuk, want op een gegeven moment ging ik de gitaartabs uitprinten van internet en die meespelen! Maar ja, ik speel al een eeuw niet meer :(
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 26 Jan 2014 12:24

Re: Jezelf piano leren spelen

Hmm...ik speel geen piano (nou ja ok, de vlooienmars :smile: ). Maar inderdaad, met tabs kun je zo veel!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 26 Jan 2014 20:40

Re: Jezelf piano leren spelen

Oh, mijn zangjuf (die ook pianoles geeft) raad me een boek aan en ze denkt dat ik dat wel zelfstandig aan kan en als ik een keer een vraagje heb mag ik het altijd aan haar vragen. Dat is wel handig en zij kent dat boek dus dat ga ik maar doen denk ik. Het heet spelen met akkoorden (deel 1) en het is met een cd waar je mee kunt meespelen.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers