Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opa vriendin palliatief

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Jan 2014 23:43

Opa vriendin palliatief

De opa van mijn beste vriendin is op het eind van zijn leven gekomen. Zijn toestand zal niet meer verbeteren.

Ik wil er zijn voor mijn vriendin. Maar ik kan heel moeilijk om hiermee, ik heb het nog nooit meegemaakt. Ik weet niet goed wat zeggen.

Ik heb nu gezegd, na wat gebabbel erover: "Ik hoop, als de tijd daar is, dat hij rustig kan inslapen. Zonder pijn."

Wat zeggen/doen jullie in deze situatie?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem173

Bericht 20 Jan 2014 23:51

Re: Opa vriendin palliatief

Een lief kaartje schrijven, Mss aangeven dat je een kaarsje brand, samen herinneringen ophalen, of gewoonweg samen thee drinken met jouw meiden. Mss wil ze wel afleiding.

Palliatief kan overigens nog maanden duren hoor, er wordt alleen niet meer actief behandeld. Pas bij de terminale fase kam het heel hard gaan.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Jan 2014 23:56

Re: Opa vriendin palliatief

Volgens de artsen is het nog een kwestie van enkele dagen/weken. Vandaar. Ik heb haar maar even gevraagd of ze nood heeft aan een babbel, of gewoon stil gezelschap, of wat 'leuks'. Denk dat als de tijd daar is ik langs ga om te koken en schoon te maken. Haar mama (vriendin woont bij haar mama) ziet er ook zo vanaf.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 21 Jan 2014 08:37

Re: Opa vriendin palliatief

Je kunt er volgens mij ook alleen maar zijn. Ik denk dat je het prima hebt gedaan. Alleen zij kan aangeven waar ze behoefte aan heeft.
L2014 & H2017
<<

Anoniem185

Bericht 21 Jan 2014 19:41

Re: Opa vriendin palliatief

Ik denk dat je heel goed hebt gehandeld. Je kunt haar hooguit aanbieden er voor haar te zijn en vragen wat ze wil en waar ze behoefte aan heeft. Dus ik denk dat je een hele lieve vriendin voor haar bent.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 25 Jan 2014 12:54

Re: Opa vriendin palliatief

Hij ging plots heel snel achteruit en is 2 nachten geleden overleden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 25 Jan 2014 12:58

Re: Opa vriendin palliatief

Oh wow, gecondoleerd! Je kunt niet meer dan er voor haar zijn.
L2014 & H2017

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers