Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vliegangst

<<

Anoniem29

Bericht 20 Jan 2014 22:23

Re: Vliegangst

Daar wordt ook op ingegaan in het boek. Ruim voor de vleugels of helemaal achterin zijn de decibellen het laagst. Direct achter de vleugel het hardste en net voor en op de vleugel redelijk. Ook wordt er ingegaan op turbulentie en zitplaatsen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 20 Jan 2014 23:36

Re: Vliegangst

Ik hou ook echt niet van vliegen (typ ik vanuit Nieuw Zeeland) maar ik wil de angst inderdaad ook niet de baas laten zijn. Ik haat landingen en heb gemerkt dat het erger wordt als ik een korte tussenstop heb, dan is de tweede landing nog erger. Overigens kan ik mezelf gelukkig onder controle houden. Ik hou m'n vriend zijn hand vast en concentreer me op m'n ademhaling. Neem vaak een reistabletjes omdat dat me heel suf maakt en ik vaak in slaap val. In Thailand ben ik een keer voor het opstijgen al in slaap gevallen en ik werd wakker van de klap van de landing, heerlijk.

Overigens krijg je mij dan weer slecht in een bus. Combinatie van het grote aantal busongelukken in de zomer en wagenziekte. In Marokko begon ik al te huilen tijdens het kopen van het buskaartje.
<<

Anoniem14

Bericht 22 Jan 2014 13:09

Re: Vliegangst

Mirthe schreef: Het hangen in de lucht op grote hoogte (en vooral zelf geen controle er over kunnen hebben).


Gelukkig hoef je er geen controle over te hebben. Gelukkig hebben juist goed opgeleide piloten de controle, als je zelf die controle zou willen hebben, komt het niet goed. ;)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Jan 2014 23:23

Re: Vliegangst

Feline schreef:
Overigens krijg je mij dan weer slecht in een bus. Combinatie van het grote aantal busongelukken in de zomer en wagenziekte. In Marokko begon ik al te huilen tijdens het kopen van het buskaartje.


In Marokko zou ik dan ook gewoon echt niet met de bus gaan. Daar gebeuren echt ontzettend veel bus ongelukken en ze rijden er als idioten.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Jan 2014 23:30

Re: Vliegangst

Waar zou jij graag naartoe willen Parissienne? Is er niks waar je met de auto wel zou kunnen komen dmv een stukje op de boot bijv? Als je echt naar de Malediven oid wilt is dat natuurlijk niet te doen, maar er is best wat meer dan Italië, Frankrijk etc te bereiken met een auto.


Over vliegen. Ik vind zelf korte stukjes echt een stuk rotter dan wat langer. Naar Parijs vliegen was vooral opstijgen en als ik net rustig zat en mijn klamme handen een beetje leken te verdwijnen gingen we alweer landen. Ik vlieg toch liever 2,5 - 4 uur.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 23 Jan 2014 23:49

Re: Vliegangst

Ja Chaos, het was ook tegen m'n gevoel in maar we wilden wel graag naar de kust dus we moesten wel! Uiteindelijk is het 100% meegevallen en heb ik me niet heel erg onveilig gevoeld.

Hier in Nieuw Zeeland krijg je me dan weer niet een bus in.. Ik word al wagenziek van al die bergbochten als ik zelf rij.
<<

Anoniem29

Bericht 24 Jan 2014 10:16

Re: Vliegangst

Ik vind kleine stukjes juist veel minder erg. Londen doe ik zo (50 minuutjes).

Maar Rome en Barcelona (beide 2 uur, vind ik echt niets).

Terwijl Curacao o.i.d. (10 uur) ik niet heel chill vind, maar na 1,5 uur trekt de angst meestal wat weg als het een rustige vlucht is).
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 24 Jan 2014 12:52

Re: Vliegangst

Feline schreef:Ja Chaos, het was ook tegen m'n gevoel in maar we wilden wel graag naar de kust dus we moesten wel! Uiteindelijk is het 100% meegevallen en heb ik me niet heel erg onveilig gevoeld.

Hier in Nieuw Zeeland krijg je me dan weer niet een bus in.. Ik word al wagenziek van al die bergbochten als ik zelf rij.

Kan je geen reistabletjes innemen dan? Ik word er altijd wat suffer van dus zou er niet zelf mee gaan rijden, maar helpt bij mij wel echt goed bij bochtige wegen of bergritten.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers