Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 25 Jan 2014 17:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik heb een dilemma waar ik steeds meer mee zit..

Een paar jaar geleden heeft een goede vriendin mij proberen te koppelen aan een vriend van haar. Die jongen en ik hebben een paar maanden gedate, maar van beiden kanten was wel duidelijk dat het er niet echt in zat. We zijn echter wel één keer met elkaar naar bed geweest, waar ik eigenlijk alleen maar spijt van had, zeker gezien hoe het afgelopen is (bij de nachtapotheek voor een morningafter pil nadat het condoom scheurde), en omdat ik helemaal niet verliefd op hem was.
Het is totaal niets voor mij om 'zomaar' met iemand naar bed te gaan, en ik heb het dan ook nooit iemand verteld.. Die jongen zelf heeft het voor zover ik weet ook voor zich gehouden.

Echter, sinds een tijdje heeft mijn vriendin zélf een relatie met hem gekregen. Ik vind het alleen maar leuk voor ze, ze passen echt goed bij elkaar en ze zijn gelukkig samen. Maar nu het steeds serieuzer lijkt te worden tussen hen (ze praten al over samenwonen etc.), voel ik me steeds schuldiger dat ik 'achterhoud' wat er tussen die jongen en mij gebeurd is.

Ik twijfel of ik het moet vertellen, aan de ene kant betekende het echt niets en speelde er nog niets tussen hen toen dit gebeurde. Ik weet dat ze gekwetst zou zijn om te horen wat ik met haar vriend heb gedaan, ook al hadden zij toen nog geen relatie. Maar nu heb ik steeds meer het gevoel alsof ik bewust iets voor haar achterhoud en haar vertrouwen beschaam.. Begrijp me niet verkeerd, als ze het me direct zou vragen zou ik er ook niet over liegen, maar ik twijfel of ik het uit mezelf moet vertellen? Ik wil hun relatie ook zeker niet kapot maken..

(Ik zie die jongen overigens nu max. 2x per jaar ofzo op verjaardagen, en veel verder dan 'hoi' komen we niet. Ik weet dus ook niet of hij het haar verteld heeft, maar ik denk het niet, omdat ze het onderwerp dan vast ooit al eens aan had gesneden.)
<<

Anoniem50

Bericht 25 Jan 2014 17:14

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou het niet vertellen. Het is dan wel iets uit het verleden en toen hadden ze nog niets, maar heeft het enige meerwaarde om het haar te vertellen?
<<

Anoniem185

Bericht 25 Jan 2014 17:27

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Als je er zelf heel erg mee zit zou ik het juist wel vertellen. Ik zou dat zelf als vriendin heel erg kunnen waarderen, ook al zou ik het naar vinden om te weten. Zij is zich er zelf ook wel van bewust dat ze jullie heeft proberen te koppelen en kan logisch beredeneren dat er mogelijk dingen zijn gebeurd waar zij geen weet van heeft.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Jan 2014 18:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou het dan wel vertellen. Als ze er straks achter komt is ze misschien juist teleurgesteld dat je je mond hebt gehouden en lijkt het veel meer een 'ding'.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jan 2014 18:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ohhh dat zou ik zelf ook heel moeilijk vinden. Hoe langer het duurt, hoe groter het wordt idd, en hoe moeilijker het nog is om te vertellen. Maar ik zou het idd ook eerlijk vertellen, en er gewoon bij vertellen wat je hier hebt verteld.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 26 Jan 2014 11:32

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar je vriendin weet toch dat jullie een aantal keer hebben gedate? Dan is het toch ook niet heel vreemd dat jullie destijds met elkaar naar bed zijn geweest?
Ik zou het niet vertellen. Mocht het ooit ter sprake komen kan je gewoon eerlijk zijn, maar een schuldgevoel is toch helemaal niet nodig!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jan 2014 11:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Eens met Carra, ik zou daar nu ook niet speciaal een momentje van maken. Ze heeft hem destijds zelf aan je willen koppelen, dus ze kan weten dat dit gebeurd zou zijn. Je had destijds niet de plicht om haar dit te vertellen, want privé, en na zoveel jaar zou ik het dan niet opeens alsnog doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem23

Bericht 26 Jan 2014 12:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik ben het eens met Carra en Susan. Ik kan me voorstellen dat je je er nu een beetje druk over maakt maar het was toen prive en dat is het eigenlijk nog steeds. Ze weet dat het gebeurd kan zijn. Heeft ze er wel eens naar gevraagd?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 26 Jan 2014 12:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Heeft zij destijds gevraagd of je seks met hem hebt gehad en heb je gezegd dat je geen seks met hem hebt gehad? Dus heb je toen gelogen?
Waarom schaam je je dat je met hem naar bed bent geweest? Wat is er voor te schamen? Zij heeft jullie destijds zelf aan elkaar proberen te koppelen. En waarom voel je nu de behoefte om het haar te zeggen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Jan 2014 15:09

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Mijn man en ik zijn 11 jaar samen waarvan wij 5jaar samenwonen (koophuis) en 2,5jaar getrouwd zijn.
Nu is het zo dat het al bijna een jaar niet goed gaat, mijn gevoel is weg, ik erger mij aan hem, weinig tot geen zin in intimiteit, ruzie's en we leven wat langs elkaar heen.
Man weet wat ik voel, afgelopen jaar meer energie in onze relatie gestoken door vakantie, nachtjes weg, uit eten, leuke dingen doen en praten.
Helaas met weinig resultaat, ik voel mij niet gelukkig in m'n huwelijk.
Eigenlijk is ons seksleven altijd al weinig / slecht geweest (in het begin door iets wat ik mee gemaakt had in het verleden en toen vond ik het super dat hij geduld met mij had... Toen ik er wel aan toe was gebeurde er weinig en afgelopen jaren is het nooit goed geweest)

Nu is het zo dat ik een half jaar geleden iemand heb leren kennen waar ik mij goed bij voel en waar ik gevoelens voor heb gekregen en hij voor mij. Dit speelt al een aantal maanden en hier zijn er vollop twijfels waar ik goed aan doe.
Degene waar ik gevoelens voor heb, zijn relatie liep al niet goed en hij heeft zijn relatie verbroken. Hij zou heel graag verder willen met mij.

Man is op de hoogte van de gevoelens en is natuurlijk verdrietig en boos maar wil alles op alles zetten dat we voor ons huwelijk vechten.
Ik!? Ik weet het gewoon echt niet... Mijn gevoel voor man is weg, ik ben niet gelukkig... Man is de meest lieve persoon die er is, staat altijd voor mij klaar en doet veel voor mij. Wie weet komt het gevoel wel weer terug? Misschien relatie therapie?
Ik merk alleen dat ik het voor mijzelf al heb opgegeven, dat ik denk dat het niet meer goed gaat komen.
Maar we hebben wel een koophuis. Ook zou ik dan m'n thuis kwijt raken en op zoek moeten naar een huurwoning.
Kortom mijn hoofd is een rollercoaster vol gevoelens, gedachtes, emoties en twijfels en ik weet het gewoon even niet meer
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Jan 2014 15:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Komt me wel bekend voor ;-). Mijn advies is dat ik je wel echt wil aanraden dat je alle sop alles hebt gezet voor je huwelijk. Je bent dan nu het gevoel (tijdelijk) kwijt, maar dat houdt niet in dat het niet goed kan komen. Iemand anders lijkt altijd liever, slimmer, charmanter, leuker, aardiger.. kortom: alles wat je man niet is. Gevoelsmatig. Maar die gevoelens kunnen ook versterkt worden door je verlangen om je gewoon geliefd te voelen.

Voor jezelf en voor alle partijen betrokken, zou ik alles op alles zetten. Voor welke situatie dan ook. Besef je idd dat dan je koophuis weg zal moeten, dat je hele leven op z'n kop zal worden gezet en dat kan het waard zijn, maar dan moet je wel 100% achter je keuze kunnen staan.

Besef je ook dat de relatie met die ander niet alleen rozengeur en manenschijn zal zijn. Ook die krijgt heel wat te verduren als jij bij je man weggaat. Ook aan hem zal je je ooit een keer gaan ergeren. Ook met hem zullen er problemen zijn.

Als je relatietherapie wil, dan zou ik het absoluut doen. kijk wat er wel nog is, wat er niet meer is, en of dat nog bij elkaar kan komen. Zo niet, dan heb je voor jezelf ook altijd antwoorden voor de rest van je leven. Ik had dat ook nog gewild, ik denk uiteindelijk dat mijn relatie niet te redden was maar dan had ik wel meer antwoorden gehad dan die ik nu heb.

Sterkte.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jan 2014 15:26

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Eens, al snap ik ook wel dat je op een gegeven moment toch echt klaar bent met proberen. Het gaat al veel langer slecht, niet pas sinds die ander in beeld is, die ander zal het hooguit versterkt hebben. Dus ik zou het ook snappen als je op een gegeven moment de knoop doorhakt en besluit dat het niet meer gaat. Wel vind ik dat je je man niet moet laten bungelen, dus of je kiest ervoor om te stoppen, of je gaat eraan werken, maar als je eraan wil werken dan moet je kappen met die ander. Werken aan een huwelijk terwijl er een ander in beeld is, gaat natuurlijk niet werken en is voor je man alleen maar heel frustrerend en vernederend.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Jan 2014 15:28

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ook weer eens met Susan. Het is inderdaad het een of het ander. Niet beiden. Je kan niet met die ander door blijven gaan én in relatietherapie zitten 'omdat je het dan toch nog hebt geprobeerd'. Nee, dan moet je echt alles op alles zetten. Als de koek op is, als je moe bent van vechten voor iets dat niet te redden valt dan moet je de knoop doorhakken en je man ook de waarheid vertellen. Hoe ontzettend moeilijk dat ook is.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Jan 2014 16:31

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dank jullie wel voor jullie reactie.

Afgelopen dinsdag heb ik man verteld van die ander en dat ik wil stoppen met ons.
Daarna veel gesprekken gehad met man, m'n ouders, beste vriendin en ook met die ander.

Ik zit echt in een tweestrijd
Wil m'n man geen pijn en verdriet doen. Hij wil namelijk wel echt volledig er voor gaan en houdt nog heel veel van mij.
Ik voel het alleen niet meer maar we hebben ook hele mooie jaren gehad en mooie momenten beleefd.
Ook voelt het als falen.

En die ander heeft voor mij gekozen en zijn relatie verbroken (natuurlijk niet alleen vanwege mij maar ook omdat het niet goed ging tussen hun). Dat hij voor mij koos had ik nooit verwacht maar hij wil heel graag iets opbouwen met mij.

Het gaat al langer slecht tussen mij en m'n man en hoewel de reden dat het slecht gaat niet die ander is, versterkt dat het nu wel. Met die ander kan ik mij niet volledig op m'n huwelijk storten en ik weet echt niet of ik dat nog wil

Ik weet dat als ik voor m'n huwelijk ga ik met die ander moet breken, maar de gedachte daaraan voelt heel rot.
Als ik die ander zie dan voel ik mij echt gelukkig, ik straal en voel mij gewoon heel fijn en gelukkig

Ik zie ook heel erg op tegen de onzekerheid van de toekomst
Nu weet ik waar ik aan toe ben (voor zover dat ook echt zo is natuurlijk) maar als wij uit elkaar gaan komt er een hele onzekere periode

Hoe is het nu met jou caro?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Jan 2014 19:48

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hier het biechtje met de koppelvriendin..

@ Lenthe & Harrison; Nee ze heeft er nooit naar gevraagd, dus ik heb er ook niet over gelogen. Als ze het zou vragen zou ik het wel gewoon vertellen. Maar ik denk dat het ook nooit in haar opgekomen zou zijn dat dit misschien wel voorgevallen is; hij en ik hebben nooit echt serieus iets gehad en ik ben niet van de one-night-stands, dat weet zij ook.

Het voelt nu alleen een beetje als iets 'achterhouden' als ze over hem praat. Een beetje ongemakkelijk dus, vandaar ook de twijfel van het vertellen.

Maar ik heb inderdaad besloten om het voorlopig toch maar voor me te houden, want inderdaad privé. Tenzij ze er direct naar vraagt, dan zal ik er ook niet over liegen.

Thanks voor het advies :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jan 2014 21:00

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Vanwege dat gevoel wat je dan steeds hebt, zou ik het dus juist vertellen. Maar kan me ook goed voorstellen dat het niet zoveel toevoegt, dus dat het nu wat minder dringend is zeg maar :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jan 2014 21:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar ja, wat als je dan allemaal drama's teweeg brengt? Moet je het dan wel doen puur om je eigen gevoel?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4578

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:53

Bericht 26 Jan 2014 23:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Mijn ex en ik zijn een paar maanden officieel uit elkaar. Het ging al veel langer slecht, maar toch de knoop doorgehakt. Er is een last van me af gevallen en het is echt beter zo. Nu is het wel zo dat we financiëel en qua praktische zaken (huis, kind) nog aan elkaar gebonden zijn.
Maar ik ben opnieuw verliefd geworden, denk ik. Op mijn beste vriend, die ook de beste vriend van mijn ex is. We hebben veel contact met elkaar over Whatsapp, we flirten enorm met elkaar en het gaat ook veel over sex. Ik heb altijd al wel een beetje een 'zwak' voor hem gehad, maar het nooit beseft geloof ik. Ik weet gewoon niet wat me overkomt. Ik wil voortdurend bij hem zijn en kan alleen nog maar aan hem denken. Ik word nerveus als hij in de buurt is (ik moet ook blozen) en het maakt me gewoon echt gek. Ik weet dat hij verder geen gevoelens voor mij heeft maar wel 'friends with benefits' wil worden. Ik weet niet of ik dat wel wil, want voor mij komt er namelijk wel gevoel bij kijken.
Mijn ex vindt dat we gelukkig moeten worden met elkaar als mijn beste vriend dat ook zou willen, maar het gevoel is dus niet wederzijds. Denk ik...hij geeft namelijk andere signalen af waar ik dan weer wat achter zoek. Hij weet overigens niet dat ik verliefd ben maar wel dat ik twijfel over mijn gevoelens voor hem.

Warrig verhaal dit maar ik moest het ergens kwijt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Jan 2014 08:05

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Susan schreef:Maar ja, wat als je dan allemaal drama's teweeg brengt? Moet je het dan wel doen puur om je eigen gevoel?


Nee dat is het dilemma idd. Ik denk dat ik het zelf, als ik haar vriendin was, best vervelend zou vinden om er bij wijze van pas achter te komen als je getrouwd bent met die jongen. Dan voelt het toch een beetje alsof je zowel je man, als je goeie vriendin, een stuk minder goed kent of hebt gekend. Maar aan de andere kant; hoe langer het heeft geduurd voor je het vertelt, hoe meer gewicht het krijgt, en meer het een 'ding' wordt, groter dan het eigenlijk was… Het zou mij iig niet alleen te doen zijn om mijn eigen gevoel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Jan 2014 10:11

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar kan die jongen dat dan niet zeggen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Jan 2014 13:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Biechtje schreef:Mijn ex en ik zijn een paar maanden officieel uit elkaar. Het ging al veel langer slecht, maar toch de knoop doorgehakt. Er is een last van me af gevallen en het is echt beter zo. Nu is het wel zo dat we financiëel en qua praktische zaken (huis, kind) nog aan elkaar gebonden zijn.
Maar ik ben opnieuw verliefd geworden, denk ik. Op mijn beste vriend, die ook de beste vriend van mijn ex is. We hebben veel contact met elkaar over Whatsapp, we flirten enorm met elkaar en het gaat ook veel over sex. Ik heb altijd al wel een beetje een 'zwak' voor hem gehad, maar het nooit beseft geloof ik. Ik weet gewoon niet wat me overkomt. Ik wil voortdurend bij hem zijn en kan alleen nog maar aan hem denken. Ik word nerveus als hij in de buurt is (ik moet ook blozen) en het maakt me gewoon echt gek. Ik weet dat hij verder geen gevoelens voor mij heeft maar wel 'friends with benefits' wil worden. Ik weet niet of ik dat wel wil, want voor mij komt er namelijk wel gevoel bij kijken.
Mijn ex vindt dat we gelukkig moeten worden met elkaar als mijn beste vriend dat ook zou willen, maar het gevoel is dus niet wederzijds. Denk ik...hij geeft namelijk andere signalen af waar ik dan weer wat achter zoek. Hij weet overigens niet dat ik verliefd ben maar wel dat ik twijfel over mijn gevoelens voor hem.

Warrig verhaal dit maar ik moest het ergens kwijt.


Ik snap dat het op de korte termijn verleidelijk is, maar ik zou dat in deze situatie dus niet doen. Als het wederzijds was en er zou echt een relatie uit kunnen groeien dan zou het in mijn ogen al best ingewikkeld zijn, maar dan zou ik het nog wel een ander verhaal vinden, dan zou het in elk geval nog de moeite waard zijn. Alleen een seksrelatie met de vriend van je ex, voor wie jij dan weer gevoelens hebt, dat is uiteindelijk alleen maar een tranendal en een mooi concept voor een soapserie. Ik vind het trouwens ook wel stijlloos van hem om een seksrelatie te willen starten met de moeder van het kind van zijn beste vriend. Van jou snap ik het wel omdat je echt gevoelens hebt die maken dat je intiem met hem wil zijn, en misschien ergens wel valse hoop dat er toch meer uitkomt, maar van hem vraag ik me eerlijk gezegd wel af wat hem bezielt.
Laatst gewijzigd door Susan op 27 Jan 2014 14:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2014 14:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Zolang jij gevoelens hebt en het hem alleen om de seks te doen moet, moet jij er niet aan beginnen.
Dat wordt voor jou zeer verdrietig.
<<

Anoniem44

Bericht 27 Jan 2014 14:35

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou eerst eens lekker een tijdje alleen zijn, goed voor jezelf zorgen en de dingen allemaal eens op een rijtje gaan zetten voor jezelf. Een paar maanden na een stukgelopen relatie alweer hoteldebotel verliefd zijn, dat is meestal een teken dat je gewoon niet goed alleen kan zijn. Je voelt je eenzaam, je mist iemand, omdat je zo'n tijd een relatie hebt gehad en dan richt die leegte die je voelt in jezelf, zich op de eerste de beste man met wie je je vertrouwt voelt. Niet doen!

Natuurlijk bestaat er een kleine kans dat die beste vriend van je ex wél dé man voor jou is, maar in dat geval is hij dat over een jaartje ook nog. En dat hij zegt 'friends with benefits' te willen zijn, zegt eigenlijk wel genoeg: hij ziet je alleen als handig voor de sex, zodra hij een meisje tegenkomt met wie hij echt een toekomst ziet verdwijn jij hoogstwaarschijnlijk uit zijn leven.

Doe eerst eens even rustig aan.
Laatst gewijzigd door Anoniem44 op 27 Jan 2014 14:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Jan 2014 14:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Die beste vriend van haar ex wil niet eens een relatie, alleen een seksrelatie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 27 Jan 2014 15:10

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Eens met Susan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers