Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laatste keer therapie, iets meenemen?

<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:29

Bericht 21 Jan 2014 14:16

Laatste keer therapie, iets meenemen?

Donderdag heb ik in principe de laatste afspraak van mijn therapie behandeling. Het is om nog even te kijken hoe de drukke decemberperiode is gegaan enzo en hoe het nu gaat maar dan is het eigenlijk klaar. Ik ben ruim 3 kwart jaar onder behandeling geweest bij m'n therapeut dus het is ook wel spannend om nu definitief klaar te zijn ermee. Ik moet het nu allemaal zelf gaan doen en dat heeft ook tijd nodig om allemaal weer te groeien en mijn zelfvertrouwen weer op te krikken. Zou ik als een soort bedank of iets nog iets mee nemen donderdag? Ik vind het zo lastig?
<<

Anoniem162

Bericht 21 Jan 2014 14:17

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik heb niks meegenomen toen. Eigenlijk ook nooit over nagedacht dat dat nodig zou zijn.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jan 2014 14:21

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik heb het toen niet gedaan, je betaald ze er al voor. Dus ik vond het niet nodig. Het is hun werk.
Klinkt heel hard, maar zo werkt het wel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem185

Bericht 21 Jan 2014 14:43

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik zou het ook niet doen, maar ik kan me het gevoel wel voorstellen. Als jij je er goed bij voelt moet je het doen, maar alleen omdat het voor jou goed voelt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Jan 2014 15:12

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

In principe niet, het is zijn of haar werk. Maar als je vindt dat de therapeut voor jou een extra stapje heeft gedaan en/of je dankbaarheid diep zit, dan zou ik gewoon mijn gevoel volgen en een kleinigheidje geven. Een chocolaatje ofzo.
L2014 & H2017
<<

Artemis

Bericht 21 Jan 2014 15:34

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Nou nou, 'het is zijn of haar werk' klopt wel, maar dat wil niet zeggen dat het niet gewaardeerd wordt.

Ik heb ook cliënten waar ik langere tijd mee werk, en daar bouw ik wel degelijk een band mee op en dan is het wel mijn werk, je bent toch ook betrokken bij je werk. En ik hoef heus geen kleinigheidje als iemand vertrekt of klaar is met zijn behandeling, echt niet, maar het is ook weer niet zo dat het echt niet mag of gewaardeerd wordt. Regelmatig koop ik zelf ook wel een kleinigheidje voor een cliënt die vertrekt, ookal is het maar mijn werk :) en dat zijn geen grote dingen, maar gewoon een herinnering, iets wat ze geleerd hebben, iets wat ze meegemaakt hebben, enz. Misschien anders omdat ze bij mij echt 'wonen' en ik ze dus dag en nacht meemaak, maar toch.

Andersom krijg ik ook weleens iets en dat vind ik alleen maar heel leuk. Zo heb ik een tekening, gemaakt door een cliënt die prachtige kunst maakte, nog steeds op mijn studeerkamer staan en dat wordt de voorkant van mijn scriptie. En het is maar een tekening, maar wel één die mij heel dierbaar is :) zo krijg ik wel vaker een kaartje, een prul of iets in die richting.

Dus je kunt wat meenemen als je dat zelf fijn vindt, maar het is absoluut niet verplicht of raar als je het niet doet. Maar het is evengoed niet raar om het wel te doen, mits het om een kleinigheid gaat.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Jan 2014 20:02

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Heb je er veel tranen laten vallen? Misschien een leuke tissue-box.

Anders zou ik een kaartje doen met dank je wel, een plantje of bloemetje.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem32

Bericht 21 Jan 2014 20:31

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik heb toen wel wat gegeven. Ik heb ontzettend veel aan haar gehad en dat waardeerde ik heel erg. Het was dan maar een doosje chocolade maar toch wel een blijk van waardering. Oh en een kaartje erbij.
Zij vond dat toen erg leuk!
<<

Anoniem10

Bericht 21 Jan 2014 22:18

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Mijn laatste keer was een beetje gek, mijn therapeut dacht dat ze tegen mij had gezegd dat het de laatste keer was. Maar ik wist van niks! Anders had ik zeker een bos bloemen voor haar meegenomen. Nu heb ik alleen een kaart gestuurd. Ik heb zelf ook twee keer een klein cadeautje van haar gehad, voor mijn verjaardag en voor Kerst.
Ik heb mijn leven zo'n beetje aan haar te danken dus dat kaartje sturen was het minste wat ik kon doen :laughcry:
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 21 Jan 2014 22:30

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik vind die opmerking van "het is toch gewoon werk" altijd zo jammer! Hoe leuk en fijn is het om een stukje waardering te krijgen voor wat je doet. Ik krijg met regelmaat tekeningen of lekkere dingen van kinderen in de klas en met kerst kreeg ik zelfs een fles douchefoam van Rituals van een ouder. En blij dat ik was! Zou jij dat niet leuk vinden Silly One?

Ik zou wel iets meenemen als je haar dankbaar bent. Dit kan al een leuke kaart zijn of iets anders kleins.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 21 Jan 2014 23:50

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik vind het op zich niet nodig. Ik vind eigenlijk dat er op de basissscholen teveel wordt gegeven aan de leerkrachten. Als ik soms zie waar ik mee thuis kwam dan vond ik het echt onzin. Natuurlijk is het goed bedoelt, maar van mij hoeft het niet.

Zo kan je namelijk altijd wel een rede 'bedenken' om iemand met iets te bedankten terwijl het gewoon hun werk is. Maar ik ben blijkbaar de enige die daar zo over denkt. Ik zeg waar het op staat en dat wordt niet echt gewaardeerd. Je kiest toch voor een beroep omdat je het leuk vind, niet omdat je extra beloont wordt door clienten o.i.d.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 21 Jan 2014 23:54

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik vind het niet per definitie horen. Maar als jij het gevoel hebt dat te moeten doen omdat je hem/haar dankbaar bent en er succes uit hebt behaald, waarom niet?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem27

Bericht 22 Jan 2014 17:03

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik heb nadat ik wegging bij mijn vorige baan van meerdere cliënten een cadeautje gehad. Gewoon een kleinigheidje, ik was er heel blij mee ondanks dat het maar mijn werk is. Zou toch naar zijn als ik die instelling richting cliënten zou hebben?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Jan 2014 17:06

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Het gaat ook niet om het belonen, maar het is wel een extra stukje waardering die je krijgt van je clienten, leerlingen of welke doelgroep je ook hebt.
Dat kan in de vorm van een cadeautje zijn, een leuke kaart maar ook een oprecht gemeend compliment. Daar kan ik echt heel erg blij van worden.

Bij mijn huidige werk zie ik geen klanten 1 op 1, maar spreek regelmatig mensen via de telefoon. En niks is leuker dan met een goed gevoel ophangen. Een compliment krijgen van een klant, te horen krijgen dat ze zo fijn zijn geholpen etc. Ook al is het mijn werk om de mensen goed in te lichten en te helpen waar nodig. Ik krijg alleen maar meer voldoening van dit soort dingen.

Ik ben benieuwd wat je gaat doen morgen, Koekiemonster!
<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:29

Bericht 23 Jan 2014 21:13

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik heb n doosje merci gekocht met een kaartje erbij, en het werd heel erg gewaardeerd. Hij vond het erg leuk en het ad niet gehoeven maar voor mezelf vond ik het wel fijn om te geven.
Het idee van een tissuebox vond ik ook erg leuk ( heb er aardig wat tranen gelaten) maar meer toepasselijk bij een vrouw.
Nu is het even eng omdat ik nu helemaal los ben zeg maar van therapie en het nu zelf moet doen maar dat gaat wel goedkomen.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 23 Jan 2014 21:55

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Succes Koekiemonster! Luister goed naar jezelf!
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 23 Jan 2014 21:56

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Silly-One schreef:Ik vind het op zich niet nodig. Ik vind eigenlijk dat er op de basissscholen teveel wordt gegeven aan de leerkrachten. Als ik soms zie waar ik mee thuis kwam dan vond ik het echt onzin. Natuurlijk is het goed bedoelt, maar van mij hoeft het niet.

Zo kan je namelijk altijd wel een rede 'bedenken' om iemand met iets te bedankten terwijl het gewoon hun werk is. Maar ik ben blijkbaar de enige die daar zo over denkt. Ik zeg waar het op staat en dat wordt niet echt gewaardeerd. Je kiest toch voor een beroep omdat je het leuk vind, niet omdat je extra beloont wordt door clienten o.i.d.


Dan zie ik het inderdaad helemaal anders dan jij. :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Jan 2014 22:05

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik doe dat meestal wel. Het is inderdaad niet nodig, dus als je het niet doet is het geen punt, maar ik vind het wel leuk en attent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 24 Jan 2014 11:33

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Silly-One schreef:Ik vind het op zich niet nodig. Ik vind eigenlijk dat er op de basissscholen teveel wordt gegeven aan de leerkrachten. Als ik soms zie waar ik mee thuis kwam dan vond ik het echt onzin. Natuurlijk is het goed bedoelt, maar van mij hoeft het niet.

Zo kan je namelijk altijd wel een rede 'bedenken' om iemand met iets te bedankten terwijl het gewoon hun werk is. Maar ik ben blijkbaar de enige die daar zo over denkt. Ik zeg waar het op staat en dat wordt niet echt gewaardeerd. Je kiest toch voor een beroep omdat je het leuk vind, niet omdat je extra beloont wordt door clienten o.i.d.

Wat een rare redenatie. Natuurlijk is dat geen reden om voor een beroep te kiezen. Maar het is toch fijn om gewaardeerd te worden voor wat je doet? Ik kies bijv voor mijn werk omdat ik het fijn vind om met mensen om te gaan en om een band met ze op te bouwen. Ja, dat is een professionele band, maar toch, er is wel een band. En het is wel mijn werk,maar het is fijn om te merken dat ze blij zijn als ik er weer ben, of dat ze bij het afscheid laten merken dat ze er iets aan gehad hebben. Mijn cliënten zijn wel mijn werk, maar bij een heel aantal blijf ik me echt nog wel lang afvragen hoe het met ze gaat, en in sommige gevallen ga ik dat ook nog weleens navragen. Voor mij is het iig wel iets meer dan 'gewoon mijn werk', dat zou ik denken als ik bij de appie achter de kassa stond, maar dit is voor mij iig behoorlijk anders, juist omdat ik met mensen werk.

Maar nogmaals: het is ook niet om het belonen dat je iets meeneemt, maar meer vanuit waardering. En het is absoluut nooit verplicht. Maar een vriendelijk gebaar van iemand afdoen met 'wat een onzin, ze krijgen er toch voor betaald' vind ik niet erg aardig.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Jan 2014 22:29

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik vind het ook niet nodig maar wel erg leuk/ attent!
Het is geen beloning,dat is het salaris al maar wel een blijk van waardering wat als je dat graag wil geven zeker niet raar is!
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:56

Bericht 26 Jan 2014 18:17

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Het hoeft niet, maar het is wel leuk als blijk van waardering.
Wel is het vaker zo, dat hulpverleners geen cadeaus / cadeaus met een waarde hoger dan een bepaald bedrag mogen aannemen van clienten. Een kaart o.i.d. is al enorm leuk.
<<

Anoniem51

Bericht 26 Jan 2014 19:11

Re: Laatste keer therapie, iets meenemen?

Ik ben niet met jou eens, Silly One. Ik heb ook een beroep waar ik wel eens een cadeautje/blijk van waardering mee naar huis krijg, maar het is niet zo dat ik daar op voorhand al vanuit ga en het is al helemaal niet zo dat ik om die reden voor dit beroep heb gekozen. Gelukkig leven we in een maatschappij waar mensen graag laten blijken dat ze datgene wat we voor ze doen, waarderen. En dat kan, en dat mag.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers