Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Simpele) ovenschotels gezocht!

<<

Anoniem30

Bericht 09 Sep 2013 17:07

(Simpele) ovenschotels gezocht!

Nu mijn vriend weer werkt en ik door reistijd ook vaak laat thuis zal zijn, hebben we even wat praktische gerechten nodig die makkelijk de oven in kunnen en ik bv. de dag van te voren al kan maken! We lussen eigenlijk alles, één voorwaarde, er mag geen melk/room/kaas inzitten!

Vertel hier je lekkere recepten voor in de oven!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Sep 2013 17:40

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Een groente lasagne, die je de dag ervoor al klaar maakt en alleen maar in de oven hoeft te zetten.

Mijn favoriet,
Aardappelen in schijfjes met olijf olie, peper, zout en kruiden naar smaakt onder aliminimfolie 20 minuten in de oven op 180 graden. Na 20 ,minuten aardappelen eruit halen, omdraaien en daarop vis leggen met groente naar keuze, tomaten, courgette, aubergine, etc.dat nog een keer besprenkelen met olijfolie, peper, zout en kruiden. Nog een keer 20 minuten in de oven en het is klaar. De tijd is misschien wel lang, maar je kan in die tijd andere dingen in huis doen of even rustig bijkomen van het werken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Sep 2013 17:50

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Mexicaanse ovenschotel:
Ui, paprika, knoflook, tomatenblokjes en mais even kort bakken. Qua kruiden doe ik er meestal ook nog wat zout, peper en cayennepeper in. In een ovenschaal een laagje nacho's dan de saus en dan weer nacho's. Ik doe er dan altijd geraspte kaas op maar dat kun je ook weglaten. Als het uit de oven komt kun je er nog bosui over strooien. Wij eten het met rijst. Heel simpel en snel klaar. Ik zou het alleen niet een dag van te voren helemaal maken. Je kunt dan wel de saus vast maken, maar ik zou het wel pas de dag zelf bij elkaar in de schaal doen. Ik doe het ongeveer 15 minuten in de oven, maar omdat de saus dan nog wel warm is en als je het de dag erna pas afbakt is dat niet zo moet je even inschatten of 15 minuten lang genoeg is.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 09 Sep 2013 18:51

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Bobotie is lekker en makkelijk te bereiden!
<<

Anoniem30

Bericht 09 Sep 2013 19:06

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Jeanette schreef:Bobotie is lekker en makkelijk te bereiden!


Ja en ik vind dat heerlijk! Alleen mijn vriend vindt de smaak niet zo heel erg lekker :thumbdown:
<<

Anoniem173

Bericht 09 Sep 2013 19:25

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Aardappelschiifjes op de bodem van de ovenschotel
Daaroverheen geruld gehakt of uitgebakken spekjes
Daarna groente zoals paprika, courgette, champignons
Sausje gieten van tomatensaus, lekker met room maar dat mag dus niet
En evt afdekken met kaas
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Sep 2013 19:28

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Moussaka! Olie verhitten met veel kaneel, veel knoflook en een beetje oregano, dan gehakt rullen en stukjes aubergine meebakken (ik doe meestal schijfjes en dan in vieren), gezeefde tomaat en naar smaak zout toevoegen en even laten pruttelen. In een andere pan aardappelschijfjes voorgaren. In laagjes in een ovenschaal doen en even bakken op een niet zo hoge temperatuur. Ik doe er meestal geraspte kaas of zachte geitenkaas overheen, misschien kun je dat vervangen door paneermeel of zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 10 Sep 2013 09:56

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Ik maak altijd 'boerenschotel' (zo noemt mijn vriend het, haha):

Vlees naar keuze (ik gebruik vaak kipfilet in stukjes of varkenshaas in stukjes) bakken tot het gaar is. Van het braadvocht een beetje jus maken (ik doe er altijd een scheutje ketjap bij).
Gemengde groente (zo'n zak roerbakgroente bijvoorbeeld, of zo'n pak hollandse roerbakmix uit de diepvries, al zit daar weer een klont boter in..) even wokken zodat ze beetgaar zijn.
Groente, vlees en jus door elkaar roeren en in een ovenschaal doen. Afdekken met aardappelpuree of aardappelschijfjes. Evt. zout of andere kruiden naar smaak toevoegen.

Alles in de oven, een half uurtje op 200 graden. Heerlijk en zo makkelijk!
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Sep 2013 10:19

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Rode kool met shoarma. Zo lekker!

Shoarma bakken tot het gaar is en dit op de bodem van de ovenschaal.
Laag rode kool.
Laag appelmoes.
Laag aardappelpuree.
En dan afdekken met paneermeel.

En verder maak ik regelmatig een ovenschotel met gehakt, spinazie, aardappelpuree en dan bladerdeeg.
<<

Purple

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 10 Sep 2013 10:18

Bericht 10 Sep 2013 10:59

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Rodekool schotel

Gehakt rulbakken met een uitje, rode kool erdoor, appelmoes erdoor, appeltjes erdoor
In een ovenschaal
Aardappelpuree erop en 30min in de oven op 180 graden
<<

Anoniem30

Bericht 10 Sep 2013 16:02

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Thanks, er staan lekkere dingen bij, ik ga van de week de rode kool schotel maken :yes:
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 10 Sep 2013 16:02

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Ovenpasta: De goedkoopste tomatenpuree uit de supermarkt, pasta (ik vind zelf spaghetti of vlindertjes het lekkerst hiervoor, geen "kleine" pasta in ieder geval), gehakt en groente die je lekker vind door de saus. (ik doe meestal prei en courgette)
De pasta kook je alvast, De gehakt rullen, groente meebakken dan saus erdoor. Even laten pruttelen. Dan de pasta in een schaal en de saus er over. Eventueel kun je laagjes maken, ik zelf ben meestal lui en doe gewoon eerst alle pasta en dan de saus. De saus moet wel de pasta helemaal bedekken aan de bovenkant, anders krijg je aangebrande pasta. Ik doe er zelf soms wel kaas over, maar dit hoeft niet perse. Je kunt het zo de volgende dag opwarmen in de oven. (180/200 graden, ongeveer 20 minuutjes, dan is het bij mijn combi-oven wel warm)
Vaak doe ik trouwens nog wat groentesaus met tuinkruiden door de tomatenpuree. Dan wordt de saus wat dikker en net een iets andere smaak.

Of simpele preischotel:
Gehakt rul bakken met kruiden, aardappels koken en prei kort wokken. beginnen met een laagje aardappels (je kunt ze heel laten, of juist niet, net waar je zin in hebt) en dan laagjes prei/gehakt. Eindigen met aardappels. Hierover kun je voor een lekker korstje nog paneermeel strooien. Of je zou bovenop een ei kunnen breken als je daar van houd.
Laatst gewijzigd door sonly op 10 Sep 2013 16:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem30

Bericht 10 Sep 2013 16:04

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

o die ovenpasta is ook wel lekker natuurlijk! Ik heb voor morgen alles aan pasta in huis gehaald, kan het natuurlijk ook gewoon al maken en morgen de oven in schuiven :thumbup:
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 10 Sep 2013 16:07

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Ja eigenlijk is het zo goed als hetzelfde als "gewone" pasta met rode saus, alleen zorg je nu dat het in de oven kan zonder aanbranden ;)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 11 Sep 2013 20:00

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Pippa schreef:
Jeanette schreef:Bobotie is lekker en makkelijk te bereiden!


Ja en ik vind dat heerlijk! Alleen mijn vriend vindt de smaak niet zo heel erg lekker :thumbdown:
Makkelijk?! Hoe dan? Ik ben nog geen simpele recepten voor bobotie tegengekomen, enlighten me pleease!
#teammaple🍁
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Sep 2013 20:35

Re: (Simpele) ovenschotels gezocht!

Een ovenschotel met italiaanse groenten, aardappelschijfjes, zalm (diepvriesmoten) en aardappel anders (tuinkruiden).
08/2018
05/2021

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers