Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

<<

Anoniem 47

Bericht 08 Sep 2013 09:57

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Ik kan afknappen op onverzorgde mensen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Sep 2013 10:00

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Ik vind een zachte G wel iets anders dan een plat Haags accent bijvoorbeeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Sep 2013 10:36

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Susan schreef:Ik vind een zachte G wel iets anders dan een plat Haags accent bijvoorbeeld.


Haha jij altijd met dat plat Haags ;) Ik woon in Den Haag en kom eigenlijk maar weinig mensen tegen die nog echt plat Haags praten. De meeste mensen in mijn omgeving praten meer bekakt Haags. Plat Haags vind ik overigens wel hilarisch!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem198

Bericht 08 Sep 2013 16:33

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Onverzorgde mensen,slecht gebit,veel gouden sieraden en patserig/aanwezig gedrag
<<

Anoniem73

Bericht 08 Sep 2013 18:08

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Onverzorgd, vieze geur dat soort dingen. Ik vind het altijd wel leuk als mensen met een accent praten (mits verstaanbaar).
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 08 Sep 2013 18:46

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Ik knap heel erg af op mensen die zichzelf slecht verzorgen, bah! Ik knap ook wel af op dommige mensen, vind dat eigenlijk helemaal niet leuk van mijzelf. Zo begonnen we laatst nog met een groepje over het zorgstelsel van NL. Krijg je gelijk weer opmerkingen als 'het kost te veel geld', 'onzin die eigen bijdrage', 'geldplukkerij' etc. Als je dan wilt uitleggen waarom dat zo is, haken ze af. Zo irritant!
<<

Anoniem17

Bericht 09 Sep 2013 07:36

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Oh ja Moira, dat vind ik ook echt afknappers, van die mensen die van alles roepen over de politiek of dat soort kwesties, terwijl ze er de ballen verstand van hebben. Lees dan op z'n minst even globaal waar het over gaat voordat je overal kritiek over strooit.
<<

Evalynn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:39

Bericht 09 Sep 2013 12:05

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Op zich vind ik accenten ook irritant, maar als iemand een leuke persoonlijkheid heeft kan ik daar goed doorheen kijken. Een collega van me stottert ook een beetje en praat dus ook heel traag, maar dat is zo'n leuke gast dat ik daar het geduld voor op kan brengen.

Vieze gebitten en stank vind ik echt verschrikkelijk. Oh en mensen die de air over zich hebben hangen dat ze beter zijn dan een ander en dat ze je toch niet aardig vinden. Daar wil ik geen moeite in stoppen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 09 Sep 2013 12:07

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Famke schreef:Ik ben the voice of Holland aan het kijken en ik merk steeds dat ik zo afknap op Ilse de lange zodra ze d'r mond opentrekt. Ik vind het echt een mooie vrouw, maar dat accent :nopompom:

Sowieso merk ik dat ik 'slecht' tegen sterkere accenten kan.


Ja, dat heb ik precies hetzelfde! Ik woon in hetzelfde gebied als zij en heb echt een hekel aan dat accent. Maar dat heb ik eigenlijk met elk accent wel. Het komt zo dommig op me over. Sorry.

Verder knap ik op heel veel af eigenlijk.. ik heb héél veel moeite mensen die nike air max dragen serieus te nemen bijvoorbeeld..
<<

Anoniem123

Bericht 09 Sep 2013 12:25

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

arrogantie knap ik wel af, ook van die schreeuwlelijks vind ik vervelend.
Qua uiterlijk knap ik af of moedervlekken in het gezicht en jongens die oorbellen dragen.
En mensen die altijd en eeuwig kauwgom lopen te kauwen en dan vooral ook nog erg opvallend.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 09 Sep 2013 12:37

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Arrogantie en mensen die smakken tijdens het eten..zooooo smerig vind ik dat!
Oh en mensen die altijd over zichzelf praten en nooit eens vragen hoe het met een ander gaat.

Op dommigheid knap ik niet persé af, maar dat zou nooit relatiemateriaal zijn.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem321

Bericht 09 Sep 2013 12:50

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Ik knap absoluut niet af op accenten, dat hoort gewoon bij mensen. En trouwens niemand spreekt zonder accent volgens mij. Bij accenten wordt vaak gedacht aan de achterhoek en dat soort streken, maar evengoed kun je het horen als mensen uit grote steden komen.

Ik knap wel af op mooie meiden/vrouwen die roken, arrogante mensen, meelopers/ja-knikkers, mensen die over elk wissewasje klagen..
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Sep 2013 13:01

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Stinkende oksels, vieze ademgeur
Betweters, haantje de voorste mensen
Mensen die wel makkelijk kunnen werken, maar niet willen en gewoon in de uitkering blijven zitten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 09 Sep 2013 14:36

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Ik vind roken echt heel onaantrekkelijk, een beetje dommig staan of zo. Slaat nergens op omdat ik ook vriendinnen heb en mensen die me dierbaar zijn die roken en die zijn echt niet dom, maar ik weet niet.....

Verder hebben wij hier op het werk een aantal mannen van mijn vaders leeftijd die als ze bij elkaar zijn opeens heel hard gaan praten en een "stoere"houding aannemen en tegen elkaar opbieden of zo. Ik vind het een vreselijke omschrijving maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven als "haantjes"gedrag, heel onaantrekkelijk vind ik dat.

En inderdaad onverzorgd zoals vieze tanden en onfris ruiken.

Een accent kan ik wel weer heel charmant vinden eigenlijk, ligt ook een beetje aan de persoon denk ik.

Mensen die met hun mond open eten vind ik ook onaantrekkelijk, op vakantie bij het ontbijt zat een pubermeisje waar ik continue het brood langs zag komen, prachtig meisje maar het maakte haar zo onaantrekkelijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem72

Bericht 10 Sep 2013 05:25

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem72 op 10 Dec 2014 19:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Sep 2013 10:09

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Lith schreef:Deze komt nu even in me op: een vrouw achter de kinderwagen met een sigaret op de lip.


Ik zie regelmatig ouders met een maxi cosi op de achterbank roken in de auto :thumbdown: Ben echt in staat om er dan wat van te zeggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Sep 2013 10:17

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Ik weet nog een heel stomme: bier drinken uit zo'n hoog bierblik. Afknapper is een groot woord, maar ik vind dat zo oncharmant staan, ik zie liever een flesje of een glas.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 10 Sep 2013 10:19

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Ragazza schreef:Ik knap absoluut niet af op accenten, dat hoort gewoon bij mensen. En trouwens niemand spreekt zonder accent volgens mij. Bij accenten wordt vaak gedacht aan de achterhoek en dat soort streken, maar evengoed kun je het horen als mensen uit grote steden komen.

Ik knap wel af op mooie meiden/vrouwen die roken, arrogante mensen, meelopers/ja-knikkers, mensen die over elk wissewasje klagen..


Ja misschien vind ik het daarom wel zo dom als mensen accent noemen. Ze beseffen niet dat de mensen waar zij om lachen, hun eigen accent net zo stom vinden vaak. Dus ik vind die opmerking kortzichtig omdat ze dit niet realiseren, dank, voor het aanleveren van deze conclusie.
<<

Anoniem124

Bericht 10 Sep 2013 10:21

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Lith schreef:Deze komt nu even in me op: een vrouw achter de kinderwagen met een sigaret op de lip.


We hebben het nu toch eerder over aso gedrag of niet? Neem aan dat je niet valt op vrouwen achter de kinderwagen zonder sigaret 'op de lip'.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 10 Sep 2013 10:51

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Waarom is het zo dom als mensen accent noemen? Het kan toch gewoon dat je dat niet aantrekkelijk vindt, dat mag toch? Er zijn toch wel vaker dingen die je niet aantrekkelijk vindt maar die wel gewoon bij iemand horen, zoals een bepaalde haarkleur, lengte, lichaamsbouw, noem maar op?

En inderdaad praat vrijwel iedereen met een bepaald accent, en zo zijn er ook bij vrijwel ieder accent mensen die dat niet fijn vinden klinken. Zoals je zelf al zegt, de mensen met dat accent vinden het accent van die ander net zo stom. Die mensen doen/vinden dan toch precies hetzelfde?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem75

Bericht 10 Sep 2013 10:56

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Onverzorgd staat bij bij mij echt op nummer 1. Vies gebit, nare lichaamsgeur, vet haar etc

En idd zo'n dozige uitstraling en arrogantie.
<<

Anoniem285

Bericht 10 Sep 2013 11:06

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Cheese schreef:
Ragazza schreef:Ik knap absoluut niet af op accenten, dat hoort gewoon bij mensen. En trouwens niemand spreekt zonder accent volgens mij. Bij accenten wordt vaak gedacht aan de achterhoek en dat soort streken, maar evengoed kun je het horen als mensen uit grote steden komen.

Ik knap wel af op mooie meiden/vrouwen die roken, arrogante mensen, meelopers/ja-knikkers, mensen die over elk wissewasje klagen..


Ja misschien vind ik het daarom wel zo dom als mensen accent noemen. Ze beseffen niet dat de mensen waar zij om lachen, hun eigen accent net zo stom vinden vaak. Dus ik vind die opmerking kortzichtig omdat ze dit niet realiseren, dank, voor het aanleveren van deze conclusie.


Ik kom uit Zuid-Limburg, en ik praat dus met een zachte g. Ik praat gewoon beschaafd Nederlands, maar je hoort waar ik vandaan kom. Als iemand mij niet serieus zou nemen vanwege mijn accent, zou ik dat echt heel raar vinden. Als iemand eruit ziet als een Tokkie, domme dingen roept en dan ook nog met een heel plat accent spreekt (of dat nou Limburgs of Amsterdams is), tsja, dan vind ik een accent wel een extra afknapper.

Het is ook maar net waar je aan gewend bent. Ik heb veel vriendinnen uit de Randstad en eentje uit het Gooi, en bij hen moet ik ook echt wel door het accent heen luisteren... Ik kan er niets aan doen dat dat mij aanvankelijk een beetje "stoort". Dat hebben zij andersom net zo goed bij mij.

Ik krijg trouwens tegenwoordig veel commentaar op mijn accent wanneer ik weer eens thuis ben, maar ik kan er niets aan doen. Ik praat natuurlijk nog altijd met een zachte g en daar wil ik echt niet vanaf, maar omdat ik vrij weinig Nederlands spreek, en wanneer ik Nederlands spreek dat vaak met mensen uit andere regio's is, praat ik tegenwoordig blijkbaar anders ("beschaafder") en daar zijn ze in mijn dorp niet aan gewend.

Ik vind het een afknapper als iemand slecht Engels spreekt. Als iemand een accent heeft in een vreemde taal heb ik daar meestal geen probleem mee (behalve een sterk Duits of Nederlands accent, bah), maar als ik iemand leer kennen en hij snapt maar de helft van wat ik zeg, dan ben ik er snel op uitgekeken.
Laatst gewijzigd door Anoniem285 op 10 Sep 2013 11:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem285

Bericht 10 Sep 2013 11:07

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

***
<<

Anoniem285

Bericht 10 Sep 2013 11:10

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Susan schreef:Waarom is het zo dom als mensen accent noemen? Het kan toch gewoon dat je dat niet aantrekkelijk vindt, dat mag toch? Er zijn toch wel vaker dingen die je niet aantrekkelijk vindt maar die wel gewoon bij iemand horen, zoals een bepaalde haarkleur, lengte, lichaamsbouw, noem maar op?

En inderdaad praat vrijwel iedereen met een bepaald accent, en zo zijn er ook bij vrijwel ieder accent mensen die dat niet fijn vinden klinken. Zoals je zelf al zegt, de mensen met dat accent vinden het accent van die ander net zo stom. Die mensen doen/vinden dan toch precies hetzelfde?


Inderdaad - ik had ook gewoon dit kunnen schrijven, in plaats van mijn hele verhaal inclusief voorbeelden. :nopompom:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 10 Sep 2013 11:12

Re: Afknappers? (niet alleen op amoureus gebied)

Susan schreef:Oh nee, ik ben echt helemaal weg van Ilse de Lange, als ik man was zou ik serieus helemaal verliefd op haar zijn. Ik vind haar echt zo geweldig. Ook als ze haar mond opendoet.


Dit dus! Haha. Ik vind dat accent ook eigenlijk wel ontzettend aandoenlijk.

Ik knap af op mensen met irritante stopwoordjes/zinnetjes. Ik had een kraamhulp (gelukkig maar voor 2 dagdelen) die op werkelijk álles 'nou echt' zei. Dat kon zowel vragend zijn als bevestigend. Ik had na 2 minuten al genoeg van haar terwijl ze verder echt niet onaardig was. Maar ik was dus wel erg blij dat ze niet een hele week bij me kwam!
Laatst gewijzigd door Pompoen op 10 Sep 2013 15:51, in totaal 2 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers