Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Sep 2013 09:50

Re: Biechttopic

Ik heb verder geen rechten gestudeerd, dus ik weet er het fijne niet van, maar voor zover ik het begrijp gaat de zitting dan gewoon door en oordeelt de rechter bij verstek, dat is meestal eerder in je nadeel dan in je voordeel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Sep 2013 10:08

Re: Biechttopic

Ik heb natuurlijk al op google gekeken en was er ook al achter dat het dan in je nadeel werkt. Op het moment dat de persoon aangehouden werd, heeft hij het gelijk gezegd. Hij is ook gewoon schuldig en zal dat ook gewoon zeggen. De rechtbank waar hij op zitting moet komen, ligt op ruim 2 uur rijden hier vandaan.

Heeft iemand een idee hoe lang zo'n zitting duurt?
<<

Anoniem23

Bericht 10 Sep 2013 10:11

Re: Biechttopic

Dat ligt er een beetje aan. Maar zoals ik het nu hoor zal het niet zo lang duren, half uurtje?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 10 Sep 2013 10:24

Re: Biechttopic

Nou je kan ook een zitting hebben waar ze alles bij elkaar pakken kwa overtredingen van die kwestie
Dan duurt het langer als je bijvoorbeeld de laatste bent van de 5.
En loopt meestal ook wat uit tenminste ze beginnen vaak niet precies op de tijd wat ze aangeven
Dus zou wel rekenen op 1 1/2 uur ongeveer.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Sep 2013 10:50

Re: Biechttopic

De zitting is om 09.00 uur. Dus hij zal wel de eerste zijn. Er zijn verder geen overtredingen aan vooraf gegaan. Ze stonden op een punt te posten en hij is uit de rij auto's gehaald. De reden is echt rijden onder invloed zoals in de dagvaarding staat.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 10 Sep 2013 11:06

Re: Biechttopic

Bel anders de rechtbank? Die kunnen je vast meer info geven. Maar ik begrijp dat hij liever niet gaat, omdat het zo ver rijden is? Of waarom is dit van belang?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Sep 2013 16:15

Re: Biechttopic

Ik ben al de hele dag van slag over een droom die ik vannacht heb gehad. Ik droomde dat ik zwanger was van een tweeling en bij de geboorte kwam de eerste normaal ter wereld en de tweede bleek heel klein, misvormd en niet te leven. We gaven ze de jongensnamen die we in ons hoofd hebben en ineens was het tweede kind gewoon weggegooid en liep ik in een pretpark en kon ik het ziekenhuis niet meer vinden waar mijn kind lag en was ik totaal in paniek en kwam ik allemaal familie-leden tegen die gingen helpen zoeken. De droom was zó heftig, levensecht en heeft enorm indruk gemaakt op me en dat wilde ik even kwijt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 10 Sep 2013 16:26

Re: Biechttopic

Droom biechtje, wat een verschrikkelijke droom, kan me voorstellen dat je dat niet zo 1 2 3 los kan laten!!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem5

Bericht 10 Sep 2013 17:02

Re: Biechttopic

Biechtje van droom, ben je zwanger of kan het daar niet door komen? Ik had tijdens mijn zwangerschap hele bizarre dromen die levensecht voelden en waarbij ik nat bezweet wakker werd van het achter twee piloten aan rennen op schiphol die ieder een andere kant op gingen met mijn kinderen waarvan ik net een uur was bevallen, op het vliegveld, tussen de koffers. :laughcry:
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 10 Sep 2013 19:05

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik een verstoorde relatie heb met eten. De laatste weken ben ik er weer voortdurend mee bezig in mijn hoofd. Er zijn periodes dat ik het even kan loslaten, maar wanneer ik minder goed in mijn vel zit, of door een erg hectische periode ga, komt het steeds weer terug. Dan ga ik erg weinig eten en sta ik steeds op de weegschaal om te zien of ik al ben afgevallen. Mijn streefgewicht ligt op de grens van ondergewicht, verder zou ik niet willen gaan. Ik ben me bewust van de risico's, maar op de één of andere manier wil ik op zo'n moment echt graag afvallen. Ik haat het dat ik hier nog altijd zo tegen moet vechten. Ik wil gewoon normaal zijn.
<<

Anoniem198

Bericht 10 Sep 2013 19:13

Re: Biechttopic

weg
Laatst gewijzigd door Anoniem198 op 13 Sep 2013 18:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 10 Sep 2013 19:44

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:De zitting is om 09.00 uur. Dus hij zal wel de eerste zijn. Er zijn verder geen overtredingen aan vooraf gegaan. Ze stonden op een punt te posten en hij is uit de rij auto's gehaald. De reden is echt rijden onder invloed zoals in de dagvaarding staat.



Sorry ik bedoelde overtredingen van andere mensen! Dan zit je met meerdere in de zaal voor dezelfde soort overtredingen.
Vandaar de dan evt lange tijd die hij moet wachten
<<

Anoniem321

Bericht 11 Sep 2013 08:10

Re: Biechttopic

kippetje schreef:
Biechtje schreef:De zitting is om 09.00 uur. Dus hij zal wel de eerste zijn. Er zijn verder geen overtredingen aan vooraf gegaan. Ze stonden op een punt te posten en hij is uit de rij auto's gehaald. De reden is echt rijden onder invloed zoals in de dagvaarding staat.



Sorry ik bedoelde overtredingen van andere mensen! Dan zit je met meerdere in de zaal voor dezelfde soort overtredingen.
Vandaar de dan evt lange tijd die hij moet wachten


Ik vind dat diegene naar de zitting moet komen, ook al is het lang rijden. Hij heeft onder invloed gereden en moet daar nu de consequenties van aanvaarden. In mijn ogen toon je dan karakter. Als diegene verstek zou laten gaan, zou ik het slappe hap vinden, sorry.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 11 Sep 2013 08:22

Re: Biechttopic

Hier het biechtje van rijden onder invloed. Inmiddels heb ik de persoon gesproken en wat hij zelf wil. Hij gaat in ieder geval contact opnemen met een advocaat of rechtsbijstand en om informatie vrageb. Misschien kunnen zij wat voor hem betekenen.

Bedankt voor de informatie.
<<

Artemis

Bericht 11 Sep 2013 08:50

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Ik voel me zo vreselijk verwend als ik zeg dat ik ongelukkig ben.. Heb verdorie alles, een lieve vriend, een mooi huis, een leuke baan maar er is één ding wat me zo dwars zit waardoor ik doodongelukkig ben. Ik krijg mijn scriptie maar niet af. Ik word er gewoon ziek van, loop al sinds februari bij de psycholoog hiervoor en ik ben nog geen fuck opgeschoten. Ben oververmoeid, heb elke dag koppijn en mijn scriptie ligt al een maand of 2 stil.. Lees ik berichtjes van anderen die wel klaar zijn, word ik alleen maar verdrietiger..

Geen idee wat ik met deze biecht wil, maar ik moet het even kwijt aan iemand anders dan mijn familie want die weten het inmiddels wel.

Er zullen vast mensen zijn die me herkennen, maar wil dit niet onder mijn eigen naam hebben staan.

Wil je me pm en? Ik doe er ook al tijden over, zelfde verhaal. Dus misschien kunnen we elkaar helpen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Sep 2013 20:55

Re: Biechttopic

Ik biecht op dat ik me in en in ongelukkig voel, en in een negatieve spiraal zit, waarvan ik niet meer weet hoe ik eruit moet komen.
Ik voel me verschrikkelijk alleen, heb nergens meer plezier in, en kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst echt gelachen heb.
Ik loop al bij een psych, al een paar maanden, maar het wordt niet beter.

Ik heb altijd geroepen dat ik niet snap hoe iemand er toe kan komen om zelfmoord te plegen, maar ik ben op een punt waarop ik al best begrijp dat iemand ervoor kiest. (wat niet wil zeggen dat ik dit zelf van plan ben).

Ik heb niks om naar uit te kijken, geen vrienden die me er doorheen slepen, geen vriend, geen geld om lid te worden van clubs of dat soort dingen.
Mijn psych vind het niet nodig om me aan de anti-despressive te gooien, zij zal het wel weten, ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik dit wel zo willen proberen, omdat dit zo toch ook niet meer gaat.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 12 Sep 2013 20:59

Re: Biechttopic

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar vind het heel verdrietig om te lezen dat je je zo voelt.. :hug: en hoop dat je binnenkort op één of andere manier toch weer wat positiever kunt gaan denken over het leven!
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 13 Sep 2013 09:46

Re: Biechttopic

Dikke knuffel voor jou. Ik snap niet zo goed waarom je psych dat niet nodig vindt eigenlijk... Ik zou eens een afspraak maken met je huisarts en het hem of haar voorleggen. Wie weet knap je er een stuk van op!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Sep 2013 10:26

Re: Biechttopic

Klikt het verder wel tussen jou en je psych, Biechtje? Als dat namelijk niet (of zelfs maar 'mwah') zo is, dan zou ik overwegen om iemand anders te zoeken. Je kan alleen (goed) geholpen worden als je een vertrouwensband met een hulpverlener kan opbouwen. Voel je je bijvoorbeeld vertrouwd genoeg om te benoemen dat je je (nog) niet (verder) geholpen voelt en het met hem/haar oneens te zijn over de medicatie?

Anderzijds kost herstel wel tijd en wat zijn een paar maanden? Hoeveel afspraken heb je gehad? Sterkte, het lijkt me een moeilijk iets.
L2014 & H2017
<<

Nyx

Bericht 13 Sep 2013 18:36

Re: Biechttopic

Wat vervelend dat je je zo depressief voelt, Biechtje!

Mijn psych vindt medicatie ook niet nodig en weet je wat daarvan de enige reden is? Dat ze je continu rauw en als jezelf ziet. Medicatie legt op een gegeven moment een laagje op je gevoel, sluit het als het ware in en daardoor kan de psych het idee hebben niet goed te kunnen helpen.

Maar als je AD wilt, omdat je denkt dat het echt kan helpen, dan zou ik een afspraak maken met de huisarts en aangeven wat de klachten zijn en dat je er graag een AD voor zou willen. Hij kan je het beste verder helpen. De psych zal het vervolgens wel te horen krijgen en zal niet zeggen dat je weer moet stoppen, maar ze hebben het gewoon liever niet. Net alsof jij rekening moet houden met de psych, jij 'moet' voor jezelf kiezen en er zelf weer uitkruipen.

Zo heb ik het trouwens ook gedaan. Mijn psych vond medicatie niet nodig, maar ik zag haar voor mijn gevoel te weinig om er snel beter uit te komen en dus ben ik naar de huisarts gegaan voor AD. Nu ben ik allergisch voor iets in de pillen, maar hij schreef het me voor en zij had er daarna geen problemen meer mee.

Succes en sterkte!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Sep 2013 10:36

Re: Biechttopic

Het is geen biecht maar meer een vraag die ik toch anoniem wil doen:
Als je nooit seks hebt gehad is het dan toch slim om een uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek te laten maken?
Hangt dat met elkaar samen of staat dat helemaal los van elkaar?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 14 Sep 2013 11:04

Re: Biechttopic

Dat is helemaal los van mekaar dat uitstrijkje is voor baarmoederhalskanker en dat heeft niks met sex te maken
Zou het zeker gaan doen is voor je eigen gezondheid!!
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 14 Sep 2013 11:21

Re: Biechttopic

Inderdaad gewoon laten maken.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 14 Sep 2013 14:11

Re: Biechttopic

kippetje schreef:Dat is helemaal los van mekaar dat uitstrijkje is voor baarmoederhalskanker en dat heeft niks met sex te maken
Zou het zeker gaan doen is voor je eigen gezondheid!!
Wat jij zegt klopt toch niet? Er is wel zeker een verband.

Baarmoederhalskanker wordt veroorzaakt door HPV. HPV wordt overgedragen tijdens seks en is erg besmettelijk. Iedereen die seks heeft gehad, kan dus besmet zijn geraakt.

Er zijn enkele factoren bekend die de kans op baarmoederhalskanker vergroten:
Leeftijd. Vrouwen tussen de 30 en 35 jaar hebben de grootste kans op het krijgen van baarmoederhalskanker.
Roken. Baarmoederhalskanker komt vaker voor bij vrouwen die roken. Als u rookt, werkt uw afweersysteem minder goed. Het lichaam kan het virus minder goed opruimen.
Medicijnen. Er zijn medicijnen bekend die het afweersysteem van het lichaam onderdrukken, waardoor het lichaam het virus minder makkelijk opruimt. Het gaat bijvoorbeeld om medicijnen na een orgaantransplantatie.
Seks op jonge leeftijd. Baarmoederhalskanker komt vaker voor bij vrouwen die al vanaf jonge leeftijd seks hebben. Dat komt waarschijnlijk doordat de baarmoederhals bij jonge vrouwen nog aan het veranderen is. De baarmoederhals is daardoor gevoeliger voor infecties.


Biechtje, het is even een drempel maar ik zou zeker gaan. Het is voor je eigen gezondheid!
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 14 Sep 2013 15:56

Re: Biechttopic

Jep je hebt gelijk maar ze moet sowieso gaan sex gehad of niet
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers