Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem186

Bericht 22 Jan 2014 22:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Deze blog bedoel ik over superfoods:
http://www.groenevrouw.nl/superfoods-bestaan-niet/
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 22 Jan 2014 23:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Deze blog bedoel ik over superfoods:
http://www.groenevrouw.nl/superfoods-bestaan-niet/


Interessant om te lezen en ik denk dat ze zeker wel een punt heeft.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Jan 2014 17:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb de muffins nu in de oven staan, ben benieuwd!
Zelf lust ik echt geen banaan. Heb daarom 1 banaan vervangen door 4 eetlepels appelmoes. Had ergens gelezen dat dat ook moet kunnen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jan 2014 19:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Waarom appelmoes? Je kan de banaan ook gewoon weglaten, moet lukken. Ben benieuwd hoe ze smaken!

Ik heb dat soepje gemaakt met die gepureerde kikkererwten, paprika, prei en snijboontjes. Best een lekker soepje.
<<

Anoniem318

Bericht 23 Jan 2014 20:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik lust ook geen banaan in gebak, dus ik had er stukjes appel doorheen gedaan, dat was heel lekker. Had een zoete, zachte Golden Delicious gekozen, denk dat het met een Granny Smith minder goed was gelukt. Volgende keer wil ik er ook rozijnen bij gooien, zou je die eerst moeten laten weken?
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jan 2014 20:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee, dat hoeft niet hoor.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 23 Jan 2014 20:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lijkt me dat ze zonder banaan of vervanger wat te droog waren geworden?
Heb er net een gehad, was toch wel erg benieuwd, en vind ze lekker! De nasmaak misschien iets minder, maar dat zal ook even wennen zijn denk ik. Niet droog aan de binnenkant en gelukkig ook geen bananensmaak.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem20

Bericht 23 Jan 2014 21:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb vandaag met de oudste En de ontbijt muffins, En de hartige speltmuffins gemaakt.
Vriezer is weer gevuld, heb ze per 2 ingevroren. De jongens hebben beide al een ontbijtmuffin op als tussendoortje, ze smulden ervan!

Heb net ook nog een smoothie van met frambozen, banaan en kokos gemaakt voor morgen, bij de ontbijtmuffins.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 23 Jan 2014 22:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans, ik had er nog wel wat aardappelen door gedaan ja. Ik had 2 knollen en heb er denk nog 5 kleine aardappels bij gedaan. Was wel te veel, maar lekker voor een opwarm prakkie.

Hier echt 2 slechte dagen, gisteren uit eten met studiegenootjes en vandaag ging heel goed tot ik in de winkel was. Ik zag milka repen, die weerstond ik. Toen zag ik de cote' dor met noga en daar ging ik. (Ben ongesteld en gister rot nieuws gehad).

Springtouwen heb ik wel elke dag gedaan nu. Best te doen maar wel moeilijk om langer achter elkaar te doen.

Morgen speltwraps maken met een lekkere vulling en guacamole.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jan 2014 22:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Vervelend mamsie, van je rot nieuws!
Maar een beetje zondigen is niet erg toch, soms heb je dat gewoon even nodig. En volgens mij kan je het prima hebben.

Juani, welke hartige muffins zijn dat? Receptje?
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 23 Jan 2014 22:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben vanmiddag even bij een reform-achtige winkel geweest, heb eea ingeslagen om mee te beginnen. Ga eerst aan de slag met ontbijt en lucnh, dus heb spelt cruesli, cacao nibs, havermout en lijnzaadolie gekocht. Oh en ook spelt penne, maar wil eerst dit even proberen en daarna evt verder uitbreiden. Zag ook boekweit, quinoa en die besjes waar ik hier wel eens over lees :p maar vind dit wel een leuk begin. Van het weekend ben ik niet thuis, dus volgende week ga ik ermee aan de slag. Voor iemand die een hekel heeft aan koken/bedenken/experimenteren leek me dit wel een goed begin, om te voorkomen dat ik het bijltje er meteen weer bij neergooi :P

Ga die blog trouwens eens even lezen Jans, ben benieuwd.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 23 Jan 2014 23:25

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lijkt me een goed begin Pluginbaby, hopelijk merk je verschil en ga je koken leuk vinden! (Je mag lijnzaadolie trouwens niet verhitten hè, alleen koud gebruiken)
Smile, it's free!
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 23 Jan 2014 23:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bij bodyenfitshop.nl zijn deze week verschillende noten, gedroogde vruchten, superfoods enz in de aanbieding.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Jan 2014 00:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mochi schreef:Bij bodyenfitshop.nl zijn deze week verschillende noten, gedroogde vruchten, superfoods enz in de aanbieding.


Bedankt voor de tip! Ze hebben wel wat leuke producten!
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 24 Jan 2014 01:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aangezien ik toch zo enthousiast begonnen ben vanmiddag met spullen kopen heb ik daar ook nog maar een bestelling geplaatst :p had nog geen noten/bessen enzo. En nog wat andere dingen, dus in totaal 100 euro armer, maar hee, het begin is gemaakt!

En ook een smoothie begin, je kunt er een 'boekje' met 10 recepten digitaal aanvragen, misschien voor de andere nitwits ;-)
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 24 Jan 2014 09:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja die had ik ook gevonden. Alleen een beetje jammer dat er in heel veel smoothies appel zit. Laat ik daar nou net allergisch voor zijn... Maar ik ben nu gewoon aan het experimenteren geslagen met wat ik in huis heb. Zit nu aan een smoothie van mango, mandarijn en bleekselderij. Ik moet zeggen het smaakt echt heerlijk!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 24 Jan 2014 09:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Rens kroes (de zus van) heeft trouwens ook een leuke blog over voeding ed.
http://www.renskroes.com
Smile, it's free!
<<

Anoniem152

Bericht 24 Jan 2014 09:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

PlugInBaby schreef:Aangezien ik toch zo enthousiast begonnen ben vanmiddag met spullen kopen heb ik daar ook nog maar een bestelling geplaatst :p had nog geen noten/bessen enzo. En nog wat andere dingen, dus in totaal 100 euro armer, maar hee, het begin is gemaakt!

En ook een smoothie begin, je kunt er een 'boekje' met 10 recepten digitaal aanvragen, misschien voor de andere nitwits ;-)

Goed bezig!
Ik bestel mijn spullen altijd bij Body en Fitshop. Erg tevreden over ze.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 24 Jan 2014 17:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb vandaag vast de boodschappen gehaald voor bijna de hele week. Zometeen eten we zelf gesneden frietjes uit de actifry, een kippetje en komkommersalade.

De rest van de week:

Za:
Bruine bonen soep.
Zo:
Biefstukje met een salade.
Ma:
Speltpasta met broccoli, zalmmoot en wat haverroom.
Di:
De kikkererwten burgers die m-train plaatste, met daarop een eitje en salade of gestoomde groente.
Woe:
Speltwraps met sla, gehakt, allerlei kruiden, paprika, mais, kidneybonen enz, en wat zure room.

Ik vond de havermoutmuffins trouwens wel geslaagd, en makkelijk mee te nemen naar m'n werk. Wil er dit weekend nog een aantal maken, hopelijk komen m'n havervlokken en moerbeibessen morgen binnen, die wil ik er ook door doen.
<<

Anoniem20

Bericht 26 Jan 2014 09:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nu ook bij het kruidvat
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jan 2014 10:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat grappig dat zelfs kruidvat mee gaat in de superfoods gekte.

Juani, hoe had jij die hartige muffins gemaakt? Wat zat er in?
<<

Anoniem20

Bericht 26 Jan 2014 11:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Volgens mij heb jij de link een keer gepost :) stond iig in dit topic

http://www.speltwinkel.nl/Recepten/rece ... ffins.html
<<

Anoniem186

Bericht 26 Jan 2014 11:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oja haha, dat is waar, vergeten. ;)
Waren ze lekker?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 26 Jan 2014 12:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zat gisteren even te bladeren in het receptenboek van de voedsel zandloper en daar stonden ook wel leuke recepten in, oa voor raw bars. Heb daarvan een paar gekocht bij Ekoplaza. Als ik die lekker vind, ga ik daarna eens proberen om ze zelf te maken :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem152

Bericht 26 Jan 2014 12:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Cinnamon schreef:Ik zat gisteren even te bladeren in het receptenboek van de voedsel zandloper en daar stonden ook wel leuke recepten in, oa voor raw bars. Heb daarvan een paar gekocht bij Ekoplaza. Als ik die lekker vind, ga ik daarna eens proberen om ze zelf te maken :)

Ja, dat wil ik ook gaan doen. Heb nu die van raw-bite en die bevallen erg goed. Zodra ze op
zijn, ga ik zelf wat proberen te maken.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers